cwbe coordinatez:
101
63539
63556
1122092
2954337
2954758
2955318
2955491

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::
total children::2
show[ 2 | 3] flat


nazdavam sa, ze je to dost k teme.
rovnako ako je k teme to ze povolanie lekara a zdravotnej setricky je najodpudivejsie povolanie na zemeguli (asi nikdy v zivote nepochopim motivy ludi, ktori sa rozhodnu studovat lekarstvo ale to je iba BTW), a vykonavat ho v podmienkach akych sa robi na SK - nemozme sa nicomu cudovat. a cudujem sa tej pani z mailu, ze sa cuduje a je nasrata.
nevyznam sa v problematike, ale tipujem, ze keby siahla hlbsie do vrecka a zobrala dcerku do sukromnej kliniky nebude vystavena traumatizujucim pohladom, ktore opisuje vyssie.
nic to ale nemeni na fakte, ze mame zdravotnu starostlivost zadarmo, socik v nemocniciach a nasrati personal, ktori pracuje za almuzny.
no a aktualne este vladu, ktora to nemieni riesit.




000001010006353900063556011220920295433702954758029553180295549102955945
TomX
 TomX      28.02.2007 - 19:31:03 [1K] , level: 1, UP   NEW
nesuhlasim.

nemyslim si ze by v tomto povolani mali zohravat najdolezitejsiu ulohu peniaze.

vyber povolania je slobodny.
a povedzme si to narovinu - su aj vynosnejsie povolania ako byt zdravotnou sestrou.
*prototyp* sestricky o ktorej sa tu rozpravame to vedela dopredu a bola jej slobodna vola
ist robit to co *by mala* robit.
nikto ju nenutil ist "pomahat ludom".
ak si niekto vyberie povolanie zdravotnej sestry koli peniazom, myslim ze robi chybu - avsak stale si myslim ze existuju ludia ktori to robi pre nieco ine.
tych si vazim.

to ze je financne nedocenena je pravda a dava jej to pravo byt nahnevanou.
na vladu, na zamestnavatela ak s prostriedkami nehospodari efektivne, na zivotnu uroven na slovensku, na vsetko mozne.
ale NIE NA SVOJICH PACIENTOV!
obvzlast ak sa rozpravame o malych detoch.
to nie je o peniazoch ale o obycajnej ludskosti - to je to co by malo byt prvym predpokladom na vykon tohto povolania.

dalsia vec - nemame zdravotnu starostlivost zadarmo.
neviem ci uz platis dane alebo nie ale ver tomu ze zdravotna starostlivost zadarmo nie je :)

00000101000635390006355601122092029543370295475802955318029554910295594502956888
paradigm shift
 paradigm shift      01.03.2007 - 08:09:43 [1K] , level: 2, UP   NEW
ja si viem zase celkom dobre predstavit, ze dobra vola, mile a asertivne spravanie zdravotnej sestricky konci, ked je odkazana na nakupy v lidli a ked jej kazdy den rucia do ucha raz z lava, raz z prava hystericke prvorodicky o tom ako ma robit svoju pracu.
tiez si viem predstavit pani setricku , ktora si svoje povolanie vyberala pred 20-timi rokmi, ked sa budovala socialisticka spolocnost, stavby nemocnic vonali novotou, zdravotneho materialu bolo dostatok , lekari a sestricky boli polobohovia. od vtedy do zdravotnych zariadeni nikto nic neinvestoval a cely ten pracovny priestor, ktory sluboval kedysi krasnu pracu, v krasnom prostredi sa zmenil priamo pred ich ocami na zdevastovastovane cosi, ktoremu sa musi sudni clovek cudovat, pretoze tu ani vojna nebola, zaroven denno denne chyba zdravotnicky material a pribudli hystericke mamicky.
no a ked tvrdis, ze platenim dani nie je zdravotnictvo zadarmo, tak potom netusim, preco v nom chybaju love na vsetko.

00000101000635390006355601122092029543370295475802955318029554910295594502956176
ooo
 ooo      28.02.2007 - 20:55:25 [1K] , level: 2, UP   NEW
tomas, v petrzalke sa skoro zatvorili oddelenia pretoze za tie almuzny im tam nikto nechcel ist. ak dnes stretnes usmiatu sestricku plnu ochoty pomoct, mas skor stastie (a stretas tu co to nerobi kvoli peniazom a ma dovod preco nie je za hranicami).
popri tejto kritike na reformu, ktora v zdravotnictve prebehla nesomral nikto.. kazdy kto tam bol to asi dojebal este viac a na personal zabudli.. a zamestnanci su vzdy klucovy. obzvlast v zdravotnictve.
preto je dnes v prahe, viedni, mlade sestricky opatruju nacierno dochodcov po rakuskych dedinach. je to proste v pici a ubera sa to smerom k bulharskym a rumunskym sestrickam a doktorom imho.

0000010100063539000635560112209202954337029547580295531802955491029559450295617602957061
TomX
 TomX      01.03.2007 - 09:55:03 [5K] , level: 3, UP   NEW
to je vsetko pravda. ja len podotykam ze si svoju nespokojnost s ohodnotenim jednoducho nemoze vyvrsovat na svojich pacientoch pretoze je to implicitne nezlucitelne s vykonom tohto povolania.

000001010006353900063556011220920295433702954758029553180295549102955945029561760295706102957105
adam
 adam      01.03.2007 - 10:10:12 , level: 4, UP   NEW
tak!

000001010006353900063556011220920295433702954758029553180295549102955608
svarga
 svarga      28.02.2007 - 17:15:40 [1K] , level: 1, UP   NEW
myslim ze toto sice moze byt hlbsou pricinou, ale to vyzaduje komplexne riesenie a to pride prave vtedy, ak sa ukaze, ze tento system nefunguje v konkretnych pripadoch. ci kvoli tomu ci maju sestricky 8 tisic, alebo pre cokolvek ine, mne je to jedno, nech idu prec a nech to pre mna za mna zrusia, ale zazil som aj sestricky ktore maju dodnes 12tisic a robia to 40 rokov a nesetria optimizmom, usmevou a obetavostou a skladam im uctu (to je vacsina),

no problem detskej fakultnej nemocnice je o niecom inom - je to tam fakt peklo, neucta, uplne neludsky a lahostajny pristup - fakt ze nie ste ludia ale tela do ktorych my dame chemikalie a pojdete domov. stacilo by naozaj malo, vymenit usporiadanie posteli, system, lepsi pristup... a to uz nie je o peniazoch, ale o mysleni a ochote...

00000101000635390006355601122092029543370295475802955318029554910295560802956535
laykaa
 laykaa      28.02.2007 - 23:24:25 , level: 2, UP   NEW
to je omyl.. to je hlavne o PENIAZOCH, a managemente... a o pocite sebaucty a pracovnom prostredi.

a v neposlednom rade musis brat do uvahy narusene citove zmysly po tolkych rokoch v praxi v zdravotnictve..
jeden by sa z buracky a mrtvoly na kusky, poblil iny by pozbieral zbytky tela do sacku a robil co je treba. podobne s krvacajucim uskom. neobhajujem nikoho ani neodsudzujem.

relativita je v tomto taka velka ze nemozno komentovat bez osobnej skusenosti.

moja mamka pracuje v zdravotnictve, velmi si ju vazim a par ludom aj zachranila, alebo sa pokusila zachranit zivot aj mimo, resp. hlavne v mimopracovnej dobe.

a to, ze sa na nu najaka pica stazovala na urade pre dohlad, a nielen raz a nielen jedna pica, co nebola schopna pochopit predpisy a paravidla, a nebola naucena stat frontu, tak ako kazdy iny. to ze moja mati musi nad ramec svojich pracovnych povinnosti opravovat prenajate vyrobne prostriedky od vlastneho zamestnavatela, a potom este nejaka pica sa stazuje, na to co moja mati nema ani v naplne prace, tak to je fakt ubohe.

kto z vas si nedava pokec v praci, pripadne kafe alebo cigo? hmm? pracujete niekto s ludmi 8 hodin denne? z ludmi akoze beznymi smrtelnikmi co su nakazenymi roznymi chorobami, vlastnym hypochondriami a namyslenostou, a este z vas chcu mat poskoka a otroka... fuk

relativita je v tomto pripade velmi velka, aj ked ju zmiernuje to ze islo o male dieta. ale od toho tu mame predsa Urad.. tak drzim palce, nech to posudi objektivne.

zo skusenosti z irskej nemocnice som rad ze tu to je tak v pohode.. viete si niekto predstavit ze po brutalnej bitke, kde vas napadnu a rozjebu na zemi, cakate na renget hlavy 6 hodin, po tom co po vas pride taxik, ked vas vobec vezbe, ze vyzerate tak rozjbeny ze ste nasilnik. bez painkillerov, kde jedina pomoc je chladena plechovka z autoamtu aby vam ta hlava nepraskla? mozeme byt radi ze mame to co mame, sme tak 95% populacie zeme co sa maju takto dobre. ale jasne pozerjme dopredu a na to co sa ma zlepsit.
ale pocit toho ze som na tom lepsie ako zbytok sveta je celkom v pohode.

0000010100063539000635560112209202954337029547580295531802955491029556080295653502957654
adja
 adja      01.03.2007 - 13:23:30 , level: 3, UP   NEW
nemyslim si, ze je to len o PRACHOCH. Je to o vzajomnej SLUSNOSTI! Myslim, ze ani nejaky financny bonus pre zdravotnikov za extra slusnost voci pacosom, by nic nezmenil. Aj tak by sa naslo x sestier, ktorym by stalo za to vyziapat sa na maleho chlapca, za to ze place za mamou...a rovnako by sa naslo x pacientov a ich pribuznych, ktori by sa sa neustale na nieco stazovali. Prachy toto nezmenia...je to jednoduché a pohodlne sa vyhovarat na male platy!

0000010100063539000635560112209202954337029547580295531802955491029556080295653502957062
svarga
 svarga      01.03.2007 - 09:55:12 , level: 3, UP   NEW
moja mati je lekarka, travil som velku cast detstva medzi lekarmi a sestrickami, osobne som posadnuty sestrickami a milujem ich, odpracoval som aj sam dost casu v nemocnici.
okrem slovenskych som poznal anglicke, spanielske, portugalske, ceske a aj turecke nemocnice.
pristup je naozaj znacne rozdielny, ale vyhol by som sa schematizmua neodsudzoval vobec pausalne slovenske nemocnice, sestricky, starostlivost, rovnako neglorifikoval zahranicie. ale v celku je tu rozdiel, dost markantny. takisto suhlasim ze zdravotnictvo slovenske ma vazne problemy. nepisem ani o mojich "skvelych" zazitkoch s lekarmi...

piseme tu o DETSKEJ FAKULTNEJ NEMOCNICI v Bratislave na Kramaroch a o tom, co sa tam deje. ako mozeste vidiet, tych pripadov je velmi vela, su vazne a stoja za zverejnenie, diskusiu a preverenie. a jednoznacne za napravu vramci moznosti a ta moznost tu existuje.
to je vsetko o co v tomto pripade ide.

00000101000635390006355601122092029543370295475802955318029554910295560802955798
xenqa
 xenqa      28.02.2007 - 18:27:00 [1K] , level: 2, UP   NEW
presne tak. tu sa jedna o ludsky pristup, ktory je zadarmo. teda kvazi zadarmo, samozrejme to niekedy chce sa premoct a aj ked mam blbu naladu, tak nemusim vsetkym ostatnym okolo seba ju pokazit tiez. ja tiez neviem, ake pohnutky vedu ludi k tomu robit medicinu, ale urcite by mali byt ine ako peniaze (haha), ako nejaka prestiz alebo podobne blafy. podla mna ten "spravny a naozajstny" lekar by mal byt nielen dobry fachman, ale v neposlednom rade aj humanista. mal by mat ten ludsky pristup, to teple slovo a hlavne nechapem, preco teda niekto ide robit sestricku, ked nema v sebe tu ochotu chciet pomahat ludom a zmiernovat utrpenie. pre mna by "idealna" zdrav. sestra mala byt nacuvajucim uchom, tou neznou rukou stierajucou pot, tym dobrym anjelom. pisem v superlativoch, je jasne, ze nikto nie je idealny, ale asi viete, ako to myslim.
ano, chapem, nemaju to niekdy a za urcitych podmienok zdravotnici jednoduche, a hovorime, ze nech sa vzijeme do ich situacie. ale preco sa oni zase nepozru na to z perspektivy pacienta? sama viem, ze ked je clovek chory a este k tomu navyse aj v nemocnici a nehovorim uz o tom, ze ani neviem, co mu je a lekari mu aj tak nic nepovedia, tak sa citi vystraseny, osamely a velmi zranitelny.
a myslim, ze zdr. personalu by asi museli riadne zvysit platy, aby pre ludi pohli prstom.

0000010100063539000635560112209202954337029547580295531802955491029556080295579802956856
martin
 martin      01.03.2007 - 07:00:16 , level: 3, UP   NEW
medicina je zabavna, inspirativna praca, kde sa musis (resp. mal by si) cely zivot ucit nieco nove, je to mix psychologie, odbornych vedomosti, analytickeho myslenia a pohotovosti, takze si to vyberaju ludia, ktorych pritahuje prave toto (napr. ja, haha :). pridana hodnota je (zatial este stale) relativne dost vysoka spolocenska prestiz a (aspon v cz zatial este stale) neustale vzrastajuci plat. neviem ako je to aktualne na slovensku, ale urcite je to vsetko nemocnica od nemocnice a oddelenie od oddelenia ine. kazdopadne je podla mna hrubou chybou akokolvek sa natahovat a vadit s pacientmi a pod., neprezradit svoje meno je vyslovene proti etike (kazdy by ho mal mat vycapene na klope btw) a hlavne je to vsetko kontraproduktivne - stacilo aby sestricka deculo pohladila, na pani sa chapavo usmiala a ma pokoj od Uradu a dalsich represii. bohuzial ale na kramaroch (a je to tendencia vsetlych velkych nemocnic) asi maju pocit bezkonkurencnosti co ich opravnuje k tomu, ze pacienta akurat "mechanicky" osetria (t.j. pokial neumrie, alebo nie je dozivotne postihnuty tak sa nema na co stazovat). to sa ale v dohladnej dobe pravdepodobne zmeni, lebo sa na sk aj v cz zacina prebudzat nejake to pravne povedomie a ludia sa zacinaju na toto stazovat (vobec je vo svete velka vacsina staznosti nie na odbornu stranku liecby, ale prave na poruchu komunikacie). takze je to podla mna na mieste, ze sa to pretriasa - nech sa odnaucia takej nechutnej bohorovnosti :)