cwbe coordinatez:
808143
4602120

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::
total children::1
show[ 2 | 3] flat


inak dneska som si kupil v ekoporadni Zivica kavu instantnu Latino a otvaracie hodiny uz maju zmenene na utorok, streda 12-18 a vo stvrtok 10 - 12
a maju aj novy internetovy obchod
http://www.ekoobchod.sk/fair-trade/view-all-products.html




008081430460212004602352
valdemar
 valdemar      24.03.2009 - 22:32:55 , level: 1, UP   NEW
1ccd922a9cc7835dfe5a9d1af8adf28c.jpg

vyzera pekne, len chyba pocet stran

00808143046021200460235204602901
zack
 zack      25.03.2009 - 09:33:09 (modif: 25.03.2009 - 09:37:36), level: 2, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
mala by mat 57 stran...

ale nechapem jedno ako moze kniha v elektronickej podobe / PDF stat skoro 5 krat viac ako tlacena verzia v eko obchode zivica?!

0080814304602120046023520460290104603307
valdemar
 valdemar      25.03.2009 - 12:21:22 , level: 3, UP   NEW
uh, je to viacej eko :))

00808143046021200460235204602740
k0zmonAut
 k0zmonAut      25.03.2009 - 08:15:22 , level: 2, UP   NEW
noo.. ak je to o zateplovani..a takych veciach ako sadeni travi na streche.. moze byt zaujimave :)
inak ved im napis.. alebo sa tam zastav.

0080814304602120046023520460274004603311
valdemar
 valdemar      25.03.2009 - 12:22:27 , level: 3, UP   NEW
Zelena architektura nie je o zateplovani :)

008081430460212004602352046027400460331104603800
(baky)
 (baky)      25.03.2009 - 15:09:01 , level: 4, UP   NEW
podla mna ano aj :)

00808143046021200460235204602740046033110460380004603829
valdemar
 valdemar      25.03.2009 - 15:17:34 , level: 5, UP   NEW
A sustainable building, or green building is an outcome of a design which focuses on increasing the efficiency of resource use — energy, water, and materials — while reducing building impacts on human health and the environment during the building's lifecycle, through better siting, design, construction, operation, maintenance, and removal.

Jedna sa o filozofiu vyuzivanu pri NAVRHU budovy a nie pri neskorsom znizovani energetickej narocnosti.

0080814304602120046023520460274004603311046038000460382904604950
k0zmonAut
 k0zmonAut      25.03.2009 - 22:41:18 , level: 6, UP   NEW
increasing the efficiency of resource use — energy, water, and materials
myslim, ze tym zdrojom je jedno ci ich setria v novom alebo starom dome.. hlavne ide o to aby boli setrene.

008081430460212004602352046027400460331104603800046038290460495004605787
valdemar
 valdemar      26.03.2009 - 11:26:21 , level: 7, UP   NEW
Ide o to, aby si navrhol obvodove konstrukcie s dostatocnym tepelnym odporom, aby nebolo nutne riesit zateplovanie ;)

00808143046021200460235204602740046033110460380004603829046049500460578704610568
(baky)
 (baky)      28.03.2009 - 10:20:47 , level: 8, UP   NEW
ale predsa aj zo starej budovy mozes spravit green building tym, ze zavedies rozne ekologicke zalezitosti pocnuc dobrym zateplenim, cez napr. zelene strechy, solarne panely, obehy vody a pod.

0080814304602120046023520460274004603311046038000460382904604950046057870461056804610596
valdemar
 valdemar      28.03.2009 - 10:42:02 , level: 9, UP   NEW
Kurátor výstavy Petr Kratochvíl vybral pět desítek českých staveb, pro jejichž autory i klienty bylo vedle primárního hlediska šetrného přístupu k přírodě důležité také kvalitní architektonické řešení. Název výstavy tak neodkazuje ke konkrétním cestám úsporného a ekologického stavění, ale je metaforou dobrého bydlení v souladu s přírodou. Návštěvníci se mohou přesvědčit, že „zelený“ dům nemusí být nutně nudnou stavbou plnou izolace, obalenou solárními panely. Prezentované realizace se vyznačují snahou o symbiózu s krajinou a hledáním využitelných paralel s přírodními tvary a strukturami.

„Hledisko udržitelného rozvoje se ve světové architektuře stále výrazněji prosazuje jako důležité kritérium a vodítko architektonických návrhů. Nedávná mezinárodní konference v Praze „Udržitelná výstavba budov ve střední Evropě“ ukazuje, že se toto povědomí začíná stále více prosazovat také u nás, což dokládá i vítězství takto koncipovaných staveb v posledních ročnících české Grand Prix architektů (Centrum ekologické výchovy Sluňákov mladého ateliéru Projektil, nová radlická Centrála ČSOB studia Josefa Pleskota AP ateliér). Zdá se však, že se v našich poměrech zatím větší pozornost věnuje technickým aspektům ekologicky šetrného stavění (materiály, způsoby vytápění, chlazení, apod.), méně příkladů však najdeme, kdy je toto ekologicko-technické hledisko v rovnováze s kvalitou celkového architektonického řešení, nebo dokonce je inspirací originální architektury.“
http://www.zelena-architektura.cz

008081430460212004602352046027400460331104603800046038290460495004605787046105680461059604610780
(baky)
 (baky)      28.03.2009 - 12:46:29 [1K] , level: 10, UP   NEW
prepac ale tieto citaty co si sem dal vobec nepredkladaju argumenty, preco by green building nemohlo zahrnovat aj prerabanie strarych budov na sustainable.

prave naopak, pozeram sa na ten zdroj co si dal www.zelena-architektura.cz a otvorila som link rakuskych green building architektov, ktori ocividne prerabaju aj starsie stavby:
http://www.reinberg.net/architektur/68
http://www.reinberg.net/architektur/40

Nechcelo sa mi hladat dalsie priklady, tak pouzivam len tento zdroj ktory si mi ponukol, ked budes chciet najdem ti aj dalsie. ja chapem ze green building je hlavne o novych stavbach a novych preciznych a setrnych rieseniach ale niekedy pozaduju zakaznici o zachovat povodny vyzor stavieb (alebo mesto nedovoluje v jeho historickej casti stavat nieco nove, ale chce skor "pretvorit" stare budovy), kedy architekti musia pracovat s povodnymi stavbami a "zenvironmentalnovat" ich- tym padom casto aj napr. zatepluju a inak upravuju.

koniec koncov to nie je vobec zle- burat stare a stavat nove green buildings vobec nie je ucinne (ani environmentalne) a preto vacsina architektov vnima sustainable buildings nielen ako projekty uplne novych stavieb, ale aj prerabanie tych starych. www.greenbuilding.com

00808143046021200460235204602740046033110460380004603829046049500460578704610568046105960461078004611461
valdemar
 valdemar      28.03.2009 - 19:59:57 , level: 11, UP   NEW
Omfg :) Ja s tebou nedebatujem. Popisal som ti fakt. A co ze nejaki architekti riesia aj rekonstrukcie? To mal byt akoze argument? ;) + To ze si niekto nazve web stranku green building este neznamena, ze ta stranka bude o green architecture.

"burat stare a stavat nove green buildings vobec nie je ucinne" - nemas pravdu

0080814304602120046023520460274004603311046038000460382904604950046057870461056804610596046107800461146104612298
(baky)
 (baky)      29.03.2009 - 12:34:59 , level: 12, UP   NEW
ani ja uz s tebou nedebatujem. proste si mi zase ukazal, ze s tebou sa to neda.

;)

008081430460212004602352046027400460331104603800046038290460495004605787046105680461059604610780046114610461229804612323
valdemar
 valdemar      29.03.2009 - 12:46:03 , level: 13, UP   NEW
fakty su fakty, toto nie je politologia ;)

00808143046021200460235204602740046033110460380004603829046049500460578704610568046105960461078004611461046122980461232304612906
(baky)
 (baky)      29.03.2009 - 18:27:05 , level: 14, UP   NEW
sorry ale najprv sa pozri na tie tvoje "fakty" skopirovane z wikipedie ktorymi aj tak nic nevysvetlujes:

A sustainable building, or green building is an outcome of a design which focuses on increasing the efficiency of resource use — energy, water, and materials — while reducing building impacts on human health and the environment during the building's lifecycle, through better siting, design, construction, operation, maintenance, and removal.

kde mas v tomto prosim ta, ze by green building nemohol zahrnat aj upravu starych domov? a dalsi tvoj "zdroj"- tu mi to tiez nejak unika:

"When is a house ecological? Does the use of natural materials and solar cells on the roof make a building an example of "green" architecture? Perhaps even Antoni Gaudí and Frank Lloyd Wright designed "greener" buildings than most contemporary architects, whose low-energy houses scarcely differ outwardly from traditional ones.

James Wines puts up the various - and often irreconcilable - concepts of environmentally-friendly architecture for discussion, making a case for an architecture that not only focuses on technological solutions, but also tries to reconcile man and nature in its formal idiom. Among the examples of contemporary ecological architecture presented are works by Emilio Ambasz, Gustav Peichl, Arthur Quarmby, Jean Nouvel, Sim Van der Ryn, Jourda and Perraudin, Log ID, James Cutler, Stanley Saitowitz, François Roche, Nigel Coates and Michael Sorkin."

asi to potrebujem zvyraznit cervenou.

a ani ten tvoj treti citat z www.zelenaarchitektura.cz prestavby nevylucuje.

oproti tomu ja som ti dala zdroje na architektov, teda priamo na tych, co sa priamo venuju green buildingu a AJ prestavbam a ukazala som ti, ako k tomu pojmu pristupuju oni. a ty ma aj tak zhadzujes.


a na zaver vyjadrenie k tomu tvojmu "argumentu" k mojej veticke:

"burat stare a stavat nove green buildings vobec nie je ucinne" - nemas pravdu


je naozaj otazne, ci sa oplati z environmentalneho hladiska burat starsiu budovu- zober si mnozstvo energie pri jej demolacii, mnozstvo vzniknuteho odpadu, ktory je zvacsa nerecyklovatelny a mieru (docasneho) znecistenia prostredia napr. prachom. naozaj si si taky isty, ze nie je lepsie dat starym budovam novu formu?

inak toto je moj posledny koment k tejto teme a mam pocit ze asi aj k tvojim hocijakym dalsim, lebo ma neustale znovu a znovu presviedcas, ze s tebou je hocijako zmyslana diskusia nemozna ;)

0080814304602120046023520460274004603311046038000460382904604950046057870461056804610596046107800461146104612298046123230461290604613195
valdemar
 valdemar      29.03.2009 - 21:06:42 , level: 15, UP   NEW
staci citat

outcome of a design

Perhaps even Antoni Gaudí and Frank Lloyd Wright designed "greener" buildings than most contemporary architects, whose low-energy houses scarcely differ outwardly from traditional ones

making a case for an architecture that not only focuses on technological solutions, but also tries to reconcile man and nature in its formal idiom

Heh, uz je to zrazu "otazne"? :) tvoje predosle vyjadrenie: vobec nie je ucinne

mnozstvo vzniknuteho odpadu, ktory je zvacsa nerecyklovatelny - hlupost

Ja s tebou koncim, lebo nevies citat, chapat a pises bludy :)

0080814304602120046023520460274004603311046038000460382904604950046057870461056804610585
valdemar
 valdemar      28.03.2009 - 10:30:20 , level: 9, UP   NEW
Vy to stale nechapete. Toto nie je vec, o ktorej by ste mohli diskutovat :)
http://www.martinus.sk/?uItem=55123