cwbe coordinatez:
101
63539
63556
1122092
3444244
3444674

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::
total children::3
show[ 2 | 3] flat


heh, to chcem aj ja adoptovat. Ale nepoznam ani 1 chlapa co by si to tak vedel predstavit. Moj nazor je taky, ze asi je lepsie "vybavit si" to adoptovane skor ako vlastne - naucis sa o com je starat sa o niekoho.. vlastne ked si predstavim slovo "rodina" vobec nemam zakodovane aby to "dieta" bolo uplne mimimimini, je to aj tak dost prace ze jo... Jo inak ale neviem ako na Slovensku ale v Cechach sa CAKA.
Aspon 3 roky. Strasne vela byrokratickych obstacles.. musi byt rodina fit, mama otec fit, pokial si pamatam z prednasok tak nam hovorili ze sa to vybavuje dost dlho. Ale napr. jedna moja kamoska "adoptovala" cernosku :)) posiela jej cash do afriky .) a mala jej za to kresli obrazky a pise listy




00000101000635390006355601122092034442440344467403444764
svarga
 svarga      23.10.2007 - 20:08:03 , level: 1, UP   NEW
fuh, to je divne... trochu s detmi ako s vecou... aj ked je pravda ze vlastne deticky cakaju mnohokrat ludia tiez "nepripraveni", ale su vrhnuti do vody a deti ti nedaju nic ine ako moznost dat im svoj cas, laskavost, trpezlivost, starostlivost a Lasku... je to v reali fakt mimo takychto uvah.
inak adopcia nie je az taky problem, je dobre dat dietatu novy domov, trva to vzdy kolko treba, aj malo, aj vela, ale najprv treba s tymi detmi travit cas, vyskusat seba...
dobre info tu:
http://www.navrat.sk/docs/hladame_rodicov_06.pdf

0000010100063539000635560112209203444244034446740344470703446478
blondava mrha
 blondava mrha      24.10.2007 - 14:44:58 (modif: 24.10.2007 - 14:45:28) [1K] , level: 2, UP   SIRôTKA!!CONTENT CHANGED!!
no v prvom rade tyka sa to ludi co niekedy uvazovali o adopcii
Totalne suhlasim s maralo a bib ze je to ovela narocnejsie, ako s vlastnym dietatom, ktore formujes od mala... preto myslim ze to kazdy nedokaze.
Treba sa zamysliet nad vlastnou motivaciou (aky pocit mi to da ze si adoptujem dieta? preco to chcem urobit? skutocne s tym chcem zit? neohrozi ma pripadna "materinska laska" ktora vznikne k mojmu vlastnemu dietatu? dokazem ho vychovat tak, aby nemalo pocit ze je menej dolezite ako moje vlastne?)
Imho adopcia je velmi slachetny cin, a rozhodne zasiahne a zmeni zivoty oboch stran. Neviem kde som sa tam zmienovala o "menej starostlivosti"... o to prave ide aby rodicia neuprednostnovali vlastne, v podstate je jedno ci pride adoptovane pred alebo po vlastnych. To je presne ako otazka "ktore dieta je pre mna dolezitejsie".. a co si myslim ze tym ze nema moje geny, mozu s nim byt take problemy, o ktorych teraz ani netusim - ale aj na to musi byt clovek pripraveny a chciet to prekonavat s tym cloviecikom.

000001010006353900063556011220920344424403444674034447070344647803446531
bib
 bib      24.10.2007 - 15:12:29 , level: 3, UP   NEW
joj, toto je pekne napisane.
skratka ak to ma byt naozaj, je to na cely zivot. a vlastne ta narocnejsia cesta pre obidve strany.
este mi napadla jedna "drobnost". ked je dieta cca 4 rocne (t.j. velke), zije v domove, ma svoj svet. spolubyvajucich, kamaratov, tety opatrovatelky, rezim..skratka svoj vlastny vesmir. a donesies ho domov. dajme tomu peknym autom, do peknej izby, kde zrazu zostane samo. napriklad tam nie je ani surodenec. to mi pride velky sok pre toho cloviecika. obrovsky.
samozrejme da sa tato tema otacat z mnohych stran. super, ze sme ju tu nacali.

00000101000635390006355601122092034442440344467403444707034464780344653101782098
psycho
 psycho      15.07.2005 - 14:30:24 (modif: 24.10.2007 - 16:05:18), level: 4, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
.
prepac, ale pokial tomu dobre rozumiem, tak to, ze dieta si mozu adoptovat az po minimalne 9 mesiacoch, neznamena, ze ho zrazu donesu domov.. tych 9 mesiacov je praveze doba, kedy si najprv dieta navykne na svojich potencionalnych rodicov, ak si budu rozumiet, tak ho mozu zacat bravat domov, a ak vsetko pojde dobre a dieta bude s nimi stastne a bude mu v novom domove dobre, tak este musi dat suhlas to dieta, ze naozaj CHCE prave tychto novych rodicov, atd..

na adopcia.sk je o tom ovela viac a je to velmi zaujimave citanie

0000010100063539000635560112209203444244034446740344470703446402
Zunajda
 Zunajda      24.10.2007 - 14:17:33 (modif: 24.10.2007 - 14:18:09), level: 2, UP   SIRôTKA!!CONTENT CHANGED!!
pouzila zly slovnik, ale asi to tak nemyslela...ja pisem nieco podobne, ale naopak vyssie a to len preto, lebo prispevok o tom, co je lepsie pre moju karieru...sa mi zda trosku naivny (aj ked je super, ze vznikla tato diskusia).

myslim si, ze adoptovat si dieta je uplne uzasna vec, len nie kazdy na to staci...vynervovany clovek, ktory zisti, ze kariera sa mu ruti, dieta nie je take, ako davaju vo filmoch, ze ma byt...a on nie je taky super pokojny ujo, ako si myslel, ze je...moze niekedy ublizit

00000101000635390006355601122092034442440344467403444701
bib
 bib      23.10.2007 - 19:38:48 [4K] , level: 1, UP   NEW
mne to pride trocha scestne cele. odhliadnuc od materialnych hovadin..nemoze byt v tomto pripade aj vlk syty a aj ovca cela. na vlastnom dietati sa podla mna clovek nauci najlepsie. a zaroven s laskou - lebo je ich vlastne. tiez sa vela musi naucit. kedze deti z domova, pripadne dojc. ustavu potrebujeu OVELA trpezlivejsi pristup a OVELA viac prace, nikdy by som nevolila "postup" - najskor adopcia, potom vlastne dieta. pravdu povediac, mam 2 deti, ale na 4 rocne by som si netrufala.

treba si pobrowsovat vela informacii, dat si dokopy aj to, ze deticky z ustavov maju silne narusene prepojenie matka-dieta..nikto sa ich od malicka nedotykal, ich plac nikdy nic neznamenal (sestricky, ktore sa staraju o cca 10 deti naraz v dojc. ustave, nemaju na babenko ani cas, ani vraj nesmu ziadne z nich privinut, cicikat..) osobne by som urcite chcela iba babo z porodnice a bola by som s nim HNED po porode. dotykat sa, ovoniavat sa, prihovarat sa..ak to dieta po narodeni nema, uz sa jeho odtrhnutie od mamy neda nikdy vratit. ono sa totiz narodi do uplne ineho sveta a boji sa. treba mu postupne jemne ukazovat cestu.

tolko moj nazor. drzim palce pri spravnom rozhodnuti.

0000010100063539000635560112209203444244034446740344470103444798
psycho
 psycho      23.10.2007 - 20:22:06 , level: 2, UP   NEW
vdaka, len tolko by som, ze nie 'na vlastnom dietati sa clovek nauci', pretoze ono by bolo vlastne, s laskou a so vsetkym
mozno 'lepsie sa clovek nauci, ak ma dieta od narodenia'

aj keby si tazsie zvykalo, aj tak by mu bolo lepsie, nez keby zostalo v domove, nie?

jedna vec sa mi nezda, a to ze takemu starsiemu by sa mozno tiez bolo treba venovat celodenne, tak ako malemu, aby sa vytvoril vztah - ale mozno ani nie, myslim, ze ked bude roky vyrastat v dobrej domacnosti, tak ten vztah sa vytvori, a bude na tom ovela lepsie nez mnohe ine deti, ktore maju 'zlych' rodicov

000001010006353900063556011220920344424403444674034447010344479803446291
mamaralo
 mamaralo      24.10.2007 - 13:37:02 , level: 3, UP   NEW
nechcem ti kazit iluzie ale praca s emocionalne narusenymi
detmi je naozaj naozaj narocna, odporucam
to co svarga, ak mas naozaj hlbsi zaujem ako len
debatku na kybci, navstevu detskeho domova,
dojcenskeho ustavu, detskej psychiatrie, domova socialnych sluzieb
whateva, zistis sam..

000001010006353900063556011220920344424403444674034447010344479803446192
bib
 bib      24.10.2007 - 12:55:29 , level: 3, UP   NEW
starsie deti robia rozne "pestva". najdes podla mna vela veci na nete. existuje aj nejaky casopis, kde si rodicia vymienaju informacie o adaptacii deticiek do rodiny. podla mna je cakacia doba aj preto taka dlha, aby sa nekonalo unahlene a tiez preto, aby mali rodicia dost casu na mnoho pohovorov so psychologom. to by som nepodcenovala.

a toto 'lepsie sa clovek nauci, ak ma dieta od narodenia' - ano, jasne. ale teda podla mna. tak nejak to citim. a velmi fandim kazdemu, kto to zvladne aj so starsimi detmi. pretoze uznavam takych, ktori to dokazu, ale osobne by som si na to netrufala.