cwbe coordinatez:
101
63529
63883
1624334
1625260

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::
total children::1
show[ 2 | 3] flat


"Dovaza sa z Nemecka, kde sa predava ako "tampon na ple?", pretože ziskanie certifikacie na nieco taketo stoji nepredstavitelne prachy, a nie je to ani nici zaujem (zvlast nie ziskovych firiem) aby sa taketo nieco zacalo pouzivat."

Zamysli sa nad tymto tu co si napisala... ziskat certifikat nie ze je nici zaujem, ale vzdy sa o to stara vyrobca a dovozca, kazdeho to stoji rovnako a ak je to zdravotne nezavadne tak na to ziskas certifikat presne za tych istych podmienok ako kazdy iny vyrobca/dovozca. Nechapem preco by malo byt v zaujme nejakej inej firmy ziskanie certifikatu na tvoj tampon??? Toto co tu pises je ciri alibizmus a taketo viac menej partizanske rozsirovanie a predavanie tomu urcite na reklame neprida.




000001010006352900063883016243340162526001626900
arius
 arius      15.05.2005 - 14:29:10 , level: 1, UP   NEW
ehmm podla mna certifikat stoji peniaze a teda don treba investovat, naco by niekto "zbytocne" investoval do certifikatu na tampony ked uz predsa tampony su a predavaju sa... velkym firmam je to sum a fuk ci su ich tampony ekologicke hlavne ze funguju.. a skor hlavne ze sa predavaju.. a predpokladam ze certifikat na pletove vyrobky (tampon na plet) je ziskat jednoduchsie a lacnejsie a teda sa predava ako tampon na plet... jej "partizanske" rozsirovanie podla mna vobec nieje na skodu ako myslis ze sa bezny slovak dostane k nemeckemu ekologyckemu tamponu na plet???!

00000101000635290006388301624334016252600162690001626935
FlegiX
 FlegiX      15.05.2005 - 14:44:04 , level: 2, UP   NEW
co sem zase pleties nejake velke firmy???? co ma spolocne certifikat na tvoj zeleny tampon s velkymi firmami???? mozes mi to prosim vysvetlit? certifikat je napriklad o tom ze ten tampon je zdravotne nezavadny. ak tampon ziskal certifikat na plet a nie na vaginu tak to je asi tym ze v kontakte s pletou je nezavadny ale sliznice s nim mozu mat problem, ale pozri, mne to je jedno, trebars pouzivaj aj bavlneny kapesnik, ten mozes tiez ekologicky prat na potoku.

0000010100063529000638830162433401625260016269000162693501627042
vykĺbená zajačia labka
 vykĺbená zajačia labka      15.05.2005 - 15:14:10 , level: 3, UP   NEW
uplne s tebou suhlasim, tiez ma na tom celom irituje ten pokutny sposob, ako chce niekto tazit z emocionalneho vydierania ludi ('tony odpadov nas zasypavaju'), ohana sa nezmyselnym slovnym spojenim 'ekologicka menstruacia' a nehanbi sa robit z nedostatkov produktu jeho prednosti ('zbytocne certifikaty').

jedna vec je ale fakt: velke firmy maju zaujem na tom, aby im tu nerastla nova konkurencia. kedze su to naozaj VELKE firmy, pouzivaju rozne techniky lobbingu na to, aby tu ziadny konkurent prist nechcel. takze mozu v konecnom dosledku prispiet k tomu, ze pravny system vyzaduje prisnejsie certifikaty pre vyrobu a distribuciu ich produkcie. velke firmy si to mozu zaplatit, maly distributor s novym produktom je na tom horsie. ale ako spotrebitel jednoznacne trvam na dokladnom testovani a certifikacii vyrobku, ktory moze priamo ovplyvnit moj zdravotny stav. a zaujimalo by ma, ci tie tampony maju vypracovanu studiu EIA (Environmental Impact Assesment - nazov hovori sam za seba).

recicky o kozmetickych tamponoch (ze 'ako sme s nimi byrokratmi vybabrali') u mna fakt doveru nevzbudzuju a ekologia sem, ekologia tam, jednoducho si to nekupim. treba sirit osvetu! ak su tie tampony z rias take skvele, tak sa do certifikacie oplati zainvestovat a nie je o com diskutovat.

0000010100063529000638830162433401625260016269000162693501626998
arius
 arius      15.05.2005 - 15:00:21 , level: 3, UP   NEW
no ja som to myslel tak ze nie ze nezyskal certifikat na vaginu ale ze sa ani nik nesnazil pren ten certifikat ziskat lebo mu to prislo zbytocne.. ano mas pravdu mozno nieje celkom nezavadny a preto ho neziskal.. neviem

jo a nevyznam sa v cenach certifikatou ani prd ale nepride mi to lacne ak to lacne je tak berem s5 moje tvrdenia o firmach

a firmy som sem tahal preto ze len tak s riasovym tamponom hocikto neprerazi a aby sa zacali pouzivat vo velkom by trebalo pomasirovat ludi hrbou reklam a podobne a to si uz moze dovolit len daka ta velka firma ktora to ale ma v pici...

0000010100063529000638830162433401625260016269000162693501626996
bo$orka
 bo$orka      15.05.2005 - 14:59:32 [1K] , level: 3, UP   NEW
len zareagujem, kedze dany predmet diskusie pouzivam a pouzivala som aj bezne jednorazove tampony,
ze ona riasa je menej skodliva ako bezny tampon, ktory vysusa prostredie sliznice a moze v pripade ze sa po 12 hodinach nevymeni sposobit syndrom toxickeho soku ktory moze v horsom pripade koncit aj smrtou /tento fuckt je uvedeny aj na kazdej krabicke tamponov/.
narozdiel od neho riasa ma daleko nizsie ono riziko, nevysusa prostredie sliznice, lebo je prakticky tiez vlhka/preplachnuta vodou, sliznica cez nu dycha, je priedusnejsia /funguje na principe spongie/ a nie je synteticky bielena aby vyzerala "hygienicky", cisti sa tak isto prirodnym sposobom ako je ona sama.
a moja vagina sa tesi:)

a co sa tyka certifikatu, kotex a pod. firmy by na tom tolko nezarobili, keby kazda zena raz do roka kupila len jeden tampon miesto krabicky za mesiac... its all about the money

lubim vas aj tak:)

000001010006352900063883016243340162526001626900016269350162699601627363
xado
 xado      15.05.2005 - 17:22:12 , level: 4, UP   NEW
ako vies ze je dana riasa menej skodliva? vies z ktoreho mora sa dana riasa ziskava? ako si si ista tym, co sa nachadza po opakovanom pouziti v strede danej riasy?



00000101000635290006388301624334016252600162690001626935016269960162736301632146
maruska[Locked_OUT]
 maruska[Locked_OUT]      17.05.2005 - 08:39:58 , level: 5, UP   NEW
ale ano, nemyslim, ze by som si tam rada strcila ropoidnu riasu
to by moja vagina ..no neviem ako +dakovala

00000101000635290006388301624334016252600162690001626935016269960162736301629307
xado
 xado      16.05.2005 - 11:19:02 , level: 5, UP   NEW
k tomuto sa neozve nikto?

0000010100063529000638830162433401625260016269000162693501626996016273630162930701630013
rec
 rec      16.05.2005 - 14:23:29 , level: 6, UP   NEW
tie riasy su geneticky modifikovane k vysokej odolnosti voci ropnym derivatom...si nedovidis na spicu nosa? :)

0000010100063529000638830162433401625260016269000162693501626996016273630162930701629739
vykĺbená zajačia labka
 vykĺbená zajačia labka      16.05.2005 - 13:21:44 , level: 6, UP   NEW
;)
toto predsa hovori samo za seba...

000001010006352900063883016243340162526001626900016269350162699601627158
vykĺbená zajačia labka
 vykĺbená zajačia labka      15.05.2005 - 15:52:22 , level: 4, UP   NEW
a este aby sme nesirili poplasne spravy, tak TSS sposobuju bakterie, najcastejsie su to vraj streptokoky a stafylokoky, a nie jednorazove tampony samotne. zaujimalo by ma, ako sa dari bakteriam v opakovane pouzivanej spongii, ktora pre istotu nebola certifikovana...

000001010006352900063883016243340162526001626900016269350162699601627091
vykĺbená zajačia labka
 vykĺbená zajačia labka      15.05.2005 - 15:26:23 , level: 4, UP   NEW
len mala poznamka k ekonomickej stranke veci: preco je ponukany ten tampon za 200 korun a nie za 3 koruny ako priblizne stoji jendorazovy? ake su jeho vyrobne a distribucne naklady a aka cast z ceny je zisk?

ak si to spocitam, tak na rok by som potrebovala 2 tvoje riasy (400 korun) alebo +/- 12 baleni jednorazovych tamponov (cca 450 korun), takze az take neskutocne vyhodne to zas nie je. ;)

00000101000635290006388301624334016252600162690001626935016269960162709101629210
bo$orka
 bo$orka      16.05.2005 - 10:56:53 , level: 5, UP   NEW
aha
zabudla som
ved nam zalezi len na peniazoch

...
uz som ticho, uz som sa zobudila z tej svojej krasnej naivity, idem sa najest do mcdonaldu a bez poznamok si kupim hned tri krabicky tamponov OB a vlozky always s kridelkami.
a od zajtra uz budem celkom OK a uz aj ja budem stastne milovat... pri srdci ma bude hriat laska k majetku a peniazom.

0000010100063529000638830162433401625260016269000162693501626996016270910162921001630139
truce_erizame
 truce_erizame      16.05.2005 - 14:57:05 , level: 6, UP   NEW
ty mas nejaky problem s peniazmi? malo? ci vela? ci ako?
nechapem.
kedy konecne zistite ze osobna sloboda sa definuje mimo penazne a lifestylove ramce?
ze komercia je prirodzenym vyvojom od prvej spolocenskej delby prace a vzniku nadprodukcie.
a ze zalezi na osobnych motivoch a ze ak si kupim hamburger u nadnarodnej firmy, ktora sa mimochodom proste len vypracovala, necini ma to menejcennou.
fokin.. nemam sa za co hanbit aj v pripade, ze budem robit veci, za ktore ty sa hanbis

0000010100063529000638830162433401625260016269000162693501626996016270910162921001630103
yar
 yar      16.05.2005 - 14:48:17 , level: 6, UP   NEW
nebud precitlivela prosim ta :), xgoni ti polozila normalnu otazku. Co sa toho tss tyka, pokial viem k infekcii mozes prist aj ked ti gynekolog zabudne tampon v posve po brusnej operacii. Ostatne veci ohladom toho, ze to sposobuju bakterie a nie tampony samotne uz povedala xgoni.

0000010100063529000638830162433401625260016269000162693501626996016270910162921001629678
vykĺbená zajačia labka
 vykĺbená zajačia labka      16.05.2005 - 13:09:57 , level: 6, UP   NEW
zobud sa. reagovala som na tvoju uzasnu vetu "it's all about money" (evidentne sa v tom vyznas) a v podstate som sa snazila ukazat, ze:
a) zo strany spotrebitela je financny rozdiel zanedbatelny (tzn. financna stranka veci je pre spotrebitela nepodstatna) - takze mozeme nerusene pouvazovat o ostatnych aspektoch. kedze 1kg bavlny rocne nie je tak tragicky velke mnozstvo odpadu, ako sa nam tu snazite nahovorit, davam prednost otazkam hygieny a bezpecnosti.
b) zo strany predavajuceho treba posudit, kolko je ziskovy... a ze tie "eko-tampony" mi pridu ako pomerne vyhodny predajny artikel - alebo to id naivkatka.devinska predava zo stratou a teda dotuje z vlastneho vrecka?

bohuzial zasa len kratkozraka, emociami zmietana reakcia z tvojej strany, pricom nedokazes uvazovat inak nez v extremoch a bez hanby hadzes vsetkych, ktori s tebou nesuhlasia, do jedneho vreca s vystraznou nalepkou "toxicky odpad".

000001010006352900063883016243340162526001626900016269350162699601627091016292100162967801630372
haVRANok
 haVRANok      16.05.2005 - 15:58:10 , level: 7, UP   NEW
nuz, ekonomicka a ekologicka stranka veci stale hovori v prospech o5ovne pouzivatelnych vloziek... nezabudaj na odpad - balenie, aplikatory a pod...

mam z teba pocit, ze ty si z dakeho dovodu alergicka a podozrievava k veciam oznacovanych ako "eko" a hladas v tom vzdy hacik. zastancom "eko" davas nalepku "extremista". chyba tu pozitivny pristup, aby bola diskusia plodna :(

000001010006352900063883016243340162526001626900016269350162699601627013
jonas
 jonas      15.05.2005 - 15:04:49 [1K] , level: 4, UP   NEW
radost Tvojej vaginy na prvom mieste!!!:))