cwbe coordinatez:
101
63540
8514408
9299892

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::51
total children::3
7 ❤️


show[ 2 | 3] flat


On 7 August, Kate Fox received a phone call that upended her life. A medical examiner said that her husband, Joe Ceccanti – who had been missing for several hours – had jumped from a railway overpass and died. He was 48.

Fox couldn’t believe it. Ceccanti had no history of depression, she said, nor was he suicidal – he was the “most hopeful person” she had ever known. In fact, according to the witness accounts shared with Fox later, just before Ceccanti jumped, he smiled and yelled: “I’m great!” to the rail yard attendants below when they asked him if he was OK.

But Ceccanti had been unravelling. In the days before his death, he was picked up from a stranger’s yard for acting erratically and taken to a crisis center. He had been telling anyone who would listen that he could hear and feel a painful “atmospheric electricity”.

He had also recently stopped using ChatGPT.

Ceccanti had been communicating with OpenAI’s chatbot for a few years. He used it initially as a tool to brainstorm ways to build a path to low-cost housing for his community in Clatskanie, Oregon, but eventually turned to it as a confidante. He would spend 12 hours a day typing to the bot, according to his wife. He had cut himself off from it after she, along with his friends, realized he was spiraling into beliefs that were detached from reality.

“He was not a depressed person,” Fox said, as she sat on the couch in their living room with tears trickling down her face. Ceccanti never discussed suicide with the bot, according to his chat logs, viewed by the Guardian. Fox believes her husband suffered a crisis after quitting ChatGPT after prolonged use. “Which tells me that this thing is not just dangerous to people with depression, it’s dangerous to anybody,” she said. He returned to the bot in the months leading up to his death and quit again just days prior.

Ceccanti’s case is extreme, but as hundreds of millions of people turn to AI chatbots, more and more edge cases of AI-induced delusions are emerging. There are nearly 50 cases of people in the US who have had mental health crises after or during their conversations with ChatGPT, of whom nine were hospitalized and three died, according to a New York Times report. It’s difficult to understand the scale of the problem, but OpenAI itself estimates that more than a million people every week show suicidal intent when chatting with ChatGPT.

...

https://www.theguardian.com/technology/ng-interactive/2026/feb/28/chatgpt-ai-chatbot-mental-health




0000010100063540085144080929989209300226
stenlis
 stenlis      03.03.2026 - 22:11:55 , level: 1, UP   NEW
AI vidi svet velmi pokrivene. Vid napr. znamy problem o plnom pohari vina a v sirsom zmysle problem problem empiricismu:



BTW o rok neskor AI este stale nedokaze dobre zobrazit preplneny pohar vina. Zjavne sa to pokusali vyriesit kedze sa jedna o problem spominani v mediach ale na 100% to este nefunguje.

Predpokladam ze v mnohych pripadoch podobnym sposobom nedokaze AI spravne kombinovat aj dalsie myslienky, ci uz su to fakty o realite alebo abstraktne myslienky. Vysledky tych chybnych kombinacii napriek tomu prezentuje velmi autoratitivne co moze byt velmi destruktivne pre cloveka co to hlta dvanast hodin denne 365 dni v roku.

000001010006354008514408092998920930022609304544
lubomier.sk
 lubomier.sk      21.03.2026 - 09:05:48 [1K] , level: 2, UP   NEW
Nano banana to dal na druhý pokus 🙂

Live long and prosper.

0000010100063540085144080929989209299938
ode
 ode      03.03.2026 - 09:12:29 , level: 1, UP   NEW
a teraz dajme aj štatistiku kolko luďom preplo a začalo veriť totálnym bludom, alebo spáchalo samovraždu, po tom čo hodiny denne čítali: internet :D!!

000001010006354008514408092998920929993809304545
lubomier.sk
 lubomier.sk      21.03.2026 - 09:07:36 [2K] , level: 2, UP   NEW
Mne celom vyprážalo z toho napríklad. Keď to ešte nebolo cool. 😃

Live long and prosper.

00000101000635400851440809299892092999380930454509304564
ode
 ode      21.03.2026 - 10:55:00 (modif: 21.03.2026 - 13:54:06), level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
(edit) nie si sám, nebuď sám, daj sa k naaaam 😸!!

and the collective insanity became the new sanityyy 😸😸.

ale ano, vsetko je proces. je super si tento konkretny, vlastnou vôlou a zamerom a dlhodobou pravidelnou pracou na svojom vlastnom sebapoznavani sa a sebaintegracii, nasmerovat rastom a nie (ako to byva bezne medzi ludmi caste), ako obeť skoncit ako skotnatela, automatizmami a vlastnymi neintegrovanymi traumami vyprazdnena schranka bez sily a bez tvorivosti, neschopna prinasat do zivota nieco nove a tvorive.

000001010006354008514408092998920929993809300071
pandrlak
 pandrlak      03.03.2026 - 13:29:54 , level: 2, UP   NEW
Viacero ludi co poznam maju paranoidne predstavy z pouzivania AI. Na univerzite sme mali paranoidneho ucitela ktory este v r 2005 odpajal svoj comp fyzicky od netu lebo sa chranil pred kradezou dat. Bol presvedceny ze po nom idu! Teraz stretam ludi co vysvetluju ako im AI pri robote zmenila nepozorovane data s podobne. Takze na psychiku to ma velky dopad podla mna. Neni to ze chat …

~ What a time to be alive... ~

00000101000635400851440809299892092999380930007109300086
ode
 ode      03.03.2026 - 13:43:05 , level: 3, UP   NEW
tak, ale prehnaná paranoia neni zavinená AI, ale tým že majú osobný problém tí užívatelia...

0000010100063540085144080929989209299938093000710930008609300166
just_minding_my_business
 just_minding_my_business      03.03.2026 - 17:30:47 , level: 4, UP   NEW
Alebo im kradnú dáta.

000001010006354008514408092998920929993809300071093000860930016609300170
ode
 ode      03.03.2026 - 17:49:08 , level: 5, UP   NEW
hej, tajný skynet prostredníctvom AI chatbotov vykráda firemné dáta :D

00000101000635400851440809299892092999380930007109300086093001660930017009300215
keiro
 keiro      03.03.2026 - 21:19:25 , level: 6, UP   NEW
Pockaj, to sa akoze tvaris, ze to je absurdne?

0000010100063540085144080929989209299938093000710930008609300166093001700930021509300230
ode
 ode      03.03.2026 - 22:31:38 , level: 7, UP   NEW
nie, ironizoval som to preto, lebo ako vseobecne tvrdenie mi to prislo nepravda.
zalezi od toho ako dany clovek s ai pracuje, ake data s nim zdiela a ako.

rovnako ako nechapem ked ma bezny clovek na fb uplne verejny profil a zdiela uplne s kazdym cele svoje sukromie (neznalost zakladnych bezpecnostnych pravidiel pouzivania socialnych sietí). rovnako treba vediet ake data mozem ake uz nie, zdielat s ai

00000101000635400851440809299892092999380930007109300086093001660930017009300193
just_minding_my_business
 just_minding_my_business      03.03.2026 - 20:07:55 , level: 6, UP   NEW
Vieš čo, síce nie skynet, ale kind of sa to deje.

0000010100063540085144080929989209299938093000710930008609300166093001700930019309300197
ode
 ode      03.03.2026 - 20:28:45 , level: 7, UP   NEW
zdroj? viac infa k tomu? ked uz to spominas...

000001010006354008514408092998920929993809300071093000860930016609300170093001930930019709300206
just_minding_my_business
 just_minding_my_business      03.03.2026 - 20:56:07 (modif: 03.03.2026 - 20:57:27) [1K] , level: 8, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Napríklad incident zo Samsungu, leakli im tam údaje z porád a zamestnanci zadávali citlivé firemné veci do ChatGPT a ChatGPT ich použilo na trénovanie, je to po Kórejsky:

https://economist.co.kr/article/view/ecn202303300057?s=31

Ďalej odporúčam googliť Shadow AI a AI Phishing. Že je niekto paranoidny, neznamená, že mu AI nemôže kradnúť dáta :)

00000101000635400851440809299892092999380930007109300086093001660930017009300193093001970930020609300228
ode
 ode      03.03.2026 - 22:23:08 , level: 9, UP   NEW
tak jasne ze ked firma dovoli zamestnancom zadavat citlive firne udaje do verejne dostupneho ai, tak je to velke riziko.

na toto napr dell ma internu firemnu verziu copilota, kde presne toto riziko je osetrene.

a o rizikach zneuzitia ai samozrejme viem.

plati to vseobecne pravidlo: treba sa vzdelavat a mat prehlad.

0000010100063540085144080929989209299938093000710930008609300166093001700930019309300197093002060930022809301522
pandrlak
 pandrlak      09.03.2026 - 12:30:00 , level: 10, UP   NEW
Interne verzie AI su potom kritizovane ze zaostavaju. Hraci na trhu ti ponukaju lepsie moznosti. Obdobne skepsa bola okolo cloud … lenze kopec firiem jednoducho zistilo ze zamestnavat vlastnych krajcirov na sitie uniforiem pre zamestnancov je neunosne.

~ What a time to be alive... ~

000001010006354008514408092998920929993809299960
greggie
 greggie      03.03.2026 - 09:50:16 (modif: 03.03.2026 - 09:50:43), level: 2, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
tak zase pockat, toto je nieco uplne ine

ty ked s tym (bacha, vzdy treba o tom hovorit ako o TOM, akonahle sklznes k ONA/ON, mas problem) komunikujes, vie to byt velmi osobne a aj ludia ktori si o sebe myslia ako su bystri, vid napr. akoze ja, sa dokazu dost namotat nez si uvedomia ze to vie byt velmi zla slippery slope

to je nieco uplne ine ako pasivna konzumacia hoaxov a treba uznat ze nieco uplne nove s cim sa spolocnost a aj odbornici musia nejak popasovat

00000101000635400851440809299892092999380929996009299974
ode
 ode      03.03.2026 - 10:09:48 (modif: 03.03.2026 - 10:34:13), level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
tak áno, je to "osobnejšie" keď ti to odpovedá a komunikuje normálne "ako človek". prípadne ešte aj hlasový mód je ešte viac taký. čiže môže to byť väčšia namotávka.
ale v princípe to je to isté. taký človek sa spolieha prevažne LEN na jeden zdroj infa, ktorý sa môže mýliť a môže fabulovať. neni sa čomu potom diviť, že to môže človeka totálne domotať.

čiže "riešenie" je rovnaké ako pri akomkolvek zdroji infa: vzdelávať sa aby mal človek prehlad, učiť sa odlišovať fake/false info od faktov, "diverzifikovať" zdroje informácii (čerpať z viacero zdrojov ideálne vždy)...

0000010100063540085144080929989209299938092999600929997409300076
pandrlak
 pandrlak      03.03.2026 - 13:33:55 , level: 4, UP   NEW
Hentam ide o to ze to umocnuje tvoje presvedcenia a bez problemov to podpori dezinterpretacie. Ak si napr pri googli kedysi vedel vyhladat co ti vyhovovalo. Tento tool ta postupne odblokuje prave od toho contentu ktory by tvoje kriticke myslenie malo vyhodnotit. Podsunie ti ale kludne tie iste info inak aby ti chutili.

~ What a time to be alive... ~

000001010006354008514408092998920929993809299960092999740930007609300094
ode
 ode      03.03.2026 - 13:50:32 (modif: 03.03.2026 - 14:17:42), level: 5, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
tak áno, AI sa ti, v závislosti od histórie konverzácie a predošlých promptov, vždy snaží "vyhovieť a pomôcť" a keď nemá info, tak si domyslí a výstup potom môže byť polopravda, alebo úplná blbosť...riziko tejto technológie....

ale to zase neni primárne chyba AI, ale skôr chyba používatela, že si neni vedomý týchto rizík + že nevie AI (aspoň minimálne ako je to možné) správne používať: napromptovať ho tak, aby "bolo asertívne a ak nemá relevantné zdroje, nedomýšlalo si ale povedalo to", aby info na nete hladalo len z relevantných legit zdrojov, ako výstižne a presne písať prompty, aby minimalizoval fabulácie vo výstupe,...

ak niekto nevie googliť, nemá prehlad v téme a má sklon nedôverovať oficiálnym legitímnym zdrojom, tak tak isto sa môže zamotať a nájsť si zdroje ktoré podporia jeho bludné presvedčenia, čo ho potom, rovnako ako pri používaní AI, môže "stále viac uzamykať v jeho popletenej bubline". čiže v tomto to je podla mňa velmi podobné.

hlavne treba mať vždy aspoň základný prehlad v téme a nebrať AI ako jediný zdroj poznatkov.

00000101000635400851440809299892092999380929996009299974093000760930009409300209
pandrlak
 pandrlak      03.03.2026 - 21:01:56 , level: 6, UP   NEW
Lenze clovek ktory zacne riesit nejake bludy napreduje takym tempom ako ma dostupne zdroje. Ak ho zasobuje kamos nejakymi knihami od vesmirni lidi tak to postupuje mozno trochu pomalsie ako ked ti to jazykovy model rozbali na plne pecky v mziku a nema to dna.

~ What a time to be alive... ~

0000010100063540085144080929989209299938092999600929997409300076093000940930020909300229
ode
 ode      03.03.2026 - 22:26:59 , level: 7, UP   NEW
nastup internetu pred par desatrociami sposobil podobny informacny pretlak ako teraz ai.
vzdy vychodzi bod v tomto, je clovek samotny. ai je len nastroj. moze sluzit vzdelavaniu a rozvoju, alebo k misinformovanosti a dopleteniu....zalezi od konkretneho cloveka.

000001010006354008514408092998920929993809299960092999740930007609300094093002090930022909300271
pandrlak
 pandrlak      04.03.2026 - 08:53:42 , level: 8, UP   NEW
Urcite … ved ale studie predsa neriesia ci je AI ok alebo nie :). Koho to zaujima? Je na svete a mozes sa s tym vyrovnavat ako chces. Podstatne su popisy a info o tom ake pouzivanie vedie k akym vysledkom. Henten jav ze ludia pouzivajuci intenzivne AI maju vseliake problemy … ako v pohode ved pozname choroby z povolania. Tam patri aj trebars dokrivena chrbtica. Tak mozu existovat aj choroby z AI tam mozes mat kludne veci ako depresie, paranoje, bludy … vyzera to tak podla vsetkeho.

~ What a time to be alive... ~

00000101000635400851440809299892092999380929996009299974093000760930009409300209093002290930027109300277
ode
 ode      04.03.2026 - 09:18:30 , level: 9, UP   NEW
tak veď áno, AI je v tom "nevinne". ak má človek nábeh na nejaké psychické ochorenie, alebo povedzme chronickú nedôveru v "systém" a sklon veriť radšej "alternatívnym tvrdeniam", môže mu prehnané spoliehanie sa na AI uškodiť. alebo aj nie, v závislosti akým spôsobom ho používa.

0000010100063540085144080929989209299895
greggie
 greggie      03.03.2026 - 06:57:30 (modif: 03.03.2026 - 06:58:51) [3K] , level: 1, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Ja som prave rozmyslal ci sem dam moj pozitivny pribeh ako pouzivat AI v beznom zivote a dumam nad tym, ci je teda AI prospesna alebo nie pre ludstvo.

Dosiel som ale len k staremu znamenu klise porekadlu ako s tym ohnom - dobry sluha, ale zly pan.

Gemini Pro som dostal na rok zdarma k Pixelu, povodne som na to dlabal, vsak jebnute AI a este to zabudnem zrusit a zbytocne pridem o 20 eciek. Ked manzelka vsak potrebovala zOCRkovat mizerne oskenovanu, resp. skor mobilom odfotenu, diplomovku na uznanie diplomu a do akcie zostaval mesiac, povedal som si teda OK, skusime. Neplateny model pri takejto ulohe dost rychlo narazil na free limit.

Odvtedy som Gemini uspesne pouzil na vela veci, posledne mi ale dost pomohlo pri bolesti ramena pochopit co sa vlastne deje. Samozrejme som problem riesil aj s odbornikmi, od GP az po mimoriadne pozitivnu skusenost na emergency v noci zo Soboty na Nedelu, kedy som dakoval ze zijem tam kde zijem a po dvoch hodinach som bol vonku po tom, ako mi spravili echo/rx a videli traja ludia (triage, general MD a orth. chirurg) pri sice brutal bolestivej, ale stale relativne stupidnej veci ako zapalena ramenna bursa.

Anyway, aj ked bola chirurgicka brutal zhovorciva a napomocna, napisal by som aj pekna a atraktivna ale to by som zrejme dostal hned kartac od miestnej uderky ake som sexisticke hovado a ze na muza by som take nepovedal (blbost, povedal!), nechcel som ju oberat o vzacny cas zbytocne obsirnymi otazkami, tak som vyuzil AI na doplnenie znalosti o tejto problematike.

Ano, zaroven som chcel crosschecknut jej vyjadrenia pripadne uspesnost AI v diagnoze so zdrojmi ktore obe mali k dispozicii.

Respektive Gemini malo toho menej, pretoze som jej podhodil len RX obrazky a nic dalsie, kdezto lekarka mala k tomu aj moj pribeh.

Long stroy short, long si mozete precitat po kliknuti na snad dost zanonymizovany link nizsie - 100% uspesnost.

V diagnoze, priebehu, ba dokonca aj v niektorych vyjadreniach, ako napr. na otazku preco moje telo kalcifikuje chirurgicka odpovedala takmer uplne doslovne ako to napisalo Gemini:

This is the most frustrating part for patients: We often don't know.

Odvtedy Gemini updatujem s priebehom a celkovo to co pise sedi, niektore odporucania respektujem a kortikosteroidnu injekciu som si pichnut nedal.

https://gemini.google.com/share/131e4cc24657

edit: este teda dodam, ze ak budem v rovnakej zivotnej situacii (zamestnanie, prijem), tak som sa rozhodol ze tych 20e mesacne Googlu za Gemini Pro budem platit nadalej

000001010006354008514408092998920929989509299946
svetielko
 svetielko      03.03.2026 - 09:23:28 , level: 2, UP   NEW
Pre mňa je momentálne Chatgpt absolútny zdroj vecí ako "ako omietkovať túto konkrétnu stenu v tejto situácii" a podobne.

000001010006354008514408092998920929989509299909
Prospero
 Prospero      03.03.2026 - 08:05:53 [2K] , level: 2, UP   NEW
ano, AI dokaze byt prospesna (pre ludstvo)
par prikladov z mojej kuchyne https://drop.udk.ai

000001010006354008514408092998920929989509299905
just_minding_my_business
 just_minding_my_business      03.03.2026 - 07:44:47 , level: 2, UP   NEW
Keď máš také úvahy o prospešnosti pre ľudstvo, nevadí ti, že momentálne AI (Rozumej LLMs) je ekologocká katastrofa?

00000101000635400851440809299892092998950929990509299932
greggie
 greggie      03.03.2026 - 09:04:27 , level: 3, UP   NEW
chapem, avsak skor by sa mali obmedzit free moznosti robenia kokotin ako komixovych ghibli obrazkov a podobny picovin pre ludstvo skutocne neprinosnych ako moznost pytat sa na svoj zdravotny stav

0000010100063540085144080929989209299895092999050929993209299943
just_minding_my_business
 just_minding_my_business      03.03.2026 - 09:19:34 , level: 4, UP   NEW
Len na margo tohto, neber to nejak osobne.

Cca pred 20 rokmi aj skôr boli možnosti ako zavádzať AI na takú tú všeobecnú diagnostiku. Len lekári sa postavili proti tomu a používali naďalej svoje kamenné metódy. Pritom to bola AI, ktorá mohla užitočne asistovať a autoritou by bol aj tak lekár. Dnes máme tie inteligentné generátory textu, ktoré sú náchylné na hovorenie nezmyslov a akosi diskusia sa otáča ... (lebo aj lekárskeho personálu nie je dosť)

000001010006354008514408092998920929989509299905092999320929994309299953
greggie
 greggie      03.03.2026 - 09:39:07 [1K] , level: 5, UP   NEW
kazdy jeden medical imaging co som za posledne roky nazbieral (a bohuzial bolo toho dost) som otestoval s Gemini Pro a mam pre teba zlu informaciu - vzdy na 100% spravilo diagnozu rovnaku ako radiolog

obrazky som vzdy anonymizoval co najviac ako sa dalo, casto radiolog do obrazku rovno napise detaily a tie som odmazaval, takze AI dostalo fakt len carbanice a nijak som tomu nenapovedal

neviem teda preco pises ze AI hovori nezmysly, mam pocit, ze prave radiologovia to maju zrejme zratane, normalne rozmyslam kupit si do pivnice vyradene nejake echo alebo RX a robit si diagnostiku sam :))))

00000101000635400851440809299892092998950929990509299932092999430929995309299961
just_minding_my_business
 just_minding_my_business      03.03.2026 - 09:50:51 , level: 6, UP   NEW
Hej ale toto je anecdotal evidence.

Poviem ti jednu historku - Učili neurónku rozlišovať rakovinové nádory. Len si všimli čudnú vec, že niektoré biopsie to rozlišovalo spolahlivejšie, ako tie druhé. Zistili, že na trénovacích vzorkách mali niekde priložené pravítko a niekde nie, to robilo rozdiel.