cwbe coordinatez:
101
63540
8514408
8945977
8945990

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::54
total children::13
1 ❤️


show[ 2 | 3] flat


blondava mrha0
motuuuz5
Ako je to s malými deťmi - do šesť/sedem rokov napríklad?
Poznáš prípady alebo máte to tak doma, že vôbec nepoužívajú mobil alebo počítač a sú s tým okej alebo je to už v dnešnej dobe nemožné?
Ja v našom hoode vidím už dvojročných, ktorými dávajú rodičia na ulici mobil, pustia im tam nejakú vec a majú kľud a decká ťukajú prstom do displeje alebo čumačkujú.




000001010006354008514408089459770894599008946579
pesiak
 pesiak      02.02.2022 - 19:50:48 (modif: 02.02.2022 - 19:56:32), level: 1, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Ja si myslim, ze skor nez vec totalnych obmedzeni a totalnej volnosti, teda akejsi dichotomie, ktora prevlada tu dole v nazoroch, je to vec miery.
Nechat dieta na mobile/tablete/PC/konzole niekolko hodine denne bez dozoru je nezmysel.
Ale uple im upierat tieto technologicke vymozenosti? Nevidim dovod. Vsetko s rozumom, mierou a laskou.

00000101000635400851440808945977089459900894657908946590
akira
 akira      02.02.2022 - 20:48:31 , level: 2, UP   NEW
Ale hej, trojrocne decko fakt nepotrebuje dosurfovat na nejake odrezavacky hlav, drsne porno, ani sa premenit na uply traslavy zavislomat.

Len tie "rodicovske mody" a kadejake zamky tu pravdepodobnost znizia, ale nezlikviduju. Niekto napriklad vzal "cenzurny zoznam" co mal soft pre nemecke skoly a zistil, ze obmedzili informacie o bezp. sexe, AIDS, trans. otazkach atd. podane tak aby to deti v istom veku skor mali ako informaciu. Takisto to mrochtivostou stazovalo pozeranie stranok mladeznickych organizacii a dokonca komunikaciu skol medzi sebou. Porno to migruje domeny kazdy tyzden furt sa vselico prehadzuje, a pri testoch nebol problem vrazit do nechutasin.

Takisto reklamy, a "povolene" sajty mozu byt infikovane malwarom, v starsom androide po elevacii na systemoveho pouzivatela vsetky tie mody prelomia. A takisto tie piholy atd nedrzia krok az tak rychlo.

No a idea ze dieta udrzi clovek v tom "rodicovskom" mode do 14-tich je smiesna. 12+ teenager zisti ako to obist, pozre si to u kamosa, ukradne dakde iny tablet, alebo na ten tablet zarobi u dakeho postarsieho pana na kolenach.

Proste treba vediet ze pocit "bezpecnosti" je trocha falosny a neda sa tahat donekonencna.

000001010006354008514408089459770894599008946427
ci boha
 ci boha      02.02.2022 - 12:01:07 [5K] , level: 1, UP   NEW
my sme mali tablet s logickými hrami cca od 3-4 rokov do 10-tich a to ju bavilo, taktiež nejaky zaklady programovania formou hier. PC iba rozpravky pozerat spolocne a vyhladavanie infošiek. Nejaký ten daw som jej pustala nech si robi pazvuky z nastrojmi. Tablet mobil, len na nejaký cas.

Mobil mala tlacitkový do 12. Teraz ma s androidom ktory je pod rodicovským zamkom, takže ak chce nejaku appku musi si odovodniť že co to, je a na co to je. Ako hry ma iba klotsky a šach. Od 12 ma sims, hra hodinu denne, stavia si pekne baraky. K tomu točíme každý rok v lete hrané rozpravky celá rodina a ona to potom striha, a dáva zvuký pre atmošku. Teraz si mobil nosí aj na zachod a číta si članky o psychologii alebo o marveloch a starwarsoch.
Po celý čas sme sa snažili k rozvoju logického myslenia a potom praca s tým ako vyhladat informacie. Myslim, že do 14 rokov kludne pod kontrolou rodicov, a diskusia a o používaní internetu. Tik toky ma zamietnute. Ma max messenger a telegram na komunikaciu. Skor sme za to aby bola co najviac na vzduchu a vonku. A kedže od nej nic extra nepozadujeme tak mame na dvore handry, laná a bordel nakolko si robi bunkre a všade sa vešia, v izbe ma ako po atomovke rozstrihane veci, lebo má snahu niečo ušiť a vyrábať.

000001010006354008514408089459770894599008946355
RataFuck von Plachta
 RataFuck von Plachta      02.02.2022 - 09:04:15 (modif: 02.02.2022 - 09:07:41), level: 1, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
3r a 5r pocitac ziadny zatial, mobil len velmi obcas v aute nejake pesnicky ked uz je najhorsie a potom si spolocn epozerame fotky
absolutne to nepotrebuju zatial. Kazdy den som s nimi vonku, vikendy aj 2x teraz v zime. Snazime sa o ine manualne cinnosti a orientaciu v priestore.
Prvy komp som videl v cca 13tich a nebolo to neskoro.

A potom milujem tie reci od ludi ze nas Petko uz v 2r vie tukat do mobilu alebo dokonca "robit".
Dost casto, teraz sice nie so jazdil vlakom alebo beznou MHD a vsimal som si generacie mladsi co vlastne robia na kompoch vo vlaku alebo tabletoch/telefonoch.
95% hry alebo chat alebo Youtube/videa. Minimum nieco tvorilo alebo citalo(eknihy).

Pytal som sa spoluziaka co uci Matematiku/Informatiku na gymply kde sme tiez studovali aka je situacia, aka je nova generacia atd. co vlastne vyrasta s technikou a hovori ze katastrofa.
Obcas sa mihne niekto sikovny, talent na programovanie/roboty, ale ziadny zazrak nam mladsie generacie co sa "rodi" v mobilom v ruke neprinasa.
V podstate robia tie veci ktore sa aktualne dokaze naucit/natrenovat aj generacia ich starych rodicov ked dostanu tablet.

Tukat do mobilu/tabletu/kompu nerovna sa podla mna byt digitalne gramotny.


Flicker
Żubr żuł żuchwą żurawinę

000001010006354008514408089459770894599008946349
133
 133      02.02.2022 - 08:16:35 , level: 1, UP   NEW
Maly ma 5, ma tablet, tam ma youtube Kids a nejake pexesa, hry s pisanim, vymalovanim apod. Browser ma locknuty cez Parental Mode, a cely tablet leze von cez "Family friendly" OPENDNS, bez porna, violence, gore a podobnych kokotin, keby nejako vyliezol von. Inac maximalne na playku netflix Kids, nejake rozpravky dabovane.

000001010006354008514408089459770894599008946347
bifrost
 bifrost      02.02.2022 - 07:56:02 , level: 1, UP   NEW
No my sme teda obyčajná rodina z predmestia a najväčšia (10r) dostala vlastný mobil len teraz odkedy chodí sama busom. Zbytok crew ma k dispozícii 5 ročný tablet kde bežia 2 appky zo školy. Telka sa zapne cez týždeň výnimočne. Zatiaľ žijú...

000001010006354008514408089459770894599008946274
ulkas
 ulkas      01.02.2022 - 18:41:33 (modif: 01.02.2022 - 18:42:02) [12K] , level: 1, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
v ziadnom pripade bez dozoru. ak mobil, iba s dozorom.
este existuju specialne rezimy, napriklad samsung ma "kids mode" kde ti mobil prepne do takeho stadia, ze su tam naozaj len detske "neskodne" veci a nevie sa odtial dostat prec. vtedy netreba az tak dozor.
a samozrejme ked uz, vypnut wifi pred pouzitim.
podobne youtube "kids" a nie klasicky yt.


a nepozerat influencerov, nekonecne emotivne vylevy nad rozliatym cajom. potom kazde druhe decko na ihrisku postavi dva kamene na seba a hulaka "o maj god" na plnu papulu este pol hodinu.

00000101000635400851440808945977089459900894627408946419
ππ
 ππ      02.02.2022 - 11:40:14 , level: 2, UP   NEW
potom kazde druhe decko na ihrisku postavi dva kamene na seba a hulaka "o maj god" na plnu papulu este pol hodinu.

:DDD strasne ma to rozosmialo

Papagaje mi uhynuli v 2015.

00000101000635400851440808945977089459900894627408946381
svetielko
 svetielko      02.02.2022 - 10:26:14 (modif: 02.02.2022 - 10:26:22), level: 2, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
och bože. môj syn pozerá youtuberov, len takých, čo hrajú minecraft.

Kým som ho odučila tie prehnané emócie, to bolo. Aj som mu to všetok podrobne vysvetlila, že tak ľudia v realite nerobia emócie, a chápe to, vie to rozoznať. Keď som pri ňom, dáva len také videá, kde sa správajú ľudia normálne a nechcem si pri tom vyškriabať oči.

000001010006354008514408089459770894599008946252
kyberbubus
 kyberbubus      01.02.2022 - 17:01:41 [3K] , level: 1, UP   NEW
imho na to dnes nemáme odpoveď, a musíme skúsiť nájsť middle ground medzi dvoma extrémami:
1) budúce generácie budú žiť v digitálnom prostredí, a tie, ktoré sa v tom budú orientovať odmalička, budú mať brutálnu výhodu a náskok. dnes žijeme vo svete, kde deti učia dospelákov, ako sa robí s počítačmi.
2) digitálny svet je návykový a plný nástrah naraz, vedie k pasivite a nerozvoju, takže táto vec vôbec nepatrí deťom v malom veku do rúk bez dozoru.

×÷ßßß$ˇ~[☼◙ş→☻ü84ó♀ÇüŮń§►♫☺♀♂ć☺<\ˇ

00000101000635400851440808945977089459900894625208946463
just_minding_my_business
 just_minding_my_business      02.02.2022 - 13:34:04 , level: 2, UP   NEW
"dnes žijeme vo svete, kde deti učia dospelákov, ako sa robí s počítačmi."

Nie, už sa to otočilo. Moji kamaráti sú permanentne na telefóne a robia tech support svojim potomkom. Ešte sú tie decká patrične na nich sprosté. Bežne svojim deťom hovoria: "Zavolaj mi znova, až sa ukľudníš".

00000101000635400851440808945977089459900894625208946283
Prospero
 Prospero      01.02.2022 - 19:24:55 [31K] , level: 2, UP   NEW
budúce generácie budú žiť v digitálnom prostredí, a tie, ktoré sa v tom budú orientovať odmalička, budú mať brutálnu výhodu a náskok. dnes žijeme vo svete, kde deti učia dospelákov, ako sa robí s počítačmi

toto je uplne mylny argument s ktorym sa stretavam neustale, studie ukazuju ze najma ludia zo slabych socialnych vrstiev si myslia ze tym ze daju lezunovi mobil z neho vychovaju Billa Gatesa, skutocnost je vsak prave opacna...

z toho co o vyvoji inteligencie vieme, je ovela pravdepodobnejsie ze excelentnym programatorom ci hackerom bude decko ktore do piatich rokov lozilo po stromoch a preliezkach ako dieta ktore tukalo do tiktoku, z toho bude s najvacsou pravdepodobnostou skor kognitivny mrzak prakticky neschopny preprogramovat svoje digitalne navyky a kompulzie

0000010100063540085144080894597708945990089462520894628308946635
randlover
 randlover      03.02.2022 - 00:06:16 [1K] , level: 3, UP   NEW
Každé decko má byť excelentným programátorom alebo hackerom?

Príde mi to, akoby to, že existujú počítače, mobily a tablety znamenalo, že deti ich musia používať len "užitočným spôsobom" (podľa nás).

Skôr či neskôr (a súhlasím, že nie v 3 rokoch, radšej neskôr) však budú vystavené celej tej technológii bez obmedzení, a pokiaľ nebudú mať skúsenosť, že im dokáže urobiť dopamínovú závislosť alebo že sa dá preklikať aj k hnusným veciam, či horšie, budú mať nenaplnené túžby tieto veci bez dozoru vyskúšať, tak ich čakajú zlé zážitky

Ale dívam sa na to prizmou svojich vlastných zážitkov a skúseností: rodičia mi obmedzovali telku, hry na počítači i internet: na mobile som dnes viac menej závislý, jedna z prvých stránok čo som hľadal, keď som mal konečne internet doma (a nie v škole, kde bol dohľad), bola rotten.com atď.

000001010006354008514408089459770894599008946252089462830894663508946754
niekt0
 niekt0      03.02.2022 - 13:22:02 , level: 4, UP   NEW
well, IT technologie su obrovska mocenska paka. To ci ty (dieta) ovladas technologie, alebo technologie ovladaju teba, to bohuzial/nastastie bude robit obrovsky rozdiel.

00000101000635400851440808945977089459900894625208946283089466350894675408946903
pandrlak
 pandrlak      04.02.2022 - 09:51:04 (modif: 04.02.2022 - 09:51:52), level: 5, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Aj peniaze sú ... preto sa spolu s dieťaťom učíš ich používať a narábať s nimi, zaujať k nim postoj. A nie že dieťa nemá do 16tich ani len vreckové a možnosť si samovoľne niečo kúpiť, či peniaze si nejako "zarobiť", lebo všetko riadiš ty ... a nie si schopný ani len pripustiť, že urobí niečo za tvojim chrbtom, o čom by sa ti "muselo zdôveriť" ak by to chcelo komunikovať? Prípadne, že urobí niečo čo bude reálne "ľutovať"?

~ What a time to be alive... ~

0000010100063540085144080894597708945990089462520894628308946635089467540894690308947098
niekt0
 niekt0      04.02.2022 - 23:08:17 , level: 6, UP   NEW
Mna osobne ani tak nebude trapit co presne na tom pocitaci robi, tak nejak mam odhad co zaujimalo mna v tom veku, za nebezpecne povazujem nieco ine. A sice, nakolko chape, co "obycajnym" klikanim vlastne robi, kto je jeho protistrana (doslova), preco su tam veci zadarmo, a cim za nimi plati. A co sa s jeho datami nasledne stane, a ako mozu (a najskor budu) zneuzite. (A co si bubdeme, to nechape ani 99% dospelych:)

000001010006354008514408089459770894599008946252089462830894663508946754089469030894709808947416
pandrlak
 pandrlak      06.02.2022 - 21:04:28 , level: 7, UP   NEW
Len ono už v tom reálnom svete v podstate všetko, je takáto interakcia. Ešte aj bežné platenie kartou.

~ What a time to be alive... ~

0000010100063540085144080894597708945990089462520894628308946525
didaktikskalica
 didaktikskalica      02.02.2022 - 16:05:14 , level: 3, UP   NEW
Mal by si si urobiť podcast občasník o týchto neduhoch digitálneho veku.

0000010100063540085144080894597708945990089462520894628308946472
akira
 akira      02.02.2022 - 13:58:16 (modif: 02.02.2022 - 13:59:48) [10K] , level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Excelentnym hackerom sa stane clovek, ktoremu zacne liezt na nervy ze kamosi surfuju na tabletoch porno a on ma 3 aplikacie o zabke Elemire ako skace o zrdi, a anglicke slovicka.

Prvy orgazmus bude ked objavi factory reset, vymkne mamku z telefonu, neskor zalozi z toho telefonu burzu s dakymi drogovymi tabletkami. Mamicka bude mat radost ze chodi von, najprv pod poklopom v kanali bude stash s troma iphonami, a kilom tabletiek. Ked prejde na desiatky a stovky kil tak uz bude mat vilu v Liscom, 4 prostitutky a Lambo. A mamicka bude rada ze ahaa moj syn nevisi na pocitaci. V 12nastich ho pri razii NAKA s troma vrtulnikmi zatknu, a v 22-och zalozi firmu na pentesty a konzultacie ohladne bezpecnosti, plus zacne robit protidrogove prednasky na skolach. A porozprava o tom do dakeho IT podcastu.

0000010100063540085144080894597708945990089462520894628308946408
RataFuck von Plachta
 RataFuck von Plachta      02.02.2022 - 11:21:07 , level: 3, UP   NEW
zatial to sedi s tym co hovori kamos ktory uz 10r uci Mat/Informatiku na gymnaziu kde sme studovali.
Ziadny boom programatorov/IT geniusov sa zatial nedeje


Flicker
Żubr żuł żuchwą żurawinę

000001010006354008514408089459770894599008946252089462830894640808946464
akira
 akira      02.02.2022 - 13:35:05 , level: 4, UP   NEW
No na druhu stranu to bude ucitel ktory "genialitu" hodnoti postupom v sutazi typu:

Zabka Hermina vlastni srotovisko. Na jednom konci srotoviska ma kusy zeleza, na druhom konci kopu klobas. Predpokladajme ze kusy zeleza su tyce o dlzke 2m a 3m a klobasy maju dlzku 0.2m a 0.3m.

a) napiste program, ktory vypocita pocet sposobov ktorymi ide klobasy a tyce ulozit do Lobkowitz-Martakovej fraktalu v chi dimenzii. ked mate zadane maticou v prvom riadku mnozstvo 2m a 3m tyci, a v druhom riadku pocet 0.2m a 0.3m klobas.

b) vypocitajte a) v pripade, ze pojde o lambda dimenziu, a nemozno ulozit dva rovnake typy materialu (klobasa-klobasa, tyc-tyc) vedla seba.

c) spocitajte priemerny obvod fraktalu chi dimenzii

b) spocitajte kolko hektolitrov piva vypije zabka Hermina v ro dimenzii (predpokladajme jedno 0.5l pivo na zodvihnutie 1ks materialu)

00000101000635400851440808945977089459900894625208946283089464080894646408946504
RataFuck von Plachta
 RataFuck von Plachta      02.02.2022 - 15:06:09 (modif: 02.02.2022 - 15:08:19) [2K] , level: 5, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
nie, je to ucitel ktory sa vyzna, snazi sa s detmi riesit okrem beznych sylabov aj napr. Lego Mindstorm programovanie atd atd.
Pokial cely skolsky rok vidi ako ziaci pristupuju ci uz k beznym veciam, alebo je zaujem aj o nieco viac. dokaze zhodnotit uroven

tiez sa asi vies vyjadrit k praci/vystupom prace ktore robis a interpretovat danu oblast zaujmu


Flicker
Żubr żuł żuchwą żurawinę

00000101000635400851440808945977089459900894625208946283089464080894646408946470
just_minding_my_business
 just_minding_my_business      02.02.2022 - 13:47:17 , level: 5, UP   NEW
Toto úplne sedí :) 15 minútovka za 5 virtuánych žetónov poznania. (90 zo 100 VŽP bola jednotka na vysvedčku)

0000010100063540085144080894597708945990089462520894628308946360
greggie
 greggie      02.02.2022 - 09:17:05 (modif: 02.02.2022 - 09:19:20) [1K] , level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
ako bubulus pisal, ide o tu typicku klise "strednu cestu"

vela ludi, aj ty konkretne tu, pises, akoby dieta nemohlo lozit po stromoch a preliezkach a potom sa zahrat s tabletom

pisal som nizsie, ano, ma to vela sikmych ploch po ktorych sa velmi lahko sklzne, prave preto aj pri tablete treba davat, ostatne ako pri vsetkom s detmi, pozor a dozorovat jeho pouzivanie, ale tak ako nechat v pohode decko hrat sa 10h denne s tabletom/mobilom je extrem jeden, tak isto tvrdenie ze do 5 rokov urcite nic do ruky deckam nepatri je extrem druhy, tak isto skodlivy

nasa 2.8 rocna sa teda doma trochu pohra s tabletom, potom ideme von a z ihriska som ju minule po 2h dostat nemohol co som bol uz ja premrznuty na kost

000001010006354008514408089459770894599008946252089462830894636008946568
randlover
 randlover      02.02.2022 - 18:58:24 [2K] , level: 4, UP   NEW
Bubulus :))

000001010006354008514408089459770894599008946252089462830894636008946409
ku
 ku      02.02.2022 - 11:24:35 , level: 4, UP   NEW
sorry ale toto znie ako klasický argument tých rodičov čo práve dávajú dieťaťu telefón, nech majú pokoj. Všetci z nich ak sa o tom bavia s ľudi, tak hovoria, že mu to nedávajú stále, iba sem tam a podobné sebaklamy : ) Keby sa mali k tomu vyjadrovať ľudia, čo to robia, tak by to podľa nich vlastne nikto nerobil a my by sme zrejme halucinovali. (čo by nebolo na škodu, ale takto za triezva ... nič moc)

00000101000635400851440808945977089459900894625208946283089463600894640908946455
greggie
 greggie      02.02.2022 - 13:08:50 , level: 5, UP   NEW
ja jej ale nedavam "telefon"* aby som sa jej zbavil, casto tie hry hravame spolu, alebo pride nech jej poradim co s tym

ano, par krat som sa uz posmykol na sikmej ploche, uznavam, vtedy preto aby som sa jej aspon na hodinu, dve zbavil uplne (zatvorena skolka, rodicia praca), uz to viac neurobim, vidim ako to malo skodlivy efekt, poucil som sa z toho

z druhej strany sa uz pomaly blizi k veku kedy sa moze zacat ucit algoritmizaciu, takze k 3 narodeninam dostane bee-bot a potom nasledne dalsie interaktivne hracky, pripadne zacneme riesit na tablete Karla a pod., samozrejme ak ju to bude bavit, zatial sa vyjadrila, ze bude bagristka


*a ten jej nikdy nedavam, toboz moj "pracovny", len predpripraveny tablet pre nu, bez inych aplikacii atd.

00000101000635400851440808945977089459900894625208946270
binary riot
 binary riot      01.02.2022 - 18:12:44 (modif: 01.02.2022 - 18:19:02) [13K] , level: 2, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
No čo ja viem, nemám moc z mladých pocit že by boli nejak nadpriemerne skilled čo sa techu tyka. Počítač používajú minimálne, čiže sw skills často slabé, o systéme ani hw nemajú páru, vedia často akurát tupo scrollovat na sociálnych sieťach a písať si cez whatsapp.. skrátka users..

A vzhľadom na user-friendlyness appiek a webov atď nemám pocit že by bolo nutné byť na screens od ranného detstva a vnímať to ako nejakú ťažkú výhodu

Napr mna asi najviac dorazilo koľko mladých ľudí na fakulte architektúry kreslilo plány v photoshope, áno, photoshope a celkovo mali dosť problém vyriešiť hociaký technický problém

Je ovšem iné ak tým deckam ukazujes scratch, tinkercad, arduino.. ale taketo veci zďaleka netvoria majoritu "screen time" u drvivej väčšiny ľudí imho

0000010100063540085144080894597708945990089462520894627008946364
greggie
 greggie      02.02.2022 - 09:32:32 (modif: 02.02.2022 - 09:38:51), level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
ano presne tak, volakedy sme my boli kolesa pokroku, pretoze IT a elektronika vseobecne bolo pre nas nieco nove, zaujimave, hlavne vzacne, hladali sme riesenia na problemy pomocou IT, boli sme zvedavi, dychtivi po niecom novom

dnes je IT vsadepritomne, vela vsednych veci je uz cez techniku riesenych a proste funguju, nikto nema potrebu patrat ako a preco tak funguju

a bohuzial to je aj vidiet v samotnych IT joboch, minule mi jeden developer pisal, ze sa neda pripojit na system a nefunguje, ja to skusim a vsetko v pohode, tak mi poslal screenshot a samozrejme - nepodpisany SSL certifikat (ktory na niektorych internych systemoch proste neriesime) a browser mu pisal ze ERROR, tak mu ukazem ze voila klik "advanced" a "proceed to page", na to sa mi dostalo velke AHAAAAA, to som nevedel... ach jaj

takze sa kyvadlo postupne preklopilo tak ze my, 40nici, 50nici teraz ucime 15 rocnych ako vobec funguje to Wifi, co je to DHCP a nebodaj co to to DNS vlastne je a ako sa da obist jednoducha regionalna blokacia... a to este nie su ziadne expertne veci, ale uplne zaklady

0000010100063540085144080894597708945990089462520894627008946273
akira
 akira      01.02.2022 - 18:39:09 , level: 3, UP   NEW
U nas mas na ne-IT orientovanych technickych skolach tak zosit a tus. Lebo inak by si to studenti kopirovali "na disketach".

A CAD sa ani "naucit" neda. Ked budem navrhovat ja neviem strojne suciastky pre stavebne stroje vo firme A bude pouzivat CAD od firmy X, s kniznicami Y a kopou vlastnych veci.

Vo firme B budu pouzivat nieco uplne ine a pol roka sa budem zaparacovavat.

Ano, no plot na zahradku, alebo ked chcem vytlacit valec na 3D tlaciarni tak na to nejaky hrackarsky CAD staci. Ale ked som chcel len spravit vizualizaciu kachliciek v kupelni (lebo v obchode za to predavacky beru 70e za vizosku, a ja som chcel skusit desiatky vzorov). Tak som skoncil s metrovym polepenym pythonovym skriptom a Blenderom. Nakoniec mam tu kupelnu taku :-). Ale tu farebnu schemu nahodili robosi potom uz na mieste od ruky.

A kedze vacsina ludi co ti pridu pod ruku su daki dizajneri, tak hadaj v com robili v skole.

000001010006354008514408089459770894599008946252089462700894627308946475
just_minding_my_business
 just_minding_my_business      02.02.2022 - 14:01:20 , level: 4, UP   NEW
Autocad je de facto industry standard, ako má CAD vyzerať. Ak sa človek naučí autocad, tak už zvládne aj ostatné cad-y. Je to ako z wordu prejsť do libreoffice. (Kto je absolútne jelito nezvládne ani to)

000001010006354008514408089459770894599008946252089462700894627308946335
pandrlak
 pandrlak      02.02.2022 - 00:50:37 , level: 4, UP   NEW
Tušom sa kopčilo pri pauzákoch tuším cez sklo nie?

~ What a time to be alive... ~