cwbe coordinatez:
866
1551575
65098
1246933
1288340
1288449
1288987

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::
total children::1
show[ 2 | 3] flat


caute, chcem len na margo reklamy povedat tolko, ze nech si o nej myslime cokolvek, je to nieco, co sa spaja s erou televizie a masovej vyroby. pri masovej vyrobe nezostavalo nic ine ako namotat miliony ludi, aby si vo velkom kupovali x.y.z., pretoze vyrobny pas bezal na plne obratky, robosi makali, nebolo co riesit. bolo to v tych podmienkach asi najlepsie riesenie. inzerent si kupil plochu v prime-time (najlepsie pred TV novinami) a mohol namotavat o106. s prichodom informacneho veku a internetu sa vsak objavila nova skusenost: reklama na internete nefunguje. ucinnost bannerov z roka na rok klesa, spamy kazdeho otravuju, ked niekto na spravodajskom webe zverejni nejaku viditelnu demagogiu, citatelia ho v komentaroch okamzite roznosia na kopytach, kazdy ma hned moznost overit si fakty a porovnat si ich s protichodnymi nazormi. Napr. ak dame do google heslo mcdonalds, uz na 4. mieste sa objavi odkaz na stranky kritikov fy McD. a v takomto prostredi plurality nazorov je tazke, naozaj velmi tazke, kohokolvek masovo oblbnut tak, ako to fungovalo pri masmediach ako TV ci tlac.

V tejto suvislosti sa postupne ukazuje ako ovela ucinnejsi marketingovy nastroj tzv. viralny marketing, co je vlastne novy pojem pre stary znamy jav, ze dobre sa chvali samo, resp. dobry produkt spotrebitelia z vlastnej vole odporucaju svojim znamym. ak je tento fakt este podporeny nejakou sikovnou fintou, napr. vtipnym videom, uspech je zaruceny. zaujimavy rozdiel oproti reklame je v tom, ze vyrobca ma len minimalne naklady s takymto druhom propagacie. takymto sposobom sa uz na internete presadilo ci samo-spropagovalo vela dnes notoricky znamych produktov, ako napr. hotmail, icq, skype, google's gmail, napokon aj clenska zakladna kyberky rastie vdaka tomu, ze sucasni clenovia ju odporucaju svojim znamym a ti sa prihlasuju. mnohi ste iste postrehli vtipne videjko "Bobika" (centrum.cz) a naslo by sa iste mnoho dalsich prikladov. nevyhodou viralneho marketingu oproti klasickej reklame je ta, ze je nemanipulovatelna a nekontrolovatelna, ludia nie su ochotni propagovat nieco, comu sami neveria.

ja osobne si myslim, ze toto dost vazne zamiesava karty a meni pravidla hry. ale mozno som prehnany optimista, ludia budu aj tak cumiet do bedne a kupovat x.y.z. ale ktovie... sledovanost TV Nova vraj uz zacala prudko klesat... :)




0000086601551575000650980124693301288340012884490128898701289045
ritomak
 ritomak      27.12.2004 - 20:32:20 , level: 1, UP   NEW
To co pises je fajn, ukazuju sa nove moznosti a clovek ma opat na vyber.

Otazka je v com je problem. Je problem, ze velka cast populacie travi svoj volny cas sledovanim televizii typu TV NOVA ? Preco je to problem ?

Keby sme sa zacali stavat do pozicie akejsi moralnej autority, ktora ludom kaze ako zit svoj zivot, comu sa venovat, ako sa zabavat, sklzli by sme do akehosi postmodernistickeho mesiastva a kazatelstva.

Jedine co ma zmysel je vytvarat alternativy, realne, fungujuce, vytvarat ine cesty, rozsirovat spektrum moznosti, pre ktore sa moze clovek rozhodnut. Ale pointa je - kto rozhodne ci alternativy, ine cesty, odlisne sposoby travenia volneho casu, ci nove - alternativne - modely prace preziju, ci ich budu ludia nasledovat ? V slobodnej spolocnosti by o tom mali rozhodovat ludia - jednotlivci. A malo by to byt vzdy na slobodnom rozhodnuti jednotlivca ci chce pozerat TV NOVA alebo diskutovat na Nete alebo travit svoj cas v prirode, pripadne sa venovat neziskovym projektom atd. Kazdy clovek sa moze rozhodnut ci si zaplati kablovu televiziu alebo si necha pripojit internet (pripadne oboje), ci si kupi DVD prehravac alebo pocitac alebo dom na laze atd.

Preco vydime problem v tom, ze sa vacsina ludi rozhodla pre TV NOVA ? Pretoze sa nevieme zmierit s tym, ze patrime k mensine, k marginalnej skupine v spolocnosti ? Pretoze sa citime byt s nasim pohladom na svet na okraji a radi by sme ziskali vacsi vplyv ? Pretoze mame pocit ze nase postoje, nazory, hodnoty su z nejakeho dovodu lepsie, predurcenejsie na to aby boli aplikovane na co najvacsie mnozstvo ludi ? Z akeho dovodu sa citime vhodnymi na posudzovanie hodnot inych ludi ?

Toto su otazky, ktore ma trapia.

Zmysluplne sa mi zda neriesit co a ako robi vacsina ludi, kritizovat konzum druhych, kritizovat ako reklama vplyva na inych, bojovat so svetom okolo. Namiesto toho by som radsej vyzil svoju slobodu, svoju kreativitu, svoj potencial pre vytvorenie niecoho co je odlisne, jedinecne, co bude naplnenim mojich hodnot a pohladu na svet.

A ked to oceni iba mala skupina ludi a vacsina bude dalej cumiet na TV NOVA, tak by som to prijal tak ako to je a netrapil by som sa tym.





000008660155157500065098012469330128834001288449012889870128904501289090
rzelnik
 rzelnik      27.12.2004 - 21:06:34 [1K] , level: 2, UP   NEW
ja v tom pozerani TV NOVA vobec nevidim problem, naopak tesi ma, ze patrim k nazorovej mensine (priznavam, je v tom isty druh snobizmu), fakt je ten, ze keby sa moje nazory stali nazormi vacsiny, neviem-neviem, ci by som si nezacal hladat nejake ine "mensinove nazory". :) byt inym ma bavi. da sa na to pozerat z toho hladiska, ze cokolvek "zle" sa deje, vzdy je to volba ludi. nesuhlasis k klcovanim dazdovych pralesov? tvoj problem. miliony ludi denne svojou navstevou mcd davaju suhlas, ba priam poziadavku: chceme klcovat pralesy, chceme mat hambac 3x zabaleny! druha vec je, ze dazdove pralesy su pluca zeme a ako obyvatelia zeme mame pravo hovorit do toho, ako sa zaobchadza s nasimi spolocnymi plucami. niekto by vsak mohol povedat: a vase pocitace, na ktorych si ficite na vasich filozofickom tliachani, poskodzuju zivotne prostredie viac ako hambace z mekace. a bum! a sme doma. kto ma pravo koho sudit, kto je bez viny? suhlasim s matusom aj s dalsimi ludmi, ktori hovoria, ze najlepsi sposob, ako zmenit svet, je zacat od seba. nekritizovat, nesudit, pracovat na drobnych zlepseniach. moznoze na postupne zlepsovanie stavu sveta uz nie je cas, ale je to to najlepsie, co mozeme urobit. aj ked to mozno z ciste racionalneho pohladu nestaci (ekologicke hodiny tikaju na 11:55), mozno je to dost na to, aby sa nakoniec udial zazrak (pre racionalistov: efekt stej opice). a mozno aj nie. ale za pokus to stoji. aaa, zas som sa zamotal... kecy...

000008660155157500065098012469330128834001288449012889870128904501289052
tomas
 tomas      27.12.2004 - 20:39:03 , level: 2, UP   NEW
pekne povedane
len keby to co robi vacsina neovplyvnovalo aj moj zivot a moj svet.
ad konzum vs ekosystem
ad vacsina vs stat
atd

00000866015515750006509801246933012883400128844901288987012890450128905201289400
ritomak
 ritomak      28.12.2004 - 00:20:58 , level: 3, UP   NEW
mas pravdu, je to vzdy chodenie na velmi tenkom lade - kde zacina moja sloboda a kde konci tvoja ? je to o neustalom hladani. ale ten princip ludskej slobody by mal mat vzdy velmi velmi dolezite miesto pri akejkolvek snahe dopatrat sa riesenia.

pretoze ludi to vzdy taha k slobode, ziadna diktatura ani neslobodna spolocnost dlho nevydrzi, ludia si vzdy budu hladat cesty k sebarealizovaniu. preto ani ziadna osvietena eko-diktatura by nebola riesenim, pretoze by jednoducho nebola trvalo udrzatelna.

nedavam velku sancu vnutenym regulaciam, sancu davam prebudzaniu ludi. mozno sanca mala, ale jedina....

a nezabudni, ze na ekosysteme su zavisli vsetci ludia, rovnako ako ty. je to o dovere v cloveka, ved aj ty si clovek.

na zaver velmi zaujimavy citat z rozhovoru s Theodore Rozsakom:

"Enviromentalisti sú väčšinou úplne v zajatí taktiky, ktorá priniesla určité výsledky pred 30 rokmi a oni sú s ňou dodnes spokojní. Je to taktika obviňovania ľudí a vyvolávania pocitu viny. Nespochybňujem to, že táto taktika môže by? úspešná pri získavaní príspevkov a zvyšovaní počtu členov organizácii (podobnú taktiku používala už cirkev v stredoveku - predávanie odpustkov atď.). V niektorých prípadoch to môže by? dokonca užitočné aj pre riešenie skutočných problémov. Ja sa však pýtam dokedy je možné takto pokračova?, dokedy je možné hra? na túto strunu - vyvoláva? v ľuďoch pocit viny a strachu. Každý dobrý psychológ vám povie, že keď k nemu príde pacient s určitým druhom závislosti, to posledné čo treba urobi?, je zača? ho obviňova? a straši?.

Mnoho enviromentalistov si však zvyklo vychádza? z pozície: "Ja som osoba, ktorá si jediná uvedomuje, aké je to s našim svetom zlé." Jednou z najväčších úloh pre ekopsychológiu ju preto umožni? enviromentalistom pochopi?, čo robia, ako to robia a prečo to robia - aká je vlastne ich motivácia."

cely rozhovor mozno najst tu: http://www.kruhzivota.sk/?page=clanky&node=43&



0000086601551575000650980124693301288340012884490128898701289045012890520128940001289638
rzelnik
 rzelnik      28.12.2004 - 09:48:17 , level: 4, UP   NEW
neviem, matus, ci ten princip slobody nie je len taka filozoficka haluska. v konecnom dosledku aj tak ide o boj o pristup k zdrojom, a ked budu zasoby dochadzat, nikto sa nebude pozerat na moju ci tvoju slobodu a bude sa snazit urvat co najviac pre seba (to sa napokon deje uz teraz, vlastne sa to dialo odjakziva). pud sebazachovy nema ludstvo ako celok, ale iba ludia ako jednotlivci.

000008660155157500065098012469330128834001288449012889870128904501289052012894000128963801289844
ritomak
 ritomak      28.12.2004 - 11:12:20 , level: 5, UP   NEW
To hej, ale teraz sa bavime o situacii, kedy su zivotne potreby ludi v ekonomicky rozvinutej casti sveta bohato uspokojene, kedy sa prave kritizuje opak - prilis velky konzum a kedy sa hladaju riesenia, ako rastuci konzum pribrzdit vzlhadom na jeho negativne dopady.

A ja len tolko, ze ziadne riesenie, ktore nebude brat do uvahy slobodu jednotlivca nema sancu. Preto je jedinym schodnym riesenim slobodna volba jednotlivcov, individualna zmena priorit a hodnot.

00000866015515750006509801246933012883400128844901288987012890450128905201289400012896380128984401289957
rzelnik
 rzelnik      28.12.2004 - 14:01:25 , level: 6, UP   NEW
ak som to dobre pochopil, hovoris o zmene myslenia, o novej paradigme... moze byt. ja tomu tiez verim. napokon, ked sa dokladnejsie pozrieme okolo seba, co sa tu v poslednych rokoch deje, zacinam si byt coraz viac isty, ze uz sa to zacalo.

000008660155157500065098012469330128834001288449012889870128904501289052012894000128963801289674
Thunder Perfect Mind
 Thunder Perfect Mind      28.12.2004 - 10:08:06 , level: 5, UP   NEW
Ale samozrejme ze na prvom mieste je vzdy uspokojenie zakladnych potrieb a az potom sloboda atd.