cwbe coordinatez:
4684483
1010047
1681402

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::
total children::1
show[ 2 | 3] flat


Mal som len na mysly, že jedine aktívnym približovaním sa Bohu budeme postupne veci poznáva?, chápa? a rozumie? im (označeniu Boh sa ja osobne nebojím aj keď som ešte neobjavil žiadny rozdiel medzi budhizmom, kres?anstvom, islamom, zaratuštrizmom, krišnizmom, taoizmom).

Aktívnym nemyslím v kres?anskom smere chodenie do kostola (aj keď nemusí by? len na škodu, zase záleží od práce z myslou) ale to? poznávaním vnútra. Zme oným stredom stvorenstva, boli sme postavený medzi to čo je hore aj to čo je dole, teda sme aj tam aj tam. Je to ohromný dar, aj v prípade, že je to naším trestom je to dar lebo len vďaka nemu sa môžeme zmeni?. Zmeni? tú príčinu ktorá spôsobila náš pád.

Preto som písal, že diskusia nikdy neposkytne praktickú skúsenos?. Všetko čo bolo v dejinách ľudstva v súvislosti s metafizikou napísané, vyslovené sa postupne deformovalo. Píkladom je tak kres?anstvo ako aj ostatné smeri u niektorých vic u niektorých menej. Nič neostalo v pôvodnom stave len jedno. A to sú podmienky, ktoré vždy utvárali to čo vznikalo. Preto je každý sám sebe vyslobodením jedine on to svojou vlastnou aktivitou môže dosiahnu?. Všetko potrebné máme mysel a srdce ak ích dokážeme udržiava? v čistote, náš pohyb bude správny. Každý sám chápe čo áno a čo nie, kto dá ale prednos? vlastnej pohodlnosti pred pravdov a spravodlivos?ou ten nenájde nikdy pokoj. Stačí by? len zotrva? a by? všímavý a prídu k nám obrovské pravdy.

Je to tak jednoduché až sa to stáva nedosiahnuteľným. Nedosiahnuteľným pre človeka z davu.

PS: poznámka v zátvorke je rekcia na kvantá ľudí, ktorých stretávam, ktorý sa zaujímajú prípadne praktikujú budhizmus a myslia si, že sú viac nad vecov, že skutočné vyslobodenie vedie len touto cestou. Dohonca som až cítil pocit nadradenosti alebo inej formy pýchy, ktorú si dotyčný ani nechcel prizna?.




04684483010100470168140201691977
flor
 flor      09.06.2005 - 17:57:46 , level: 1, UP   NEW
...mozno trochu od temy o ktorej pises..."Zmeni? tú príčinu ktorá spôsobila náš pád."...preco chces menit priciny, ktorych nasledky nepoznas? a co vlastne myslis pod pojmom "pad" (ano jasne, nie je to tvoj vymysel, ale pouzil si to, tak diskutujem :)) ?
myslis hriech, myslis pad do hmoty, oddelenie cloveka od boha, atd atd?(mozno sa mylim) nezda sa ti to ako nevyhnutna cast cesty? nieco ako "dalsi level" v hre?

...to len tak aby to tu nebolo take prazdne, inak s tebou hadam aj suhlasim :))

0468448301010047016814020169197701692641
Dispozícia
 Dispozícia      09.06.2005 - 22:36:17 , level: 2, UP   NEW
No volá sa to tu Kres?anská mystika, tak sa teda držím tohoto spôsobu vyjadrovania, teda používam kres?anský jazyk. Na druhú stranu za tým slovom Kres?anská je slovo mystika a toto slovo tak ako ho chápem ja a mnohý iný búra všetky bariéry a predsudky, ktoré si kto dokáže predstavi? vždy keď nejaký "mudrlant" použije slovo kres?anstvo (v akejkoľvek forme).

Mystika je niečo neutrálne spoločné. Je to vnútorné, empirické poznanie rôrnych zákonitostí, pravdy, vnútra (pomenuj si to kto chceš ako chceš). Mystická cesta poznávania je to čo hľadá pevné trvácne body, ktoré sú skutočné a na ktorých treba stava?. Je to tá oblas?, ktorá stojí mimo duality všedného dňa.
Je to ale niečo nadnárodné (v pozitívnom slova zmysle:), každý jeden je obrábaný rovnakým mechanizmom a dosta? sa z neho môže iba tým istým spôsobom (sme jedno). Z nezaujatého nestranného hľadiska sú všetky rôzne cesty k vyslobodeniu jednou a tou istou (to som aj hore už ...).

Kres?anstvo je teda jedna z ciest, ktorá vznikla v židovskej sekte. Niekto tvrdí, že práve preto je to len pre židov, čo však nieje pravda. Už samotný evanielista od ktorého sa odvodil tento názov ho ponúkol aj nežidom, za to nebol veľmi blahorečený medzi vrstvovníkmi a to nielen z radov farizejov (no chorý nacionalizmus bol vždy brzdov rozvoja).
Čo je ale nepríjemný fakt, že K. je jedna z ciest, ktorá bola neskoršími "účencami" najviac obrobená. Bol zneužitý pre mocenské úcely.

Ostáva len prehodnocova? hodnoty veď o to išlo tak Ježišovi (kráľovi židovskému) ako aj barabášovy (synovi božiemu) teda jeho pokrvnému bratovy, ktorý po ňom prevzal "žezlo" (inak bol to jakub spravodlivý nie peter), či už Zaratuštrovy (iránsky náboženský a sociálny mysliteľ, árijského pôvodu ale tiež "nadnárodný"), alebo Budhovi.

Pád: gnostici považovali za pád práve to upadnutie do hmoty samozrejme neboli v dejinách jediný.

Oddelenie človeka od boha? To by si mi musel blišie vysvetli? čo pod tým myslíš.

Nevyhnutná čas? cesty: určite je to dar vďaka ktorému sa môžeme vráti? domov:) nevyhnutná čas? cesty by to ale nebola v prípade, že zme doma boli a teraz sa tam musíme zase vraca? len preto lebo sme tam neostali ale sme tu.
Určite ale súhlasím s tým, že je to nevyhnutná čast cesty všetkých živých bytostí na tomto svete.

Prečo chceš meni? príčiny, ktorých následky nepoznáš? Pôsoby? na príčiny, ktoré majú následky je nevyhnutnos?. No a práve mystika je spôsob, ktorý nám ukazuje že my veľmi dobre poznáme aké následky aká príčina má. Samozrejme potom ideš ďalej a zdokonaluješ, odstraňuješ. Celý pohyb stačí nazva? - poznávaním. Teda odvodenec od poznania a tým je "gnoze", keď sme v kres?anstve.

046844830101004701681402016919770169264101695302
flor
 flor      10.06.2005 - 22:09:08 , level: 3, UP   NEW
...nebudem vysvetlovat co som myslel pod "oddelenim sa od boha" (ani nemyslim, ze nieco take je mozne:)), to som sa len dohadoval, ze co asi myslis pod pojmom pad. pytal som sa to preto, ze mi to v kontexte tvojho textu(nie len v ramci neho, je to dost vseobecne tak brane. asi) pripadalo ako cosi negativne, cosi co sa viac menej nemalo stat a to prave si ja osobne (asi na rozdiel od dost velkeho mnozstve "duchovnych" ludi, ktori sa tak radi odtahuju od hmoty a odvolavaju sa na cosi ciste, kdesi tamsi za kopcami :)) nemyslim. ano, sme na fore o krestanstve a cosi ako pad sa tam vsade spomina, ale prave preto dufam nevadi, ze to prave tu vytahujem.
... este by som sa ta rad spytal, ci si mi schopny napisat nejaky skutocne pevny bod ako si bol spominal vyssie.
...dufam, ze nevadi, ze rypem. to len tak v ramci diskusie :)

04684483010100470168140201691977016926410169530201695850
Dispozícia
 Dispozícia      11.06.2005 - 12:13:32 , level: 4, UP   NEW
Skutočne pevný bod. No ak ho chceš skutočne poču? a teda pozna? tak začni meditova?. Slová sú obmedzujúce a hlavne vyvrátitelné. Preto sa stáva, že je niečo nepochopiteľné prípadne inak pochopené, lebo sa používajú slová. Každý sa myslím stretol s tým, že on sám, alebo niekoho počul rozpráva? sa o niečom a mal z toho guláš. Je to v podstate surealistický jazyk a ten bude vždy neprijateľný a napádaný tymi, ktorý mu nerozumejú. Človek, ktorý nevie, síce tiež počuje a tiež nachádza svoje súvislosti a podľa toho robí záveri, ale proste nevie!!!

Ad pád: ja odpovedám všeobecne lebo ty sa pýtaš všeobecne. Opýtaj sa teda inak. Ano dá sa to bra? aj negatívne, ale aj pozitívne to som už písal. Negatívne, že nastala príčina, ktorá spôsobila vznik. Pozitívne že vďaka vzniknutému sa dá vráti?.
Inak tiež si myslím, že gnoze názory v tomto smere nie sú správne chápané (to je ale môj pohľad a môže by? nesprávny práve ten). Podľa mňa onen boj z hmotou má znamena? len to aby sme neboli príliš pútaný len na fyzickú stránku svojho života, aby sme nezabudli, že ona pramení z niečoho iného. Ju samotnú to ale nevylučuje. Ako som povedal nemali by sme poci?ova? odpor alebo nenávis?, či sklamanie z našečj hmotnej existencie to vôbec nemám na mysli a som presvedčený, že nikto nikdy ani nemal (myslím teda pôvodcov týchto náuk, nie neskorších deformátorov).

No oddeli? sa od boha. Tiež si myslým, že to sa nedá ale dá sa ís? proti bohu. To považujem za nesprávne. Je to potláčanie svojej vnútornej vyššej prirodzenosti, človek si to uvedomuje akurát hlavne zo strany spoločnosti je na to často nabádaný a je to až považované za nevyhnutnos?, niekedy. On to ale vie nedá sa to oklama?. To je to zabíjanie vlastnej nevinnosti (niekto to dokonca považuje za dospievanie) alebo ak chceš odvrátenie sa od boha, ís? proti nemu.

PS: Sme deti!!! Kto zabije die?a (v sebe) je vrah. Čím viac vrahov tým väčšie riziko, že naša spoločnos? bude spoločnos?ou vrahov!!!



0468448301010047016814020169197701692641016953020169585001697945
flor
 flor      12.06.2005 - 17:19:09 , level: 5, UP   NEW
dakujem, za radu :)
ved prave o tom, dospel si v meditacii k niecomu pevnemu? ja mam skor pocit, ze jedina nemenna vo vesmire je zmena(extremne povedane samozrejme), no ale ak sa mylim...
...pad...stale o tom istom, vracat sa? neviem ci bude nieco niekedy take ako bolo hoci len pred sekundou a neviem, ci ma vyznam sa o to snazit. mozno mas na mysli to, ze si clovek bol kedysi priamo vedomy boha (mozno) a ze by mal toto vedomie opat nadobudnut. ale to by mohlo byt zasa iba v novej kvalite, ci nie?
no a s tou hmotou s tebou uplne suhlasim.

046844830101004701681402016919770169264101695302016958500169794501702713
Dispozícia
 Dispozícia      14.06.2005 - 13:35:29 , level: 6, UP   NEW
aspoň tú hmotu máme spoločnú inak:
Evanjelium Filipa: “Neboj sa tela, ani ho nemiluj. Keď sa ho bojíš, získa nad tebou moc. Keď ho miluješ, zhltne ?a a paralyzuje ?a”.

Pri ostatnom považujem za rozdiel iba v tom, že ty sa venuješ asi len intelektuálnemu poznávaniu. Skús teda jógu mysle.

04684483010100470168140201691977016926410169530201695850016979450170271301703848
flor
 flor      14.06.2005 - 19:53:14 , level: 7, UP   NEW
tak dakujem za odpoved :))

046844830101004701681402016919770169264101693611
al-caid
 al-caid      10.06.2005 - 11:30:20 , level: 3, UP   NEW
Ono je jasne, ze pravda je len jedna, pricom je mozne ju spoznat roznymi cestami. Krestanstvo ma potencial nou byt, avsak nemozes hladat naplnanie v jeho dejinnom vyvoji. V mystickej kvalite to zavisi od jednotlivcov. Duchovne vyspeli krestania ako Eckhard, Jan z Kriza ci Terezia Avilska dosli k poznaniu, no nikto ich plne nepochopil, aj ked sa mozno snazili o svoje objavy delit (co by malo byt ucelom nabozenstva). Pravdu treba nejak zapisat, niecim vyjadrit; to je nedostatkom cloveka. Mnohi nazyvaju schopnost obijst znaky ako intelekt, ci cisty rozum, avsak aj ten musis nejak vysvetlit cloveku, aby k nemu dospel.

Krestanstvo ma tu vyhodu, ze je nasincovi zrozumitelne. Ide o mix zapadneho a semitskeho myslenia, avsak to samozrejme neznamena, ze je s Vychodom v spore. Ide len o rozdiel pristupu. Ono poznanie je napriklad tiez relativna vec, casovo viazana, treba to brat viac hermeneuticky. Co vies, to rob - ora et labora ;)

04684483010100470168140201691977016926410169361101695882
Dispozícia
 Dispozícia      11.06.2005 - 12:35:38 , level: 4, UP   NEW
Pravdu treba nejak zapísa?, niečím vyjadri? to je nedostatkom človeka. Áno to je nedostatok človeka, ktorý hľadá a myslí si, že k hlbokým duchovným pravdám dospeje intelektuálnou cestou. Rozum bez srdca sa ďaleko nedostane z toho pozerá robotizmus a my by sme stroje by? nemali.
Preto je pravda tak primitívne jednoduchá až sa stáva ?ažko dosiahnuteľnou (čo je hore je aj dole:).

Kres?anstvo je našincovi zrozumiteľné. To že zme niekoľko storočí bombardovaný jeho skutočnými likvidátormi ešte neznamená, že je nám bližšie. Tu sa nemôžme spolieha? na tradovanie. Zastávam názor, že každé je nám rovnako zrozumiteľné veď vpodstate ide skôr o jazyk symbolov. Či je niečo viac alebo menej vhodné závisí od individuality. Atá je často obmedzovaná našími predsudkami.