cwbe coordinatez:
101
63529
63883
5125304

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::33
total children::8
19 ❤️


show[ 2 | 3] flat


Bratislava, 14.1.2010

Vyhlásenie mimovládnych environmentálnych organizácií, odborných pracovníkov z oblasti ochrany a tvorby životného prostredia, environmentalistov, ekológov a občianskych aktivistov k snahe zlučovať ministerstvá a zlikvidovať Ministerstvo životného prostredia

V posledných dňoch sa vo vyhláseniach vládnych politikov, predstaviteľov vládnej koalície
a v správach viacerých médií objavili informácie o plánovanom zlúčení Ministerstva
životného prostredia SR s niektorým iným rezortom. My, predstavitelia mimovládnych
environmentálnych organizácií, odborní pracovníci z oblasti ochrany a tvorby životného
prostredia, environmentalisti, ekológovia a občianski aktivisti jednoznačne tieto úvahy
odmietame! Sme presvedčení, že zrušením samostatného rezortu ochrany životného
prostredia by došlo k ďalšej významnej a veľmi nebezpečnej degradácii významu, postavenia
a autority ochrany životného prostredia v Slovenskej republike, a to bez ohľadu na to, v akom
stave sa tento rezort, najmä zásluhou súčasnej vládnej koalície, nachádza.

Po zrušení samostatného výboru NR SR pre životné prostredie a ochranu prírody a po celom
rade zlyhaní vo sfére (ne)uplatňovania environmentálnej politiky vnímame plán zlúčiť
ministerstvo životného prostredia s iným rezortom ako jasný signál, že súčasná vládna moc
nerozumie environmentálnej problematike, nedokáže jasne formulovat a presadzovať
modernú štátnu environmentálnu politiku a ignoruje rastúci význam ochrany životného
prostredia v domácom aj medzinárodnom meradle. Vzniká dôvodné podozrenie, že ochrana
životného prostredia a s ňou spätá kvalita života je pre súčasnú moc prekážkou pri
uplatňovaní jej zámerov. Je smutné, že v čase, keď výkonná i zákonodarná moc rozvinutého
sveta čoraz viac dbá o environmentálnu problematiku, úvahy našich vládnych predstaviteľov
sa uberajú úplne opačným smerom.

Podporujeme diskusiu o zefektívnení štátnej správy, či možných úsporných opatreniach, ale
jednoznačne odmietame úvahy realizovať populistické kroky a predvolebne „lúbivé“ škrty
výdavkov na úrok kvality života našich obcanov, prírodných zdrojov a biodiverzity
Slovenskej republiky.

Vytvorenie rezortu životného prostredia bolo jednou z prvoradých požiadaviek Nežnej
revolúcie v r. 1989. Zrušenie tohto rezortu by nás vrátilo o viac ako dve desaťročia dozadu.
Vyzývame preto Vládu SR, ako aj predstaviteľov politických strán a hnutí, aby jednoznačne
odmietli unáhlené snahy zlučovať rezort životného prostredia s inými ministerstvami.
Zároven vyzývame, aby sa o súčasnom stave i o budúcnosti Ministerstva životného prostredia
SR a štátnej environmentálnej politike otvorila široká verejná diskusia.

Vyhlásenie podporujú:

Juraj Rizman, riaditeľ Greenpeace Slovensko (iniciátor spoločného vyhlásenia)
Prof. RNDr. Mikuláš Huba, CSc., vedecký pracovník Geografického ústavu SAV
Prof. RNDr., Mária Kozová, CSc., Prírodovedecká fakulta UK
Doc. RNDr. Ľudovít Kocian, CSc, Prírodovedecká fakulta UK
RNDr. Andrej Šteiner, CSc.. riaditeľ Karpatského rozvojového inštitútu
RNDr. Peter Straka, PhD, geológ a ochranár
RNDr. Ľubica Lacinová, DrSc., biofyzička
RNDr. Anton Kristín, DrSc., vedecký pracovník – ekológ
Ing. Daniel Lešinský, PhD., predseda združenia Centrum pre trvaloudržateľné alternatívy
Ing. Štefan Szabó, PhD., predseda OZ SOSNA
Ing.arch. Henrich Pifko, PhD., vysokoškolský pedagóg
Ing. Zbyšek Šustek, CSc., vedecký pracovník, Ústav zoológie SAV
Mgr. Miroslav Demko, riaditeľ, Slovenskej ornitologickej spoločnosť/BirdLife Slovensko
Mgr. Zuzana Aimaq – Fialová, riaditeľka VIA IURIS – Centrum pre práva občana
Mgr. Rudolf Pado, predseda OZ TATRY
Mgr. Aurel Rusnák, predseda OZ Živá planéta
Mgr. Vlasta Körnerová, riaditeľka A-projekt n. o.
Mgr. Ján Dobšovič, predseda Klubu stráže prírody
Mgr. Richard Medal, štatutár Centra environmentálnych aktivít
Mgr. Juraj Hipš, riaditeľ, Živica – Centrum environmentálnej a etickej výchovy
Mgr. Pavol Široký, predseda OZ Za Matku Zem
Mgr. Juraj Smatana, Klub Strážov
Mgr. Boris Strečanský, riaditeľ Centrum pre filantropiu n.o.
Ing. Juraj Vysoký, zástupca WWF pre SR (Dunajsko - karpatský program)
Ing. Lesanka Blažencová, koordinátorka Združenia Slatinka
Ing. Katarína Šimončičová, predsedníčka MV SZOPK
Ing. Peter Nováčik, predseda OZ Brečtan
Ing. arch. Mgr. art. Elena Pätoprstá, Nádej pre Sad Janka Kráľa
Ing. Zuzana Václavová, organizácia Pre Prírodu
Ing. Martin Ceľuch, Spoločnosť pre ochranu netopierov na Slovensku
Bc. Jana Budáčová, predsedníčka OZ Mladí zelení
Jozef Chavko, predseda organizácie Ochrana dravcov na Slovensku
Martin Valentovič, predseda organizácie Priatelia Zeme - SPZ
Jozsef Wollent, predseda ochranárskeho a kultúrneho združenia Poiplia – Ipeľská únia
Marek Kurinec, hlavný aktivista Dubnická environmentálna skupina
Zdeněk Pochop, prezident, Asociácia strážcov chránených území Slovenska
Mgr. Milan Barlog, ekológ
Ing. Martina Paulíková, ekologička
Ing. Andrea Zlatňanská, ekologička, koordinátorka klimatickej kampane Greenpeace Slovensko
Mgr. Rastislav Rybanič, environmentalista a ornitológ, BirdLife International
Mgr. Tomáš Hulík, environmentalista, fotograf a filmár
Ing.Mgr. Ida Wollent, environmnetalistka, riaditeľka združenia Ipeľská únia
Mgr. Jana Rybaničová, PhD, environmentalistka
Mgr. Veronika Páričková, environmentalistka,
Mgr. Tomáš Blaškovič, environmentalista
Mgr. Marec Zajac, environmentalista
Ladislav Hegyi, environmentalista
Mgr. Kateřina Věntusová, biochemička, koordinátorka toxickej kampane Greenpeace Slovensko
Mgr. Martin Hojsík, genetik, koordinátor toxickej kampane Greenpeace International
JUDr. Jozef Šuchta, právnik a občiansky aktivista
Mgr. Dana Mareková, právnička a občianska aktivistka
Mgr. Zuzana Čaputová, právnička a občianska aktivistka
Mgr. Eva Kovačechová, advokátka a občianska aktivistka
Ing, Jan Lichy CSc., vodohospodár a publicista
Ing. Ľubica Trubíniová, občianska aktivistka
MUDr. Juraj Mesik, občiansky aktivista
Mgr. Lucia Szabová, hovorkyňa Greenpeace Slovensko
Mgr. Ján Gúgh, hovorca Slovenskej ornitologickej spoločnosť/BirdLife Slovensko
Mgr. Alexander Ač, vedecký pracovník a publicista
Ing. Alexander Vágner, projektant
Ing.arch. Alexandra Berková, urbanistka - krajinárka
Ing. Ladislav Sisák, bývalý pracovník S-TANAPu
Ing. Ján Topercer, CSc., vedecký pracovník - ekológ
Ing. Peter Sabo, CSc., environmentalista
dr.PhD. Ján Hanušin, vedecký pracovník
Bc. Vladimír Nemček, ornitológ - odborný pracovník
Hana Fábry, ľudskoprávna aktivistka a publicistka
Eva Stanková, predsedkyňa OZ Tilia
Mgr. Lucia Deutschová, výkonná riaditeľka RPS
Mgr. Monika Chrenkova, environmentalistka
MVDr. Tomáš Linsel, riaditeľ OZ Moruša
RNDr. Ľuboš Halada, CSc., vedecký pracovník
Mgr. Katarína Tuhárska, PhD. riaditeľka o.z. Pangaea
Bc. Soňa Nuhlíčková, environmentálna aktivistka
Ing. Boris Maderič, poľnohospodár a odborný pracovník RPS
Vladimír Trulík, environmentalista a občiansky aktivista
Miroslav Daniš, občiansky aktivista
Marienka Papsíková, environmentálna aktivistka
Pavel Petráš, predseda združenia ochranárov – PČOLA
Miloš Majda, viceprezident organizácie Ochrana karpatskej divočiny – PCW
Erika Majdová, ochranárka, členka Ochrana karpatskej divočiny – PCW
RNDr. Marcel Uhrin, eedecký koordinátor projektu "Ochrana sokola rároha v Karpatskej kotline“
Mgr. Betty Mršková, OZ TYMIÁN Kremnica

Vyhlásenie podporujú aj mimovládne organizácie:

1) A-projekt n. o., Liptovský Hrádok
2) Asociácia strážcov chránených území Slovenska, Spišská Nová Ves
3) Centrum environmentálnych aktivít, Trenčín
4) Centrum pre filantropiu n.o. , Bratislava
5) Centrum pre trvaloudržateľné alternatívy, Zvolen
6) DAPHNE - Inštitút aplikovanej ekológie, Bratislava
7) Dubnická environmentálna skupina, Dubnica nad Váhom
8) Greenpeace Slovensko, Bratislava
9) Inštitút pre ochranu prírody, Banská Bystrica
10) Ipeľská únia - ochranárske a kultúrne združenia Poiplia, Šahy
11) Karpatský rozvojový inštitút, Košice
12) Klub stráže prírody, Bratislava
13) Klub Strážov, Považská Bystrica
14) Nadácia Ekopolis, Banská Bystrica
15) Nádej pre Sad Janka Kráľa, Bratislava
16) Ochrana dravcov na Slovensku, Bratislava
17) OZ Brečtan, Nové mesto nad Váhom
18) OZ Mladí zelení, Bratislava
19) OZ Moruša, Košice
20) OZ Pangaea, Nitra
21) OZ SOSNA, Košice
22) OZ TATRY, Liptovský Mikuláš
23) OZ Tilia, Rajec
24) OZ Tymián, Kremnica
25) Pre Prírodu, Trenčín
26) Priatelia Zeme – SPZ, Košice
27) Slovenská ornitologická spoločnosť/BirdLife Slovensko, Bratislava
28) Spoločnosť pre ochranu netopierov na Slovensku, Bardejov
29) Spoločnosť pre trvalo udržateľný život v SR, Bratislava
30) VIA IURIS – Centrum pre práva občana, Pezinok
31) Za Matku Zem, občianske združenie, Bratislava
32) Záujmové združenie právnických osôb - Ipeľský euroregión, Vinica
33) Združenie ochranárov PČOLA, Stará Ľubovňa
34) Združenie Slatinka, Zvolen
35) Živá planéta, Piešťany
36) Živica – Centrum environmentálnej a etickej výchovy, Bratislava




0000010100063529000638830512530405131581
0007
 0007      18.01.2010 - 15:38:01 [2K] , level: 1, UP   NEW
výhlásenie možno podporiť http://www.changenet.sk/?section=kampane&x=456097

0000010100063529000638830512530405131434
Kubris
 Kubris      18.01.2010 - 14:40:02 (modif: 18.01.2010 - 17:12:17) [1K] , level: 1, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
who killed bambi
no uz to tu jeden "francuzky nick" v diskusii vysvetloval, co je na tom zle
no moj dedo milo jozef, to sta niekdajsi "veduci" ochrany vod SR u vtedjasieho ministerstva a majitel smrekovych lesov tiez pravil, iked trochu byrokratickym umiernenym jazykom, ale co uz ked uz je raz tak rozvazny ;)
http://jozefmiloslavsmrek.blog.sme.sk/c/203833/Zlucit-nezlucitelne.html
http://jozefmiloslavsmrek.blog.sme.sk/c/207912/Legislativnym-bastardom-proti-vlastnej-krajine-a-jej-obyvatelom.html
http://jozefmiloslavsmrek.blog.sme.sk/c/211707/Zlacnenie-nafty-za-zivotny-zaujem-ludu-tejto-krajiny.html

0000010100063529000638830512530405127335
0007
 0007      16.01.2010 - 00:47:38 , level: 1, UP   NEW
http://komentare.sme.sk/c/5194899/pozor-blizi-sa-perestrojka.html

0000010100063529000638830512530405126538
escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]
 escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]      15.01.2010 - 16:54:23 , level: 1, UP   NEW
Hehe:) Najlepsia je tato veta (v kontexte vyznie rovnako "OBJAVNE"):
"Vzniká dôvodné podozrenie, že ochrana
životného prostredia a s ňou spätá kvalita života je pre súčasnú moc prekážkou pri
uplatňovaní jej zámerov."

0000010100063529000638830512530405126430
laykaa
 laykaa      15.01.2010 - 16:02:02 , level: 1, UP   NEW
No to si snáď robia piču, né?

kam sa mozem podpisat?

0000010100063529000638830512530405126370
arrow
 arrow      15.01.2010 - 15:36:08 , level: 1, UP   NEW
ja sa pripajam ak to pomoze :)
Mgr. Ivan Siváček, jadrový fyzik, t.č. SUJV Dubna, RF

0000010100063529000638830512530405126214
zviera
 zviera      15.01.2010 - 14:37:27 , level: 1, UP   NEW
VLK nepodporil - http://jurajlukac.blog.sme.sk/c/212070/Povedzme-si-pravdu.html

000001010006352900063883051253040512621405126670
0007
 0007      15.01.2010 - 18:02:42 , level: 2, UP   NEW
problem je naozaj aj v systeme ochrany prirody a krajiny (a aj ZP), ale aj v celkovom vnimani tohto rezortu zo strany zatial vsetkych nasich vlad, ktore odsuvali rezort na druhu kolaj. Co (najma v sucasnej dobe) doplo mnohym hajzlikom je fakt, ze cez toto ministerstvo "na okraji zaujmu" tecu vcelku slusne peniazky a zneuzivaju toho a tym okradaju nas vsetkych. Za sucasnej vlady, v case ked sme uz takmer 20 rokov po revolucii a doriesili sme mnohe transformacne otazky, uz by malo konecne na rad prist aj ZP a ochrana prirody, no opak sa stal pravdou! Dostali sa tam ludia, ktori tam len kradnu a robia hluposti, pretoze su odborne uplne mimo. Minula vlada mala na cele aspon Miklosza, ktory nech bol aky bol, tak mal odborne kvality a svojmu rezortu rozumel. Napriklad v TANAPe sa to pod vedenim Vančuru vyvýjalo vcelku zaujímavo a nádejne, určite o sto percent lepšie ako pri súčasnom vedení, kde dement Liška v rádiu vyhlási, že on o žiadnych odborných štúdiách (vyše 50tich) týkajúcich sa Tichej a Kôprovej nevie, ze to je loz a take neexistuju.

Súhlasím s Jurom so všetkým čo napísal, okrem toho záveru, ktorému celkom nerozumiem. Určite má dôvody, prečo takto uvažuje a že VLK nepodporil je úplne v poriadku, názory sa môžu líšiť. Ale vo výzve je v závere výzva na širokú verejnú diskusiu, na zaklade ktorej by sa malo dospiet k zaverom ci treba, alebo netreba MZP a v akej forme (System ochrany prirody podlieha aj EU normam a nariadeniam - tu uz sa diskusia posuva zase na uplne inu uroven) !!! Ficov supernápad zrušiť, len tak bez rozmyslu a diskusie je skrátka kravina.

000001010006352900063883051253040512621405126350
arrow
 arrow      15.01.2010 - 15:29:13 , level: 2, UP   NEW
jo v clanku sa pise to co sa pise. avsak to su vsetko zlyhania vlady a vedenia ministerstva !!! dobre fungujuce ministerstvo by nemalo mat ziadne z tychto problemov a naopak malo by sa KVALIFIKOVANE venovat ochrane ZP a jeho zveladovaniu. a vsetkych veci s tym spojenych.
chyba je u ludi co tam pracuju, nie u myslienky mzp

00000101000635290006388305125304051262140512635005126359
zviera
 zviera      15.01.2010 - 15:33:29 , level: 3, UP   NEW
fajn, tak vymen ludi a VLK podpori.)

0000010100063529000638830512530405126214051263500512635905126375
arrow
 arrow      15.01.2010 - 15:38:43 , level: 4, UP   NEW
ludej sa menia vo volbach.
to je zaklad vsetkeho.
uvidime co sa stane v juni ci kedy budu volby.
sucasna vlada - r. fico, slota, meciar a ich prisluhovaci Slovenskej Republike VYRAZNE SKODIA
mali by ist pred sud a do basy

000001010006352900063883051253040512621405126350051263590512637505126391
zviera
 zviera      15.01.2010 - 15:44:08 , level: 5, UP   NEW
nestaci vymenit ludi - treba zmenit filozofiu
kym bude MZP presadzovat odstrely vlkov, medvedov, striekanie pesticidmi a vyrubavanie cennych uzemi ako svoju koncepciu a sposob 'ochrany prirody', je to nezlucitelne s viziou VLKa a VLK MZP nema dovod podporit.

00000101000635290006388305125304051262140512635005126359051263750512639105126719
arrow
 arrow      15.01.2010 - 18:22:29 (modif: 15.01.2010 - 18:27:08), level: 6, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
ach...
a kto tvori filozofiu ?? :)
napriklad keby bolo medvedov malo, asi by sa nestrielali. a ak sa strielaju a je ich malo co je v rozpore s ochranou zp, potom to ma prave toto ministerstvo resp. podriadene institucie alobo kto kontrolovat predsa. a zase sme pri ludoch...
jo, s5 k teme.

nenutim nikoho podporit.

poukazujem na miesto, kde je problem. preco by sa ministerstvo zrusit nemalo, mali by sa uplne komplet vymenit ludia zo strannikov teda zlodejov na odbornikov.
npr si neviem predstavit cloveka bez VS vzdelania v danom odbore ako by mohol efektivne ochranovat prirodu.

0000010100063529000638830512530405126214051263500512635905126375051263910512671905126758
zviera
 zviera      15.01.2010 - 18:44:32 , level: 7, UP   NEW
podla mna si vymenu 'zlodejov na odbornikov' predstavujes prilis lahko.
ja by som to povedala tak - co je co VLKa do MZP /ako institucie, ludi, systemu a filozofie/, ked MZP neustale hadze VLKu a jeho jasnej vizii ochrany prirody polena pod nohy.
VLK ako organizacie je obcianske zdruzenie, ktore robi vela toho, co by malo robit MZP a nerobi to pod ochrannym statnymi kridlami. /SOP casto serie napr na terenne znacenie hranic rezervacii, je to statna institucia a dostava na to prachy od statu, VLK to robi zadarmo/.
VLK mal v svojej cinnosti casto stazene podmienky od rezortu, ktory by ho mal podporovat - a predsa vyzil a pomaly naplna ciele. tento rezort sa teraz vclenuje do MP /s ktorym bol jedna ruka/ a tie podmienky zostanu rovnake.
bolo by skvele, mat MZP, ktore je skutocne, funkcne - ale ako som uz pisala, taketo MZP nebolo. a moznost, ze pokial by ostalo osobitnou instituciou, bola by nadej na jeho 'zlepsenie', je miziva..resp taka ista, aka bola doteraz.

ps, poznam cloveka, co nema VS a je jednym z najaktivnejsich a najschopnejsich ludi v oblasti ochrany prirody, co poznam

000001010006352900063883051253040512621405126350051263590512637505126391051267190512675805127972
arrow
 arrow      16.01.2010 - 15:02:05 , level: 8, UP   NEW
presne o tom pisem, polena vam hadzu pod nohy jednak preto, lebo sa mozno miesate do veci ktore chcu rozkradnut. keby efektivne fungoval stat a vymozitelnost prava, tak by sa to dialo v ovela mensej miere kedy by sa snad dalo hovorit o naozajstnej ochrany prirody zo strany statu a ne ochrany vlastnych vypasenych bachorov.

druha vec je (nehnevaj sa prosim) ze otazka kompetentnosti celeho vlka je prinajmesom diskutabilna. je sice fajn, ze sa snazite robit ochranu prirody, ale robite to s najlepsim umyslom zle. uz len tvoj priklad - ked vy spravite nieco na vlastne naklady co ma spravit niekto iny kto je za to plateny, tym padom si vykaze hotovu cinnost a peniaze si necha a nikto nanho nemoze. a dalsia vec presne ako si napiala, najaktivnejsi a najschopnejsi ochranar je dobra vec, ale ked nevie co robi a nevidi dosledky rozhodnuti dopredu tak jeho snaha moze vyst naprazdno, alebo dokonca poskodit zaujmy ochrany prirody.

toto sa ti iste nebude pacit co som napisal. nemyslel som to v zlom. proste mam taky pocit ze vam chyba "usmernenie". :)
je uzasne kolko energie v sebe mate a tiez aj chut protestovat a byt aktivny, avsak mali by ste sa v prvom rade aktivizovat na inych frontoch. zober si npr. greenpeace.

kazdoapdne toto by vedelo byt na hooooooooodne dlhu diskusiu a tuna by sme mohli pisat riadne dlhe prispevky na strasne dlho pokracovani. mozeme pokecat ked sa nahodou niekde stretneme osobne :)

00000101000635290006388305125304051262140512635005126359051263750512639105126719051267580512797205128139
zviera
 zviera      16.01.2010 - 16:52:20 , level: 9, UP   NEW
jasne, ze sa mi tie veci nepacia - najma preto, ze mas na ne zjednoduseny a skresleny pohlad. ked namalujeme rezervaciu, SOP vacsinou poskytne tabule s oznacenim a pod., my napr farbu, ale hlavne cas. malujeme rezervacie, na ktorych nam zalezi, t. j. tie, ktore mame napr pod drobnohladom preto, aby sme sa pri monitoringu a pripadnych priestupkoch mohli o nieco opriet - a tych rezervacii je nepatrne mnostvo /su to tie, kde su ludia/, aj ked ja sama som sa za tie roky namalovala az az.
malovanie je priklad z praxe - VLK nesadi stromceky, nevyzina travu okolo mladych a nerobi podobnu cinnost, na ktoru SL verbuju skautov. ale ked za tebou pride clovek a povie, chcem nieco spravit pre nase lesy a ty mu sice mozes povedat 'najlepsie je nicnerobenie, nezasahovanie' - ale on chce nieco robit, tak mu povies - zmonitoruj blizku rezervaciu, skontroluj jej oznacenie pripadne prid na nejaku akciu, kde budeme znacit. je to vo filizofii ochrany bezzasahoveho rezimu - PR ako 5. stupen by tento rezim mali mat.
SOP si za tie frcky urcite nevykaze tolko penazi, aby z nich zilo.

daslia vec o tom najschopnejsom a najaktivnejsom.) - mozno o sebe mozem povedat, ze som aktivna a ze nevidim nasledky rozhodnuti /akych rozhodnuti?/daleko dopredu. povedat to o ludoch, ktori su v 'cele', ktori maju za sebou desatrocia 'ochranarstva' /VLK zacinal ako mala skupina v sedemdesiatych rokoch/, je smiesne. mne samej sa niekedy rozum zastavuje, ako je to premyslene, mam pristup do internych veci a som ako alica v krajine zazrakov.

my sa aktivizujeme v zachrane prirodzenych lesov, ine organizacie robia, co uznaju za vhodne.

je to dlha diskusia, mas pravdu a na to osobne stretnutie som zvedava;). tak zatial, vdaka

000001010006352900063883051253040512621405126308
sad&kvet
 sad&kvet      15.01.2010 - 15:16:12 , level: 2, UP   NEW
Ok, v podstate je to jedno; v súčasnom stave je zrejme aj tak najrozumnejším riešením 'paralelní polis'.

"Návrh vyvolal okamžitú zápornú reakciu v ochranárskych kruhoch, ktoré logicky predpokladajú, že Ministerstvo životného prostredia je inštitúcia, ktorá bráni prírodné a životné prostredie občanov Slovenska; nie je to tak;" vs. Vyhlásenie: "...a to bez ohľadu na to, v akom stave sa tento rezort (...) nachádza."

podstata je teda rovnaká, Juro navrhuje zriadenie nového, funkčného rezortu 'ochrany' ŽP, vyhlásenie len - okrem zachovania rezortu - trvá na dodržiavaní definície "Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky je ústredným orgánom štátnej správy pre tvorbu(?) a ochranu životného prostredia"; a reaguje na negatívny smer vývinu situácie.

je pense sans sens

00000101000635290006388305125304051262140512630805126358
zviera
 zviera      15.01.2010 - 15:32:24 , level: 3, UP   NEW
myslim, ze tu ide aj o to, ze je akoby 'jedno', ci sa MZP udrzi samostatne alebo nie, pretoze MZP uz davno nie je funkcnym organom ochrany prirody a zlucenie nie je ani negativnym a ani pozitivnym javom, je politickym tahom, ktory na ochranu ZP na Slovensku nema realny dopad

0000010100063529000638830512530405126214051263080512635805126404
sad&kvet
 sad&kvet      15.01.2010 - 15:48:59 , level: 4, UP   NEW
veď práve na to reaguje aj vyhlásenie (: nikto netvrdí, že je negatívnym krokom per se to, že MŽP bude zlúčené s ministerstvom hospodárstva, ako skôr to, čo ten krok znamená: že na systémovú ochranu životného prostredia môžeme zabudnúť, v tomto sa Juro mýli. Ak sa zlúčia, je obnova funkčného MŽP prakticky nereálna; ak ostane, je šanca na jeho zmenu.

je pense sans sens

000001010006352900063883051253040512621405126308051263580512640405126426
zviera
 zviera      15.01.2010 - 15:59:59 , level: 5, UP   NEW
ak je sanca, preco sa to nestalo pred rokom, dvoma, piatimi?
co je ta sanca?

00000101000635290006388305125304051262140512630805126358051264040512642605126427
sad&kvet
 sad&kvet      15.01.2010 - 16:01:19 , level: 6, UP   NEW
ako arrow: zmena politického systému / ľudí?

aká je šanca na uskutočnenie toho, čo píše Juro v posledných dvoch odsekoch?

je pense sans sens

0000010100063529000638830512530405126214051263080512635805126404051264260512642705126455
zviera
 zviera      15.01.2010 - 16:13:22 (modif: 15.01.2010 - 16:13:36), level: 7, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
prvy odsek sa deje - deje sa aj tym, ze existuje mimovladna neziskovka ako VLK - ktora nie je zavisla od MZP a moze si preto dovolit veci, ktore si MVO zavisle od MZP dovolit nemozu - a moze nesuhlasit.
ale je tu stale ta otazka, tiahne sa to ako sopel - kedy pride ta zmena, o desat rokov? pride vobec? ked neprisla vcera, pride zajtra? - zmena politickeho systemu a klimy - ale ved sa v tom tocia neustale ti isti ludia..

000001010006352900063883051253040512621405126308051263580512640405126426051264270512645505126522
sad&kvet
 sad&kvet      15.01.2010 - 16:46:56 [1K] , level: 8, UP   NEW
to je onen paralelny polis; a su tam aj ehm NGO ako Ludia a Voda; a existuje bez ohladu na ono zlucenie.
na druhej strane su veci, ktore si nemoze dovolit VLK; a preto existuje MZP,
a preto sa budem opakovat: signatari vyjadruju znepokojenie nad tym, ze - obzvlast tato - vlada namiesto zmeny planuje zrusit MZP uplne, a tym ukoncit akukolvek systemovu ochranu prirody; a tym padom definitivne uvolnit cestu pre vykradanie etc., teda vyjadruju nesuhlas s tym, ako vlada uvazuje o enviromentalnej problematike; teda podnecuju zmenu.
nie je mi jasne, co tym VLK mysli: podporuje zmenu, ale ab initio, zrusit MZP, a zacat odznova; s inym nazvom bude ministerstvo fungovat dokonale? a kde k tomu najde politicku volu?

je pense sans sens

00000101000635290006388305125304051262140512630805126358051264040512642605126427051264550512652205126769
zviera
 zviera      15.01.2010 - 18:50:22 , level: 9, UP   NEW
dobre vies, ze 'zmena nazvu' nie.
a neverim, ze tak doverujes MZP, ze si myslis, ze jeho zrusenie by spustilo boom vykradania. ten boom sa deje neustale.

0000010100063529000638830512530405126214051263080512635805126404051264260512642705126455051265220512676905127051
sad&kvet
 sad&kvet      15.01.2010 - 21:34:54 , level: 10, UP   NEW
ak sa obe ministerstvá zlúčia, minister pôdohospodárstva (pod iným, viac likely menom) zrejme bude tým viac presadzovať zákony podporujúce napr. znižovanie zodpovednosti za externality, väčšiu voľnosť vo výrube, odstrele, etc.. teda väčšiu voľnosť v rozkrádaní a prenášaní nákladov na prostredie/spoločnosť. zlúčenie tých ministerstiev je znamením, že to je na slovensku trendom; a na to poukazuje vyhlásenie.
ak nenastane zmena v rezorte, nenastane vôbec, a tým smerom sa bude uberať aj legislatíva; a VLK sotva niečo spraví, ak bude vykrádanie legálne, alebo ak budú jeho aktivity postavené mimo zákon, ako ohrozujúce rozvoj hospodárstva.

napríklad už aj na Slovensku funguje SLAPP, resp. mediálne útoky, ako v prípade uránu.

ak sa obe ministerstvá zlúčia, je minimálna nádej že by ďalšia vláda opäť vytvorila samostatné, nieto funkčné ministerstvo životného prostredia; a už vôbec nie, ak bude pravicová; že by sa legislatíva uberala zeleným smerom.
neviem, kým si v súvislosti s VLKom, nakoľko sú tvoje názory k nemu relevantné; ale aj z toho pohľadu sa mi zdá zvláštne obhajovať ono zlúčenie.

je pense sans sens

000001010006352900063883051253040512621405126308051263580512640405126426051264270512645505126522051267690512705105127070
zviera
 zviera      15.01.2010 - 21:55:02 , level: 11, UP   NEW
ako prva vec - neobhajujem ho, koniec koncov ho neobhajuje ani VLK, nevyjadril sa /zatial/.
zlucenie ministerstiev moze byt aj signalom verejnosti, ze sucasna vlada ma natolko lahostajny vztah k ZP, ze mu nevyhradi osobitne ministerstvo - ako jedna z moznosti, aj toto moze byt hybatel zmeny 'systemu'.
pravdupovediac, stale mam pocit, ze je tu dost idealisticke ovzdusie.
co sa tyka suvislosti s VLKom, som clenka.

00000101000635290006388305125304051262140512630805126358051264040512642605126427051264550512652205126769051270510512707005127088
sad&kvet
 sad&kvet      15.01.2010 - 22:07:15 , level: 12, UP   NEW
Juro sa na tom blogu vyjadril pomerne jasne, az na tie posledne nadmieru optimisticke odseky s jeho postojom nemam problem.
to je dost idealizovane vnimanie vnimania verejnosti, asi nikto nepredpoklada, ze lahostajny vztah vlady k ZP vyvola ako reakciu masy poburenych obcanov.
netvrdim, ze zmena je momentalne realna; tvrdim, ze zlucenie ministerstiev situaciu len zhorsuje, z akehokolvek hladiska (vratane financneho), a bez ohladu na to, ako je momentalne MZP bezucelne; simple as that.
myslel som na relevantnost tvojho hlasu k oficialnemu stanovisku VLKa, na tom nezalezi.

je pense sans sens

0000010100063529000638830512530405126214051263080512635805126404051264260512642705126455051265220512676905127051051270700512708805127136
zviera
 zviera      15.01.2010 - 22:42:21 , level: 13, UP   NEW
moj hlas nie je oficialne relevantny k nicomu..

0000010100063529000638830512530405126113
valdemar
 valdemar      15.01.2010 - 14:05:43 , level: 1, UP   NEW
Podpisalo to mnoho skvelych ludi, ale ... to snad nemyslia vazne. Rezortu sa dari velmi zle, to je realita, ale predsa mame zakony, normy, zavazky, oddelenia, ktore samozrejme budu aj nadalej fungovat. To sa neda znicit. Robit katastroficke scenare o likvidacii a vracani sa 20 rokov dozadu su totalnou hlupostou. Beriem to ako vtip. Namiesto toho, aby rozmyslali nad vyhodami, ktore spojenie prinesie, tak strasia. Nenarazam ani tak na setrenie, ale na potencial otvorenia moznosti. Dokonca sa k tomu pridal aj hojso ;)

000001010006352900063883051253040512611305126636
0007
 0007      15.01.2010 - 17:44:51 , level: 2, UP   NEW
vld
myslia to vazne, pretoze dokonca aj tie zakony, normy a zavazky sa u nas porusuju a myslim si, ze po zluceni s ministerstvom podohospodarstva budu kontrolovatelne este zlozitejsie. Ake vyhody teda to spojenie prinesie? ze lesnici a developeri budu este blizsie k rozhodovacim procesom ohladne ZP?

Minsterctvo ZP u nas este nikdy nebolo brane vazne a vzdy bolo slabe, no za tejto vlady po dosadeni ministra z SNS a po nom dalsich mamlasov, ktori boli po odbornej stranke blizsie k hotelierstvu a turistike ako k ZP, ktori podozrivo rychlo povymienali klucove posty (co vyustilo az vo vymeny riaditelov klucovych narodnych parkov, v ktorych zrazu zacali prechadzat cudesne developerske projekty)...cela tato fraska s MZP konci Medvedom, ktory nevie nic a Ficom, ktory nevie nic detto. Je to o ludoch, ktori zylhavaju a o ludoch ktori cez toto ministerstvo ryzuju, pretoze si mysleli, ze si ich nik nebude vsimat. Ten tebou avizovany potencial otvorenia moznosti imho skutocne otvara moznosti na jednoduchsie zahmlievanie, manipulovanie a porusovanie zakonov, vyhlasok, smernic a nariadeni. Vsetci dobre vieme, ze prave kvoli ministerstvu podohospodarstva sme mali v ochrane prirody mnohe problemy (prekryvanie sa zakonov a ludia blizky "drevarskej mafii" a pod.) tak si neviem predstavit, ze prave po zluceni by sa toto zlepsilo.
Myslim si ze zlucenie vyhody neprinesie, i ked uznavam, ze je to na diskusiu a ked ma niekto presvedci som ochotny zmenit nazor.

00000101000635290006388305125304051261130512663605126660
valdemar
 valdemar      15.01.2010 - 17:58:04 , level: 3, UP   NEW
Je pekne, ze si vymenoval cast problemov, ktore s tym ministerstvom mame. Ja ich nepopieram, dokonca o nich hovorim. Podstatne vsak je, ze ochranari povedali: dojde ku katastrofe - bez akehokolvek racionalneho zakladu. Zhumplovat ministerstva, zivotne prostredie, kseftovat s podou a tak dalej mozes na Slovensku kedykolvek, pricom je jedno, ci su dve hlavicky spojene alebo osve. Uz chapes, co tym chcem povedat? Hovorim, ze v buducnosti (za inej vlady) tam bude sediet sikovny clovek a urcite z tohto spojenia vytazi pre obcanov pozitivne veci. V sucasnosti je jedno, ci mas dve alebo jednu hlavicku. Nicit mozes tak ci onak. Preto je tato vyzva smiesna.

0000010100063529000638830512530405126113051266360512666005126711
0007
 0007      15.01.2010 - 18:19:55 , level: 4, UP   NEW
takze budeme mat MZP pod podohospodarstvom a co ked tam uz tam nikdy nebudme mat sikovnu hlavicku, pretoze minister podohospodarstva a ZP bude vzdy nejaky dobry manazer, ktory bude trt rozumiet ZP. Hypoteticky (ozaj cisto, bo netusim, kedy sa tohto dockame), vymena vlady, novy minister (hlavicka), opatovna zmena riaditelov NP atd atd... nadej na zmenu?
neviem, nepoznam tie struktury az tak dobre, ale nezda sa mi to ako velmi nadejne pod podohospodarstvom.

mame kopec ministerstiev, ktore su zamerane na rozvoj a veci, ktore prave minsterstvom ZP treba akoby tlmit v zaujme ochrany prirody a ZP pre ludi (min. vystavby a reg. rozvoja, financi,podohosp., hospodarstva atd.). ZP je jedine, ktore "vytvara" protivahu, i ked rozhodne nie v dnesnej podobe