cwbe coordinatez:
101
63537
758948
1102981
4906035
4906324
4906721
4906749

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::
total children::1
show[ 2 | 3] flat


hmm.. ako som pisal.. video ma vobec nezaujimalo, lebo som si myslel ze to je uboha nahrazka normalnej kamery.. preto som chcel kameru niekedy v buducnosti kupit zvlast (nie tocit dovolenky, ale sa hrat s efektami).. ked som az dodatocne zistil, ze to video s fotaku zdaleka nemusi byt take ubohe, tak som zacal svoj postoj prehodnocovat.. ale stale neviem...

cakam este na vyhodnotenie od par dobrych znamych, ktori sa venuju vylucne foteniu a fototechnike.. niesom rozhodnuty.. proste ma kvalita videa uplne zmiatla..

ako som spominal fotografia sama o sebe nebude konecny vysledok, nejdem si fotit fotky, aby som sa na nich kochal.. nie som fotograf ani sa fotografom nechystam stat.. nejdem fotit rodinky a 100vky fotiek za den.. robim dtp grafiku a nechce sa mi za kazdu blbost platit prachy.. radsej si to odfotim sam site na mieru ako potrebujem.. preto sa nechystam nejak do buducna nakupovat novu techniku.. maximalne osvetlovaciu fototechniku a modre platno.. preto sa viac menej pozeram po univerzalnom rieseni a zrazu sa mi ponukla kamera zadara..

pripadne ak sa nemylim, by som do buducna dokupil objektiv s lepsou clonou na dialku.. som amater a nechystam sa to nejak do buducnosti menit




000001010006353700758948011029810490603504906324049067210490674904907162
out yonder
 out yonder      15.09.2009 - 23:59:43 (modif: 16.09.2009 - 00:03:57), level: 1, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
neviem ako presne na tom su skla na aparaty s crop cipmi ale chces objektivy s dobrou svetelnostou ktore by pokryli siroky uhol az po mierne (pre niekoho portretne tele) tele? 14-24 a 24-70 2.8 + 135 2.8 a mas pokryte vsetky podstatne ohniska na vacsinu prilezitosti od street fotografie, cez portretnu az ku koncertnej fotografii. V pripade ze chces nieco ultra svetelne, tak nieco jemne siroke ako uz bolo spomenute, alebo klasiku- 50tku 1.8/1.4

Treba vyberat podla toho co fakt chces robit. Ja sa osobne specializujem na sirokouhle fotenie a podla toho vyzera aj moja zostava skiel.

00000101000635370075894801102981049060350490632404906721049067490490716204907176
kronix
 kronix      16.09.2009 - 00:07:51 , level: 2, UP   NEW
dik za info

budem sa tomu venovat az casom, najprv si zistim nedostatky.. cely den prezeram recenzie na ten lumix a som pre nho uz viac menej rozhodnuty.. ponuka mi nasobne viac ako som ocakaval:) budem mat dobru hracku

0000010100063537007589480110298104906035049063240490672104906749049071620490717604907239
out yonder
 out yonder      16.09.2009 - 00:51:27 , level: 3, UP   NEW
dobre si to vystihol...dobru hracku...ale nie aparat. Toto nie je podla mna ani middle-end. Je to hracka.

000001010006353700758948011029810490603504906324049067210490674904907162049071760490723904907277
kronix
 kronix      16.09.2009 - 01:37:15 (modif: 16.09.2009 - 01:48:43), level: 4, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
kamos mi odporucil, zevraj najlepsiu stranku na testy a recenzie dpreview.com ... naozaj som take podrobne testy nevidel nikde.. kopec ukazok a velmi uzitocne porovnania... fakt podrobne rozobranie do 30tich casti..

cistou nahodou je tam porovnanie s fotoaparatmi, ktore sme dnes spominali...

Panasonic GH1
Canon 500D
Nikon D5000
Olympus E-620

a gh1 zdaleka nezaostava.. v mnohych pripadoch predbehne.. co sa tyka videa nekompromisne.. napriklad ma kvalitnejsi integrovany stereo microfon, ktory ma mat ochranu proti vietru:)

v mnohych pripadoch ho priamo porovnavaju s 5D ako pribuzneho konkurenta .. napriklad "vo videu v hlbke ostrosti tesne zaostava za 5D, ale aj tak sa daju dosiahnut lepsie hodnoty ako v ktorej kolvek kamere" atd...

prehladne tabulkove porovnanie zakladnych vlastnosti a funkcii http://www.dpreview.com/reviews/panasonicdmcgh1/page20.asp

v šume na nikon D5000 nema ani jeden z nich.. D5000 vedie na plnej ciare. ale pripadny nedostatok sa da vykompenzovat tym, ze ma 3/4 a pomocou prevodnika sa da pouzit lubovolny objektiv od vsetkych vyrobcov dalsich stran.. cize sa vacsia svetelnost vyriesi dokupenym objektivom podla potreby.. a tym zanika jeho najvacsie negativum.. aspon pre mna.. jeho hlavne plusy maju byt rychlost autofocusu a rozsiritelnost - vsak dostal 9.5 z 10 a tichost pri videu

ich celkove hodnotenie fotaku:
Detail (D-SLR) Rating (out of 10)
Build quality - 8.5
Ergonomics & handling - 8.5
Features - 9.5
Image quality - 8.5
Performance (speed) - 9.0
Value = 8.0

zevraj: Highly Recommended

za 38 tisic pomer cena-vykon podla mna vedie.. je to dobry fotoparat a "dostanem k nemu zadara 100 tisicovu kameru, ktora v niektorych parametroch predbieha aj profi kameru":)) je to jednoducho uzasna hracka na ktoru sa tesim..:)

sorry ze som sa rozpisal.. nechcem nikoho o nicom presviedcat.. len sa dnes tomu velmi venujem a skumam:)

EDIT: loool tu stranku si mi vlastne aj ty odporucil:)

00000101000635370075894801102981049060350490632404906721049067490490716204907176049072390490727704908518
daboss
 daboss      16.09.2009 - 18:25:28 , level: 5, UP   NEW
ty veris tomu ze ti niekto v dnesnej dobe da zadarmo stotisicovu kameru?

0000010100063537007589480110298104906035049063240490672104906749049071620490717604907239049072770490851804908881
kronix
 kronix      16.09.2009 - 21:57:50 , level: 6, UP   NEW
ja neverim a nemyslim... citam recenzie, testy a komentare:)

0000010100063537007589480110298104906035049063240490672104906749049071620490717604907239049072770490851804908601
out yonder
 out yonder      16.09.2009 - 19:09:17 , level: 6, UP   NEW
je pravda ze s optickymi vlastnostami to je velky skok do predu smerom k uzivatelskym poziadavkam na kreativne video. Inac je to samozrejme len "šmišny odžub"

00000101000635370075894801102981049060350490632404906721049067490490716204907176049072390490727704907385
out yonder
 out yonder      16.09.2009 - 08:38:41 , level: 5, UP   NEW
nebudem ta presviedcat, ale osobne si myslim ze budes banovat...

1)GH1 nie je zrkadlovka, cize co fotis vidis len digitalne (to si radsej kupit kompakt)

2)GH1 ma ako aj Olympus format mikro FourThirds, ktory je na trhu dost novinka, cize aj objektivova zakladna je draha a dost mala a navyse na klasicky FourThirds musis mat aj adapter.Na FT fotim vyse 5 rokov a nadavam stale (na tele to je super, na siroke ohniska je to naprd poriadne). Co sa tyka velkosti cipu, crop faktor hovori sam za seba...mensi cip, hustejsie svetlocitlive jednotky, vyssia miera sumu a dalsie opticke javy(bezdebaty!)

3)Video, ako si spominal lepsie ako v ktorejkolvek kamere (na prvy pohlad opticky a rozlisenim ano, samotne video vsak uz je komprimovane, zatial co v kamere mas vystup surovy v plnej kvalite). Ak chces robit dobre vyzerajuce video, staci si kupit nejaku nie uplne amatersku kameru a pripadne si vyrobit DOF adapter na fotoobjektivy a "voila" (pripadne sa da taky adapter aj kupit).

4) Nech ma trebarz ten mikrofon ochranu proti vetru...vyzdvihuju to akoby to bola najlepsia vlastnost fotaku. Vstavany mikrofon je dost naprd. Pri normalnych hlasitostiah to je ok. Ak pridu ale vyssie, okamzite zistis "oc kraci". Ak robim nejake videozaznamy koncertov, zasadne sa bud dohodnem so zvukarom a ten mi urobi zaznam na minidisc, alebo ak to robim (neviditelne), vezmem si so sebou maly profesionalny recorder (mas aj take, kde si mozes urcit citlivost mikrofonu, pripadne ako v mojom pripade 4 smerovych sparovanych mikrofonov), ktory mi spravi stereo, pripadne 2xstereo zaznam, ktory si potom zosynchronizujem v Premieri.

Preco ti tu takto oponujem? Jednoducho sa snazim ti povedat, aby si sa vyvaroval chyb, ktore som kedysi spravil ja (hlavne ten fourthirds system)

0000010100063537007589480110298104906035049063240490672104906749049071620490717604907239049072770490738504908919
kronix
 kronix      16.09.2009 - 22:13:11 , level: 6, UP   NEW
pozri este uvazujem, a vela ludi ma od neho odhovara.. nic nie je stratene:)

skus ma konecne prosim ta brat ako amatera, ktory nejde kazdy rok kupovat nejaky novy komponent...

1. to ma nezaujima aky to ma nazov:))))

2. crop faktor... :(((( co uz.. do 40 tisic nemozem cakat slavu... 3/4 ma byt nejaky standard od ktoreho mam zevraj ocakavat boom do buducnosti.. cize som pripraveny na pripadne upgrady... aj ked pochybujem ze v najblizsich rokoch budem kupovat novy objektiv..

3. tato gh1 ma dva sposoby ukladania videa.. do strihacieho formaciu mjpeg a do nejakeho "ahcdbla" .. nejdem tocit profesionalne tv reklamy.. idem urobit efekt a tesit sa z neho.. stredna zkradlovka a ako taka kamera ma vide minimalne na 100 tisic, cize sa nemam o com bavit:)

4. v ziadnom pripade to nie je hlavna vlastnost fotaku.. samozrejme, ze integrovany microfon bude vzdy ubohy.. prave preto ma moznost pripojenia externeho mikrofonu a vpripade nutnosti sa da primontovat na miesto blesku.. a tiez si ponukol logicke a dobre riesenie nahravat zvuk oddelene... zvuku sa nebolo treba venovat...

kazdopadne ti velmi pekne dakujem za zmysluplnu diskuziu a rady, ktore mi davas.. aj ked to mozno nevypada, ale beriem to v uvahu..

000001010006353700758948011029810490603504906324049067210490674904907162049071760490723904907277049073850490891904908959
out yonder
 out yonder      16.09.2009 - 22:31:53 , level: 7, UP   NEW
este k tomu crop faktoru 1:2 crop nie je riesenie do buducnosti...myslel som si to pred piatimi rokmi, skla ma olympus skvele...ale kurewsky drahe. Ziadny standard to nebude. to mi mozes verit, a ak nie, hodim medzi znamych anketu, co ti na to povedia oni...to nehovorim ako zaryty nikonak. fakt som si s olympusom peknych par rokov odfotil.

a nazov...to nie je nazov, ide o to ci je to true zrkadlovka alebo fake obrovsky kompakt (s vymenitelnym sklom).

Plne suhlasim so smokom a vsetkym co napisal nizsie.

00000101000635370075894801102981049060350490632404906721049067490490716204907176049072390490727704907385049089190490895904909025
kronix
 kronix      16.09.2009 - 23:00:13 , level: 8, UP   NEW
mne nerobi problem pouzivat kompakt, zaujimaju ma realne vysledky:) potrebujem kvalitnu automatiku a sup dalej:)

000001010006353700758948011029810490603504906324049067210490674904907162049071760490723904907277049073850490891904908934
smok
 smok      16.09.2009 - 22:20:33 , level: 7, UP   NEW
EVF je zloba, co uvidis ked budes chciet fotit v low light. Prave preto ze si zacinajuci by si si mal kupit nieco co je overene a co sa dobre a lahko pouziva.

T.j. Canon 500D

Tiez argument ze "od 3/4 sa ocakava boom" - no je tu uz pekne dlho a ziadny boom. Canon najonet uz boom ma, kupis MRTE lacnych a dobrych objekivov za vsetky Tamron 17-50 F2.8. A ked ta to zacne bavit a budes mat nejake peniaze, plynuje prejdes to L segmentu.

Preco ako zaciatocnik ist do niecoho co este len ocakava boom, ked existuje obrovska overena platforma :)

To je ta otazka ktoru si asi kladie kazdyu kto cita tvoje prispevky teraz.

PS. EVF NIE!!! :)

00000101000635370075894801102981049060350490632404906721049067490490716204907176049072390490727704907385049089190490893404908993
kronix
 kronix      16.09.2009 - 22:48:14 , level: 8, UP   NEW
cim viac ludi mi hovori to iste... hmm:)

ale ja si stale myslim, ze to je vasa profesionalna deformacia otvorit dvere menej znamym veciam:)

vela ludi, stavi radsej na istotu ja milujem nekonvecne veci, experimenty.. vzdy radsej kupim menej trendovu vec s viac funckiami... neignorujem meno, ale zaroven nic pre mna neznamena.. pri kupe kazdej elektroniky su pre mna najdolezitejsie: 1. diskuzie 2. testy recenzie 3. odporucania znamych .. nedam sa ovplivnit tym, ze niekto ma rad nejaku znacku... tymto nechcem absolutne zhadzovat CANON - respect.. canon je kvalita, ale zaroven neponuka nic zadarmo:)

nechystam sa stat fotografom.. fotografovanie je pre mna nutny technicky problem, ktory musim vyriesit pred pracou v photoshope...

0000010100063537007589480110298104906035049063240490672104906749049071620490717604907239049072770490738504908919049089340490899304909067
smok
 smok      16.09.2009 - 23:22:08 , level: 9, UP   NEW
jj sak si to kup a uvidis :) ja som uz mal zastup fotakov a co najviac lutujem je kupa Panasonic FZ30 namiesto Canon 300D pred 3 rokmi.
uff rok naviac cez EVF dakujem :)

tiez by ma zaujimalo co ti dava Panasonic navyse lol :) nedostupnost skiel? absenciu hladaciku? :)) iste sa najdu aj dalsie skvele veci

000001010006353700758948011029810490603504906324049067210490674904907162049071760490723904907277049073850490891904908934049089930490906704909105
kronix
 kronix      16.09.2009 - 23:45:30 , level: 10, UP   NEW
neviem skade si prisiel k tomu, ze ma absenciu hladaciku.. praveze som cital, ze ho ma extremne kvalitny so 100% pokrytim a ma 1,5 milionov bodov.. prave hladacik bol vychvalovany, ze v jeho hladaciku je tolko informacii o ktorych sa zrkadlovkam ani len nesniva...

a co sa tyka nedostupnosti skiel.. nevyznam sa.. neviem.. cital som, ze existuje preradnik s ktorym dokazem namontovat lubovolny objektiv od vsetkych vyrobcov... cize pokrytie celeho trhu mi nepride nejak "nedostupne":)

tazko sa mi diskutuje ked pises uplne nepotvrdene informacie:((
skus si aspon trosku prestudovat recenziu o nom.. tu je velmi podrobne info.. zaroven porovnanie napriklad s canonom 500D.. ja sa moc do toho nevyznam .. pozri a skus mi napisat REALNU nevyhodu
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicdmcgh1/page20.asp

00000101000635370075894801102981049060350490632404906721049067490490716204907176049072390490727704907385049089190490893404908993049090670490910504910094
smok
 smok      17.09.2009 - 14:55:03 , level: 11, UP   NEW
nic v zlom ale "cital som ze existuje preradnik na lubovolny objektiv" proste nie je dobre riesenie, ostrenie bude pomalsie, pripadnie ziadne, zmenia sa nejake pomery, proste to nebude to iste dobre sklo

k EVF len tolko (z danej recenzie):

There's no doubt that electronic viewfinders aren't going to replace optical reflex finders for all applications in the near future (the display gets quite noisy and the refresh rate drops to a rather 'jerky' level in very low light, and it will inevitably impact on shutter lag), but this is a real move in the right direction - it's perfectly possible to check critical focus using the EVF, and there seems to be very little video lag.

ja som si na zaklade recenzie na DPR kupil Pana FZ30, tiez som bol strasne nadseny a vsetko a prislo take dlhie a tiahle sklamanie. Samozrejme tento aparat je ina trieda ale aj DSLR su uz mrte dalej odvtedy.

co ma najviac zaraza ze to ides kupovat na profesionalne ucely a predsa len sa zenies do neoverenho experimentu.

dalej, ak budes chciet toto predat, tak necakaj ze si to podrzi cenu ako napr. Canon 500D...

0000010100063537007589480110298104906035049063240490672104906749049071620490717604907239049072770490738504908919049089340490899304909029
out yonder
 out yonder      16.09.2009 - 23:01:46 , level: 9, UP   NEW
prave tieto pseudozrkadlovky su trendove...ma to byt vraj nieco lepsie ako kompakt, v konecnom dosledku ale ani velmi nie je. Canon ani Nikon nie je o trende a o znacke...to je o skutocnej funkcnosti. Skor naozaj tieto videa a podobne veci su trendom.

Moj, a ucite nie len moje posledne slovo je proti kupe takehoto typu aparatu. Zariad sa uz ako chces, ver mi ale, ze to, ze vieme co je a co nie je vyuzitelne a funkcne nie je profesionalna deformacia ale obycajna skusenost. Ja tiez fotim aj kompaktom...ale aj ten si vyberam podla poziadaviek a aby bol za danu cenu najlepsi.

000001010006353700758948011029810490603504906324049067210490674904907162049071760490723904907277049073850490891904908934049089930490902904909088
kronix
 kronix      16.09.2009 - 23:34:19 , level: 10, UP   NEW
ked si zhrniem vsetky negativa, ktore som na nho zatial od vas pocul

1. ze ma horsi crop.. do 40 tisic to je standart
2. ze to nie je real zrkadlkova, ale nejaky podivny mix (nezaujima ma to)
3. ze ma 3/4 vzhladom nato, ze sa ho nechystam skoro vobec upgradovat mi to moze byt ukradnute.. jediny potencionalny objektiv by bol na fotky v tme s velkou svetelnostou
4. sum.. do iso 800 robi velmi podobne ako jeho kolegovia, cize svetelnost riesit uz len bodom 3.

v recenziach z doveryhodnych zdrojov podava obrovske vysledky.. pre mna ako vecneho amatera je takato hracka vhodna.. nikdy si nebudem dokazovat moje fotograficke schopnosti.. nejak nevies zobrat do uvahy co som spominal x krat.. ze nie som fotograf ani fotografom nechcem byt.. som amater, ktory sa chce radovat z efektov..

0000010100063537007589480110298104906035049063240490672104906749049071620490717604907239049072770490738504907451
iliT
 iliT      16.09.2009 - 09:24:47 , level: 6, UP   NEW
suhlasim s tym ze asi budes banovat... Ja som sa pred dvoma rokmi tiez rozhodoval medzi zrkadlovkou a DSLR a kupil som DSLR lebo som chcel nieco co robi aj videa. A po dvoch rokoch pouzivania nemozem na svoje DSLR povedat krive slovo, ALE viac by som si uz DSLR nekupil.. radsej zrkadlovku zvlast a kameru zvlast.

000001010006353700758948011029810490603504906324049067210490674904907162049071760490723904907277049073850490745104907457
out yonder
 out yonder      16.09.2009 - 09:27:02 , level: 7, UP   NEW
sorry ale slovo zrkadlovka a DSLR je to iste :)

DSLR = Digital single-lens reflex camera

00000101000635370075894801102981049060350490632404906721049067490490716204907176049072390490727704907385049074510490745704907467
iliT
 iliT      16.09.2009 - 09:33:13 , level: 8, UP   NEW
jo ospravedlnujem sa :D uz to citam moc :D myslel som tym ten Lumix, ten oznacuju ako "hybridnu zrkadlovku" moj zasa ako EVF zrkadlovku, mam z toho uz gulas :D ale chapeme sa co tym myslim :D