cwbe coordinatez:
866
1551575
3478313
8725842
8726303
8726443

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::17
total children::1
show[ 2 | 3] flat


A pritom nie su ani nejak velke US zasoby:
https://www.eia.gov/dnav/pet/hist/LeafHandler.ashx?n=PET&s=W_EPC0_SAX_YCUOK_MBBL&f=W

Aktualny stav Cushingu je 38 milionov barelov, co znamena iba polovicnu utilizaciu. V zaciatkom roka 2017 to bolo takmer 70 milionov barelov.




00000866015515750347831308725842087263030872644308726975
Barix
 Barix      19.03.2020 - 11:59:18 , level: 1, UP   NEW
Uvažujem posilniť pozicie v energy sektore cez IXC etf.

Bude vďačný za názor.

0000086601551575034783130872584208726303087264430872697508727001
studenyRadiator
 studenyRadiator      19.03.2020 - 12:38:37 (modif: 19.03.2020 - 13:22:35), level: 2, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Ahoj, ja som mal taky lepsi prehlad iba o rope.

XTB na svojom FB uverejnilo peknu tabulku s nakladmi krajin na tazbu 1ho barela ropy, su nizsie ako som pisal hore.
Napr. USA 21$, Rusko 19$, Irak 11$, Iran 9$, Saudi 9$. Co ale neznamena, ze celkove naklady su vyssie, lebo tam treba premietnut aj transport a alikvotne rozpocitat aj cenu za techniku (ropovod, tankery a pod.).
Pokial mas takto nizke ceny, tak vsetky taziarske firmy budu mat problem. A tie su dost vyrazne zastupene v ETF v ktorom investujes. Kedze tieto firmy su obrovske molochy, kde musis zamestnavat este stovky daslich pozicii ako management, uctovnikov, sales, marketing, R&D, IT a mnoho dalsieho priamo s tazbou nesuvysiaceho personalu, tak by som predpokladal, ze vysledky za Q1 budu znamenat prepad cien. Urobil by som si na tvojom mieste tabulku, kde mat profit za jednotlive kvartaly napr u Exonn Mobile, ku nim by som pridal priemernu cenu za dane obdobie a este by so tam vyniesol cenu akcii. Podla tohto by som extrapoloval vysledok za Q1 2020 a co by mohol byt signal pre posilenie pozicie, alebo oddialenie vstupu do nej.

Alebo si mozes urcil par hladin, kedy vojdes do pozicie. Aktualne by mala byt cena: 12.76. Tak napriklad tretinu teraz, tretinu pri 12 a tretinu pri 11$...

Avsak teraz sa COVID-19 zacina len pomaly rozsirovat v USA co je najvacsi trh. Cina spomalena, Europa detto. Osobne by som povedal, ze pocet infikovanych bude dost silno rast v najblizsej dobe napr. v USA a zapadnej Europe. USA testovalo relatine malo a nakupili teraz vela rychlotestov. Myslim si, ze az sa tam urobia rovnake opatrenia ako u nas, tak pride druha faza vypredaja a energo sektor dostane rovnako ako zvysok trhu dalsiu ranu. Uprimne az vtedy zacnem riesit nakup.

No ale ak sa nepodtvrdi to, co predpokladam, tak ti ujde dobra prilezitost na nakup :). Niekedy si proste nevyberies.

Edit:
Troska som upravil druhy a treti odsek.

000008660155157503478313087258420872630308726443087269750872700108727503
fito
 fito      20.03.2020 - 10:03:38 , level: 3, UP   NEW
zatial takto:
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/ceny-ropy-se-po-tridennim-poklesu-prudce-zvysily/1868791

00000866015515750347831308725842087263030872644308726975087270010872750308732899
studenyRadiator
 studenyRadiator      30.03.2020 - 16:38:30 , level: 4, UP   NEW
Tak to bolo rychlejsie ako som predpokladal.

Ako som vravel, bola to len korekcia aj to iba minimalna. Aktualne uz mame WTI za 20.02 a Brent za 22.45 (pozeram na NYMEXe CL1 a CO1 ticker). Za beznych okolnosti by som po nich skocil ako po udenom, lebo ide o skutocne vypredajove ceny mnohokrat pod nakladom na tazbu.

Lenze v aktualnej situacii som prehodnotil podmienky pre vstup do pozicie pre strategiu vyssie. O tom, ci pojde cena hore sa asi nemusime bavit. Z dlhodobeho hladiska je neudrzatelna. Avsak vzhladom ku znizenej spotrebe (od leteckeho priemyslu az po nakladnu a osobnu dopravu) a rekordnym tazbam nielen vramci OPECu + Ruska, ale aj USA, ktory mimochodom dosialhi najvyssiu produkciu ropy, ak nie za celu historiu, tak minimalne od 1983 pokial ma EIA graf (https://www.eia.gov/dnav/pet/hist/LeafHandler.ashx?n=PET&s=WCRFPUS2&f=W),
by som nebol prekvapeny keby cena padla kludne ku 10$ za barel.

Za mna zacina byt ropa najzaujimavejsia komodita / aktivum pre investiciu. Pri par mesiacov dozadu nepredstavitelnej cene za barel a pakovemu efektu pojde podla mna o najlepsi deal, len treba este pockat.

0000086601551575034783130872584208726303087264430872697508727001087275030873289908733810
fito
 fito      01.04.2020 - 14:42:12 , level: 5, UP   NEW
v dnesnom komentari xtb trading hovorili, ze saudi sa chystaju este zvysit tazbu.
pls. dost ma tento obchod zujima, ale nechcem tu spamovat, mozem ti napisat do posty?

000008660155157503478313087258420872630308726443087269750872700108727503087328990873381008733980
studenyRadiator
 studenyRadiator      01.04.2020 - 21:36:21 , level: 6, UP   NEW
Súhlasím s Barixom. Kľudne napíš sem. Celý tento thread by mohol byť živší a okrem toho viac hláv, viac kapusty. Možno prídeme spoločnými silami ku tomu, že by bolo príliš riskantné vojsť do tejto pozície. Ja si tiež rád vypočujem názory iných. Pri futures je veľmi dôležitý timing kedy vstúpis do pozicie (kvôli contangu) a úprimne tu to môže byť celkom o hubu.

00000866015515750347831308725842087263030872644308726975087270010872750308732899087338100873398008735681
fito
 fito      05.04.2020 - 21:36:46 , level: 7, UP   NEW
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/ropa-zdrazuje-druhym-dnem-v-nadeji-na-globalni-snizeni-tezby/1875588

tak uvidime zajtra asi.
ja ako teoreticky ovladam futures, akurat som nikdy prakticky neobchodoval, tak som chcel popytat nejake zakladne tipy, napriklad co sa tyka brokera - je jedno u koho budem mat ucet alebo by si mi vedel dakoho doporucit? :)

0000086601551575034783130872584208726303087264430872697508727001087275030873289908733810087339800873568108736824
studenyRadiator
 studenyRadiator      07.04.2020 - 18:58:49 [5K] , level: 8, UP   NEW
Doteraz som mal iba ucet od XTB a popravde na derivaty / futures / forex nic ine nepotrebujes. Vedenie uctuje je zadarmo (teraz som zalozil IB nakolko ponukaju ovela sirsie portfolio akcii a plus pre mna je zaujimava moznost, ze ich ako brookera maju integrovany quantconnect) a maju v pohode spready.

Za mna je najdolezitejsie drzat sa svojej strategie, ktora ti vychadza na testovacom ucte a rozumne nastaveny money management (aby ti nejaky zly obchod neznuloval velku cas tvojho porfolia). Ak nasekas viac chyb nevadi, ale oplati sa na nejaku chvilu neotvorit dalsiu poziciu (napr. den a porozmyslat). Upozornujem ale, ze to klise, co som hore napisal je zaroven ta najtazsia vec na celom obchodovani a verim tomu, ze je tazsia ako si teraz predstavujes v tom horsom scenari :). Ak totiz otvoris vacsiu poziciu a nevyvyja sa to spravnym smerom moze to byt celkom napor (vid story ktorou som popisal moju skusenost vyssie). Jo a nezabudni nastavit stop loss :D. Vacsinu som obchodoval davno a dnes staci jeden bezvyznamny tweet v celom kontexte ropy od takeho blondateho uja a mame tu 30% rast.

Btw. osobne som celkom skepticky ku novej dohode, ale zas nevylucujem, ze sa nakoniec dohodnu. Argunemty za mna:
1) Vztah, ktory maju medzi sebou traja najvacsi producenti (USA, SA, Rusko) je ako milostny trojuholnik. Kazdy by najradsej zlepsil svoju poziciu na ukor tych ostatnych.
2) USA sa nechcelo pripojit, ku znizeniu produkcie :)
3) Vyhrazky clami na import mi pride smiesny. Tuto mam ale iba obmedzene vedomosti a mozno niekde poviem sprostost. Nie je to tak, ze ak maju USA nadprodukciu ropy, tak si s nou vystacia. Pokial sa nieco nezmenilo, tak nemali dost rafinerii, ktore by dokazali spracovavat cisto WTI ropu. Dalsia vec je, ze ropa sa bezne miesa s inymi druhmi, aby sa dala lahsie rafinovat (v pripade Venezuely napr. aby sa dala vobec rafinovat). Mimo paliva sa z ropy vyraba kopa dalsich vedlajsich produktov a prave tazsia ropa ma viac komplexne molekuly, ktore su pri tychto vedlajsich produktoch potrebne. V statistike napr za april 2018 (zobral som prvu doverihodnu, co som nasiel :) je info, zer mali export 1,9mb/d a import 8.1mb/d. Taktiez s tymto suvysi infrastruktura, tj. kde su ake vlakove siete a hlavne ropovody. Cize s tymi clami by to dopadlo tak, ze ich nakoniec zaplatia sami US spotrebitelia. Pripadne moze SA predate inde.
4) Aktualna svetova nadrodukcia je 20mb/b, ale ak som zachytil spravne, tak sa ma rokovat iba o znizeni produkcii o 10mb/d. To mi nepride ako racionalny fundament pre narast ceny

Ak sa ale nakoniec dohodnu, tak ten rast je uz zapocitany v aktualnej cene (cca 30%+). Na druhej stane ak sa nedohodnu, tak sa obavam, ze 10$ za WTI, ktoru som spomenul davnejsie by bola este vysoka suma. Btw. 0$ za barel nie je cenove dno :).

"In an unusual event, U.S. natural gas prices in West Texas have been trading in negative territory for more than two weeks, largely due to a lack of pipeline space, forcing some drillers to pay those with spare pipeline capacity to take unwanted gas. Spot prices at the Waha hub - where prices for gas in the Permian basin are set - fell to a record low of minus $4.28 per million British thermal units last week."

000008660155157503478313087258420872630308726443087269750872700108727503087328990873381008733980087356810873682408741693
fito
 fito      21.04.2020 - 10:28:07 , level: 9, UP   NEW
ehm no zaujimave veci sa deju :D

000008660155157503478313087258420872630308726443087269750872700108727503087328990873381008733980087356810873682408741611
asides
 asides      21.04.2020 - 00:00:47 , level: 9, UP   NEW
https://index.sme.sk/c/22387643/trh-s-ropou-sa-zblaznil-predava-sa-za-zaporne-ceny.html

:)

000008660155157503478313087258420872630308726443087269750872700108727503087328990873381008733980087356810873682408741610
ulkas
 ulkas      20.04.2020 - 23:52:46 , level: 9, UP   NEW
smekam poklonu

00000866015515750347831308725842087263030872644308726975087270010872750308732899087338100873398008735681087368240874161008744164
studenyRadiator
 studenyRadiator      28.04.2020 - 08:28:42 , level: 10, UP   NEW
Dik, ale aj tak je vydiet, ze som sa trafil len z casti. Zaroven som taku brutalnu rally necakal este v majovom kontrakte. Ale vies co je na tom celom najhorsie? Na rope mame ceny, ktore sa pravdepodobne uz nezopakuju, pripadne nie tak skoro. Az to vyzera ako dokonala obchodna prilezitost a ja netusim, co urobit :D

0000086601551575034783130872584208726303087264430872697508727001087275030873289908733810087339800873568108736824087416100874416408744203
ulkas
 ulkas      28.04.2020 - 09:49:23 , level: 11, UP   NEW
ja som sa tiez odklonil od strategie a zacal som v mysli "tlacit" pohyb ceny. take to, ze si len zelas, aby to tak bolo, a potom si opodstatnis toto zelanie celou plejadou argumentov a predikcii. (moja strategia je vzdy len reagovat na trh, nie odhadovat vyvoj, neviem ako sa tomu v brandzi hovori presne)

000008660155157503478313087258420872630308726443087269750872700108727503087328990873381008733842
Barix
 Barix      01.04.2020 - 15:47:45 , level: 6, UP   NEW
kludne tu spamuj

00000866015515750347831308725842087263030872644308726975087270010872750308727593
studenyRadiator
 studenyRadiator      20.03.2020 - 12:01:05 , level: 4, UP   NEW
Tieto kratkodobe vykyvy neriesim. To co som pisal hore je skor zo strednodobeho pohladu. Je uplne bezne, ze po brutalnom pade vzdy pride nejaka korekcia opacnym smerom. Pozri sa na Dow Jones, S&P 500, Brent / WTI za inu rovnu krizu.
Ja ocakavam este na zaciatku Q2 2020 pokles. Ak nepride, tak poziciu neotvorim, alebo vyrazne mensiu. Ak by Brent padol do pasma 20 - 25$ za barel, tak som ochotny otvorit pomerne velku poziciu s limitom niekde pri 15$ za barel. Ak mi to ujde, tak sa svet nezruti :).

000008660155157503478313087258420872630308726443087269750872700108727089
ulkas
 ulkas      19.03.2020 - 14:52:59 , level: 3, UP   NEW
radsej ujdena prilezitost ako zbabrany deal. cize celkom suhlasim s tvojim postojom, ze cakas na druhu vlnu vypredaju. uz som zacinal byt nervozny, ale vydrzim cakat aj ja

00000866015515750347831308725842087263030872644308726975087270010872708908729477
didaktikskalica
 didaktikskalica      24.03.2020 - 10:04:00 , level: 4, UP   NEW
Akú máš páku?