cwbe coordinatez:
2989793
3922176
2997079
7141926
7142093
7142154
7142167
7142173
7142180
7142183
7142197
7142205
7142217
7142224
7142231
7142365

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::16
total children::1
1 ❤️


show[ 2 | 3] flat


V tom je ten problém, že materialisti a racionalisti veria, na základe vedeckého poznania uzavretého v parametroch tohto vesmíru a najmä Zeme, že vedomie je len produkt hmoty, náhoda vesmíru vyplutá do rôznych foriem života s vrcholom vo viac či menej vedomom živote človeka. A potom su tí druhí, počnúc Platónom, Laoc a Budhom a končiac Jungom, Maharišim, Stanislavom Grofom či Eckhartom Tollem, ktorí tvrdia na základe vlastných skúseností a zážitkov, že vedomie je čosi viac a že hmota, v tomto prípade mozog a ďalšie neuro orgány, sú len nástrojom na "zhmotnenie" vedomia v tomto vesmíre a v tejto fyzike (symbolicky akýmsi "prijímačom"). Teda že v skutočnosti je vedomie všepresahujúci tvorivý jav (energia?), ktorý pochopíš, jedine ak ho reálne zažiješ napríklad v meditácii. Dobrá správa je, že reálne sa zažiť dá, aspoň po kúskoch, krok za krokom v rámci cieľavedomého zvedomovania samého seba. Zlá správa je skúsenosť, že tie stavy poznania sú len ťažko prenosné pre iných ľudí, ako píšeš aj ty. A úplne najhoršia správa je, že na skúmanie fyziky, v ktorej materiálne žijeme ide oveľa viac pozornosti a peňazí, než na výskum vedomia. Neporovnateľne. Bolo by super, ak by sa ten pomer zmenil a možno by sme sa ako ľudstvo posunuli opäť niekam ďalej. V konečnom dôsledku to je ale naozaj o tom, že každý máme akoby "svoje" vedomie a preto je na každom z nás, aby sme ho zvedomovali.




0298979303922176029970790714192607142093071421540714216707142173071421800714218307142197071422050714221707142224071422310714236507142473
vygidor
 vygidor      19.04.2013 - 10:04:13 , level: 1, UP   NEW
kedze si ma zaskatulkoval s majurom do skatulky "nepochopil, lebo by pochopil, keby meditoval", tak som odsudeny na nalepku "racionalny materialista", ktory podla teba pochopi, ak zacne meditovat napriek tomu, ze ja som ani jednemu z vas ziadne nalepky nedal. Uz tento fakt hovori o tom pouzivani ega, ktore si spominal skor.
Kedze vedome vytlacate akekolvek racionalne vedecke pristupy a svoj pristup radite ocividne nad ne, tak nema pre mna naozaj vyznam dalej viest takuto diskusiu, pretoze ma nicim neobohati a obsahuje neprospesne komunikacne techniky. Zoberiem si z nej vlastne len dalsiu skusenost :)

029897930392217602997079071419260714209307142154071421670714217307142180071421830714219707142205071422170714222407142231071423650714247307142764
Burning A
 Burning A      19.04.2013 - 12:36:46 [2K] , level: 2, UP   NEW
sory ale toto si si vykonstruoval :)

veda a meditacia to nieje ziadna dualita, len formy poznania ktore sa doplnaju.
Racionalita a konvencne poznanie je znacne obmedzena zalezitost hlavne preto ze sme samotny subjekt ktory skuma subjekt a jeho vztah k realite.
Meditacia, ine stavy vedomia a podobne veci su sposoby ktore dokazu sprostredkovat cloveku nazeranie s inej perspektivy, ktorej nieje schopna racionalita a myslienky, da sa povedat ze pouzivaju emotivno.

A ked si uvedomis (aj ked je to tazsie) ze aj racio a logika su tiez iba formy emocionality, potom su v podstate vsetky tie formy poznavania rovnocenne.

zatvaras sa v tej racionalo-vedeckej forme poznania nechtiac lebo nepoznas tu inu formu, takze tu inu formu si odovodnujes a pristupujes k nej zase len sposobom ktory poskytuje racionalita.

takto si v bubline racionality a vnimas ako ti niekto opisuje bublinu emocionality a pritom je to vsetko v jednom pohari.

02989793039221760299707907141926071420930714215407142167071421730714218007142183071421970714220507142217071422240714223107142365071424730714276407142797
vygidor
 vygidor      19.04.2013 - 12:51:07 (modif: 19.04.2013 - 12:52:45), level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
a zase neprospesny utok o vykonstruovani, ale ok, akceptujem, moze sa to tak javit, pripustam tento pohlad na moj prispevok.

Ja neodmietam meditaciu ako formu poznania, v tejto diskusii sa stretavam s odmietanim vedeckeho pristupu ako inej formy poznania, ked sa z jej percepcie a jej mechanizmami snazim pochopit a popisat prezentovany myslienkovy postup. Je mi opakovane, ze formou meditacie dosiahnem toto poznanie. Ze toto poznanie dosiahnem rychlejsie a jednoduchsie. Mna vsak zaujima dosiahnutie toho isteho inou formou a tu narazam na jej odmietanie ako nevhodnej.

Zase raz opakujem - polozil som otazky, dostal som odpovede, ale uz z inej formy poznania. Ked sa do diskusie zapojil id majur, zrazu vsetko vedecke odletelo daleko prec, lebo bolo vytlacene pojmom meditacia. A zacala sa diskusia, ktora nikoho neobohati, nikomu nic ine neda, napriek tomu, ze prave vtedy bol velmi vhodny okamih podchytit to prepojenie tychto dvoch foriem. Nepodarilo sa.

Pises o doplnani a rovnocennosti foriem, preco mas taku silnu potrebu ich oddelovat, ked sam tvrdis (a s tym suhlasim), ze sa doplnaju? :)

a zase raz som si precital nejake hodnotenie mojej osoby o tom ako to vnimam. Skus sa zamysliet, ci je toto vobec z tvojej pozicie prospesne, podsuvat niekomu inemu popis co robi a ako vnima a ci v tom nie je nieco nevhodne. Pis o sebe a o svojom vnimani, tym obohatis okolie viac ako opisom cudzieho vnimania.
e: typo

0298979303922176029970790714192607142093071421540714216707142173071421800714218307142197071422050714221707142224071422310714236507142473071427640714279707142854
Burning A
 Burning A      19.04.2013 - 13:16:10 , level: 4, UP   NEW
no tvoj pohlad som riesil takto preto, lebo mam pocit ze to poznam, tvoje momentlane nahliadanie na veci mi pripomenulo seba, cize pisem aj sebe, da sa povedat ze niekedy som bol racionalitou pohlteny dost prudko a zistil som to neskor, nic som z tej racionality neodmietol len som pochopil ze som v nej bol zavrety ako ked sa pozeras na krajinu vzdy len z jedneho miesta a potom ides na ine miesto a spoznavas vsetko co si videl predtym ale doplnis si to a tie dva pohlady sa ti spoja.. nemam vobec ziadnu intenciu ti oponovat, riesil som tam hlavne tvoju reakciu na prispevok predtym, ziadny utok, ego bokom.
skor len mi je tvoj pristup povedomy z vlastnej skusenosti preto sa ta len snazim inspirovat k hladaniu aj inych vyhladov lebo nic nezmenia na terajsom len zvacsia komplexnost a zlozitost, ale je to dobre.

K tomu oddelovaniu foriem - len som ti to chcel priblizit co myslim.. a nielen ze sa doplnaju ale aj prekryvaju.

a este jedna vec ma napadla. ja si myslim ze u vela ludi, takych ktory prisli s uplne novymi konceptami vo vede (nechcem menovat einsteina napr. :D) to je skor tak ze oni prichadzaju zo stavu mozgu v iracionalite (meditacii, emocionalite, to je jedno), v ktorom objavuju nieco co koresponduje s pozorovanim reality alebo ich racionalnymi vedomostami, vedeckymi poznatkami atd.. a tak vytvoria nove vedecke teorie a pristupy ktore realne funguju aj v ramci "reality" - racionalnej kazdodennej reality.

029897930392217602997079071419260714209307142154071421670714217307142180071421830714219707142205071422170714222407142231071423650714247307142764071427970714285407142878
vygidor
 vygidor      19.04.2013 - 13:29:08 , level: 5, UP   NEW
:)
ďakujem, dobrá odpoved

02989793039221760299707907141926071420930714215407142167071421730714218007142183071421970714220507142217071422240714223107142365071424730714276407142792
618
 618      19.04.2013 - 12:47:39 , level: 3, UP   NEW
Vyborne si to zhrnul!

029897930392217602997079071419260714209307142154071421670714217307142180071421830714219707142205071422170714222407142231071423650714247307142587
empties
 empties      19.04.2013 - 11:03:29 , level: 2, UP   NEW
What, ja som ťa priradil do škatuľky "nepochopil, lebo by pochopil, keby meditoval"? To si ma potom zle pochopil. Prečítaj si, pls, ešte raz, čo som ti písal. Zároveň som nikde netvrdil, že racionálna skúsenosť a vedecké postupy sú zbytočné, resp. že meditácia je "nad nimi". Fakt si ma nepochopil, ale inak, ako myslíš. Píšem o rôznych prístupoch a limitoch poznania týchto prístupov a o nutnosti ich vzájomnej prospešnej koexistencie, nie o výlučnosti či nadradenosti jedného voči druhému. A zaplietať do toho ego, hmm, ok... prečítaj si, pls, radšej ešte raz, čo som ti písal a ako.

02989793039221760299707907141926071420930714215407142167071421730714218007142183071421970714220507142217071422240714223107142365071424730714258707142596
vygidor
 vygidor      19.04.2013 - 11:06:43 , level: 3, UP   NEW
precital som si to od majurovho prispevku a bohuzial, je to tam.
ak nemeditujes - nemas sancu to pochopit.
ale to je ok ;)
ja s vami suhlasim, existuju veci, ktore su zlozite na vysvetlenie, este tazsie na obhajenie a najtazsie na dokazanie.
kedze tu vsak iba "filozofujeme", tak na tom predsa vobec nezalezi.

0298979303922176029970790714192607142093071421540714216707142173071421800714218307142197071422050714221707142224071422310714236507142473071425870714259607142669
618
 618      19.04.2013 - 11:50:44 , level: 4, UP   NEW
na filozofovani zalezi
tie uvodzovky su tam uplne zbytocne
preco mas potrebu znizovat kredit filozofovaniu uvodzovkami a slovickom iba?

filozofia je to co formuje uplne vsetko ostatne v kulture, ktora ovplyvnuje to kam sa spolocnost ubera.

dokazat sa daju
aj ked su tazko dokazatelne

029897930392217602997079071419260714209307142154071421670714217307142180071421830714219707142205071422170714222407142231071423650714247307142587071425960714266907142720
vygidor
 vygidor      19.04.2013 - 12:16:35 , level: 5, UP   NEW
nie je tvoj dojem, ze mam potrebu nieco znizovat, iba tvojou percepciou mojho prispevku? ;)

polozil som v celej diskusii pre mna relevantne otazky, na ktore som dostal ine odpovede ako som cakal a cele sa to zvrtlo do urovne, kde naozaj necitim potrebu participovat, pretoze ma k najdeni odpovedi neobohatila a pretoze nevidim dostatocnu znalost a vedomost dany jav popisat odbornejsie ako iba snahou o subjektivne prezitie. Samozrejme, da sa tu slovickarit, tvarit sa filozoficky a minat slova. Nikomu v tom nebranim, ani som nevyjadril nazor, ze sa mylis/te, neprotirecim ani ostatnym v diskusii, neodmietam ani tvoj/vas nazor.

J.R.R.Tolkien bol v jednej rozhlasovej adaptacii Hobita parafrazovany ci citovany (neoveroval som to) slovami:
"Kdyz chcete neco najit, nemusete udelat nic lepsiho, nez hledat. Pakli-ze neco hledate, obvykle jiste neco najdete. Ale neni to vzdycky to, oc vam jde."
A o tom je aj cela tato diskusia.

02989793039221760299707907141926071420930714215407142167071421730714218007142183071421970714220507142217071422240714223107142365071424730714258707142596071426690714272007142745
618
 618      19.04.2013 - 12:29:37 (modif: 22.05.2014 - 17:25:06), level: 6, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
no napisal si iba "filozofovanie"

cim si filozofovanie znizil na pseudofilozofovanie a o slovicku iba pred nim netreba ani hovorit

navyse si znova povedal ze "tvarit sa filozoficky", lenze ja sa filozoficky netvarim

ale nezalezi mi na tom az tak, ze ci dostanes odpovede ktore cakas alebo nie. ja ta nechcem o nicom presviecat, iba by som poprosil trochu respektu voci tejto vede. pripomenul si mi jednu hlasku z hry Fajciarky a spasitelky - "Vsimli ste si ze pouziva slovo intelektual ako nadavku?"

0298979303922176029970790714192607142093071421540714216707142173071421800714218307142197071422050714221707142224071422310714236507142473071425870714259607142669071427200714274507142761
vygidor
 vygidor      19.04.2013 - 12:35:07 , level: 7, UP   NEW
este raz - je to tvoja percepcia. chapes to obmedzenie?
mne id empties vysvetlil obmedzenie mojej percepcie.

nechcel som byt presviedcany, chcel som len odpovede. Dostal som ich a sam som ti este navrhol moznosti rozvoja tej vizualizacie.

029897930392217602997079071419260714209307142154071421670714217307142180071421830714219707142205071422170714222407142231071423650714247307142587071425960714266907142720071427450714276107142783
618
 618      19.04.2013 - 12:43:57 , level: 8, UP   NEW
je to moja percepcia, sak ale to je snad jasne. na to netreba ani odpovedat. ale je zalozena na tvojom prejave. ja som to vsak nemyslel zle len som sa zlakol ze ty to myslis zle.

kazdopadne vdaka, nemusime sa cyklit v hovadine:)

02989793039221760299707907141926071420930714215407142167071421730714218007142183071421970714220507142217071422240714223107142365071424730714258707142596071426690714272007142745071427610714278307142806
vygidor
 vygidor      19.04.2013 - 12:54:49 , level: 9, UP   NEW
od zaciatku som sa k tomu postavil ako k niecomu zaujimavemu, bez odporu ;)
niektore veci ma zaujali, rpeto som sa zapojil.

0298979303922176029970790714192607142093071421540714216707142173071421800714218307142197071422050714221707142224071422310714236507142473071425870714259607142641
empties
 empties      19.04.2013 - 11:36:34 (modif: 19.04.2013 - 11:39:29), level: 4, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
"ak nemeditujes - nemas sancu to pochopit." - nič také som nikde nenapísal v tom kontexte, ako to tu dávaš. A za majura nezodpovedám. Taktiež nemám potrebu niečo obhajovať, píšem len svoj názor, resp. skúsenosť a ponúkam ti aj nástroj, ako si to čo tvrdím, overiť na vlastnej koži. Sadni, medituj a vysvetlenie sa dostaví. Aké iné vysvetlenia chceš?

Edit: Jediný problém pre teba je, že ti dávam "návod" poznania iný, ako čisto racionálny a postavený na vedeckej paradigme. Ale to neznamená, že to poznanie, ak ho dosiahneš, nebude pre teba samého komplexné či pravdivé. Najmä nechápem, prečo si tú situáciu tak vyhrotil, že ťa niekto presviedča a dualisticky tvrdí, že meditácia, či huby či čo je jediná správna forma poznania. Poznanie je celok. Ende, pekný deň.

029897930392217602997079071419260714209307142154071421670714217307142180071421830714219707142205071422170714222407142231071423650714247307142587071425960714264107142643
vygidor
 vygidor      19.04.2013 - 11:37:32 , level: 5, UP   NEW
:)