cwbe coordinatez:
101
63539
63556
2680554
8149241
8149346
8149479
8149485
8149570

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::50
total children::3
7 ❤️


show[ 2 | 3] flat


to je všetko pekné...
avšak ak si pozrieš video ešte raz, tak uvidíš, že cyklista ide správne po pravej strane pravého pruhu a keĎ sa z neho začne oddeľovať odbočovací pruh, tak vystrčí ruku do prava (- ekvivalent blinkra na aute) aby nazančil, že sa ide zaradiť na pravú stranu odbočovacieho pruhu, teda sa pohybuje správne po línii plnej čiary. v danej situácii nie je veľmi predpokladateľné, že z pravej strany by ho mohlo niečo obiehať, keĎže sú to obviously plné čiary a je to absolútne proti predpisom, očakávaniam, logike... keby bol auto, tak by jednoznačným vinníkom nehody bol kamión samozrejme.
ja ako cyklista by som sa veru obzrela, ale na ľavo od seba aby som si checkla, či niekto nejde do mňa odbočiť z ľavej strany. je hlúposť od cyklistu očakávať, že sa bude obzerať niekam, odkiaľ by skrátka za žiadnych okolností nemalo prísť ohrozenie. to by sme na cestách nerobili nič iné, len sa obzerali všade naokolo
//samozrejme, že mám zvýšenú pozornosť na všetky strany ako cyklista, ale je normálne ju prioritizovať a nie venovať rovnakú pozornosť vysoko nepravdepodobnému ohrozeniu ako tomu najzjavnejšiemu




00000101000635390006355602680554081492410814934608149479081494850814957008149925
mf
 mf      16.05.2016 - 10:59:21 , level: 1, UP   NEW
Ten kamionista bol samozrejme kokot a je to jeho chyba. Ale cyklista ma cakat ohrozenie z kazdej strany. Rovnako, ako kazdy vodic. Ini vodici mozu zaspat, byt opiti, mozu im odist brzdy, vybuchnut pneumatika, whatever. Nemozes ocakavat, ze vsetci jazdia podla predpisov, lebo to proste nie je pravda.
Auta a motorky maju povinne spatne zrkadla a nechapem, preco bicykle jazdiace po cestach nie. Cyklista neporusil ziaden predpis, ale podla mna predpoklad, ze dodrziavat predpisy staci, je nespravny. Treba robit ovela viac, ako len dodrziavat predpisy, aby mohol byt akykolvek ucastnik premavky v bezpeci.

0000010100063539000635560268055408149241081493460814947908149485081495700814992508149935
ooo
 ooo      16.05.2016 - 11:13:46 [6K] , level: 2, UP   NEW
vychadzas z toho ze sa to da, ale ono sa to v tomto pripade imo neda. Auta sa okolo teba pohybuju 2-3x rychlejsie, je to ine ako obzerat sa v aute kde ides plus/minus subezne s premavkou, cyklistovi sa situacia meni v sekundach a proti hentakemu kokotovi by ti s najvacsou pravdepodobnostou nepomohli ani spetaky ani obzeranie sa, lebo 10 metrov pred tou plnou ciarou (kde porusil vsetky predpisy sveta) by sa ti zdalo ze proste odbaca doprava, a tych 10 metrov = 0.02 sekundy.

000001010006353900063556026805540814924108149346081494790814948508149570081499250814993508150074
mf
 mf      16.05.2016 - 14:38:29 , level: 3, UP   NEW
Ok, ale tak nevyplyva z toho proste to, ze je hlupe ist na bicykli po takej ceste? To, ze to je povolene neznamena, ze to je dobry napad.
V kazdom pripade to hovoris, ako keby obzretie sa nemohlo v nicom pomoct. Podla mna by mohlo, aj ked mas pravdu v tom, ze to nie je to iste co v aute.

00000101000635390006355602680554081492410814934608149479081494850814957008149925081499350815007408150080
ooo
 ooo      16.05.2016 - 14:44:18 [2K] , level: 4, UP   NEW
Pred casom mal seriu vystupeni k bezpecnosti cyklistov id tp - a prave tam hovoril ze "sadnite si za googlemaps a pozrite sa kadial pojdete, snazte sa volit menej frekventovane siroke cesty". To ale neznamena ze toto nebolo to najlepsie co bolo k mani - ja chodim po cestach plnych kamionov do roboty lebo proste lepsia neni. Cykloinfrastruktura je to jedine co toto naozaj vyriesi - lebo auto bude mat vzdy tonu, a pojde obvykle rychlejsie ako cyklista. A cyklista bude vzdy v krehkom tele.

0000010100063539000635560268055408149241081493460814947908149485081495700814992508149935081500740815008008150567
mf
 mf      17.05.2016 - 10:36:05 , level: 5, UP   NEW
Ja by som bol rad, keby bola lepsia infrastruktura. Ide mi len o to, ze "najlepsie co bolo k mani" imo nie je "good enough". Ja by som do toho nesiel, prave kvoli tomu, ze to nie je dostatocne bezpecne. A to nie je vina cyklistu, ale je uplne jedno komu sa da pripisat vinu, ked niekoho rozomelie nakladne auto. Jazdenie na bicykli po takejto ceste je podla mna adrenalinovy sport

00000101000635390006355602680554081492410814934608149479081494850814957008149580
self2d
 self2d      15.05.2016 - 15:06:52 [4K] , level: 1, UP   NEW
ano ano, ale s takymto pristupom keby jazdis aj po bratislave tak asi dlho neprezijes. bez ohladu na to, ci jazdis na bajku, alebo na aute. vzdy sa najde niekto, kto spravi kokotinu a pokial by som sa spoliehat na to, ze vsetci jazdia podla pravidiel a na 100%, tak neviem neviem. ja sa vzdy pri odbacani obzriem vsade, bez ohladu na to, ci mam prednost. a ked vidim, pomoze mi to napriklad si vsminut, ze niekto je jebnuty ide cez plnu a ohrozuje moj zivot. proste keby ma ten spatak, pozre sa dozadu. keby je to auto so spatakom, pozre sa dozadu. ale kedze je to jebnuty arogantny cyklista co si mysli, ze je rovnocenny ako auto, vystrci ruku a zacne odbacat. good job.

0000010100063539000635560268055408149241081493460814947908149485081495700814958008150041
ziman
 ziman      16.05.2016 - 13:46:06 [2K] , level: 2, UP   NEW
a zeny by tiez mali predchadzat znasilneniu, vsak?

000001010006353900063556026805540814924108149346081494790814948508149570081495800815004108150084
bugy
 bugy      16.05.2016 - 14:47:38 , level: 3, UP   NEW
nie, lebo prevencia je picovina a risk je zisk!

0000010100063539000635560268055408149241081493460814947908149485081495700814958008149891
pstmn
 pstmn      16.05.2016 - 10:11:28 [7K] , level: 2, UP   NEW
v ba ratam s tym, ze pravy spatak by musel byt importnuty do mobilu aby ho niekto riesil. co denne vidim na ceste mi uz sposobuje moralne problemy nejakemu zaciatocnickemu commuterovi odporucat aby nejazdil po chodniku, ale isiel na cestu. vobec to nie je len o spatakoch ale o celkovom prehlade a rozmyslani dpc! a k tomu patri uvedomit si, ze mam pod zadkom 1a pol tonovu zbran s istou hybnostou. ale pod mi este porozpravat o jebnutych arogantnych cyklistoch.
https://www.facebook.com/RadioSlovakiaInternational/videos/1182802125071549/

000001010006353900063556026805540814924108149346081494790814948508149570081495800814989108149994
pokurvene holuby
 pokurvene holuby      16.05.2016 - 12:34:47 (modif: 16.05.2016 - 12:37:33), level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
neprehanaj, v ba sa da uplne normalne jazdit, len treba byt pozorny.
e: a neviem ci ma dokazovat ta kompilacia kokotov

00000101000635390006355602680554081492410814934608149479081494850814957008149580081498910814999408150033
pstmn
 pstmn      16.05.2016 - 13:23:33 , level: 4, UP   NEW
ved jasne ze sa da. jazdim denne. zvysuje sa skor koncentracia ludi, co cumia do mobilov za volantom.

0000010100063539000635560268055408149241081493460814947908149485081495700814958008149891081499940815003308150036
vygidor
 vygidor      16.05.2016 - 13:28:37 , level: 5, UP   NEW
sa ti cibri kokot-alert skill, takze si skor vsimas tych, co mozu byt nebezpecni v premavke.

000001010006353900063556026805540814924108149346081494790814948508149570081495800814989108149976
akira
 akira      16.05.2016 - 12:17:52 [1K] , level: 3, UP   NEW
Ono ten "jebnuty arogantny cyklista" je casto ten isty clovek co vysadne zo sluzobnej Octavie, navlecie lycra fetis a ide prevetrat pandero cez vikend, alebo podvecer.

A oba prostriedky dokaze pouzit rovnako jebnuto.

000001010006353900063556026805540814924108149346081494790814948508149570081495800814989108149953
self2d
 self2d      16.05.2016 - 11:41:41 , level: 3, UP   NEW
ja netvrdim, ze vsetci cyklisti su arogantny a jebnuty, ale henten mi tak prisiel. a tiez nehovorim o spatakoch na biku, ale o spatakoch v hlave = prehlad o situacii, ako pises ty. cize suhlasim s tebou. a samozrejme, ze viac jebnuti su soferi ako bajkeri a ze su to kokoti co hento robia, stava sa mi to aspon raz do tyzdna nejaka obdobna situacia. ale keby sa aj za volantom spravam ako ten cyklista, tak som curak aj ja, bez ohladu na to, ze su curaci vsetci okolo mna.

000001010006353900063556026805540814924108149346081494790814948508149570081495800814989108149947
zayo
 zayo      16.05.2016 - 11:30:24 (modif: 16.05.2016 - 11:31:39), level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
to videjko je super! som dlho čakal na niečo podobné z nášho bájneho kraja:))
+ koment pod videjkom I thought it was Bucharest. So, from this point of view, I see that there is no difference between Bratislava and Bucharest, the place I live

00000101000635390006355602680554081492410814934608149479081494850814957008149580081498910814994708149954
Thunder Perfect Mind
 Thunder Perfect Mind      16.05.2016 - 11:41:58 , level: 4, UP   NEW
presne tak, ludia sa pohorsuju na ruskych dashcam videach, ale aj slovensko ma co ponuknut

0000010100063539000635560268055408149241081493460814947908149485081495700814958008149891081499470814995408149962
zayo
 zayo      16.05.2016 - 11:49:48 , level: 5, UP   NEW
jj takéto videjká by bol pre mňa asi jediný dôvod kúpiť si kameru do auta.také nové hobby:)

000001010006353900063556026805540814924108149346081494790814948508149570081495800814989108149939
ooo
 ooo      16.05.2016 - 11:16:51 , level: 3, UP   NEW
ten koniec je top:)

000001010006353900063556026805540814924108149346081494790814948508149570081495800814989108149899
mirex
 mirex      16.05.2016 - 10:23:45 , level: 3, UP   NEW
co myslis tym 'importnuty do mobilu'?

00000101000635390006355602680554081492410814934608149479081494850814957008149580081498910814989908149940
ooo
 ooo      16.05.2016 - 11:17:11 , level: 4, UP   NEW
ze castejsie cumis do mobilu ako do praveho spetaku.

0000010100063539000635560268055408149241081493460814947908149485081495700814958008149750
mirex
 mirex      15.05.2016 - 22:40:40 (modif: 16.05.2016 - 10:16:43), level: 2, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Ty sa naozaj vzdy ked odchadzas z obchvatu - teda pri prechode do odbocovacieho pruhu - pozeras do praveho spetaku? Mna by to vobec nenapadlo. Teda snazim sa mat vseobecny rozhlad o tom kde su auta okolo, to ano. Ale ani pri odchadzani dolu z dialnice sa nepozeram ci ma nahodou niekto nejde obiehat po krajnici zprava...

(edit: btw dlho som jazdil po BA bez tohto pozerania do praveho spetaku a nemal som ziadnu koliziu)

00000101000635390006355602680554081492410814934608149479081494850814957008149579
pokurvene holuby
 pokurvene holuby      15.05.2016 - 15:06:15 [1K] , level: 1, UP   NEW
"je hlúposť od cyklistu očakávať, že sa bude obzerať niekam, odkiaľ by skrátka za žiadnych okolností nemalo prísť ohrozenie" well potom radsej nech nelezie na cestu, a to nie preto, ze je cyklista.
necakat ohrozenie na bikeu a pritom ist na ceste s autami je predsa len trochu tupe, kedze auta su "nebezpecne niekolkotonove zbrane beruce zivoty cyklistom, ktori mohli byt mimoineho aj jadrovymi vedcami".

0000010100063539000635560268055408149241081493460814947908149485081495700814957908149631
ddd
 ddd      15.05.2016 - 18:14:46 (modif: 15.05.2016 - 18:17:02), level: 2, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
a ty robis shoulder check zprava v aute v hentakej situacii, ked sa nereradujes? lebo ak nie tak drz hubu.

000001010006353900063556026805540814924108149346081494790814948508149570081495790814963108149655
pokurvene holuby
 pokurvene holuby      15.05.2016 - 19:00:21 , level: 3, UP   NEW
lebo ak nie tak mozes akorat manke cicat je kyslasty klit.
v aute sa staci pozret do zrkadla, muselo to byt male auto hned vedla aby bolo v mrtvom uhle.
na biku vzdy ked menim pruh, odbacam popr. aj henta ista situacia sa kuknem za seba.

00000101000635390006355602680554081492410814934608149479081494850814957008149579081496310814965508150042
skurva.
 skurva.      16.05.2016 - 13:48:36 (modif: 16.05.2016 - 14:11:31) [1K] , level: 4, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
trolling muh?
kde tam meni pruh?
ved ide stale v pravom, to co tu vacsina berie ako, ze ide v strednom, tak ten pravy je odbocovaci.
cize, cumis do praveho spatneho zrkadla pokazde, vzdy ked ides subezne s odpajacim? (co spravis v takej situacii, ked tam bude vozidlo?)
je tam plna ciara, je tam vysrafovana cast vozovky.
tam nemal ten kamion z pravej strany co robit. aj kebyze sa pozries a uvidis prichadzajuci truck, tak predpokladas, ze ked je v odbocovacom tak odboci, a nepojde rovno
nie?

0000010100063539000635560268055408149241081493460814947908149485081495700814957908149631081496550815004208150063
pokurvene holuby
 pokurvene holuby      16.05.2016 - 14:27:30 , level: 5, UP   NEW
dalsi retardovany, ci sa ma pyta na nieco co som tu uz jasne odprezentoval.
a ano kamion tam nemal co robit, ale stacilo sa obzret a nemusel tu byt tento prijebany flejm. ale ne, najzranitelnejsi ucastnik premavky je kokot co nema v ucte svoj zivot a leze s bicyklom na cestu a ocakava ze vsetci ostani ucastnici su duhove jednorozce vseobijmajucej cyklo lasky.

000001010006353900063556026805540814924108149346081494790814948508149570081495790814963108149655081500420815006308150090
kata mach
 kata mach      16.05.2016 - 14:51:58 [1K] , level: 6, UP   NEW
Keďže bicykel je plnohodnotný člen dopravnej premávky, spravme si myšlienkový experiment:
Nie je to cyklista, ale automobil. Pozrel by si sa do pravého speťáku, keď odbočuješ do pravého odbočovacieho pruhu, lebo ťa 'náhodou nejaký kokot' môže obiehať zprava cez plnú šrafovanú/odstavný pruh? Vyhodil by si smerovku? Hádaj na ktorú otázku je aká odpoveď v prípade tohto cyklistu..
Pravidlá hovoria jasne kto je viníkom tejto nehody, bodka. To čo tu dávaš je ukážkový victim blaming.

//btw1- čo keby šoféri sa konečne prestali správať jak kokoti a začali si vážiť životy OSTATNÝCH účastníkov dopravnej premávky? /sounds logic to me, keďže držia v rukách potenciálne najviac harmful dopravný prostriedok.../

//btw2 ako cyklistka som sa ocitla vo veľa kokotských situáciách preto, že mi šoféri nedali prednosť na hlavnej/zámerne ma vyblokovali alebo inak odignorovali pravidlá premávky a povedala by som že za to že sa mi nič serious ešte nestalo z 50tich percent vďačím duchaprítomnosti a 50 šťastiu.. Knockknock... Mám pár situácii keď to bol vyslovene luck, keďže som mala reakčný čas na nepredvídateľnú situáciu pár stotín sekundy. Pojazdi si týždeň po bratiske na bajku.. Vkuse... Po hlavných ťahoch, nie na železnú a dom. Alebo to choď vysvetľovať tomu nebohému chudákovi, ktorého pred týždňom prešiel náklaďák na podkolibskej lebo sa musel vyhnúť polmetra prepadnutému kanálu....

00000101000635390006355602680554081492410814934608149479081494850814957008149579081496310814965508150042081500630815009008150193
pokurvene holuby
 pokurvene holuby      16.05.2016 - 16:57:00 , level: 7, UP   NEW
a nikde som netvrdil, ze za to moze cyklista

00000101000635390006355602680554081492410814934608149479081494850814957008149579081496310814965508150042081500630815009008150178
pokurvene holuby
 pokurvene holuby      16.05.2016 - 16:39:34 [8K] , level: 7, UP   NEW
bla bla bla victim blaming bla bla za vsetko mozu soferi bla bla
pointa je jednoducha, medzi ludmi sa nachadza iste percento kokotov, imho dost vysoke ale nemam na to ziadnu statistiku, no a podobne percento sedi za volantom, na bikeu, chodi po chodnikoch. cim skor toto zacnu ludia akceptovat ako fakt, tym skor pochopia ake je dolezite predvidat aj za ostatnych. ofc kokotska situacia, treba s nou nieco robit a pokym sa nezmeni tak sa prisposobit situacii ktora tu je tj. celit kokotom a byt na to pripraveny.

0000010100063539000635560268055408149241081493460814947908149485081495700814957908149631081496550815004208150063081500900815017808150618
kujon
 kujon      17.05.2016 - 11:37:33 , level: 8, UP   NEW
Isté percento kokotov je zastúpené v každej skupine, v tom máš pravdu. Zbytok je však hlúpa sedliačina, ktorú náramne dobre reprezentujú postoje a humor generácie našich rodičov, čo tento problém vyrobila. Vtipy o profíkovi, čo dáva všetky križovatky na červenú, ale na zelenej prudko brzdí, lebo čo ak by išiel iný profík. Náramná zabava o tom, že dopravné predpisy sú tu preto, aby ťa inšpirovali. A podobné skvosty, ktoré ponúkajú nádherné vhľady do mentálneho sveta šoférov, pre ktorých dopravné predpisy neznamenajú zhola nič a sami sa cítia ako páni ciest.

To čo tu popisuješ je snaha rezignovať na zavedený systém pravidel, ktorý má chrániť všetkých účastníkov/čky premávky, a snaha vytvoriť systém postavený na úplne iných, nepredvídateľných a nespoľahlivých pravidlách, kde musíš byť viac menej jasnovidec, aby si prežil cestu do práce. A je to systém, kde si bezpečnosť užívajú len tí, ktorí majú robustné dopravné prostriedky.

Riešenie je sfunkčniť už existujúci systém a docieliť znalosť a dodržiavanie dopravných predpisov, ktoré skutočne nie sú žiadna veda. To čo navrhuješ, nás naopak približuje k balkánskemu módu spoločnosti, ako má Macedónsko (alebo Moldavsko? neviem presne. Zrejme ale oboje :) )

000001010006353900063556026805540814924108149346081494790814948508149570081495790814963108149655081500420815006308150090081501780815061808150644
pokurvene holuby
 pokurvene holuby      17.05.2016 - 12:14:51 , level: 9, UP   NEW
ten prvy odstavec mam chapat tak, ze soferi sa delia na skupinu kokotov a nedbanlivych sedlakov ktori to maju stiepene predchadzajucimi generaciami?
imho ta sedliacina co popisujes patri prave do skupiny kokotov.

a vobec ale absolutne vobec nenavadzam na rezignaciu, zacitujem sa "ofc kokotska situacia, treba s nou nieco robit".
"Riešenie je sfunkčniť už existujúci systém a docieliť znalosť a dodržiavanie dopravných predpisov, ktoré skutočne nie sú žiadna veda." - ano toto je presne cesta ktorou treba ist, len sa netreba nadejat, ze sa to zmeni hned okamzite a vsetci ludia to pochopia.
a preto pokym sa to nezmeni, a chces teda jazdit bezpecne, treba davat vacsi pozor aj za ostatnych ludi. teda ak ti na tom zalezi :)

00000101000635390006355602680554081492410814934608149479081494850814957008149579081496310814965508150042081500630815009008150178081506180815064408150687
kujon
 kujon      17.05.2016 - 13:06:49 , level: 10, UP   NEW
Ono to je kultúrna záležitosť, kokoti sú len prejavom. Ako medzi šoférmi, tak aj medzi chodcami, cyklistami a fakt asi všetkými trochu mobilnými ľuďmi. Spoliehanie na to, že ostatní porušujú predpisy vytvára rizikové situácie aj v miestach, kde by inak dodržiavanie predpisov a predpoklad ich dodržiavania, boli úplne bezproblémové. Ale v skratke - treba prevychovať previnilcov, nie nútiť obete učiť sa fungovať v chaotickej darwinistickej nadstavbe dopravných predpisov, v ktorej musíš predpokladať že všetci sú jebnutí a báť sa vyiezť na cestu.