cwbe coordinatez:
101
63539
63556
1122092
6466308
6472459
6473738
6474866

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::30
total children::2
16 ❤️


show[ 2 | 3] flat


...ešte dodám aby som predišla nejakému zbytočnému flame... nepíšem to sem pre ženy pre ktoré je pôrod iba prostriedkom k tomu ako priviesť na svet zdravé dieťa... pre mňa osobne sa pôrodmi (oboma) zmenilo v živote veľa. ako žena, ktorá mala v detstve skúsenosť so sexuálnym obťažovaním (dlhoročným) som počas pôrodu syna bola prvý krát na svoje telo "pyšná", prvý krát v živote som svoje telo milovala a považovala som ho za úžasné, až kým ma neuznali počas pôrodu za nesvojprávnu a proti mojej vôli ma neuviazali na kozu aby mi mohli urobiť rutinu... žiaľ, neuhájila som sa vtedy. preto to tu píšem pre ženy ktorým by to mohlo uškodiť podobne ako to vtedy uškodilo mne (a dodnes s tým čo sa stalo nie som OK). naproti tomu (aby som bola férová) pôrod mojej dcérky nebol tiež bez zásahu, pôrod mi spustil oxytocínový záťažový test. bolo to však s mojim súhlasom, vedomím, bola som riadne informovaná personálom o tom čo sa ide diať a teda aj napriek tomu že som naklonená skôr prirodzenému pôrodu (od začiatku po koniec) som sa necítila tak ako pri prvom pôrode, práve naopak, bolo to pre mňa pekným a veľmi silným zážitkom a skutočne sa odvtedy cítim ženskejšie, silnejšie... príspevok vyššie som nepísala ani ako paušálnu urážku lekárov, ani ako urážku žien ktoré rodili so všetkým čo nemocnica ponúka, príp. naozaj potrebovali nejaké zásahy. píšem ho za seba a za ženy ktoré cítia podobne ako ja, že spoločenská diskusia na tému pôrody - ich význam pre ženu pre dieťa a dopad na rodinu celkovo - je potrebná.




000001010006353900063556011220920646630806472459064737380647486606476405
horror lamarcki
 horror lamarcki      01.02.2012 - 11:35:53 , level: 1, UP   NEW
nj, rozdiel v zdravotnej starostlivosti tu a v rakúsku

00000101000635390006355601122092064663080647245906473738064748660647640506476463
čo
 čo      01.02.2012 - 12:07:55 , level: 2, UP   NEW
....vkladam do teba a tvojich spoluziakov nadeje mato :)

0000010100063539000635560112209206466308064724590647373806474866064764050647646306479907
horror lamarcki
 horror lamarcki      02.02.2012 - 22:47:52 (modif: 02.02.2012 - 22:56:28), level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
z 10 v krúžku nás ide 8 von..tak uvidíme, ktorí z nás sa vrátia...

000001010006353900063556011220920646630806472459064737380647486606475544
bozena
 bozena      31.01.2012 - 21:04:44 (modif: 31.01.2012 - 21:06:08), level: 1, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
aaach no vidis, teraz tu vyznievam ako bezcitne hovado :)

ale... vidis, sme uplne odveci od povodnej temy, ci coho. jasne, ze ked niekto zazije sexualne obtazovanie, tak je uplne v prdeli a ma plne pravo pouzivat akekolvek silne vyjadrenia pocitov - povodne som reagovala na wannabe vedecku debatu, ze porodna trauma dojebe cely zivot, nic viac

takze nie porod, ale sexualne zneuzivanie - to je trochu ine kafe, nie?

mna len vytocilo, ze kua ja som plnohodnotna zena aj sama o sebe, nemusim mat decko (moja osobna historia je zasa spata s "alergiou" na tvrdenia typu: deti su cely nas zivot, kazda zena musi mat deti atd)

takze sa tu bavime o pocitoch, nie o tom "ako funguje vesmir" aby som mala jasno a uz drzim hubu.

ked niekto zacne operovat slovami ako plnohodnotny zivot, prava laska atd., zavana mi to sektarstvom

jasne, ze porod bol fasa zazitok, ale o moje pohodlie mi fakt v istom zmysle neslo, slobodne som si zvolila antolsku, kde je na rozdiel od kramarov sprcha na izbe :) s kamosmi som si pokecala potom

00000101000635390006355601122092064663080647245906473738064748660647554406476535
femme
 femme      01.02.2012 - 12:41:37 [18K] , level: 2, UP   NEW
ono ale podľa mňa tú "traumu" netreba tak úplne zľahčovať, resp. vysvetľovať len tým, že dotyčná zažila sexuálne zneužívanie, tak má teraz "zvýšenú citlivosť".

analógia so znásilnením, ktorú co použila, môže niekomu pripadať ako pritiahnutá za vlasy, ale podľa mňa je celkom trefná. v oboch prípadoch ide o narušenie osobnej integrity, a to v priamej súvislosti s pohlavím, so sexualitou chápanou v jej širšom význame.

použijem moju skúsenosť z nemocnice, možno sa mi podarí lepšie vysvetliť, ako to myslím. bola som hospitalizovaná na chirurgickom oddelení po vyberaní slepého čreva. na chodbe boli mužské a ženské izby, plus do izieb bežne chodili návštevy. po zákroku som mala na seba stále anděla, teda bola som polonahá. keď som chcela vykonať potrebu, sestra mi priniesla misu a povedala, že potrebu mám vykonať do misy položenej na stoličke. stolička bola rovno oproti dokorán otvoreným dverám, okolo ktorých chodili pacienti a návštevy. dvere som si zavrela, sestrička ich ale napriek môjmu nesúhlasu otvorila, takže som musela vykonávať potrebu tak, že 2m odo mňa sa mleli desiatky cudzích ľudí oboch pohlaví.
vnímala som to ako ponižujúci, dehumanizujúci zásah do mojej intimity, voči ktorému som sa proste nevládala brániť, a ktorý bol navyše úplne zbytočný. len ťažko si možno správanie sestričky vysvetliť nejako racionálne.
jasné, nemám z toho celoživotnú traumu. ale bolo mi to veľmi nepríjemné - a to, že mi to bolo nepríjemné, považujem za niečo normálne, nie za prejav mojej precitlivelosti.

raz som zase skončila na pohotovosti kvôli menštruačným problémom - kozu mali umiestnenú rovno oproti dverám. takže ktokoľvek by otvoril dvere, a ktokoľvek by bol v tom čase na chodbe, privítala by ich moja ehm vagína, ouje.

s takou absenciou úplne obyčajného, prirodzeného ľudského rešpektu som sa v nemocnici stretla viackrát.

aby bolo jasné - nie som zástanca domácich pôrodov. ani si nemyslím, že všetci doktori sú bezcitné monštrá, ktorým nejde o nič iné, len vŕšiť sa na pacientoch.

ale druhý extrém potom je, keď sa na ženy, ktoré hovoria o svojich negatívnych skúsenostiach, automaticky pozerá ako na precitlivelé, hysterky, ezoteričky, sektárky atď.

z môjho pohľadu by bolo ideálnym riešením vytvárať v nemocnici také prostredie, aby ženy "nemuseli" rodiť doma. na to je ale potrebné rozumne diskutovať o problémoch, ktoré v súčasnom stave sú.

0000010100063539000635560112209206466308064724590647373806474866064755440647653506478351
jank.a
 jank.a      02.02.2012 - 11:07:50 , level: 3, UP   NEW

000001010006353900063556011220920646630806472459064737380647486606475544064765350647835106478410
milton
 milton      02.02.2012 - 11:34:39 , level: 4, UP   NEW
presne! a netreba na to diskusiu ale peniaze.

00000101000635390006355601122092064663080647245906473738064748660647554406476535064783510647841006478582
randlover
 randlover      02.02.2012 - 12:41:42 , level: 5, UP   NEW
diskusia určí, kam pôjdu peniaze, nie?

0000010100063539000635560112209206466308064724590647373806474866064755440647653506478351064784100647858206478593
milton
 milton      02.02.2012 - 12:46:06 , level: 6, UP   NEW
Toho by som sa obával najviac.

000001010006353900063556011220920646630806472459064737380647486606475544064765350647835106478410064785820647859306479288
randlover
 randlover      02.02.2012 - 16:40:20 , level: 7, UP   NEW
Pán je demokrat? :)

0000010100063539000635560112209206466308064724590647373806474866064755440647653506478033
*sykorka*
 *sykorka*      02.02.2012 - 08:16:32 (modif: 02.02.2012 - 08:21:26), level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
a sposob vyjadrenia negativnej skusennosti kompetentnym-spatna vazba- bol aky?

0000010100063539000635560112209206466308064724590647373806474866064755440647653506477376
AmIprincess?
 AmIprincess?      01.02.2012 - 19:44:35 , level: 3, UP   NEW
k tvojim negativnym zazitkom z nemocnice: zalezi hodne od personalu, na aky natrafis, ale myslim si, ze je to aj chyba pacientov, vacsina z nich si to pretrpi, postazuje sa doma alebo v praci ale neriesi to dalej...pacienti nepoznaju svoje prava, a s tym neochotny a pohodlny personal pocita, vacsina ludi nevie ze maju pravo odmietnut vysetrenie a podobne, v sucasnej dobe pri nastupe do nemocnice podpisujes informovany suhlas (myslim ze tak nejak sa to vola)

a dalej je tu moznost stazovat sa...ked sa nik nestazuje, tak sa s tym nic nerobi...a nakoniec je tu dozor nad zdravotnictvom, takze keby sa ludia viac hlasili o svoje prava mozno by sa to zlepsilo k lepsiemu...

skoda, ze nie kazdy zdravotnik uvazuje sposobom: bolo by toto mne ako pacientovi prijemne? suhlasila by som s takymto zachadzanim keby tu lezal moj pribuzny? urcite by takyto pristup pomohol a zlepsil podmienky hospitalizacie:-)

0000010100063539000635560112209206466308064724590647373806474866064755440647653506476862
čo
 čo      01.02.2012 - 15:04:28 , level: 3, UP   NEW
ďakujem, presne takto to cítim..

00000101000635390006355601122092064663080647245906473738064748660647554406475723
čo
 čo      31.01.2012 - 22:29:43 [12K] , level: 2, UP   NEW
juj určite som nechcela spraviť z nikoho hovädo... to ja mám pocit že musím vyzerať ako niekto z cudzej planéty alebo minimálne zo stredoveku, pretože som taká trapka a citlivka že mi vadí keď mi strihnú do vagíny a dovolím si to nazvať traumou..(no trapné) :)
ale teraz trochu vážne -
nie, bol to pôrod :) resp. to ako sa ku mne počas pôrodu správali. prečo by som mala niekam prísť a vysvetľovať "ja som bola pohlavne zneužívaná, prosím opatrne somnou"? myslím že by to mala byť samozrejmosť, že ak niečo nechcem, tak to bude rešpektované...

ani môj celý život nie sú deti ale zase by som klamala kebyže nepoviem že sú podstatnou súčasťou môjho terajšieho života a že ma aj tehotenstvo spolu s pôrodmi (s jedným s druhým) naučilo veľa o zodpovednosti voči sebe a voči nim. spolu s mojim mužom sú to jediní ľudia (aj keď nedospelí) ktorí ma ľúbia bez podmienok (nemusím pred nimi hrať formu ani sa obávať že som im so svojimi životnými postojmi trápna - zatiaľ :) zdá sa ti to ako nejaké vesmírne kecy? :) sory, ja som asi taký jednoduchší človek, snažím sa momentálne zvládnuť jednoduché rodinné schémy a tých svojich pár "sociálnych rolí" preto to možno niekomu vyznieva ako telenovela (nie je to môj problém)... ale speť k téme a k zľahčovaniu... v živote je to proste tak, že veľa ľudí, rôzne priority... a medzi ženami sa nájdu aj také, ktoré si ten pôrod proste nepredstavujú pripojené na monitor alebo chcú mať dieťa celý čas pri sebe lebo to považujú za podstatné... a to že tu niekto napíše že jemu dieťa zobrali a nemá z toho traumu, to nie je pre tie ženy relevantné, lebo oni to tak chcú.

"plnohodnotný život a pravá láska" :) no škoda že ti tieto slovné spojenia zaváňajú sektárstvom veď sú to napokon len slová ako všetky ostatné nie? to že máme pri ich čítaní pocit patetična alebo trápnosti bude asi náš problém a nie problém človeka ktorý ich používa a majú pre neho zmysel....

tebe proste vadí, že niekto chce veci "inak", zdá sa ti že je to už nad "rámec" :) (predsa nemá ísť o pohodlie ale o zdravé dieťa). uráža ťa to alebo ti to lezie na nervy, sú to v tvojich očiach iba nejaké sektárske kecy.. čo ti na to povedať? :) skúsenosť je neprenosná a bola by som iba sprostá kebyže robím tie isté chyby dva krát a iba kvôli tomu aby ma mali všetky popiči id-čka " s tými správnymi názormi" na kybči radi :)

0000010100063539000635560112209206466308064724590647373806474866064755440647572306477664
zdienka
 zdienka      01.02.2012 - 22:28:58 , level: 3, UP   NEW
co, veľmo ďakujem za tieto tvoje príspevky.

0000010100063539000635560112209206466308064724590647373806474866064755440647572306475767
bozena
 bozena      31.01.2012 - 23:01:13 (modif: 31.01.2012 - 23:13:59) [2K] , level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
heh, asi mas pravdu, na cierno zelenej obrazovke mnoho vyzera trapne, pateticky az dementne :)))

mne to nevadi, ze niekto chce nad ramec, len ze sa to furt nejak debilne verejne prepiera a vyznie hystericky a dosahuje pravy opak

ze ja mam zas pocit, ze v tej nemocnici ma brali ako plnohodnotnu osobu (kua, nabuduce si dam do obcianskeho PhD., nech ma nevolaju magistra:))) a ze ked nieco od nich chcem - aby mi dali priestor a pomoc ked o nu poziadam, tak im musim doverovat a nemysliet si o nich, ze su bezcitni masiari

jasne, ze vsetci tuzime po pravde a laske aby zvitezila nad lzi a nenavisti

ale ja som sa vlastne chytila na tu temu ako ti porod sposobi traumu. a este ma napadlo, ze vlastne ludia su aj inak disponovani vnimat veci. ze niekomu trauma, niekomu nie. alebo niekto zo zvojho problemu vini seba a iny okolnosti... no a tak...

a okrem toho som si chcela rypnut do nadsenych zastancov "prirody"... treba sa vselicim inspirovat kriticky. aj neprehanat s rypanim sa vo svojich pseudotraumach (nehovorim, ked ide o fakt brutalne ublizenie, ale "traumu" typu, doktor ma nepozdravi - to snad dospely clovek nejak odfiltruje a zije dalej

a este ked tu uz pisem blbosti...
pocas mojej trapnej praxe s deckom som si vsimla, ze fakt kazdemu sedi nieco ine. a ze baby typu "kojim do 3 rokov, rodim doma a nosim satku" sa casto divaju na tie druhe ako strasne ochudobnene a nezazivajuce plnost lasky a vesmiru a nevimcoho. ale treba sa bat len o seba, lebo to nikam nevedie

a kacok mas omnoho viac ako ja, tak neviem, co riesis :PPPP

000001010006353900063556011220920646630806472459064737380647486606475544064757230647576706477601
matelate
 matelate      01.02.2012 - 22:04:18 , level: 4, UP   NEW
-K; omyl

000001010006353900063556011220920646630806472459064737380647486606475544064757230647576706476849
čo
 čo      01.02.2012 - 14:56:20 (modif: 01.02.2012 - 14:57:24), level: 4, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
niečo špeci pre teba:
http://www.mendeley.com/research/posttraumatic-stress-disorder-ptsd-after-childbirth/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1227048/

000001010006353900063556011220920646630806472459064737380647486606475544064757230647576706476780
emko
 emko      01.02.2012 - 14:23:58 , level: 4, UP   NEW
mne sa nahodou fest paci co pises :)

00000101000635390006355601122092064663080647245906473738064748660647554406475723064757670647678006476960
zyn
 zyn      01.02.2012 - 15:53:19 , level: 5, UP   NEW
aj mne.

hlavne to ze sa nebere vazne.
z empirie viem, ze ked sa clovek bere moc vazne, obvykle mu z toho zacne jebat.

0000010100063539000635560112209206466308064724590647373806474866064755440647572306475767064767800647696006479879
bozena
 bozena      02.02.2012 - 22:37:50 , level: 6, UP   NEW
amen,

diky, koncim, lebo som sa tak zamotala, ze uz vas nechcem ani vidiet :)))

000001010006353900063556011220920646630806472459064737380647486606475544064757230647576706476162
čo
 čo      01.02.2012 - 09:23:39 (modif: 01.02.2012 - 09:54:08) [34K] , level: 4, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
trauma doktor ma nepozdravil? :) to nemyslíš vážne že????

poviem ti to už takto polopatisticky... mne tie tvoje tvrdenia že pôrod nech je hocijaký, len nech je výsledkom zdravé dieťatko, prídu podobné, ako keby si tvrdila, že nech je sex hocijaký, len nech muž do mňa vstrekne semeno.. pôrod je aj psychický proces (uvoľňovanie hormónov závisí od psychickej pohody ženy - nemôže sa ti zároveň uvoľňovať adrenalín aj oxytocín že? :))
by si sa čudovala, ale ja som celkom racionálny človek... na rozdiel od niektorých iných racionálne založených si však nemyslím že som majster sveta a nemám bohorovnú istotu, že ak zasiahnem zásadným spôsobom do procesov, ktoré sa v prírode formovali x milión rokov, tak sa určite nič nestane a ja som tá múdra lebo nie som ani patetická ani citlivka...
je známe že vysoké dávky oxytocínu ktoré produkuje ženské telo počas pôrodu, môžu viesť až k zmenenému stavu vedomia, úplnému vytrateniu pocitu bolesti (zažila som to aniž by som to dopredu čakala, takže to nie je výmysel) a pretrvávajú v tele matky a dieťaťa po niekoľko ďalších týždňov po pôrode, dodávajú matke silu starať sa o dieťa a hladko zvládnuť všetky nasledovné trable materstva... to neznamená preboha že žena ktorá to tak nezažije je zlá, alebo že má hodiť decko do koša a skúsiť to teda "lepšie"... čo to ale znamená je, že by sme nemali tieto veci brať na ľahkú váhu a robiť z rodiacich žien ktoré majú svoje predstavy o pôrode citlivky...
pozri, ja som sa na prvý pôrod pripravila, bola som si pozrieť pôrodnicu, rozprávala sa s lekármi o predstave svojej, do pôrodnice som sa tešila (neuveríš ale tešila som sa tam ako na dovolenku) nebola som predpojatá ani vystresovaná.. veci sa mali tak, že v deň narodenia môjho syna našu pôrodnicu maľovali a keď som prišla do pôrodnice kde som nikdy predtým nebola, už som aktívne rodila, bolo mi uriti či sa doktor na mňa mračí alebo ma nepozdraví.. ale NEŽELALA som si nástrih, neželala som si oxytocín na odlúčenie placenty a neželala som si aby mi zobrali po pôrode dieťa. (polohu na chrte som vtedy prekusla že OK nebudem za hysterku, aj keď tiež som si ju neželala a dnes viem že som bola sprostá že som netrvala na mnou zvolenej polohe) stčí na vysvetlenie? :)
tie káčka vypovedajú iba o tom že asi nie som jediná taká šibnutá ktorá rieši to ako jej deti prídu na svet a čo sa pri tom stane. z toho dôvodu ma tešia, inak mám k-čka vieš kde :)

taký záver na zamyslenie inak... videla som dokument o ženských obriezkach a že teda v čom je problém tohoto "inštitútu", prečo sa ženy proti nemu nebúria... v tom dokumente matky dievčat, ktoré mali byť obrezané, aj napriek tomu že tú obriezku zažili v detve ako traumatickú a bolestivú, radili svojim dcéram nechať sa obrezať, lebo že ked sa raz vydajú a ich muž pri súloži uvidí klitoris, tak bude z niečoho tak odporného natoľko zdesený, že im ho vyreže... a to je teda horšie ako nechať sa obrezať... ja tu vidím veľkú analógiu s nástrihom (je lepšie nechať sa nastrihnúť ako sa dotrhať) a mama mi tiež tvrdila (ked som bola dopredu z nástrihu znechutená) že tak je to lepšie... čuduj sa svete, stačilo ísť rodiť 10km za hranice a tam sa nástrih NEROBÍ... dokedy si ženy na sk nechajú dobrovolne mrzačiť vlastné telo? to si ho vôbec nevážia alebo im na ňom nezáleží? to v mene nejakého mýtu o lepšom nástrihu budú teda hrať hrdinky a nechajú si strihať do genitálií a vysmievať iné ženy ktoré to tak nechcú? mňa takéto veci desia keď ich vidím vo veľkom merítku... davová mentalita je fakt pre mňa veľkou záhadou :)

00000101000635390006355601122092064663080647245906473738064748660647554406475723064757670647616206479934
bozena
 bozena      02.02.2012 - 23:04:54 , level: 5, UP   NEW
ano, treba vsetky moje tvrdenia prekrucat
ja pri sexe myslim na anglii!

fascinuje ma, kolko mas casu pri 2 detoch takto mi to "nandavat"
:)

uz sa fakt vzdavam a vyhlasujem mier

0000010100063539000635560112209206466308064724590647373806474866064755440647572306475767064761620647993406480168
čo
 čo      03.02.2012 - 07:49:02 , level: 6, UP   NEW
tak vieš, môj život nie sú iba deti...

00000101000635390006355601122092064663080647245906473738064748660647554406475723064757670647616206478010
ZRudi
 ZRudi      02.02.2012 - 07:56:34 , level: 5, UP   NEW
faith in humanity lost..

00000101000635390006355601122092064663080647245906473738064748660647554406475723064757670647616206477637
blondava mrha
 blondava mrha      01.02.2012 - 22:18:58 , level: 5, UP   NEW
nepoznam to sice z praxe, ale napadlo ma ze predsa ten nastrih je lekarsky zakrok, ktory by mal podliehat informovanemu suhlasu pacienta, ci nie?

nedostatok informovaneho suhlasu plus vykonanie nastrihu plus vznik skody plus pricinna suvislost = narok pacientky na nahradu skody voci nemocnici..

yossa ma bude urcite nenavidiet :]

00000101000635390006355601122092064663080647245906473738064748660647554406475723064757670647616206476203
erik_kollar
 erik_kollar      01.02.2012 - 09:49:08 , level: 5, UP   NEW
k zato, ze si ochotna to vobec riesit s tymi nestastnicami :-)

0000010100063539000635560112209206466308064724590647373806474866064755440647572306475767064761620647620306476207
čo
 čo      01.02.2012 - 09:52:29 , level: 6, UP   NEW
ja to neriešim "s nimi" sakra! kedy to už pochopia že to riešim kvôli vlastnej dcére a ženám ktoré tiež chcú lepšie veci pre seba a svoje deti...

000001010006353900063556011220920646630806472459064737380647486606475544064757230647576706476162064762030647620706482432
bozena
 bozena      04.02.2012 - 12:49:39 , level: 7, UP   NEW
Prvú polovicu života strávi človek tým, aby sa zbavil falošných predstáv o svojich predkoch, druhú tým, aby ich vštiepil svojim deťom.

Churchill

000001010006353900063556011220920646630806472459064737380647486606475544064757230647576706476162064762030647620706477134
Mathé
 Mathé      01.02.2012 - 17:27:19 (modif: 01.02.2012 - 17:27:33), level: 7, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Ďakujem ti za ochotu a trpezlivosť pri vykresľovaní a zdieľaní tvojho zážitku. Rodičovstvo síce ešte neplánujem, ale z neznámych príčin som si to prečítala do posledného písmenka. Určite to nepovažujem za stratený čas, je iba dobré, že som sa s témou zoznámila ešte kým nie som citovo (bruškom) angažovaná. Rozšírilo mi to obzory, vedomosti, možnosti... a pár krát si ma aj dojala :)