cwbe coordinatez:
866
1551575
8695834
8698759

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::35
total children::1
8 ❤️


show[ 2 | 3] flat


Nemyslím si, že by sme sa mali vzdávať individuálnej zmeny, pretože aj tá je nevyhnutou súčasťou procesu a výčitky za náš pohodlný lajfstajl sú na mieste, resp. minimálne jeho kritická reflexia na každodennej úrovni, ale určite je dobré uvažovať o tom, ako byť súčasťou systémovej zmeny a viac k nej napomáhať. Viac sa organizovať a/alebo viac podporovať zorganizovaných.

Here’s a five-step plan to deal with the stress and become part of the solution.

By Emma Marris

Ms. Marris is the author of “Rambunctious Garden: Saving Nature in a Post-Wild World.”

Australia is on fire. Indonesia is drowning. At the same time, Donald Trump is trying to make it easier to build new fossil-fuel projects.

As you read, your chest tightens and a sense of dread washes over you, radiating out from your heart. You feel anxious, afraid and intensely guilty. Just this morning, you drove a gasoline-powered car to work. You ate beef for lunch. You booked a flight, turned on the heat, forgot your reusable grocery bags at home. This is your fault.

As an environmental writer, I’m often asked for guidance on coping with climate change. I have thoughts. Even better, I have a five-point plan to manage the psychological toll of living with climate change and to become part of the solution.

Step 1: Ditch the shame.

The first step is the key to all the rest. Yes, our daily lives are undoubtedly contributing to climate change. But that’s because the rich and powerful have constructed systems that make it nearly impossible to live lightly on the earth. Our economic systems require most adults to work, and many of us must commute to work in or to cities intentionally designed to favor the automobile. Unsustainable food, clothes and other goods remain cheaper than sustainable alternatives.

And yet we blame ourselves for not being green enough. As the climate essayist Mary Annaïse Heglar writes, “The belief that this enormous, existential problem could have been fixed if all of us had just tweaked our consumptive habits is not only preposterous; it’s dangerous.” It turns eco-saints against eco-sinners, who are really just fellow victims. It misleads us into thinking that we have agency only by dint of our consumption habits — that buying correctly is the only way we can fight climate change.

As long as we are competing for the title of “greener than thou,” or are paralyzed by shame, we aren’t fighting the powerful companies and governments that are the real problem. And that’s exactly the way they like it.

Step 2: Focus on systems, not yourself.

Even if we manage to zero-out our own contributions to climate change, it would be practically a full-time job, leaving us little time or energy for pushing for the systemic changes we need. And the avoided emissions would be tiny compared with the scale of the problem. Each person in the United States emitted an average of 16 metric tons of energy-related carbon dioxide in 2018, according to the Energy Information Agency. The entire country emitted 5.28 billion metric tons of energy-related carbon dioxide that year.

I have chosen to fight against a proposed gas pipeline, liquefaction facility and liquefied natural gas export terminal that the Canadian company Pembina wants to build in Oregon, where I live. If built, the project would result in emissions of over 36.8 million metric tons of carbon dioxide equivalent per year. Some 42,000 people submitted comments to a state agency asking it to deny permits for the project. If we manage to stop construction, each of those people could claim credit for preventing one forty-two-thousandth of those emissions — some 876 metric tons per person! It would take 54 years of individual zero-carbon living to make the same dent.

My point is that the climate crisis is not going to be solved by personal sacrifice. It will be solved by electing the right people, passing the right laws, drafting the right regulations, signing the right treaties — and respecting those treaties already signed, particularly with indigenous nations. It will be solved by holding the companies and people who have made billions off our shared atmosphere to account.

Step 3: Join an effective group.

These sweeping, systemic changes are complicated and will be hard won. No single person alone can make them happen. Luckily, there are already dozens, if not hundreds, of groups dedicated to climate activism. Some are local and focused on stopping particular fossil-fuel projects, like Rogue Climate in Southern Oregon, with which I am working. Others are national and focused on changing federal policy, like Zero Hour and the Sunrise Movement. Still others, like Greta Thunberg’s Fridays for Future, are international and focused on putting moral pressure on climate negotiators and governments around the world. Groups like Project Drawdown research the nuts and bolts of decarbonizing the world. Climate change is linked to income inequality and injustice, so if your passion is fighting for racial justice, the rights of the poor, or indigenous rights and sovereignty, that works, too. Or you might volunteer for a climate-focused local or national political candidate.

Step 4: Define your role.

The power of these groups is not simply strength in numbers. They work well because they divide up the work that needs to be done and give each task to those best suited to it. This also makes the fight less daunting. Instead of trying to become an expert in international regulatory law, global supply chains, atmospheric science and the art of protest, you can offer the skills and resources you already have, and trust that other people with complementary skills are doing what they can do, too. If you are a writer, you can write letters to the editor, newsletters and fliers. If you are strong, you can lift boxes. If you are rich, you can donate money. Only you know what and how much you can reasonably do. Take care not to overdo it at first and risk burning out. Set a sustainable level of involvement for yourself and keep it up. As a bonus, working with a group will increase the richness and diversity of your personal relationships, and may well temper your climate anxiety and depression.

Step 5: Know what you are fighting for, not just what you are fighting against.

Even though keeping global warming under 2.7 degrees Fahrenheit (1.5 degrees Celsius) would absolutely be better than 3.6 degrees Fahrenheit (2 degrees Celsius) of warming, there is no threshold that means that it is “too late” or that we are “doomed.” The lower, the better. It is always worth fighting.

As we fight, it is important for our mental health and motivation to have an image in mind of our goal: a realistically good future.

Imagine dense but livable cities veined with public transit and leafy parks, infrastructure humming away to remove carbon dioxide from the atmosphere, fake meat that tastes better than the real thing, species recovering and rewilding the world, the rivers silver with fish, the skies musical with flocking birds.

This is a future where the economic inequality, racism and colonialism that made decades of inaction on climate change possible has been acknowledged and is being addressed. It is a time of healing. Many ecosystems have changed, but natural resilience and thoughtful human assistance is preventing most species from going extinct. This is a future in which children don’t need to take to the streets in protest and alarm, because their parents and grandparents took action. Instead, they are climbing trees.

This future is still possible. But it will only come to pass if we shed our shame, stop focusing on ourselves, join together and demand it.

https://www.nytimes.com/2020/01/10/opinion/sunday/how-to-help-climate-change.html




0000086601551575086958340869875908698990
escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]
 escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]      13.01.2020 - 15:34:05 [1K] , level: 1, UP   NEW
"Yes, our daily lives are undoubtedly contributing to climate change. But that’s because the rich and powerful have constructed systems that make it nearly impossible to live lightly on the earth."

Zivotna uroven na ktoru sme nauceni, nas uzkostlivo udrziavany komfort, to podla mna nie je nieco, co by nam bohati a mocni nanutili proti nasej voli. Nie kompletne. Za nanutene z vonka povazujem moj smartphone. Nie teply pribytok po cely rok.
Vyslovene idiotske je potom tvarit sa, ze agenda zamerana na zmenu zivotneho stylu vs. agenda zamerana na institucionalny boj, ze tieto dve sa navzajom nejak vylucuju. Kde na to ti ludia prisli?

000008660155157508695834086987590869899008700406
mirex
 mirex      17.01.2020 - 09:40:32 , level: 2, UP   NEW
Hmmm, ktovie ako by vyzeral cennik veci, keby su do ceny zaratane aj naklady na riesenie ekologickeho dopadu, aby ceny odradzali od nevhodnych veci?

Rozok - 0,20 eura
Telefon - 4500 eur
Skrina - 700 eur
Palmovy olej liter - 50 eur
Auto - 200.000 eur

Asi by sa ceny vsetkeho zvysovali s poctom tych veci.

000008660155157508695834086987590869899008700289
aufhebung
 aufhebung      16.01.2020 - 20:33:50 , level: 2, UP   NEW
kde na to ti ludia prisli?
analyzou toho kto ma v tomto realnu moc a vplyv na veci a kam sa snazi byt akoze to bremeno zodpovednosti prehodene cielenymi kampanami a ako sa to zneuziva na to aby sa institucionalne nemuselo nic robit resp aj tie institucie robia politiku ktora ide v prospech urcitych subjektov a nudgeovania zodpovednosti do individualnej urovne
odtial

00000866015515750869583408698759086989900870028908700342
escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]
 escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]      16.01.2020 - 23:59:06 , level: 3, UP   NEW
"bremeno zodpovednosti prehodene cielenymi kampanami"

O akych cielenych kampaniach je rec?

0000086601551575086958340869875908698990087002890870034208700352
aufhebung
 aufhebung      17.01.2020 - 01:00:31 , level: 4, UP   NEW
green marketing alebo ako to volaju kup toto a spasis svet
meanwhile kupil a svet sa zhorsil

00000866015515750869583408698759086989900870028908700335
escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]
 escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]      16.01.2020 - 23:44:43 (modif: 16.01.2020 - 23:45:50), level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Urcite nie analyzou toho, ako moc je nas zivotny styl zalozeny na spalovani fosilnych paliv. Alebo ako sa prezierame masom a je na case s tym prestat. Politicky boj a institucionalny boj sa da robit aj bez lietania a zaludkov plnych hovadzieho. Nie len to, ono to jedno bez druheho ani nejde.
Ta dichotomia medzi korporatnou a individualnou zodpovednostou je skratka nezmysel, vyprodukovany pre prihrievanie si politickej polievocky. Troska mi to pripomina 2011, ked sme sa do krvi vsetci hadali, ci su Greci v <> koli ich zlemu hospodareniu, alebo koli strukturalnemu vyciciavaniu cez eurozonu. Ako by nebolo mozne jedno aj druhe zaroven.
PS: Nie, ti ludia na to ziadnou analyzou neprisli. Pretoze ked niekto v Guardian urobi zoznam 10 najvacsich znecistovatelov a vidu mu z toho -surprise surprise- korporacie*, tak je uz z tej ohromujucej "metodologie" jasne, ze analyticke myslenie ten clanok nevidel ani z rychlika.
* - narodne staty sa preco o najvyssie priecinky v zozname neuchadzali? Lebo by to nedavalo zmysel? Yeah, nedavalo. Thats the point! ;)

0000086601551575086958340869875908698990087002890870033508700353
aufhebung
 aufhebung      17.01.2020 - 01:08:31 , level: 4, UP   NEW
s tou dichotomiou suhlasim- je jasne ze by malo platit vyroba=spotreba, takze je to uzavrety kruh- v dnesnom kapitalizme vyrazne vyroba predchadza spotrebu navyse(nevadi ze uzitocne veci sa vyhadzuju, tretina potravin napr aj ak je zisk a ak nie je tak to koriguje kriza), plus je tam jednoznacna motivacia vyrabat viac v priebehu casu, resp nie nutne hmotneho viac ale viac hodnoty, co dost koreluje s narastom bulshitu
ale ty si asi myslis ze treba vplyvat na oboch poloch a to je podla mna iluzia ak sa nezmeni cely ramec tej vyroby

000008660155157508695834086987590869899008700289087003350870035308700376
escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]
 escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]      17.01.2020 - 08:25:35 , level: 5, UP   NEW
1) Treba byt pozorny voci konkretnostiam. Ano, existuje to o com pises. Mobil ktory je plne funkcny, ale producent mu prestane "podporovat" software, logistika, ktora nijak nie je spojena so spotrebou, len zvysuje zisk pri neunosnej enviro zatazi. Pripadne temna ironia v podobe akoze udrzatelneho konzumu. Napr. preco vsetci kecaju o elektromobiloch a nikto moc o vlakoch. Dalo by sa pokracovat do nekonecna a javoch, kde najucinnejsou pripadne jedinou ucinnou strategiou je politicky boj.

2) Potom to ma ale este dalsiu rovinu a tou je kultura, zivotny styl a hodnoty zalozene na nadspotrebe. A aj napriek existencii toxickeho marketingu (ktory spada pod bod 1), naozaj sa tu podla mna jedna o uroven individualnej zodpovednosti. Z niekolkych dovodov:

i - drive na predvadzanie socialneho statusu pomocou materialnych statkov je choroba nie len zapadnej kultury starsia, ako marketing.

ii - napriek tomu, ze marketingu su vystaveni vsetci rovnako, existuju nemale individualne rozdiely v spotrebe. pretoze hold, ludia -aspon niektori- su okrem homo politicus aj individualnymi jednotkami schopnymi a ochotnymi individualnej zodpovednosti.

iii - aj ked u mnohych veci rovnica dopyt rovna sa spotreba naozaj je uz deformovana, nie je tomu tak vsade. Dobry priklad je napr. obmedzenie zivocisnej stravy, alebo modulovanie vlastneho sposobu transportu (to druhe je samozrejme previazane s 1.).

iv - mnohe institucionalne - politicke zmeny ak budu aplikovane, napokon aj tak budu mat dopad na spotrebu, napr. progresivne zdanenie menej udrzatelnych produktov. takze preco nezacat so zmenou mentalneho nastavenia uz teraz?

v - myslim si, ze jeden z dovodov, preco enviro hnutia maju taky zly track record, je aj to, ze minimalne niekte od 70-tych rokov fungovala vacsina z ich najznamensich prominentov podla principu "do as I talk, not as I walk". Skratka nie je prilis motivacne robit cokolvek na akejkolvek urovni, ked sa OSN ambasadorom pre klimu stane Leonardo di Caprio, ktory si vsade lieta na sukromnom triskaci.

00000866015515750869583408698759086989900870028908700335087003530870037608700542
aufhebung
 aufhebung      17.01.2020 - 14:53:35 , level: 6, UP   NEW
neviem z akych dat vychadzas pri tej individualnej zodpovednosti
je jasne ze ten mem existuje, otazka je vsak ako sa realne vyuziva- mentalne nastavenie sa zjavne nemusi vobec prelievat do chcenej reality, pretoze individualna zodpovednost v kapitalizme nie je o tom ze sucet jednotlivcov dava celok
a ked si pozries nedavne grafy produkcie masa- tak celosvetovo ide linearne hore, v eu mierne, a ked sa eu zastabilizuje tak azia bude este dlho tahat
skor ludia zacnu jest laboratorne maso ako sa stanu veganmi imho

0000086601551575086958340869875908698990087002890870033508700353087003760870054208700619
escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]
 escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]      17.01.2020 - 19:10:59 , level: 7, UP   NEW
Ano spotreba masa ide hore, lebo na svete zije stale viacej ludi a ti zeru stale viacej masa. Sucet jednotlivcov rovna sa celok, proste a jednoduche. Dobrym prikladom je napriklad India, ktora na relativne malej ploche dokaze uzivit velke mnozstvo ludi. A pritom kapitalisticka krajina, ze jo.
Tahat do toho za kazdu cenu kapitalizmus je imho politicka retorika, ktora ide mimo mna.

PS: Nikto tu nehovori o veganstve, ani o vegetarianstve, ale o obmedzovani konzumacie zivocisnych produktov.

000008660155157508695834086987590869899008699631
Best boy
 Best boy      15.01.2020 - 10:46:06 , level: 2, UP   NEW
Hej, nerozumiem že to takto nedomyslela keď tie ten ostatný text je tak v pohode

00000866015515750869583408698759086989900869963108699669
escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]
 escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]      15.01.2020 - 12:14:29 [2K] , level: 3, UP   NEW
Ak by som sa nebavil konkretne o nej, treba si stale uvedomovat jedno: S tym ako sa ekologicka kriza (global change) bude stavat stale viacej mainstreamom politiky a kultury (dufam!), rozrastie sa do komplexity, ako akakolvek ina mainstream tema. A s tym pridu aj neduhy. Napriklad vypocitavi politici a obchodnici, co si budu chciet prihriat narativ, alebo uliat spravnym smerom, atd. Ono sa to deje uz dnes, ale narastie na intenzire. Cast lavice si z toho urobi "posledny" v poradi pokus o revoluciu, tento krat to uz vide! Ina si bude chciet aspon znova kopnut do korporacii (vid. vyssie). Korporacie sa budu snazit naopak preniest vsetko na individualnu zodpovednost. Len nas pre boha neregulujte, tuna, radsej si kupte kazde tri roky novy elektromobil. A o tom akym sposobom sa moze obchodovat s emisiami pomlcim.

0000086601551575086958340869875908698990086996310869966908699688
Best boy
 Best boy      15.01.2020 - 12:38:47 , level: 4, UP   NEW
Nechcem aby sme to tu rozvíjali, lebo budem porušovať pravidlá vlastného klubu, ale toto: korporacie sa budu snazit naopak preniest vsetko na individualnu zodpovednost sa podľa mňa presne stalo s tou Macronovou prevratnou zelenou iniciatívnou, ktorej výsledkom boli žlté vesty. Veľmi neštastné; a keď budú chcieť aj vlády nielen corp. postupovať takto, tak sa zasekneme v slepej uličke a ľudia uričte neustúpia. Ekologická politika nemôže byť iná ako ľavicová a sociálna; aspoň mne sa zdá

000008660155157508695834086987590869899008699631086996690869968808700044
dobso
 dobso      16.01.2020 - 10:44:04 , level: 5, UP   NEW
Podla mna “lavicova a socialna” neznamena ze ti zdrazia benzin tak podpalis svet.

00000866015515750869583408698759086989900869963108699669086996880870004408700290
aufhebung
 aufhebung      16.01.2020 - 20:37:04 [1K] , level: 6, UP   NEW
ked si to zdrazenie benzinu premietnes do realne rastucej chudoby tak sa nediv
plus cele ramcovanie macronovej politiky je prudko neoliberalne aka fuck you plebs squeeze you even moar

0000086601551575086958340869875908698990086996310869966908699688087000440870029008700359
dobso
 dobso      17.01.2020 - 05:19:42 , level: 7, UP   NEW
no pokial ocakavas, ze sa revolucia v odvekom pristupe ludi k spolocnosti udeje hladko a bez toho aby niekto plakal, tak urcite vsetci vsetko robia zle.

Najlepsie keby si to "uriadit" skusil na parkovacej politike, pls sprav ju, lebo vsak treba ju, ale sprav ju tak aby uplne vsetci boli spokojni.

00000866015515750869583408698759086989900869963108699669086996880870004408700248
Best boy
 Best boy      16.01.2020 - 18:07:55 (modif: 16.01.2020 - 18:08:04), level: 6, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Podľa mňa ľavicová a sociálna znamená toto https://kyberia.sk/id/8700247

Pokial by Macron povedal, ok, zvysime ceny na benzin, no dame public transport zadarmo a posilnime infrastrukturu bolo by to o inom.

0000086601551575086958340869875908698990086996310869966908699688087000440870024808700276
dobso
 dobso      16.01.2020 - 19:46:27 , level: 7, UP   NEW
no, len to by ten benzin musel zdrazet na dvojnasobok.

000008660155157508695834086987590869899008699631086996690869968808699859
escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]
 escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]      15.01.2020 - 18:18:49 , level: 5, UP   NEW
Macronove opatrenie bola predsa danova uprava, cize top down control. To podla mna bolo o zodpovednosti vlady, nie jednotlivca.

00000866015515750869583408698759086989900869963108699669086996880869985908700247
Best boy
 Best boy      16.01.2020 - 18:05:11 , level: 6, UP   NEW
Hej, ale bolo tým ľuďom za to niečo ponúknuté na kompenzáciu? Na toto som narážala https://kyberia.sk/id/8690383

Skratka, tento krok by tu naozaj akurat viedol akurat k vacsej prekarizacii chudoby a nemyslim si ze by mal vyrazny efekt na produkciu co2 ako taku. Ti co prachy maju si priplatia, ti co nemaju, budu setrit na inom.. Pokial by Macron povedal, ok, zvysime ceny na benzin, no dame public transport zadarmo a posilnime infrastrukturu bolo by to o inom.

0000086601551575086958340869875908698990086996310869966908699688086998590870024708700377
escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]
 escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]      17.01.2020 - 08:30:59 [1K] , level: 7, UP   NEW
Akokolvek suhlasim s kritikou Macrona, o jednom som presvedceny skalopevne: Ze globalnu ekologicku krizu nevyriesime, ak pripustime pohlad na vec, podla ktoreho ktorykolvek obcan Francuzska spada do kategorie chudobnych. To potom dava moralne pravo ktoremukolvek inemu obyvatelovi planety (ktori ziju s ovela menej) byt aspon tak "chudobny", ako tzv. zlte vesty, co by planetu nezohrialo, ale rovno ugrilovalo.
Takze na mna toto francuzske zlte pohorsenie a "chudoba" naozaj dojem neurobili, aj ked ich prezident je asi naozaj kokot.

000008660155157508695834086987590869899008699631086996690869968808699859087002470870037708700531
aufhebung
 aufhebung      17.01.2020 - 14:28:38 [2K] , level: 8, UP   NEW
jednak je dost otazne vobec ci ta dan by mala nejake realne eko dopady alebo len signalizuje

pozadie gilets jaunes su proletari ktori dochadzaju za jobom do miest (dosledok gentrifikacie) a ziju z mesiaca na mesiac a medzicasom sa stale ako vsade na zap znizuju ich soc standardy- podla mna je nestastne absolutne porovnanie medzi krajinami- ak realne hladujes (videl som nedavno reportaz o nejakom smutnom pajkovi v pobrexitovej britanii co je este bohatsia krajina) je ti jedno ze v meste ziju najbohatsi ludia- mozno paradoxne v chudobnejsej krajine ako chudobny si vdaka kulturnym faktorom na tom existencialne/materialne lepsie ako ked zrazu niekde v zpadanej porusia zachytne socialne siete a ocitnes sa na ulici

dalsia vec je ze nemusime ist ani do velmi radikalnych vod ale staci sa pozriet co navrhuje socialny demokrat typu piketty
https://www.theguardian.com/world/2018/dec/09/eu-brexit-piketty-tax-google-facebook-apple-manifesto
The budget would be worth 4% of the EU’s GDP – four times the current budget. Funds would be raised from four sources: an extra 15% levy on corporate profits, tax increases on individuals earning more than €100,000, a wealth tax on personal fortunes above €1m, and a tax on carbon emissions.

kvoli takejto reforme by si nemal ziadne masove protesty a vybral by si viac na eko ako pri hentakej dani
nieco take vsak je nerealne, ktovie preco- ved vacsina ludi ma v rukach politicku moc oproti tym ktorych by sa taka reforma materialne dotkla

00000866015515750869583408698759086989900869963108699669086996880869985908700247087003770870053108700669
Weaponized Cringe
 Weaponized Cringe      17.01.2020 - 22:25:58 , level: 9, UP   NEW
A nie je "taxing carbon emissions at €30 per tonne" prilis malo na to, aby to malo nejaky efekt?
Ja to chapem tak, ze ucelom takychto dani na benzin a emisie nema byt primarne "vybral by si viac na eko", ale aby sa footprint automaticky odrazal na cenach veci, a tym odradzal ludi od spotreby a znizovat tym produkciu.

A co je inak zle na ziti z mesiaca na mesiac? A zrovna vo francuzku mi ta nutnost dochadzania za jobom moc do hlavy nejde. Ved tam clovek v pohode prezije aj ked nema job ziadny.

0000086601551575086958340869875908698990086996310869966908699688086998590870024708700377087005310870066908700685
aufhebung
 aufhebung      17.01.2020 - 23:20:24 , level: 10, UP   NEW
ja inak nie som zastancom toho pikettyho planu, len som ho uviedol ako protipriklad macronovej politiky, ked uz tu riesime preco pleb protestuje- nieco take sa kedysi realizovalo, v bajnej ere, ked bohati platili progresivne dane atd
ano, piketty je neokeynesian, takze veri v riesenie cez rast kapitalistickej ekonomiky- v to odradzanie moc neveria ani neoliberali, staci sa pozriet na to co predostrela teraz eu ako zeleny plan, ktora riesenie vidi v investovani
https://www.institutmontaigne.org/en/blog/yellow-vest-protesters-tip-french-social-crisis sprav si obraz

mesta su drahe na byvanie pre nich, tak ziju na okraji a musia dochadzat, pretoze praca je v meste
uz to nie je take v pohode, protestuju lebo sa im to meni pred ocami- ta istota nezitia z mesiaca na mesiac bola vo fr pred par dekadami normalna vec

00000866015515750869583408698759086989900869963108699669086996880869985908700247087003770870053108700624
escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]
 escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]      17.01.2020 - 19:14:44 , level: 9, UP   NEW
Vyssie napisanim som nechcel povedat, ze financna zataz za ochranu ZP by nemala byt ferovo rozlozena.
Samozrejme, ze nechat za to platit nizsie spolocenske vrstvy je nie len nefer, ale hlavne to nefunguje.

00000866015515750869583408698759086989900869963108699669086996880869985908700247087003770870053108700623
escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]
 escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]      17.01.2020 - 19:13:35 , level: 9, UP   NEW
Hej v tomto moj suhlas spada pod to, ze "macron je kokot", myslim, ze som to uz vyssie uviedol :)

000008660155157508695834086987590869899008699631086996690869968808699859087002470870037708700386
andread
 andread      17.01.2020 - 09:08:05 , level: 8, UP   NEW
Až na poslednú vetu súhlasím.
Kokot ke silné slovo keďže má v najpodstatnejších témach pravdu.

000008660155157508695834086987590869899008699631086996690869968808699859087002470870037708700380
Best boy
 Best boy      17.01.2020 - 08:44:40 , level: 8, UP   NEW
Áno, to je dobrý postreh

0000086601551575086958340869875908698990086996310869966908699688086998590870024708700253
_____
 _____      16.01.2020 - 18:27:08 , level: 7, UP   NEW
Výsledky pokusov s verejnou hromadnou dopravou zadarmo sú dosť zlé a viac ľudí sa zhodne, že to nie je vhodné, prínosné ani potrebné.

000008660155157508695834086987590869899008699631086996690869968808699859087002470870025308700256
Best boy
 Best boy      16.01.2020 - 18:38:49 , level: 8, UP   NEW
Okej, tak iné. Snažím sa skôr ilustrovať princíp. Proste cez privatizáciu nakladov bez kompenzácii nie je schodná cesta

00000866015515750869583408698759086989900869963108699669086996880869985908700247087002530870025608700277
dobso
 dobso      16.01.2020 - 19:53:47 , level: 9, UP   NEW
kompenzuju ti to tym ze mas sancu prezit:) ale trafila si klinec po hlavicke, nie je schodna cesta.

00000866015515750869583408698759086989900869963108699669086996880869985908700247087002530870025608700262
_____
 _____      16.01.2020 - 18:51:08 [1K] , level: 9, UP   NEW
Jasné beriem, stále však sa nemôžem ubrániť pocitu, že sa takmer u všetkých jedná najmä o neschopnosť pripustiť, že lepšie už nebude, že súčasný stav je neudržateľný a že životný štandard pôjde smerom nadol. Chápem samozrejme, že sa to ťažko vníma cez roky kvantitatívneho uvoľňovania, pretože bolo ukázané, že sa to na úkor budúcich generácii dá, či veľkú, zväčšujúcu sa sociálnu nerovnosť.