cwbe coordinatez:
101
63535
21
701458

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::78
total children::21
19 ❤️


show[ 2 | 3] flat


7770
kontra0
dnes mam plodny den.jeden blog uz som napisal,recesisticky.teraz vazne.

zapisane 23.7.2012 v mestecku La Chorrera, (asi) Mexiko

Len tri dni som registrovany v systeme kyberia.sk, a za tieto tri dni som pri zbeznom prezerani mrtvych aj zivych diskusii narazil na neuveritelne mnozstvo prispevkov, ktore mozem jednoznacne oznacit za infikovane tzv. virusom 2012. To ma prinutilo zamysliet sa nad tym, co vedie intelektualnu elitu mladeze slovenskeho naroda :-) k tomu, aby svoj volny cas venovala horuckovitemu premyslaniu o hypotezach, ktore sa zrodili v mysliach ludi zavislych na psychedelickych drogach, ludi ktori zomreli na karcinom na mozgu (Leary, T.McKenna ak sa nemylim) a inych pochybnych existencii.

Myslim, ze jednym z faktorov, ktorym je mozne pripisat tento zdanlivo nepochopitelny jav, je urcita spriaznenost dusi. Vacsina uzivatelov kyberie.sk ma nekriticky pozitivny vztah ku psychedelikam, a je preto nachylna domnievat sa ze mesiasi psychedelickej ery (viete o kom hovorim) vdaka svojim experimentom s latkami "rozsirujucimi vedomie" dospela k akemusi zvlastnemu druhu prenikaveho poznania, ktore sa nedostava ludom s "nerozsirenou" myslou. Tento sebaklam ma svoj povod jednak v potrebe kyberantov vymedzit sa oproti konvencnej casti spolocnosti, jednak v strachu zo skodlivych nasledkov uzivania psychedelik. Ako to myslim s tym strachom? Schema je asi takato: 1.Bojim sa, ze ten trip co som si dal poznacil moje rozumove schopnosti. 2.Zaroven viem, ze propagatori hypotez ako 2012, 23 atd. su fanusikmi, propagatormi a konzumentami tychto substancii. 3.Presvedcim sam seba, aby som tieto tezy pokladal ze genialne(co je dost lahke ked vezmeme do uvahy ich revolucnost a zaroven nachylnost mladych ludi k rebelantskym,radikalnym postojom) 4.Kedze tieto hypotezy su genialne, ich autor musel byt genius. 5.No a kedze autor tripoval ostosest a nijako to neohrozilo jeho rozumove schopnosti(kedze bol zjavne genius), psychedelika su neskodne a mne sa nic nestalo.

Samozrejme ze tento mechanizmus zbozstenia "Learyho and company" je omnoho zlozitejsi, pre prakticke ucely nam vsak postaci tato schema.

Dalsim z dolezitych vplyvov je tzv. odcudzenie a vykorenenie, ktore pozorujeme zvlast u obyvatelov vacsich miest. Hypoteza 2012, LSD, tricka(a vselico ine)s motivmi fraktalovych obrazcov, to vsetko su identifikacne znaky istej skupiny ludi. Tato skupina samozrejme nie je nijako organizovana, je globalna, a sama vlastne ani nevie ze je skupina :-). Je to spolocenstvo ludi s priblizne rovnakymi nazormi a zivotnym stylom, dodavam ze velmi modernymi nazormi a modernym zivotnym stylom. Tito ludia maju svoj vlastny jazyk (slova ako fraktal, 4D, novelty, psyche-hocico) hudbu a mnoho inych propriet. U intelektualov sa tesi tento myslienkovy prud velkej popularite kedze ponuka vhodnu kombinaciu zlozitych ale zaroven jasnych vychodisk. Tym, ze sa zaradime do tohto prudu uspokojime svoju tuzbu po nalepke, ktoru si mozeme nacapit na celo a dat tak celemu svetu najavo ze sme sucastou nejakej skupiny. Eliminujeme tak svoj pocit malosti a nedolezitosti.

Ti, ktori maju aspon zbeznu znalost Schopenhauera vedia co myslim ked poviem vola k zivotu. Schopenhauer tvrdi, ze cely nas zivot je seria ocakavani, a ked sa niektore z tychto z tychto ocakavani naplni, nastupuje na jeho miesto nove ocakavanie(samozrejme som to velmi zjednodusil). Akceptaciou hypotez ako 2012 si uviazeme na krk dalsie ocakavanie, ocakavanie zasadnej zmeny svetoveho poriadku. Taketo ocakavanie v sebe nesie vela nadeji a tuzob a urcite doda vela vole k zivotu, kedze kazdy by sa rad dozil tejto prevratnej udalosti. Takto nam mozu tieto hypotezy posluzit ako akysi agregat, dovod preco zit. Toto je dalsi z dovodov ich neuveritelnej popularity.

Takto by som mohol pokracovat este dlho, fakt velmi dlho ale toto je blog a nie vedecka praca. Chcem tym povedat jednu vec: ludia prosim vas vylejte si tieto blbosti z hlavy, necakajte na 2012 ale zite uz dnes a svoj cas travte zmysluplnejsie ako diskusiami na tuto temu. Knihy McKennu a jemu podobnych typkov mozu posluzit ako dobry intelektualny stimul ale ten kto ich berie ako fakt a nie ako halucinaciu jeho mierne dojebaneho mozgu je taky isty ako vsetci ostatni nabozenski fanatici. Zaroven by som vas chcel vyzvat na prehodnotenie celej tejto psy-kultury lebo po podrobnejsom preskumani sa mi javi ako posledny krc zapadnej civilizacie. Vsetci mame radi mysticizmus, ale mysticizmus je o prezivani mystickych zazitkov na rydzo osobnej urovni a neda sa vyuzit ako zamienka na tvorenie teorii ktorym chyba uceleny logicky system, zakladny to znak serioznej teorie. Vsetci tuzime po ociste od svetskeho balastu ale na to nepotrebujem ist na psytrance party, zozrat 5 papierov a mysliet si ze sa zo mna stal Buddha. Vsetko to vyzera strasne lakavo, ale nezabudajte ze pekne zabaleny tovar casto vonkajskom nahradza vnutorne nedostatky.Amen.




0000010100063535000000210070145800717659
dnc
 dnc      13.04.2004 - 18:26:43 [1K] , level: 1, UP   NEW
Šopenhauer je idiot.

000001010006353500000021007014580071765900717664
441{outKasted}
 441{outKasted}      13.04.2004 - 18:28:13 , level: 2, UP   NEW
Ja ho poznám, Fero Šopenhauer je notorický ožran a idiot.
dnc k!

00000101000635350000002100701458007176590071766400717668
dnc
 dnc      13.04.2004 - 18:30:21 , level: 3, UP   NEW
keď ináč nedáš...

0000010100063535000000210070145800711038
polar
 polar      11.04.2004 - 00:08:20 , level: 1, UP   NEW
kokoz, kam zmizol moj plodny a prinosny prispevok "pjekne :)" ??? :)

0000010100063535000000210070145800711000
svetlonos
 svetlonos      10.04.2004 - 23:26:45 , level: 1, UP   NEW
overdosed, cim si sa overdozol? :) ale inak jasne, ze 2012 je ptakovina, neni tento tvoj dennik o tom, ze si sa na chvilu na to namotal a fcil ta to sere? ... ale na psytrance mi nesahaj ;)

000001010006353500000021007014580071100000711209
441{outKasted}
 441{outKasted}      11.04.2004 - 02:27:39 , level: 2, UP   NEW
heh, psytrance sux ... to máš len zasociované s tripom. :)))))) len žartujem.

00000101000635350000002100701458007110000071120900715085
svetlonos
 svetlonos      13.04.2004 - 00:46:19 , level: 3, UP   NEW
no sak sa pozname ;)

0000010100063535000000210070145800705725
subtalk
 subtalk      08.04.2004 - 11:46:48 , level: 1, UP   NEW
Vsetci tuzime po ociste od svetskeho balastu ale na to nepotrebujem ist na psytrance party, zozrat 5 papierov a mysliet si ze sa zo mna stal Buddha. <<< wicked

0000010100063535000000210070145800705257
kary
 kary      08.04.2004 - 08:49:44 , level: 1, UP   NEW
mam rad psytrance, ale uz viac ako hudbu, ale ako kulturu uz je to troska horise
....a papiere nezeriem :-) ... a ostatne veci typu 2012, mam u prdele...
a dnes som zly.

0000010100063535000000210070145800704570
tomas
 tomas      07.04.2004 - 23:57:50 , level: 1, UP   NEW
Dnes nemam plodny den ,ale tvoj dennik ma ztoho dostal.Takze...
,,v mysliach ludi zavislych na psychedelickych drogach, ludi ktori zomreli na karcinom na mozgu... "
-ehm, ehm. PRECO SI MYSLIS ZE BOLI ZAViSLI NA TYCH DROGACH? DOKAZ MI ZE PSYCHODELICKE LATKY SPOSOBUJU KARCIN NA MOZGU prosim.
Ja o takych dokazoch neviem.

,,Tento sebaklam ma svoj povod jednak v potrebe kyberantov vymedzit sa oproti konvencnej casti spolocnosti, jednak v strachu zo skodlivych nasledkov uzivania psychedelik."
-ehm, ehm. Toto su velmi silne zavery.jednak, ze si sa este ani jednou vetou konkretne nevenoval tomu, preco je 2012 sebaklam a
hned nas, ktory v to ,,verime,, davas do nejakej psychologickej hry. OSOBNE JA sa nemusim vymedzovat oproti konvencnej
spolocnosti a nemam strach zo skodlivosti psychodelik.
,,1.Bojim sa, ze ten trip co som si dal poznacil moje rozumove schopnosti. "
-TRIP POZNACI TVOJE ROZUMOVE SCHOPNOSTI, to je jasne. Ako kazda droga, lebo droga ovplyvnuje tvoj centralny nervovy system,
cize aj rozumove schopnosti.
samozrejme, ze cela ta schema je tak prehnana az az.mozno sa to niekoho tyka,ale fakt o takych ludoch neviem.

,,Hypoteza 2012, LSD, tricka(a vselico ine)s motivmi fraktalovych obrazcov, to vsetko su identifikacne znaky istej skupiny ludi. Tato skupina samozrejme nie je nijako organizovana, je globalna, a sama vlastne ani nevie ze je skupina :-). Je to spolocenstvo ludi s priblizne rovnakymi nazormi a zivotnym stylom, dodavam ze velmi modernymi nazormi a modernym zivotnym stylom. Tito ludia maju svoj vlastny jazyk (slova ako fraktal, 4D, novelty, psyche-hocico) hudbu a mnoho inych propriet."
-ano sme uplne rovnaky ako nackovia.VSETCI nosime fraktalove tricke (boze, tak preco ziadne nemam?), mame priblizne rovnake nazory (sakra preco sa potom na kazdom druhom fore tak hadam-diskutujem?), mame rovnaky zivotny styl (to ano, vsetci raz vstaneme a inokedy ideme spat, umyvame si zuby a podobne)
apropo,pojem fraktal je z matematiky, nie zo psy kultury a pojem novelty vobec nepoznam.

,,Tym, ze sa zaradime do tohto prudu uspokojime svoju tuzbu po nalepke, ktoru si mozeme nacapit na celo a dat tak celemu
svetu najavo ze sme sucastou nejakej skupiny. Eliminujeme tak svoj pocit malosti a nedolezitosti."
-sakra a mne ta nalepka spadla ako vecne stripovany chodim vo fraktalovom tricku/gatiach/spodkach po meste a hovorim o 2012.
Ale teraz mi tak napada, ze preco som sa mimo kyberky rozpraval iba asi s 5 ludmi o 2012?hmm?

,,McKennu....berie ako fakt a nie ako halucinaciu jeho mierne dojebaneho mozgu je taky isty ako vsetci ostatni nabozenski
fanatici." to som rad, ze si pitval jeho mozog , ze vies ako ho mal dojebany.
Len je velmi zaujimave, ze okrem nadavania, psychologicky opisaneho drbania si nic konkretne, ziadny fakt nepovedal.
ztoho mi vyplyva ze:
TEN KTO BERIE TVOJ DENNIK A TIETO TVOJE KECI NIE LEN ,,ako dobry intelektualny stimul" ALE AKO FAKT JE ,, taky isty ako
vsetci ostatni nabozenski/,,realisticky,, fanatici." A MA MIERNE DOJEBANY MOZOG!!!

,,Zaroven by som vas chcel vyzvat na prehodnotenie celej tejto psy-kultury lebo po podrobnejsom preskumani sa mi javi ako
posledny krc zapadnej civilizacie." no co si predstavuje pod psy kulturov.
Vsade najdes nieco zle. Ani psy klutura, ako kazda zakonite degeneruje cim viac ludi sa vnej pohybuje.

,,ale toto je blog a nie vedecka praca"
to rozhodne.vo vedeckej praci treba nieco ako fakta?argumenty?hmm?

,,Vsetci mame radi mysticizmus, ale mysticizmus je o prezivani mystickych zazitkov na rydzo osobnej urovni a neda sa vyuzit
ako zamienka na tvorenie teorii ktorym chyba uceleny logicky system, zakladny to znak serioznej teorie."
-tu je rozdiel medzi psykulturou a institucionalnym nabozenstvom ako napr. krestanstvo. To nie je zalozene na vlastnej
skusenosti.
-definuj uceleny logicky system
-definuj logicky
-definuj serioznu teoriu a daj priklad.

,,vsetci tuzime po ociste od svetskeho balastu ale na to nepotrebujem ist na psytrance party, zozrat 5 papierov a mysliet si ze sa zo mna stal Buddha."
no teda velmi odbiehas. ak viem tak McKenna hudbu na psychodelicke sedenie skor neodporucal a LSD
zas nepokladal za prave psychodelikum. Co si od neho cital prosim?
-a preco si myslis, ze VSETCI co ,,sme infikovany virusom 2012" chodime na psytrance party, zereme pat papierov a nebodaj si
myslime ze do nas vstupil budha? toto veta ma asi taku hodnotu ako ,, zidia su bohaty a skupy."

,,Vsetko to vyzera strasne lakavo, ale nezabudajte ze pekne zabaleny tovar casto vonkajskom nahradza vnutorne
nedostatky.Amen."
-prosim povedz mi, vcom je tato teoria pekne zabalena?
-tieto tvoje keci mi pripadaju ako pekne zabalene blbosti.
Takze celkovo mi ztoho vychadza:
-nepovedal si ANI JEDEN ARGUMENT, proti tomu na co tu nadavas.
-asi nam len tak ukazujes,aki sme my blbi a ty to vsetko chapes.
a hlavne nic dolezite, ci hodnotne si nepovedal.

prajem pekne putovanie po kyberke.
tesima som ID tomas

000001010006353500000021007014580070457000710348
overdosed
 overdosed      10.04.2004 - 15:48:37 , level: 2, UP   NEW
Sudiac podla tvojej velmi emotivnej a obsiahlej reakcie na moj dennik som asi zatal do ziveho, aspon u teba. Nemyslis ze je to sranda, ked niekto zubami nechtami brani hypotezu (zamerne sa vyhybam pojmu teoria) ktoru nevymyslel? Podla mna je to ukazka toho ze pre niektorych ludi su tieto veci nieco viac ako len vizia, 2012 sa stava nabozenstvom. Chcel si aby som dodal nejake argumenty na vyvratenie McKennovej predpovede. Prosim. Ak sa nemylim, ku roku 2012 prisiel tento pan tak, ze nakrmil pocitac datami, ktore nemali ziadny seriozny zaklad. McKenna spominal pojem "novelty", co fakt neviem prelozit do slovenciny, novost podla mna nevyhovuje. Do svojho programu zadal "mnozstvo" tejto "novelty" v roznych historickych obdobiach. Odkial ziskal taketo udaje? Ako vedel aka bola "novelty" trebars v roku 950? Z vlastnej hlavy, samozrejme. McKenna si nechal vyrobit program na mieru a zadal donho udaje ktore boli zmanipulovane tak, aby vysledny datum bol rok 2012 a on mohol svoj vymysel opriet o jeho oblubeny Maysky (Aztecky?mozno.proste jeho oblubeny,lebo ho casto spomina) kalendar. Netvrdim, ze bol vedomym manipulatorom. Tvrdim, ze od zaciatku tuzil dostat rok 2012 a aj sa mu to podarilo. Som si isty, ze tak cinil v dobrej viere, jeho postup vsak nemozno oznacit za seriozny. Ale bolo by naivne cakat seriozny postoj od cloveka, ktory s plnou vaznostou pise o svojich stretnutiach s mimozemskymi elfami, ktori s nim naviazali komunikaciu po tom, co si zahulil DMT.

Na rade je dalsi pan na holenie, Timothy Leary. V sestdesiatych rokoch predpovedal psychedelicku revoluciu. LSD malo zmenit svet. Ludia sa vraj mali zacat venovat rozsirovaniu svojich mysli a obzorov, trhovemu systemu predpovedal neslavny koniec. Myslim ze k tomu niet co dodat, proste sa sekol, LSD a hippies priniesli sice sexualnu neviazanost a babyboom ale revolucia to nebola. Po flower-power prisli kokainove sedemdesiate roky ako kocovina po flame. S nastupom PC a internetu Mr.Leary predpovedal, ze v roku 2000 uz ani nebudeme vychadzat zo svojich domovov, vsetko sa vybavi cez virtualnu realitu. Ehm. Preco teda este stale musim chodit autobusom do skoly, do roboty, do obchodu, za priatelkou, za kamaratmi? Virtualna realita je dnes rovnake sci-fi ako pred desiatimi rokmi. Timothy predpovedal este aj ine veci, napriklad moznost stiahnut si svoju osobnost na harddisk a preliat ju do ineho tela, pripadne nejakeho pristroja. Mozno by urobil lepsie keby k drogam pristupoval s vacsou opatrnostou, lebo jeho usudku zjavne neprospeli.

Berte to ako ruhanie ak chcete, ale zvlast T.McKenna to podla mna nemal v hlave celkom poriadku. Stav, ked pocujete ako sa vam prihovara mimozemska lysohlavka a dava vam rozne ulohy ktore mate splnit sa nazyva schizofrenia. To, ze o svojej psychoze McKenna pisal knihy ktore boli myslene uplne vazne svedci o naprostej strate sudnosti. Timothy Leary na tom asi nebol az tak zle, je vsak prikladom entuziastu, ktory v svojom poblazneni najskor LSD, potom kryotechnologiou a nakoniec internetom a VR zabudol pouzivat rozum a logicky usudok.

Preco pisem len o tychto dvoch? Za prve-pretoze si na to trufam kedze ich dielo mam viac-menej kompletne precitane, aspon teda knihy ktore sa daju zohnat v SR. O inych autoroch toto povedat nemozem. Za druhe preto ze su obaja do istej miery ikonicke postavy. Kedze su zrejme najuspesnejsimi spisovatelmi tohto zamerania, stali sa symbolmi psychedelickeho hnutia. Napriek tomu, ze si do istej miery odporuju, kedze McKenna je znamy svojim skepticizmom voci LSD a vseobecne "psychedelikam z laboratoria".

K tvojim dalsim vyhradam-samozrejme ze nie kazdy privrzenec tohto myslienkoveho prudu nosi tricka s fraktalovymi obrazcami. Ale ked niekto nosi taketo tricka a berie LSD, je dost velka sanca ze je oboznameny s tvorbou Learyho, cisla 2012 a 23 su mu prinajmensom povedome a nemyslii si, ze free-tek je nejaky novy druh mobilu.

Prekaza ti, ze pouzivam malo argumentov. Ale 2012ka sa ani neda vyvratit argumentami, pretoze sama nie je zalozena na argumentoch. Ano-ked si stiahnes z netu ten program (zabudol som ako sa vola), zadas tam nejake cisla, ukaze ti to ze apokalypsa pride v roku 2012. Ak ti toto staci ako argument, prosim. Ani v tej knihe kde sa touto temou zaobera nepovedal nic viac, v podstate tam furt omiela ake to je fantasticke ze krivka, ktoru ten program vyhodil, je spicata trebars v roku 1939 alebo 1492. Cela ta tema je tam rozobrata velmi obskurne, az clovek ziska dojem ze tu sa kamufluju nejake nejasnosti.

Mne zase prekaza ze sa tieto zalezitosti stali modou, ked dnes pomaly kazdy kto bol niekedy v zivote na free-party zasvatene rozprava o fraktaloch a podobnych veciach. Mozno by bolo zaujimave spravit anketu-Kto alebo co je to Mandelbrot?-a.) chlieb z mandli b.) mesto v severnom Nemecku c.) francuzsky vedec . A vyhralo by stopercentne b.) .

Dnes je lahke predpovedat koniec sveta, ked je jasne ze este za zivota nasej generacie dojde k sialenym ekologickym katastrofam a mozno sa dockame aj takych krutosti ako vojna o vodu. Ano-aj ja si myslim ze budem svedkom prevratnych udalosti. Ale som ochotny pripustit ze za tym je len tuzba po tom, aby som bol pri niecom skutocne velkom, zazil nieco co sa stane raz za 5000 rokov. A kedze som si vedomy tejto nastrahy nejdem vymyslat nejake apokalypticke teorie, aj ked vcera som cital Zjavenie sv. Jana a poviem vam, napadli ma pri tom strasne halusky.

Na zaver-mozno niekomu prekaza ze hovorim jednym dychom o Learym, McKennovi, fraktaloch, psytrance, a ze je to miesanie hrusiek s jablkami. Tato vyhrada je absolutne opravnena, ale rozhodol som sa pre takyto postup preto, ze som si viac vsimal akusi modnost tychto veci a priciny tejto modnosti a neslo mi o vyvracanie 2012ky, Learyho alebo psytrancu samych o sebe. Dalej sa ospravedlnujem za nepresnosti, ktore sa v mojich prispevkoch mohli vyskytnut, knihy od McKennu a Learyho som cital dost davno a doma ich nemam, takze ma mozno trochu zradila pamat.

A este-logicky, uceleny, system, to vsetko najdes v slovniku, ja ti to definovat nebudem.


00000101000635350000002100701458007045700071034800710436
tomas
 tomas      10.04.2004 - 16:37:45 , level: 3, UP   NEW
takze 8)
,,som asi zatal do ziveho, aspon u teba" zatal.zatal si do ziveho tym ze si povedal nazor, s ktorym nesuhlasim tak som ti samozrejme oponoval.jednoducho nie som taky, ze by som sa na teba vykaslal nech si hovoris co chces.

,,Nemyslis ze je to sranda, ked niekto zubami nechtami brani hypotezu (zamerne sa vyhybam pojmu teoria) ktoru nevymyslel?"takze mam obhajovat iba svoje teorie? no to by som nemohol obhajovat demokraciu, trhovy system a asi nic, lebo som ziadnu hypotezu ani teoriu nevymyslel. Nie, nie je to pre mna srandovne. Je to pre mna normalne.

Ja sa tu nechcem bavit ci je teoria/hypoteza 2012 pravdiva ci nie. Ja som len chcel oponovat tvojmu nadavaniu bez jedneho argumentu. Ja osobne nikoho o 2012 nepresviedcam a ani nemienim.

,,Ale bolo by naivne cakat seriozny postoj od cloveka, ktory s plnou vaznostou pise o svojich stretnutiach s mimozemskymi elfami, ktori s nim naviazali komunikaciu po tom, co si zahulil DMT." niekedy bolo pre spolocnost ,,naivne cakat seriozny postoj od cloveka, ktory s plnou vaznostou pise " ze zem je gulata, ze existuje nieco ako magnetizmus. Kym vedecky nedokazes ze stretnutie s efami po huleni DMT nie je mozne, stale je tu moznost ze to mozne je.

,,Na rade je dalsi pan na holenie, Timothy Leary. V sestdesiatych rokoch predpovedal psychedelicku revoluciu. LSD malo zmenit svet. Ludia sa vraj mali zacat venovat rozsirovaniu svojich mysli a obzorov, trhovemu systemu predpovedal neslavny koniec. Myslim ze k tomu niet co dodat, proste sa sekol, LSD a hippies priniesli sice sexualnu neviazanost a babyboom ale revolucia to nebola. Po flower-power prisli kokainove sedemdesiate roky ako kocovina po flame. S nastupom PC a internetu Mr.Leary predpovedal, ze v roku 2000 uz ani nebudeme vychadzat zo svojich domovov, vsetko sa vybavi cez virtualnu realitu."
ano, uznavam mylil sa. A ja som tomuto nikdy neveril. Ale kolko vizionarov, sociologov, politikov ci inych ludi sa mylilo a nezacnes hovorit, ze to bolo kvoli tomu, ze pili alkohol?

,,... ako sa vam prihovara mimozemska lysohlavka"
no dokaz ze sa nemoze?hmm? stale je to potom o tom comu veris.

,,Napriek tomu, ze si do istej miery odporuju, kedze McKenna je znamy svojim skepticizmom voci LSD a vseobecne "psychedelikam z laboratoria". " to je uplne normalne ze si odporuju. Ja osobne suhlasim v tomto s McKennom.

,,Mne zase prekaza ze sa tieto zalezitosti stali modou, ked dnes pomaly kazdy kto bol niekedy v zivote na free-party zasvatene rozprava o fraktaloch a podobnych veciach. Mozno by bolo zaujimave spravit anketu-Kto alebo co je to Mandelbrot?-a.) chlieb z mandli b.) mesto v severnom Nemecku c.) francuzsky vedec . A vyhralo by stopercentne b.) ."
je to moda. je to taka ista moda ako kozusinky na techno party.
stym to uplne suhlasim a preto de facto na ziadne psyparty nechodim. Ale ty si odcudzoval celu psy kulturu, vratane psychodelickej hudby, psyobrazom atd. Je to jedna odnoz kultury, v ktorej je samozrejme vela zleho ale aj dobreho.ako v kazdej kulture.

0000010100063535000000210070145800704570007103480071043600710498
overdosed
 overdosed      10.04.2004 - 17:00:46 , level: 4, UP   NEW
"ano, uznavam mylil sa. A ja som tomuto nikdy neveril. Ale kolko vizionarov, sociologov, politikov ci inych ludi sa mylilo a nezacnes hovorit, ze to bolo kvoli tomu, ze pili alkohol?"
lenze on sa mylil stale,snad ani jedna jeho predpoved sa nesplnila.ano,nemusi to suvisiet s drogami,to je jasne.

Zda sa mi ze branis tych dvoch za kazdu cenu bez ohladu na to co na nich vlastne kritizujem. Isteze mali pravo mat svoj nazor, mali aj pravo ho vydat knizne, dokonca sa na tom dobre nabalili. Ale tieto ich nazory su prinajmensom velmi bizarne a nepravdepodobne. Ano,je mozne ze existuju DMT-elfovia. Je dokonca mozne ze existuje mimozemska lysohlavka, a ze McKenna bol jej agentom. Ale uprimne, keby ti niekto na ulici povedal, ze prave sa rozpraval s malou fialovou velrybou, ktora mu dala nejake pokyny, nepomyslel by si si o nom ze je sialeny? Ja myslim ze ano, aj ked to samozrejme nemozem vediet. O McKennovi si toto nemyslis. Rozmyslal si niekedy nad tym preco si McKennovi "ochotny tolerovat" take fantazijne vyplody? Si si isty, ze to nesuvisi s dovodmi, ktore som opisal v tom denniku?




000001010006353500000021007014580070457000710348007104360071049800710509
tomas
 tomas      10.04.2004 - 17:15:05 , level: 5, UP   NEW
mozno sa mylil stale.neviem necital som odneho vsetko.mna skor zaujali jeho zazitky, nazory na spolocnost a tak.nie vizie. Ja radsej McKennu.
Ale este raz:
Ale kolko vizionarov, sociologov, politikov ci inych ludi sa STALE mylilo?

,,ano,nemusi to suvisiet s drogami,to je jasne." hej? ale vyznelo to tak, ze to vsetko kvoli drogam.

,,Zda sa mi ze branis tych dvoch za kazdu cenu bez ohladu na to co na nich vlastne kritizujem."ale nie.ved som napisal, ze Leary sa mylil.

,,Ale tieto ich nazory su prinajmensom velmi bizarne a nepravdepodobne." a? to vobec nic neznamena. Pre niekoho je bizardna myslienka legalizacie ganje.

,,Ale uprimne, keby ti niekto na ulici povedal, ze prave sa rozpraval s malou fialovou velrybou, ktora mu dala nejake pokyny, nepomyslel by si si o nom ze je sialeny? Ja myslim ze ano, aj ked to samozrejme nemozem vediet."
hej asi hej.ale McKenna len tak na ulici tych elfov nestretol. Myslim si, ze je mozne ze urcite drogy ti odblokuje moznosti tvojho mozgu, ktore ti su inak zablokovane.A ak si spominas on, aj Hoffmann (ak sa nemylim)vysvetloval preco su tieto schopnosti zablokovane.
,, O McKennovi si toto nemyslis. Rozmyslal si niekedy nad tym preco si McKennovi "ochotny tolerovat" take fantazijne vyplody?" vid vyssie.

,,Si si isty, ze to nesuvisi s dovodmi, ktore som opisal v tom denniku?"
myslis ,,Tento sebaklam ma svoj povod jednak v potrebe kyberantov vymedzit sa oproti konvencnej casti spolocnosti, jednak v strachu zo skodlivych nasledkov uzivania psychedelik." a pod?
ano som si uplne isty.

Ale vydis aj ty uznavas ,, Ano,je mozne ze existuju DMT-elfovia. Je dokonca mozne ze existuje mimozemska lysohlavka" a pritom mu za to de facto nadavas.
Nadavas mu ze si mysli nieco co sice podla teba je nepravdepodobne, bizardne ale mozne.

00000101000635350000002100701458007045700071034800710436007104980071050900710523
overdosed
 overdosed      10.04.2004 - 17:26:48 , level: 6, UP   NEW
ked sa niekto vo svojich predpovediach myli stale tak nie je vizionar ale obet svojej fantazie.

Mimozemska lysohlavka moze existovat, ale ja v to neverim. A nenadavam ani tak McKennovi ale skor tym co ho beru vazne.

Ak su niektore cinnosti mozgu zablokovane a odblokuju sa len drogami,tak je to pekne ubohe a ja neverim ze ludia su taki az taki uboziaci.Ak je mozne komunikovat s DMT elfami tak je to mozne aj bez drog. Ale zatial nikto bez drog s DMT elfami nekecal.Uznaj, nie je predsa len pravdepodobnejsie ze to boli halucinacie? Ty stale hovoris-ale mohlo by to tak byt. Lenze to sa da nasit na vsetko, uplne vsetko. Vsetko by mohlo byt, aj to co si ludska fantazia nie je schopna predstavit, ale tak sa argumentovat neda.

0000010100063535000000210070145800704570007103480071043600710498007105090071052300710534
tomas
 tomas      10.04.2004 - 17:39:58 , level: 7, UP   NEW
,,Mimozemska lysohlavka moze existovat, ale ja v to neverim. A nenadavam ani tak McKennovi ale skor tym co ho beru vazne."
aj McKenna tomu veril takze nadavas aj jemu.

,,Ak su niektore cinnosti mozgu zablokovane a odblokuju sa len drogami,tak je to pekne ubohe a ja neverim ze ludia su taki az taki uboziaci.Ak je mozne komunikovat s DMT elfami tak je to mozne aj bez drog."
preco ked by sa nieco dalo s drogami a prip. by som to chcel tak by som bol uboziak keby som si ich dal? Preco je pre teba uzivanie drog prioritne ubohe?
je to uplne normalna vec. DROGY SA VZDY UZIVALI A VZDY SA BUDU.

,,Ale zatial nikto bez drog s DMT elfami nekecal."
mozno ano ,len o tom nevies. A aj kedy to zatial nikdo nespravil, neznamena to ze sa to neda.

,,Uznaj, nie je predsa len pravdepodobnejsie ze to boli halucinacie?"
ano JE. Uplne to uznavam. Ale to neznamena ze to halucinacia bola.
A nemyslis ze je to uplne jedno?ci ano a ci nie. Mne to je.
Ale ty to davas ako priklad preco je McKenna vysinuty magor.

,,Ty stale hovoris-ale mohlo by to tak byt. Lenze to sa da nasit na vsetko, uplne vsetko. Vsetko by mohlo byt, aj to co si ludska fantazia nie je schopna predstavit, ale tak sa argumentovat neda."
ale ROZDIEL JE V TOM, ze je NEHOVORIM ze to tak urcite je (2012. elfovia,atd)
ale TY HOVORIS/PISES ze to TAK URCITE NIE JE.
aspon v tom denniku.potom si uz pripustil, ze to tak moze byt.

0000010100063535000000210070145800704570007103480071043600710441
441{outKasted}
 441{outKasted}      10.04.2004 - 16:44:52 , level: 4, UP   NEW
niekedy bolo pre spolocnost ,,naivne cakat seriozny postoj od cloveka, ktory s plnou vaznostou pise " ze zem je gulata, ze existuje nieco ako magnetizmus. Kym vedecky nedokazes ze stretnutie s efami po huleni DMT nie je mozne, stale je tu moznost ze to mozne je.
--- no, myslím, že si tu trochu pletieš logiku argumentácie. Predovšetkým guľatos? Zeme a magnetizmus sú veci, ktoré sa dajú racionálne dokáza?. V týchto prípadoch nejde o vizionárstvo, Bruno, Kopernik a ďalší sa nemuseli nahuli?, aby sa presvedčili, že Zem je guľatá. Vzorce pre popis gravitačnej sily nevznikli vďaka ópiovému dymu apod.
--- Zatiaľ čo McKennové tvrdenia sú vízie. Neexistuje reálny a nezávislý sposob, ako ich dokáza?, preto ani nemá zmysel ich vyvraca?. To je presne ten typ argumentácie v náboženstve - Boh existuje a keď nie, tak to dokážte. Načo? :)
--- V extréme by sa dala vytvori? kopa bizardných teórii s tvrdením - kým nedokážete ich neplatnos?, tak platia. To je ale trochu opačný postup, nemyslíš? :)

000001010006353500000021007014580070457000710348007104360071044100710454
tomas
 tomas      10.04.2004 - 16:52:49 , level: 5, UP   NEW
ale keby si v roku 1800 mal viziu, ze raz budeme tukat do nejakych pismenok a tym si pisat s clovekom na druhom konci sveta tiez by to bola vizia nedokazana.
Mne ide o to ze overdoza odcudzuje cloveka na zaklade toho, ze povedal, ze kecal s mimozemstanmy po huleni DMT.Co sice znie velmi divne, ale moze to byt pravda.

00000101000635350000002100701458007045700071034800710436007104410071045400710588
441{outKasted}
 441{outKasted}      10.04.2004 - 18:27:41 , level: 6, UP   NEW
"ale keby si v roku 1800 mal viziu, ze raz budeme tukat do nejakych pismenok a tym si pisat s clovekom na druhom konci sveta tiez by to bola vizia nedokazana."
-- presne tak. a v tom prípade by ale záležalo, ako by s tou víziou naložil. Ak by okolo roku 1800 začal všetkých presviedča?, že zmyslom života je napoji? sa na internet, tak by to bolo trochu odveci, všakže? :) Ale tu nejde o to, či je niečo len trochu možné, alebo nie. Tu ide o to, že celá McKennova argumentácia je nelogické pozliepanie najroznejších informácii len na základe jeho halucinácii a (prepáč za výraz, ale je to technický termín) bludov. A tomuto kopa ľudí včetne jeho verí(la). To je ale ok, pokial veci nazývame pravým menom - je to náboženstvo a nie dokázaná skutočnos? právom náležiaca k bežnej realite (ako napr. existencia elektrónu, Marsu, limbického systému apod.). (snáď ale teraz nezabŕdneme do nejakej nezmyselnej solptickej debaty :)

"Mne ide o to ze overdoza odcudzuje cloveka na zaklade toho, ze povedal, ze kecal s mimozemstanmy po huleni DMT.Co sice znie velmi divne, ale moze to byt pravda."
-- Ach jaj, katatýmia. Vyjadril svoj názor, že je to blud. To neznamená, že mu nadáva, neznamená, že ho odsudzuje, nemusí to znamena? pre teba nič. Tento tvoj "boj" je nezmyselný - ide ti len o nejaký princíp, ale zatial si neposkytol žiadne skutočné argumenty, prečo by mali ľudia bra? mckennu vážne, len tu stále dokola opakuješ, že je to možné. No a čo? Je možné, že Zem je nakoniec kockatá? Teoreticky možno. Ale nemá zmysel sa o tom bavi?, kým nezačneme skúma? reálne dokazy. V roku 2012 sa nestane nič podstatne iné ako v iné roky. Potom si ale nájdeš inú teóriu a pojde to ďalej.

0000010100063535000000210070145800704570007103480071043600710441007104540071058800710600
tomas
 tomas      10.04.2004 - 18:37:40 , level: 7, UP   NEW
Zmyslom mojho zivota nie je dockat sa 2012.
A ked sa v 2012 nic zvlastne nestane URCITE si ziadnu inu teoriu nenjadem.
Vobec ma nepoznas. To to je moja jedina a prva vec, ktorej LEN verim.
tot vse

000001010006353500000021007014580070457000710348007104360071044100710454007105880071060000710652
441{outKasted}
 441{outKasted}      10.04.2004 - 19:05:30 , level: 8, UP   NEW
Hm, to bola debata... každopádne by bolo lepšie nabudúce si ujasni? pojmy ako "myslím si", "verím" a "odsudzuješ" ... človek si ušetrí kopu nervov. :) nič v zlom. :)

00000101000635350000002100701458007045700071034800710436007104410071045400710588007106000071065200710882
tomas
 tomas      10.04.2004 - 21:37:53 , level: 9, UP   NEW
hmm, to bola 8)
aspon sme si trosku podebatili.
stymi pojmami mas pravdu.
človek si ušetrí kopu cudzich nervov
len v dobrom 8)

00000101000635350000002100701458007045700071034800710436007104410071045400710514
overdosed
 overdosed      10.04.2004 - 17:19:22 , level: 6, UP   NEW
inac vcera som si dal cigu a naraz som zacul take hlasy...sa pozeram ze co sa deje a predstav si, jukol som na svoje boty a oni ti maju normalne usta a hovoria...hovoria "musis napisat knihu o tom ze kazdy kto ma biele topanky rozsiruje svoje vedomie a bude spaseny" tak som sa dal do prace...dufam ze budem mat taky uspech ako Mr.McKenna

0000010100063535000000210070145800704570007103480071043600710441007104540071051400710528
tomas
 tomas      10.04.2004 - 17:31:17 , level: 7, UP   NEW
HA HA HA UPLNE SI MA DOSTAL
KOSIM SA AKO UZ DLHO NIE
TAKZE TY PISES:,, v mysliach ludi zavislych na psychedelickych drogach, ludi ktori zomreli na karcinom na mozgu" ,, nie ako halucinaciu jeho mierne dojebaneho mozgu" A TY SI DAS CIGARETU? HA HA HA
tak to je uplna krasa. Ty tu nadavas na ludi co si davali psychodelicke latky, podla teba vela a ty si das cigaretu?
No je uplne logicke fajcit ze? davat si sluky cistej rakoviny plnej chemie
joj dobre som sa zasmial

000001010006353500000021007014580070457000710348007104360071044100710454007105140071052800714568
overdosed
 overdosed      12.04.2004 - 20:27:04 , level: 8, UP   NEW
asi by si sa mal naucit rozoznat co je myslene vazne a co nie

0000010100063535000000210070145800704570007103480071043600710441007104540071051400710527
overdosed
 overdosed      10.04.2004 - 17:29:37 , level: 7, UP   NEW
toto bolo trapne, ale absolutne rovnocenne argumentacii McKennu

000001010006353500000021007014580070457000710348007104360071044100710454007105140071052700710535
tomas
 tomas      10.04.2004 - 17:40:42 , level: 8, UP   NEW
ale v poho.
sranda musi byt

00000101000635350000002100701458007045700071034800710436007104410071045400710511
overdosed
 overdosed      10.04.2004 - 17:16:09 , level: 6, UP   NEW
kukni o 2 prispevky vyssie

000001010006353500000021007014580070457000710086
overdosed
 overdosed      10.04.2004 - 12:45:48 [1K] , level: 2, UP   NEW
prepac mam strasne malo casu...taaakze...od mckennu som cital vsetko co sa da na slovensku zohnat.v mojom denniku som nekritizoval len 2012 ale celu tu vizionarsko-psychedelicku scenu.2012 je priklad.mckenna hulil kazdodenne cel svoj zivot,huby bral tiez v relativne kratkych intervaloch po vacsinu svojho zivota...ale nie,urcite nebol zavisly.preco by to robil keby nebol zavisly? to ho kazdy trip nejako obohatil a priniesol mu nieco nove?tomu proste neverim.fakt musim koncit este sa ti ozvem,teraz toto pisem len preto aby si si nemyslel ze neviem alebo nechcem reagovat.

00000101000635350000002100701458007045700071008600710090
tomas
 tomas      10.04.2004 - 12:51:36 , level: 3, UP   NEW
,,mckenna hulil kazdodenne cel svoj zivot,huby bral tiez v relativne kratkych intervaloch po vacsinu svojho zivota" a? a co? preto mal dojebany mozog a kecal podla teba picoviny?
,,ale nie,urcite nebol zavisly.preco by to robil keby nebol zavisly? to ho kazdy trip nejako obohatil a priniesol mu nieco nove?tomu proste neverim"dalsie tazke dokazy.lebo neverim-tazky argument. Takze podla teba bol zavysli len preto lebo neveris ze by nebol. Akekolvek vyskumy ohladom zavyslosti na psychodelickych latkach su nic oproti tvojej viere.
a co ak mu to naozaj nieco davalo?hmm?
som rad ze si napisal

0000010100063535000000210070145800704570007100860071009000710210
441{outKasted}
 441{outKasted}      10.04.2004 - 14:06:01 , level: 4, UP   NEW
,,mckenna hulil kazdodenne cel svoj zivot,huby bral tiez v relativne kratkych intervaloch po vacsinu svojho zivota" a? a co? preto mal dojebany mozog a kecal podla teba picoviny?
--- no, to je výstižné. chlapík to výrazne preháňal a keď sa bavíme o nejakej všeobecnej hranici, kde to už nie je rozumné - tak mckenna bol ďaleko za ňou.

ale ináč mckenna nie je témou, a či áno? :)

000001010006353500000021007014580070457000710086007100900071021000710216
tomas
 tomas      10.04.2004 - 14:12:05 , level: 5, UP   NEW
aka je vseobecna hranica?kolko presne?kto ju urcil?
pre niekoho moze byt hranica jedno pohulenie za zivot a pre ineho nie.
a mckenna je tiez temou, kedze aj nanho pindal