cwbe coordinatez:
101
8333809
8837211
8703087
8752237
8752240
8752255

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::122
total children::3
show[ 2 | 3] flat


Všetko je popísané v článku.. neviem celkom ako mam rozumieť tomu co píšeš, že porušovať práva a obchádzať zákon vedením štátu je v poriadku?




0000010108333809088372110870308708752237087522400875225508752769
DreeStyler
 DreeStyler      23.05.2020 - 10:02:34 , level: 1, UP   NEW
Jasne ze je to v poriadku, ak vonku zuri vojna. Ak by bol mier a ziadne masivne ohrozenie obyvatelstva by nehrozilo, vtedy by to problem bol.

0000010108333809088372110870308708752237087522400875225508752306
3k
 3k      22.05.2020 - 09:41:01 , level: 1, UP   NEW
článok je za paywallom, môžeš ho sem dať celý prosím ?
alebo mi aspoň napíš, ako boli porušované práva tých, čo boli v karanténe, kedže mali možnosť sa na slovensko nevrátiť a túto karanténu neabsolvovať, nikto ich nenútil predsa sa vraciať zrazu na slovensko do karantény

000001010833380908837211087030870875223708752240087522550875230608752709
greggie
 greggie      22.05.2020 - 22:51:52 , level: 2, UP   NEW
" mali možnosť sa na slovensko nevrátiť a túto karanténu neabsolvovať"

???? aky zakon umoznuje odopriet vstup na uzemie SR obcanovi Slovenskej Republiky?

bez podmienok

00000101083338090883721108703087087522370875224008752255087523060875270908753062
jklmn
 jklmn      24.05.2020 - 08:26:58 [1K] , level: 3, UP   NEW
Ústavný zákon č. 227/2002 Z. z.
Ústavný zákon o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu

V čase núdzového stavu možno v nevyhnutnom rozsahu a na nevyhnutný čas podľa závažnosti ohrozenia obmedziť základné práva a slobody a uložiť povinnosti na postihnutom alebo na bezprostredne ohrozenom území, a to najviac v tomto rozsahu:

a) obmedziť nedotknuteľnosť osoby a jej súkromia evakuáciou na určené miesto,

b) uložiť pracovnú povinnosť na zabezpečenie zásobovania, udržiavania pozemných komunikácií a železníc, vykonávania dopravy, prevádzkovania vodovodov a kanalizácií, výroby a rozvodu elektriny, plynu a tepla, výkonu zdravotnej starostlivosti, udržiavania verejného poriadku alebo na odstraňovanie vzniknutých škôd,

0000010108333809088372110870308708752237087522400875225508752306087527090875306208753154
greggie
 greggie      24.05.2020 - 13:09:13 (modif: 24.05.2020 - 13:10:01), level: 4, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
nudzovy stav ale NIE JE vyhlaseny pre cele uzemie SR, len pre zdravotnicke zariadnia

hranica SR je zdravotnicke zariadenie?

takze dalsi pokus prosim

000001010833380908837211087030870875223708752240087522550875230608752709087530620875315408753163
bugy
 bugy      24.05.2020 - 13:20:23 , level: 5, UP   NEW
https://dennikn.sk/blog/1824279/nudzovy-stav-do-tretice-hadam-vsetko-dobre/

Podnety prijímame na adrese toluen@minv.sk

00000101083338090883721108703087087522370875224008752255087523060875270908753062087531540875316308753337
greggie
 greggie      25.05.2020 - 06:24:08 , level: 6, UP   NEW
ako to teda nakoniec dopadlo?

pokial som sledoval, tak nudzak nie je na celom uzemi SR, to by som sa potom cudoval, ze to nikomu nevadi, len tak

000001010833380908837211087030870875223708752240087522550875230608752630
eno
 eno      22.05.2020 - 19:06:27 , level: 2, UP   NEW
niektori sa museli vratit povinne ako napriklad ja :) ked som isiel do BE tak ma nepustili nemci tranzit cez ich krajinu a musel som sa vratit na slovac kde ma jebli do karanteny... teraz je uz aspon ta klauzula o 24 hodinach ci nieco take...

000001010833380908837211087030870875223708752240087522550875230608752349
binary riot
 binary riot      22.05.2020 - 10:42:09 , level: 2, UP   NEW
Bola tam velmi dobra zhrnacka vsetkych failov, je to aj na ustavnom sude momentalne. Nejdem to prepisovat, lebo si to dopodrobna nepamatam a je to dost dlhy clanok.

Neviem preco mi to nejde otvorit, vcera to fungovalo. Poprosila som nech to niekto sharne sem tak hadam cekni za par hodiek https://kyberia.sk/id/8752348

00000101083338090883721108703087087522370875224008752255087523060875234908752752
viperman
 viperman      23.05.2020 - 07:11:37 , level: 3, UP   NEW
možno si stihla este :) Pre čitateľov, ktorí chcú byť v obraze a zatiaľ sa nerozhodli pre naše digitálne predplatné, prinášame na SME.sk novinku: prvú hodinu dostanete od nás zadarmo. https://novinky.sme.sk/c/22377239/nove-clanky-mozete-na-sme-sk-teraz-citat-prvu-hodinu-zadarmo.html

0000010108333809088372110870308708752237087522400875225508752306087523490875275208752919
binary riot
 binary riot      23.05.2020 - 16:58:38 , level: 4, UP   NEW
ah ano, to muselo byt toto :)

0000010108333809088372110870308708752237087522400875225508752287
0x230FF1
 0x230FF1      22.05.2020 - 09:08:45 , level: 1, UP   NEW
ak tomu spravne rozumiem, ty by si bola radsej keby povinan karantena nebola?

000001010833380908837211087030870875223708752240087522550875228708752469
pf
 pf      22.05.2020 - 12:45:53 , level: 2, UP   NEW
Ak má byť štátna karanténa robená hentak vyjebane a s porušovaním ústavných práv občanov, tak som aj ja proti.

00000101083338090883721108703087087522370875224008752255087522870875246908752513
0x230FF1
 0x230FF1      22.05.2020 - 13:51:10 , level: 3, UP   NEW
tak to treba napravit, ale toto je situacia, kde sa lahko mudruje po funuse.

0000010108333809088372110870308708752237087522400875225508752287087524690875251308752711
greggie
 greggie      22.05.2020 - 22:52:45 , level: 4, UP   NEW
ten funus uz trva 6 tyzdnov

000001010833380908837211087030870875223708752240087522550875228708752328
binary riot
 binary riot      22.05.2020 - 10:15:30 , level: 2, UP   NEW
Reč je afaik o štátnej karantene

00000101083338090883721108703087087522370875224008752255087522870875232808752375
0x230FF1
 0x230FF1      22.05.2020 - 11:24:31 , level: 3, UP   NEW
asi som sa zle vyjadril. prepac. myslels som povinnu statnu karantenu. (povinna karantena je pri tom, aki su ludia nezodpovedni a hlupi blbost, nedodrziavala by sa ani na 50%)

0000010108333809088372110870308708752237087522400875225508752287087523280875237508752380
binary riot
 binary riot      22.05.2020 - 11:28:52 (modif: 22.05.2020 - 11:50:35) [1K] , level: 4, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Vies tych 50% niecim podlozit?
Afaik domaca karantena v sebe nesie aj vysoku pokutu
Afaik II. myslela som ze u nas funguje prezumpcia neviny

Anyway, tu je rec o statnej karantene a jej aplikacii, ktora je objektivne nekorektna.

000001010833380908837211087030870875223708752240087522550875228708752328087523750875238008752782
L4ky
 L4ky      23.05.2020 - 11:04:36 [3K] , level: 5, UP   NEW
A vies o tom pripade ked typek z osady v zehre mal po navrate z anglicka sediet doma na riti v karantene ale namiesto toho obehol vsetkych znamych a potom edte dal jeden turnus do anglicka aby doviezol dalsich ludi.. vo vysledku 70 pozitivnych. A toto je len jeden pripad takych kokotov tu je kopa a lahko sa teraz mudruje.. ako ta tu sledujem tak v discipline 'po vojne general' si fakt prebornicka

00000101083338090883721108703087087522370875224008752255087522870875232808752375087523800875278208752806
binary riot
 binary riot      23.05.2020 - 11:36:58 [1K] , level: 6, UP   NEW
Som prekvapená z koľkých ľudí sa tu stali anecdotal warriors

Kritizujem to už mesiace, krízový štáb mal skratka nedostatočnu multidisciplinarnost a presne sa to preukázalo na forme niektorých opatrení.

Mam byt podla teba ticho ak to nie je ok? Ak bol porušený zákon ako je popísané v článku, ako na to poukázala ombudsmanka, nemá byť vyvodena zodpovednosť?

Som zvedavá či by k tomu boli ľudia tu tak ľahostajní ak by všetko toto bolo pod taktovkou smeru.

0000010108333809088372110870308708752237087522400875225508752287087523280875237508752380087527820875280608752823
L4ky
 L4ky      23.05.2020 - 12:06:26 (modif: 23.05.2020 - 12:09:27) [9K] , level: 7, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
lol

" krízový štáb mal skratka nedostatočnu multidisciplinarnost"

neviem ci si uvedomujes ako odtrhnuto posobia tieto zamyslenia

len zhrniem, mali sme to volby ked toto prepuklo, stat smeraci nechali uplne nepripraveny a so smerackymi nominantami nasadenymi kade tade ked prisla nova vlada.. takato situacia je to posledne kde by ma napadlo riesit "nedostatocnu multidisciplinarnost"

matovic je kkt za X veci ale rozhodne tu nebudem riesit ze reakcia statu nebola na 100% lebo to by nebola ani keby bol premier sam bradaty poliacik

spravili sa razne a zo svojej podstaty nepopularne opatrenia a ty si tu este tyzdne potom ako zaseknuta filozofovala o tom ci treba nosit ruska

a skoncilo to tak ze na SK minimum chorych a mrtvych a cestujes kam chces zatial co postujes fotky z Francuzska s rodinkou ako kruzite v 1km radiuse od miesta bydliska

ale inak mas perspektivu naporiadku hej?

000001010833380908837211087030870875223708752240087522550875228708752328087523750875238008752782087528060875282308753046
binary riot
 binary riot      24.05.2020 - 02:33:18 (modif: 24.05.2020 - 16:43:43) [8K] , level: 8, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Aha co mi práve feed vyhodil :)

"Mňa v poslednom týždni zaujalo epistemicky pokorné priznanie mediálne najznámejšieho člena krízového štábu Vladimíra Krčméryho, že „ani odbornosť našich epidemiológov nie je dosť“, aby sme vysvetlili rekordne nízku mortalitu na infekciu COVID-19, ktorá je u nás 0,3 percenta oproti takým 15 percentám v najviac postihnutých krajinách. Podobne sa k tomu vyjadruje v N-ku: „U nás je mortalita minimálna, v Číne je to okolo troch percent, vo väčšine európskych krajín päť percent. Nechcem to zľahčovať. Sú krajiny, v ktorých je mortalita 15 percent. Nevieme vysvetliť, prečo to tak je.“ Naraziac takto na limity epidemiológie, Krčméry si pri hľadaní vysvetlenia pomáha všemohúcnosťou Pána Boha. Vraj „nikdy nám nie je nadelené viac, než zvládneme zniesť“.

Keďže táto jeho „božská nezávislá premenná“ skutočne nič nevysvetľuje, chcem upozorniť, že hoci politikmi tak často zaznávané a ignorované spoločenské vedy vytúženú vakcínu neprinesú, ponúkajú poznanie, ktoré môže prispieť k vysvetleniu spomínanej úspešnosti Slovenska v konfrontácii s nákazou COVID-19. A je žiaduce, aby si to všimli aj v krízovom štábe, lebo zahrnutie spoločenských a behaviorálnych vied by prispelo ku komplexnejšej expertíze a primeranejším rozhodnutiam, ktoré by neignorovali sociálnu, ale ani zdravotnú rozmanitosť populácie. Navyše, ani v čase krízy nemajú orgány štátu ignorovať princípy právneho štátu, ako sa to stalo napríklad pri zákaze pre seniorov nakupovať mimo dvoch vyhradených hodín, ktorý im spôsobil nechutne ponižujúce situácie a v niektorých prípadoch i prejavy násilia zo strany tých mladších. Našťastie to aj vďaka silnej kritike trvalo len dva a pol dňa. (...)

Tá sociológmi zdôraznená priaznivá východisková pozícia pre zvládnutie pandémie koronavírusu je daná socioštruktúrnymi podmienkami, ktoré súvisia so stále silne rurálnym charakterom spoločnosti a jej nižším stupňom urbanizácie a modernity.

Dáta o urbanizovanosti krajín EÚ ukazujú, že Slovensko má najnižšiu mieru urbanizovanosti nielen v rámci V4, ale aj v rámci všetkých krajín EÚ, teda patrí k tým s najmenším podielom obyvateľov veľkomiest – iba 22 percent –, čím je tretia za Luxemburskom a Slovinskom. (...)

Porovnanie úspešných krajín nám ukáže, že ich spoločným menovateľom je vidiecky charakter osídlenia, teda nízky stupeň urbanizácie s malým podielom obyvateľov žijúcich vo veľkomestách, a menej početná populácia všeobecne. Do tejto skupiny patrí Island, Slovinsko, Estónsko, Litva a Lotyšsko. Takže nie je náhoda, že prvú cestovnú bublinu vytvorili práve baltské krajiny.

Ak sa pozrieme na naše okresy, v ktorých je minimálna nakazenosť COVID-19, tak vidíme, že je to vidiek s rozptýleným osídlením, kde je prirodzený sociálny dištanc aj bez mimoriadnych opatrení a kde sa, navyše, ľudia viac-menej kontaktujú v rámci svojich nepočetných sociálnych bublín. Okrem toho nám mapa výskytu nákazy prezrádza, že tieto okresy často patria k takzvaným historicky sociálne marginalizovaným regiónom.

Na úrovni postojov sa vidiecka mentalita prejavuje napríklad vysokou netoleranciou voči cudzím a inakosti. Dokonca v EÚ v nevídanej miere, ako o tom svedčí aj nastavenie nášho parlamentu. Výstižne to ilustruje údaj z nedávneho Eurobarometra, podľa ktorého na Slovensku súhlasí s tvrdením, že LGBT ľudia majú mať rovnaké práva ako heterosexuáli, len 31 percent respondentov, kým proti je 59 percent, čím sa naša krajina ocitla na poslednom mieste v rebríčku krajín EÚ. Upozorňujem, že kladenou otázkou sa nezisťujú sympatie, či ľudia prijímajú LGBT za susedov, ale len súhlas s tým, čo všetkým občanom zaručuje ústava, a to rovnaké práva! To odkrýva tú menej peknú tvár vidieckeho charakteru slovenskej spoločnosti. Tí politici, čo takúto rurálnosť spolu s fundamentalistickými aktivistami účelovo posilňujú, by si mali uvedomiť, že pri záchrane ekonomiky to nespôsobí problémy krajine, ale aj im. Okrem iného v podobe nízkej kvality governance, čo je dnes zrejmé pri pomalej a málo efektívnej prvej pomoci podnikateľom a postihnutým živnostníkom. Za efektívnejšou pomocou štátu v Česku je práve ten nám chýbajúci vyšší stupeň modernity, ktorý sa prejavuje okrem iného vo vyššej efektívnosti a kvalite spravovania štátu."

https://dennikn.sk/1900532/limity-epidemiologie-a-prinos-spolocenskych-vied/?cst=2f29331fbe5ccd0b5487a8b06265eb01d5ea825a

00000101083338090883721108703087087522370875224008752255087522870875232808752375087523800875278208752806087528230875304608753295
pandrlak
 pandrlak      24.05.2020 - 21:59:28 (modif: 24.05.2020 - 22:06:08), level: 9, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Jednoznacne podla mna karantena ma na tom najvacsi podiel ... potom nasledne vysoka vnutorna ostrazitost a strach obyvatelstva vyvolane medialnym tlakom.

Ale ta karantena v podobe zavretych hranic ... to ti potvrdi kopec ludi aj z inych odborov. Ak by sa to sem sustavne donasalo cez hranice nepomohla by ani struktura spolocnosti ... jednoducho by sa to tu sirilo trochu pomalsie ale vznikalo by strasne vela ohnisk ... mne sa pri nom viac pacilo ked namiesto panbozka vysvetloval ze zmenou pocasia a rocneho obobia sa zmeni aj schopnost virusu sirit sa. To malo podla mna celkom dobry argument za sebou.

Moderne cestovanie a prenos tovarov a zvierat je strojcom velkeho mnozstva zavleceni invaznych a destruktivnych organizmov pre miestne biotopy po planete. Virus je v tomto smere spolu s pohybom osob to cele na 1024tu.

~ What a time to be alive... ~

00000101083338090883721108703087087522370875224008752255087522870875232808752375087523800875278208752806087528230875304608753266
himself
 himself      24.05.2020 - 20:34:24 (modif: 24.05.2020 - 20:51:25) [8K] , level: 9, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Ja tomu článku moc nerozumiem. Jedna vec je že narába so zlými definíciami a stále zamieňa úmrtnosť so smrtnosťou, ale to sa asi dá prehliadnuť. Nerozumiem však tomu hlavnému argumentu, ie "limity epidemiológie". Veď predsa charakter spoločnosti, intenzita a frekvencia kontaktov, demografia atď sú pre epidemiológov premenné najvyššieho záujmu aj bez toho aby na ich dôležitosť ľudia zo spoločenských vied museli poukazovať. O tom z veľkej časti epidemiológia je.

Ja som samozrejme za aby ľudia s rôznymi expertízami spolupracovali a vymieňali si vedomosti. To sa ale do značnej miery už deje. Social epidemiology je úplne legitímny vedecký odbor. Že si to nevšimol krčméry a tára o "božskej nezávislej premennej" je jeho problém. Zdá sa mi ale trochu čudné kritizovať celý odbor na základe tohoto jedného výroku, akoby bez akejkoľvek snahy najskôr zistiť si niečo o tom, že o čom ten odbor vlastne je..

"pri plnom rešpekte k priorite poznatkov a skúseností epidemiológov, ktorí na pochode skúmajú doteraz málo prebádaný nový vírus, nie je v silách ich disciplinárnej optiky vysvetliť, prečo ten istý vírus vedie v rôznom type krajín k rozdielnemu vplyvu na populáciu."

Toto nie je pravda ani z ďaleka. Podľa mňa ani jeden epidemiológ by nečakal že ten istý vírus bude mať v rôznych krajinách taký istý vplyv na populáciu.

Chápem že debata tu bola o inom a súhlasím že krízový štáb mohol mať lepších odborníkov na viac oblastí (to sa dá žiadať vždy). V tomto konkrétnom prípade ale problém nie je v limitoch epidemiológie, ale v limitoch krčméryho.

0000010108333809088372110870308708752237087522400875225508752287087523280875237508752380087527820875280608752823087530460875326608753272
binary riot
 binary riot      24.05.2020 - 21:03:39 (modif: 24.05.2020 - 21:04:49), level: 10, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Chápem, no osobne to nevnímam ako kritiku vednej disciplíny ako takej, ale skôr práve tu trpkosť ohľadne toho, že kríza ma odohráva v mnohých "dimenziách" no diskurz ostáva dosť jednostranný.

Nemyslím ze autorka chce nejakým spôsobom znevazovat disciplínu, len ze v dizajnovani opatrení ako aj a v analýzach by sociálne vedy mali určite mať zastúpenie a slovo

000001010833380908837211087030870875223708752240087522550875228708752328087523750875238008752782087528060875282308752871
jurov
 jurov      23.05.2020 - 13:46:23 , level: 8, UP   NEW
Uzavriet vjazdy z/do BA s tym ze od skoreho rana nie je nikto v terene kto by mal pravomoci vyslednu situaciu riesit, to je uplne odtrhnute, nie binarine zamyslenie.

No mind is easier to enslave than the one that believes itself free.

00000101083338090883721108703087087522370875224008752255087522870875232808752375087523800875278208752806087528230875287108753083
L4ky
 L4ky      24.05.2020 - 10:16:36 , level: 9, UP   NEW
BA nebola zatvorena, keby bola zatvorena tak by asi otacali auta co sa nestalo tak netrep pls

0000010108333809088372110870308708752237087522400875225508752287087523280875237508752380087527820875280608752823087528710875308308753092
jurov
 jurov      24.05.2020 - 10:47:28 (modif: 24.05.2020 - 10:51:09), level: 10, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Nebola, prekecol som sa ale vysledok by bol skoro ten isty. Predvcerajsia situacia okolo aplikacie na domacu karantenu to iste, toreticky neboli hranice zatvorene ale v praxi....

skratka Matovic je viac odtrhnuty od reality nez vsetci ti "mudrosraci" dokopy.

No mind is easier to enslave than the one that believes itself free.

000001010833380908837211087030870875223708752240087522550875228708752328087523750875238008752782087528060875282308752871087530830875309208753096
L4ky
 L4ky      24.05.2020 - 10:54:12 , level: 11, UP   NEW
hranice neboli zavrete, kto sa chcel vratit siel do karanteny alebo sa mohol otocit a prist neskor

to ze vlada nezvladla skustenie e-karanteny je samozrejme hanba a treba o tom hovorit ale zase tvrdit ze BA uzavreli alebo ze hranice su uzavrete ehm.. nie je asi pravda

000001010833380908837211087030870875223708752240087522550875228708752328087523750875238008752782087528060875282308752829
binary riot
 binary riot      23.05.2020 - 12:15:41 (modif: 23.05.2020 - 12:21:18), level: 8, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Mali tam sociológia?
Zástupcu občianskych združení?
Právnika?

Nie

Porovnaj si zloženie krízových stabov inych krajin


Rieši opatrenia ústavný súd? Rieši ich ombudsmanka pre ľudské práva? Áno, či aj ta je teraz zla?
Naozaj nie som schopná uveriť tomu, co tu čítam.

Francúzsko malo úplne inú štartovaciu čiaru ako Slovensko plus prišli s opatreniami týždeň neskoro, to som nikdy nepopierala. Aftermath dosledkov krízy sa nepočíta len na základe počtu mŕtvych.

00000101083338090883721108703087087522370875224008752255087522870875232808752375087523800875278208752806087528230875282908752835
L4ky
 L4ky      23.05.2020 - 12:21:56 , level: 9, UP   NEW
este sa vyjadri pls ako teda vidis obmedzenie tvojho pohybu

ci to si nezachytila?

dakujem

0000010108333809088372110870308708752237087522400875225508752287087523280875237508752380087527820875280608752823087528290875283508752843
binary riot
 binary riot      23.05.2020 - 12:33:05 (modif: 23.05.2020 - 12:33:50), level: 10, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Môj pohyb síce obmedzený bol, ale nebola som na samotke v base. Nikdy som nepísala že mi prekáža 14 dňová domáca karantena.


Myslím si ze to fr trocha prehnali, mohli sme kľudne ísť viac proporcnejsim smerom, ako svajc à nemecko.

Plus veľmi negatívne vnímam že Francúzi dodnes z nejakého záhadného dôvodu nezvazuju aj iné než testovanie symtpomatickych ľudí a ich okolia, čo je imho veľká chyba a vzhľadom na inkubačnu dobu je jasné že na jeseň to znova pôjde do kytek.





Trocha sa však vo vnimani covidu prikláňam k svedom, aj keď nie úplne. No pointu majú. Zdá sa mi ze veľa ludi osciluje medzi denialom a panikou, ako by neexistoval middle ground.


This lack of experience with handling national crises goes some way to explaining why there is a technocratic and dispassionate outlook to Covid-19, as opposed to a sense of urgency. It is also why the public health agency in Sweden seems to have few qualms about “herd immunity”. Whereas other countries see it as a dangerous national experiment, Swedish health officials regard it more as a type of medical prescription. It might not be 100% effective and some deaths might occur, as in any medical situation. But in the long run, it could work in mitigating the negative effects of the virus, without mass social disruption.
https://www.theguardian.com/commentisfree/2020/may/22/sweden-u-turn-controversial-covid-19-strategy?CMP=fb_gu&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1590176698