cwbe coordinatez:
101
63533
2129387
2136791
2138071
2138467
2139388
2139517

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::
total children::2
show[ 2 | 3] flat


nesuhlasim s tym, ze bojova technika resp technologia ako taka obmedzuje utrpenie ludi vo vojnach. hlavnym imperativom pri jej vyvoji je co najvacsia efektivita cize najvacsie "skody" pre nepriatela pri co najmensich nakladoch. neviem ktore konflikty mas konkretne namysli a preto to porovnanie so zaciatkom storocia alebo antikou nema pre mna velku informativnu hodnotu. chcelo by to nejakeho historika a presne statistiky. ze sa vyvijaju nove bojove stroje neznamena ze sa nepouzivaju stare "klasiky" ako nizkoradioaktivne bomby, napalm alebo kalasnikov. technologia je vytvor cloveka a ak je jej ucelom zabijat tak takou kulturou a myslenim opovrhujem.




000001010006353302129387021367910213807102138467021393880213951702139532
Zosvof
 Zosvof      02.02.2006 - 12:17:03 , level: 1, UP   NEW
A prostredníctvom čoho by sa mal rieši? napríklad problém rwandskej genocídy (prevedenej mimochodom primárne mačetami)?

Zničenie nepriateľa nie je zďaleka to isté, ako nejaká maximalizácia utrpenia pre ľudí. To vedel už majster Sun, vedel to Machiavelli, vedel to Clausewitz. Clausewitz vedel napríklad aj to, že ví?azstvo neznamená vojenské zničenie nepriateľa, ale dosiahnutie výhodného mieru.

00000101000635330212938702136791021380710213846702139388021395170213953202139577
buenaventura
 buenaventura      02.02.2006 - 12:30:07 (modif: 02.02.2006 - 12:30:18), level: 2, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
ved to prave hovorim, ze okrem novych technologii sa pouzivaju aj klasiky, v tomto pripade macety.

0000010100063533021293870213679102138071021384670213938802139517021395320213957702140069
Zosvof
 Zosvof      02.02.2006 - 14:54:34 (modif: 02.02.2006 - 14:59:07), level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Mno, to je síce pekné a objavné konštatovanie, ale kde je v ňom ukrytá odpoveď na moju otázku takpovediac zo života? Čo s tou rwandskou genocídou? Čo s džandžavídmi? Len sa tak pozera?, ako sú Tutsiovia vyvražďovaní, alebo len tak nepozera?? Prípadne "iniciova? rokovania o mieri medzi znepriatelenými stranami"?:)

000001010006353302129387021367910213807102138467021393880213951702139529
Trilobite
 Trilobite      02.02.2006 - 12:15:50 , level: 1, UP   NEW
pozri, mas jedno ci do seba budeme hadzat kamene, molotov koktejl, alebo Hellfire rakety - efekt je ten isty, akurat to, ze jedna raketa moze znicit stanoviste nepriatelskeho velitelstva a tym skoncit celu vojny a zahynie iba tych 20 generalov a 30 porucikov a nemusi sa viest 10 rocna vojna v ktorej zahynie 10 milionov ludi kym sa dopracuje jedna armada ku stanovistu druhej a tam zabije potom tych generalov.

got it?

00000101000635330212938702136791021380710213846702139388021395170213952902139571
buenaventura
 buenaventura      02.02.2006 - 12:27:39 , level: 2, UP   NEW
jedno to nemas.

priklad rakety je dobry, ale troska zidealizovany a analogia s 10rocnou vojnou pritiahnuta za vlasy. celkovo je prax vojny a vyuzivanie tchnologii v nej posledne desatrocia uplne o inom.

0000010100063533021293870213679102138071021384670213938802139517021395290213957102139586
Trilobite
 Trilobite      02.02.2006 - 12:32:04 , level: 3, UP   NEW
ty si uplny trt?!

ze zidealizovana:
par sto rokov dozadu sme mali konflikty, ktore boli siahodlhe (napoleonove vypravy, 100 rocna vojna, 30 rocna vojna, o azijskych sa nezminim a ked sa teraz pozrem do afriky tak to radsej mlcky 'prehliadnem'), kdezto ked sa pozries na 'aktivne' a 'minule konflikty', ktore trvaju par dni/tyzdnov/mesiacov tak tam JE vidno nejaky pokrok.
nemyslim ze v Iraku (odhliadnuc od guerilla warfare/teroristickych utokov/whatever) sa viedla vojna (ci uz prvy alebo druhy raz) tak dlho, ako obdobne konflikty pred par sto rokmi...

skus sa pozriet aj na realitu, nie len tvoj zidealizovany mier a nehorazne velkeho bubaka tank...

000001010006353302129387021367910213807102138467021393880213951702139529021395710213958602139653
buenaventura
 buenaventura      02.02.2006 - 12:49:18 , level: 4, UP   NEW
nie som trt.

ze par dni/tyzdnov/mesiacov... no lol. alebo si ten pokrok myslel tak, ze na zabitie isteho poctu ludi staci ovela menej casu ako v minulosti? so zbranami hromadneho nicenia urcite.

a na realitu sa pozeram kazdy den.

00000101000635330212938702136791021380710213846702139388021395170213952902139571021395860213965302140698
Ulotrich
 Ulotrich      02.02.2006 - 18:41:02 , level: 5, UP   NEW

0000010100063533021293870213679102138071021384670213938802139517021395290213957102139586021396530214069802140702
Ulotrich
 Ulotrich      02.02.2006 - 18:42:33 , level: 6, UP   NEW
Podla mna sa na realitu nepozeras/nechces pozerat (to neriesim) objektivne. Mas proste uz utvrdeny vlastny nazor a len ho slepo obhajujes. Technika jednoznacne vedie k zmiernovaniu ludskeho utrpenia. Porovnaj kobercove nalety z druhej svetovej a cielene bombardovanie kotre sa pouziva dnes. Cielom modernej techniky je aj znizovat obete na zivotoch. Superenie sa presuva z oblasti ludskych zdorjov do oblasti hospodarskej a technologickej.

Argument o zbraniach hromadneho nicenia je nezmysleny. Nikdy neboli pouzite v rozsahu v kotrom boli vytvorene a vyprodukovane. Boli technologiou mieru, aj ked zvrateneho.

Ak ta napadla Hirosima... Absolutne nesuhlasim s tym co USA spravilo (muselo byt este ine riesenie kotre ignorovali kvoli globalnej politike...offtopic..), ale zahram sa na diablovho advokata. Treba si uvedomit, že ak by sa v Japonsku malo bojovat konvencnou cestou (bobardovanie > vylodenie > pozemny boj) umorelo by radovo viac ludi a vznikli by neporovnatelne vacsie skody. Pokial viem zbrane hormadneho nicenia pouzivali uz len diktatorske staty (myslim ze dokonca len Irak za Saddama), co bolo aj jednym z dovodov preco proti nim zasiahlo medzinarodne spolocenstvo.

Prosim na chvilu porozmyslaj and tym co sa tu pise a skus si uvedomit rozdiel medzi vojnou a vojnovou technikou. Ak ho nevidis myslim ze nema zmysel dalej tuto diskusiu rozvadzat.

000001010006353302129387021367910213807102138467021393880213951702139529021395710213958602139653021406980214070202140899
Faust
 Faust      02.02.2006 - 20:10:12 , level: 7, UP   NEW
To, že moderná bojová technika znamená pre predmety ich používania menej bolesti či menej zabitých predmetov ich používania neznamená, že ich teraz začneme oslavova? a teatrálne ich nazýva? "prostriedkami, technológiu mieru"

Keď prípravok A zabije svojím použitím 20 krýs pomalou smr?ou a prípravok B 10 ale rýchlo a "vedľajšími" účinkami spomalí ich rozmnožovanie, znamená to, že ho budeme nazýva? "Spasiteľom krýs"?

Stále to zostáva prostriedkom na ničenie.

00000101000635330212938702136791021380710213846702139388021395170213952902139571021395860213965302139667
Trilobite
 Trilobite      02.02.2006 - 12:52:55 (modif: 02.02.2006 - 12:56:10), level: 5, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
uplne si prekrucas prispevky ako chces.

jedna vec je dobyt krajinu - co sa podarilo s modernou technikou v iraku za par mesiacov. kolko to trvalo pred sto rokmi? a hlavne - kolko ludi pri takomto pokuse zomrelo vtedy a kolko teraz?

takze fakt s tebou diskusia nema vyznam, lebo si beries iba istu cast cisielok a pojmov, ktora ti vyhovuje, ale celok odmietas...
EOD