cwbe coordinatez:
101
63564
63565
5595951
64342
8536458
8537149
8537155
8537200
8537278
8537356
8537607
8537618
8537632

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::65
total children::6
5 ❤️


show[ 2 | 3] flat


poplatky za "pobyt auta v meste" su jediny funkcny model. Ma svoje nedostatky ale lepsi neni..




000001010006356400063565055959510006434208536458085371490853715508537200085372780853735608537607085376180853763208541460
Vilozof
 Vilozof      05.09.2018 - 17:40:39 , level: 1, UP   NEW
No a teraz vylezme z kybca bublinky a pozrime si vox populi :) :
https://www.facebook.com/novycas/posts/2103283576373109?__tn__=-R

Najlajkovanejsi koment:

Václav Vašo Olšavský Ako sorry ale nerobil som si vodicak a nekupil auto aby som mal cestovat v spotenej mhdčke 3x prestupovat a čuchat pach bezdomovcov.... nie dakujem....

...

00000101000635640006356505595951000643420853645808537149085371550853720008537278085373560853760708537618085376320854146008541463
Thunder Perfect Mind
 Thunder Perfect Mind      05.09.2018 - 17:48:38 , level: 2, UP   NEW
A? Ved to je presne pointa, spravit vlastnictvo a prevadzku auta viac nepohodlne ako mhd :)

000001010006356400063565055959510006434208536458085371490853715508537200085372780853735608537607085376180853763208540865
asides
 asides      04.09.2018 - 13:54:54 , level: 1, UP   NEW
nie su jediny funkcny model, obmedzene myslenie mas
ba mozno aj nakazene, ked to povazujes za jediny funkcny model :)

00000101000635640006356505595951000643420853645808537149085371550853720008537278085373560853760708537618085376320854086508540896
ooo
 ooo      04.09.2018 - 14:40:49 [4K] , level: 2, UP   NEW
ty a dalsi hovorite, ze treba lepsiu MHD - realne skusenosti z miest na zapade ukazuju ze to proste nestaci. Ludia budu parkovat na chodnikoh dokym sa bude dat parkovat na chodnikoch. Proste je to tak. Ludia su inteligentne, a velmi pohodlne bytosti.

0000010100063564000635650559595100064342085364580853714908537155085372000853727808537356085376070853761808537632085408650854089608540912
asides
 asides      04.09.2018 - 15:11:05 , level: 3, UP   NEW
samozrejme ze treba lepsiu mhd, nieco sa so zapadom porovnavat da a nieco nie

ak ti vadi to parkovanie na chodnikoch a iba v tom je spor, tak to sme na jednej lodi, vadi mi to tiez, ked uz pre nic ine, zavadzia to a je to neesteticke:)


avsak riesenie v podobe dalsich poplatkov a zakazov imho nie je pokial neexistuje alternativa (mhd) a ta prakticky neexistuje.. ti ludia sa sem trepu lebo tu je praca proste, nie preto ze by bola bratislava neskonale krasnym miestom pre pobyt, a trepat sa sem prakticky musia (dufam ze ma nebude nikto chytat za slovicka)

nehovor mi o novych vlakoch od 1.septembra, doteraz sa to pouzivat nedalo
ak sa to zmeni, nejaky cas potrva nez to ludia zacnu vyuzivat

takze zlepsenie mhd v prvom rade, ked budu existovat alternativy, a bude ta doprava stale tak zla, tak potom, ale az potom prosim .. ale ked pocujem niekoho "riesit" problemy zvysovanim dani, zacinam byt po par rokoch freelancingu dost slusne povedane nahnevany, priam sa mi zabiklac otvara vo vrecku :)

000001010006356400063565055959510006434208536458085371490853715508537200085372780853735608537607085376180853763208540865085408960854091208540940
ooo
 ooo      04.09.2018 - 15:58:10 , level: 4, UP   NEW
jasne ze treba lepsiu MHD aj primestsku dopravu, ale jednak sa zlepsuje neustale (autobusy su klimatizovane, s internetom, nove vlaky nizkopodlazne) nemyslim si ze mesto musi donekonecna cakat.

Pokial ide napr. o poplatok za parkovaciu karticku, tak ta bola navrhnuta volne, cize si ju nastavi mestska cast, pricom sa tie ceny odhadovali tak na 20 eur na prve auto v domacnosti a 100-200 eur pre druhe (rocne). Ak si z povedzme Pezinka, stala by 1000+ eur rocne. Tymto obmedzis nielen pocet CP aut v meste, ale aj pocet aut z inych mestskych casti (ciastocne). To ti vytvara predpoklad na to, aby si mohol osadzat znacky zakazu parkovania na chodniku.

Ak to spravis bez toho, na chodniku bude stat Pezincan, a miestni obyvatelia sa budu moct akurat tak posrat. Navyse bude obrovsky tlak na policiu, tak velky, ze to proste nezafunguje.

Navyse, viac ludi v MHD a menej v autach ti zlahci vytvaranie vyhradenych BUS pruhov v castiach, kde tie autobusy uplne tupo cakaju v zapche.

Inak osobne by som sa nebal byt aj radikalnejsi a napr. spoplatnit vstup do istych casti mesta autom, pripadne prejazd mostom. Ale to si vyzaduje fakt dokladnu analyzu a pripravu, aby to nevypalilo proti inym mestskym castiam. Kazdopadne nesuhlasim ze poplatky ci dane su apriori zle.

00000101000635640006356505595951000643420853645808537149085371550853720008537278085373560853760708537618085376320854086508540896085409120854094008540998
asides
 asides      04.09.2018 - 17:31:33 , level: 5, UP   NEW
ale dobso, busy hlavne nech chodia, chodia nacas a dostatocne husto
s internetom a klimou, prepac ale to znie ako nepodarena reklama.

a vies co ? na BA busy nestacia..



poviem ti osobnu skusenost, prestahoval som sa nedavno do vajnor, na nejaky cas,
priatelka chcela chodit do prace mhd, nasla vlak - potesila sa ze ako super.. za 10 minut je v meste, akurat ze - sa zakazdym musela bat co za vlak pride, a ci sa vobec donho zmesti (dalsi o ide hodinu)

dnes chodi so mnou autom.. pretoze chodit ako dobytok a este nemat istotu ze sa dopravim je proste no-go..

0000010100063564000635650559595100064342085364580853714908537155085372000853727808537356085376070853761808537632085408650854089608540912085409400854099808541052
ooo
 ooo      04.09.2018 - 19:53:03 (modif: 04.09.2018 - 19:53:59), level: 6, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
https://www.etrend.sk/ekonomika/bratislava-senec-trnava-nove-vlakove-spoje-jun.html

Cez vajnory som naposledy vlakom siel asi pred pol rokom do senca, vlak bol novy. Nevyhodou tam asi je ze vacsina tych rex-ov tam nezastavuje lebo tam nastupia dvaja cestujuci. Vzdy su miesta odkial sa to este autom opla viac, nic proti.
Ale nesuhlasim ze sa nic bemeni v doprave a ze je to socik. Dnes uz vidno vplyv zeleznice na cenu nehnutelnosti - napr take senkvice. A nesuhlasim ze mesto ma regulovat az ked buude vaetko dokonale lebo nikdy nebude ani byt nemoze a z velkej casti je to v rukach niekoho ineho.

A busy by stacili ale nemozu sa budovat bus pruhy lebo auta.

000001010006356400063565055959510006434208536458085371490853715508537200085372780853735608537607085376180853763208540865085408960854091208540940085409980854105208541071
asides
 asides      04.09.2018 - 20:29:07 , level: 7, UP   NEW
ano
busy by stacili ale nemozu, lebo auta
presne

a co tak kolaje ?
a cim skor zacne, tym lepsie, uz teraz ma meskanie..
henta elina co ide polroka do mesta je tak pre turistov ako atrakcia skor myslene

co sa tu vadime o zlych autach tak za tu dobru desiatku rokov mohla byt racianska potiahuta :)

00000101000635640006356505595951000643420853645808537149085371550853720008537278085373560853760708537618085376320854086508540896085409120854094008540998085410520854107108541083
ooo
 ooo      04.09.2018 - 20:45:29 , level: 8, UP   NEW
mohla, lez neni :(

000001010006356400063565055959510006434208536458085371490853715508537200085372780853735608537607085376180853763208540838
Vilozof
 Vilozof      04.09.2018 - 13:19:52 , level: 1, UP   NEW
Predstavujes si to tak, ze celu bratislavu obkolesis rampami, kde sa bude platit dan za vstup autom (myto) a zapchy budu vznikat uz tam?
Alebo tak, ze tu dan budu platit auta s SPZkou BA a ti ostatni PK,SC,MA atd. to platit nebudu? (A BA cp si to prehlasia do Humenneho?)
Alebo ako a od koho by si chcel taku dan vyberat? Preto sa pytam, lebo si neviem predstavit ako to efektivne vyberat.

00000101000635640006356505595951000643420853645808537149085371550853720008537278085373560853760708537618085376320854083808540853
Thunder Perfect Mind
 Thunder Perfect Mind      04.09.2018 - 13:38:20 , level: 2, UP   NEW
https://en.wikipedia.org/wiki/London_congestion_charge

0000010100063564000635650559595100064342085364580853714908537155085372000853727808537356085376070853761808537632085408380854085308540873
Vilozof
 Vilozof      04.09.2018 - 14:08:11 , level: 3, UP   NEW
Aah, dik. Vsak som si tu congestion znacku aj vsimol, ked som bol pred tyzdnom v Londyne...:)

Toto je vsak este dolezitejsie:

"During the first ten years since the introduction of the scheme, gross revenue reached about £2.6 billion up to the end of December 2013. From 2003 to 2013, about £1.2 billion (46%) of net revenue has been invested in public transport, road and bridge improvement and walking and cycling schemes. Of these, a total of £960 million was invested on improvements to the bus network."

Neviem ako by bolo nalozene s vybratymi peniazmi na slovensku...

0000010100063564000635650559595100064342085364580853714908537155085372000853727808537356085376070853761808537632085408380854085308540868
asides
 asides      04.09.2018 - 14:00:51 , level: 3, UP   NEW
londyn ma metro

000001010006356400063565055959510006434208536458085371490853715508537200085372780853735608537607085376180853763208540838085408530854086808541012
_____
 _____      04.09.2018 - 18:28:36 , level: 4, UP   NEW
Každé ráno v stredne vzdialených oblastiach (zóny 2,3 ale aj 4) čakáš štandardne aspoň 3-4 súpravy aby si sa vôbec dostal dnu, tak plné jazdia, poobede detto v centrálnych častiach, na niektorých miestach sa pravidelne stoja rady už na vstupoch do stanice. Ak prší, mnohí cyklisti nechajú biky doma a idú koľajovou, vtedy prídeš aspoň 20 minút neskôr, ak sa stane niečo vážne, tak prídeš so šťastím o hodinu neskôr. Vlaky detto. Proste úplne porovnateľná situácia s BA, možno s tým rozdielom, že Londýn viac investoval a investuje do toho, aby sa veci zlepšovali. Nie je zlato všetko čo sa blyští a mesačné cestovné pre centrálnu zónu začína na 131 librách.

00000101000635640006356505595951000643420853645808537149085371550853720008537278085373560853760708537618085376320854083808540853085408680854101208541344
kata mach
 kata mach      05.09.2018 - 13:56:03 (modif: 05.09.2018 - 13:57:31), level: 5, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
a autobusy ktoré nikdy ani len netušíš či a kedy prídu..
sa mi páči jak všetci ospevujú tú "úžasnú dopravu na západe", ale ono tých miest, kde by to fungovalo perfektne až tak veľa nie je, respektíve bratislava na tom nie je až tak šialene zle, ako sa väčšina ľudí tvári...

00000101000635640006356505595951000643420853645808537149085371550853720008537278085373560853760708537618085376320854083808540853085408680854101208541038
asides
 asides      04.09.2018 - 19:13:46 , level: 5, UP   NEW
tak to je zle :)

ja len pripominam ze sa to tu zvrhava, ked sa jedna o infrastrukturu a jej rozvoj tak padaju argumenty ako ze BA je mala, neuzivi ho a podobne, a ked sa to zas hodi tak sa k tym londynom prirovnava

Bratislava je hlavne mesto, je mozno mala, je vsak to hlavne mesto krajiny a tomu zodpovedaju tie prudiace hufy ludi, meni sa na velkomesto, rastie mi prakticky pod ocami

0000010100063564000635650559595100064342085364580853714908537155085372000853727808537356085376070853761808537632085408380854085308540868085410120854103808541286
Vilozof
 Vilozof      05.09.2018 - 12:36:56 , level: 6, UP   NEW
Neni to zle. To metro chodi, ze fakt ze vkuse, cize ked sa nezmestis, tak proste pojdes na dalsi, ktory ide prakticky hned.

Cena 131 libier pri priemernom plate aky je v Londyne je uplne fer.

Proste funguje to tam. Ani to len neporovnavajme s Bratislavou.

0000010100063564000635650559595100064342085364580853714908537155085372000853727808537356085376070853761808537632085408380854085308540868085410120854103808541061
_____
 _____      04.09.2018 - 20:02:10 , level: 6, UP   NEW
Prirovnával som to ohľadom tej preplnenosti spojov. Bratislava v prvom rade musí zlepšiť to, čo existuje a je toho neúrekom. Okrem toho, že sa metra tu nikto z nás nedožije, stále bude platiť, že by to bolo veľmi málo osohu za veľa peňazí. Oproti električke či inej povrchovej bude mať menej ľudí nástupné aj výstupné stanice metra v pešej dostupnosti (nutnosť sa k nej dostať inak, s prestupom), krtkovaním dochádza hneď k niekoľkominútovým stratám. Potom frekvencia, dnes električky s dvoj-trojminútovým špičkovým intervalom odvážajúce 300 ľudí majú naplniť metro s kapacitou viack ako 1000 ľudí na súpravu. 10 minútový interval by bol aj veľa.
Je veľa omnoho väčších miest a ešte väčší počet porovnateľných miest, ktoré metro nemajú a zároveň v nich verejná hromadná doprava vie fungovať optimálne.

00000101000635640006356505595951000643420853645808537149085371550853720008537278085373560853760708537618085376320854083808540848
ddd
 ddd      04.09.2018 - 13:33:24 , level: 2, UP   NEW
kamery, rozpoznavanie spz-tiek a automaticka fakturacia komu len chces, aj ked teda nevidim dovod preco by to mimo-ba spz platit nemali skor naopak. a nebude to dan, ale myto.

000001010006356400063565055959510006434208536458085371490853715508537200085372780853735608537607085376180853763208537670
Thunder Perfect Mind
 Thunder Perfect Mind      25.08.2018 - 13:43:27 , level: 1, UP   NEW
uprimne neviem ci jediny, alebo postacujuci
podla mna je nevyhnutne (aj) aktivne obmedzovat, ulicu po ulici, prejazdnost a moznosti parkovania

00000101000635640006356505595951000643420853645808537149085371550853720008537278085373560853760708537618085376320853767008537734
ooo
 ooo      25.08.2018 - 22:07:04 , level: 2, UP   NEW
To hej, jedno s druhym.

000001010006356400063565055959510006434208536458085371490853715508537200085372780853735608537607085376180853763208537642
andread
 andread      25.08.2018 - 11:31:11 , level: 1, UP   NEW
Ono sa to aj deje ale nestaci to.
Ferovejsi model by sa dal najst aj vymysliet ale ak nevyhra Vallo do 2022 to nebude pavdepodobne.
Kde nieje vola nereformuje-sa.

Nestaci ohladuplne parkovat ani zdrazovat ale ako zaklad je to nevyhnutnost.

00000101000635640006356505595951000643420853645808537149085371550853720008537278085373560853760708537618085376320853764208537643
andread
 andread      25.08.2018 - 11:33:01 , level: 2, UP   NEW
#
images?q=tbn:ANd9GcS1OaFBs0gzJE9L54_6gGVxoTzlHTV3cTlH9m7Ff2GvTEmRNH9R

000001010006356400063565055959510006434208536458085371490853715508537200085372780853735608537607085376180853763208537640
holdsun
 holdsun      25.08.2018 - 11:24:57 , level: 1, UP   NEW
problém sa nedá vyriešiť na úrovni myslenia na ktorej vznikol

príklady: starosta/primátor si nepohnevá voličov, papuča tam auto zamkne namiesto odpratania, pokuty a odťahovka za nezaplatené poplatky sú podnetom korupcie a privilégium zbohatlíkom robiť si čo chcú na čo doplatia tí najmenej škodní

a realita: 0,5 km jazdiť do obchodu/voziť deti do školy, v peknom počasí a keď už tak na poriadnom SUV (mestskom;), je dnešný trend, tak ako parkovanie kade tade lebo nie je kde (a mnoho krát by stačilo zaparkovať normálne aby sa vošiel niekto aj vedľa)

00000101000635640006356505595951000643420853645808537149085371550853720008537278085373560853760708537618085376320853764008537644
ooo
 ooo      25.08.2018 - 11:34:28 [3K] , level: 2, UP   NEW
ja zijem na okraji mesta, a rano sa nam tu z pokojnej stvrte stava paralelna radiala, neda sa tu dychat, neda sa tu prejst cez cestu. Toto neni o polkilometri ku skolke, problem su desatisice aut co sa sem rano tlacia od Pezinka, Sv. Jura, Senca, Samorina, Ivanky, Malaciek, Rajky, Bergu a neviem este odkial.
Primatorovi mozu byt uplne ukradnuti, oni ho nevolia. Nakoniec, primator aj byvaly primator su v tomto meste asi jediny co s tym skusil nieco urobit, ale ohucanci nedovolili lebo by musel lud co minie bez vahania 70 eur na plnu nadrz zaplatit 20 eur za karticku rocne a zruinovalo by ich to.. Bohuzial lepsie riesenie zabudli predstavit.

Poplatky. Bodka. Ina cesta neexistuje, skusali to vselijako na zapade a nepomohlo.

0000010100063564000635650559595100064342085364580853714908537155085372000853727808537356085376070853761808537632085376400853764408537648
holdsun
 holdsun      25.08.2018 - 11:46:15 , level: 3, UP   NEW
nevidím v poplatku 20 € za kartičku riešenie problému ktorý popisuješ v prvom odstavci - ergo autá by ti tam jazdili a smradili ďalej, pokiaľ úplne nezakážeš prejazd, napríklad s alternatívou v podobe obchvatu alebo hromadnej dopravy či už mestskej, prímestskej, vlakovej alebo aj balónom trebárs

(len to by išli peniaze opačným smerom - do budovania v prospech ľudí, či už obyvateľov alebo prepravovaných, a nie do bezodnej diery výberových kasičiek)

000001010006356400063565055959510006434208536458085371490853715508537200085372780853735608537607085376180853763208537640085376440853764808537651
ooo
 ooo      25.08.2018 - 11:52:39 , level: 4, UP   NEW
Je to zaciatok riesenia - aby ludia pochopili ze to neni zadarmo a ti co platia dane v Pezinku pochopili ze chodnik sa vracia pesim a oni sa vracaju do vlaku.
Mozeme tu o tom rok filozofovat ale priste to inak ako obmedzenim na znesitelnu uroven nejde. Mohol by si mat najlrpsiu MHD sveta a ludia aj tak budu volit auto. A ziadat za 20 eur rocne parkovaci dom, kde vybudovanie fleku vide na 15.000 eur je scifi. Poplatky teda nevnimam ako buzerqciu ale ako navrat do znesitelnych medzi.

00000101000635640006356505595951000643420853645808537149085371550853720008537278085373560853760708537618085376320853764008537644085376480853765108540718
asides
 asides      04.09.2018 - 09:18:12 , level: 5, UP   NEW
dobso, ta doprava ktora je udajne alternativou, neviem ci si niekedy videl ako vyzera vlak rano napr. z vajnor resp. satelitov (ktore to stastie ze tadial vlak ide este maju)

ta udajna alternativa sa nezlepsuje, je horsia ako za sociku

vezies sa tam ako dobytok, a na otazky zeleznic preco nepridaju vozne dostanes odpoved - nemame..


ten tvoj pristup - ludia su sprosti a ja najmudrejsi, musia platit nech pochopia..
mozno ty sam nieco nechapes.. a prezentujes to casto dost arogantnym sposobom (ze narazas na arogantnych vodicov ti nedava pravo tak pristupovat ku vsetkym)

ti ludia totiz platia, a kazdy rok viac

0000010100063564000635650559595100064342085364580853714908537155085372000853727808537356085376070853761808537632085376400853764408537648085376510854071808540804
ddd
 ddd      04.09.2018 - 12:27:20 , level: 6, UP   NEW
otazka nie je, ci ludia platia, ale ci platia dost.

000001010006356400063565055959510006434208536458085371490853715508537200085372780853735608537607085376180853763208537640085376440853764808537651085407180854080408540854
asides
 asides      04.09.2018 - 13:40:03 [1K] , level: 7, UP   NEW
otazka je ci peniaze ktore platia idu kam maju..
otazka je ci cyklisti za chodniky platia.. a tak dalej..

nie, otazka je preco ludia radsej trcia hodinu v zapche smerom do prace
po jej zodpovedani mozme najst riesenie (odpoved nie je 'lebo to je lacne')

00000101000635640006356505595951000643420853645808537149085371550853720008537278085373560853760708537618085376320853764008537644085376480853765108540718085408040854085408540903
ddd
 ddd      04.09.2018 - 14:49:52 , level: 8, UP   NEW
jedna otazka je, ci motoristi kompenzuju naklady ktore sposobuju. to ale zdaleka nie su iba cesty, ale aj zdravotne (hluk, znecistenie, a pravdepodobne aj stres) a enviromentalne naklady.

rieseni je dostatok, staci sa pozriet na skoro hociktore civilizovane mesto. akurat neviem o ziadnom, ktore sa obislo bez vyrazneho obmedzenia poctu aut, hlavne v centrach. tak neviem ako si to svoje riesenie bez tohto obmedzenia predstavujes, resp. ako chces dosiahnut obmedzenie bez financnych motivacii. lebo vies, aj mhd by fungovala lepsie keby tie busy nemuseli vystavat v zapchach a keby mala viac zakaznikov.