cwbe coordinatez:
101
63539
63556
1122092
2954337
2954758

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::
total children::2
show[ 2 | 3] flat


trosku hystericke mi to pripada, sestricky a doktor asi nemozu za malo knih, stoliciek alebo za to, ze tam netesnia okna..
takze tento siahodlhy opis hrozostrasneho slovenskeho zdravotnictva vznikol kvoli jednej sestricke 'matfpicistke' co sa jej ani necudujem ze rezignovala na zivot kedze tam robi 40 rokov a zaraba 8 tisic cisteho..

ale bol som tam na pohotovosti a je to tam fakt hruza, tam by ale trebalo asi zamestnat jedneho fizla na plny pracovny uvazok co by tam robil poriadky a dokupit lavicky by tiez mohli (najlepsie take co sa daju umyt od mocu)

ale oproti pohotovosti v leviciach, co som tiez osobne zazil, mame tu luxus a uzasny personal :)




00000101000635390006355601122092029543370295475802955318
TomX
 TomX      28.02.2007 - 15:31:59 , level: 1, UP   NEW
to ze zaraba 8 tisic cisteho je momentalne imho dost ot.

0000010100063539000635560112209202954337029547580295531802955491
paradigm shift
 paradigm shift      28.02.2007 - 16:37:15 , level: 2, UP   NEW
nazdavam sa, ze je to dost k teme.
rovnako ako je k teme to ze povolanie lekara a zdravotnej setricky je najodpudivejsie povolanie na zemeguli (asi nikdy v zivote nepochopim motivy ludi, ktori sa rozhodnu studovat lekarstvo ale to je iba BTW), a vykonavat ho v podmienkach akych sa robi na SK - nemozme sa nicomu cudovat. a cudujem sa tej pani z mailu, ze sa cuduje a je nasrata.
nevyznam sa v problematike, ale tipujem, ze keby siahla hlbsie do vrecka a zobrala dcerku do sukromnej kliniky nebude vystavena traumatizujucim pohladom, ktore opisuje vyssie.
nic to ale nemeni na fakte, ze mame zdravotnu starostlivost zadarmo, socik v nemocniciach a nasrati personal, ktori pracuje za almuzny.
no a aktualne este vladu, ktora to nemieni riesit.

000001010006353900063556011220920295433702954758029553180295549102955945
TomX
 TomX      28.02.2007 - 19:31:03 [1K] , level: 3, UP   NEW
nesuhlasim.

nemyslim si ze by v tomto povolani mali zohravat najdolezitejsiu ulohu peniaze.

vyber povolania je slobodny.
a povedzme si to narovinu - su aj vynosnejsie povolania ako byt zdravotnou sestrou.
*prototyp* sestricky o ktorej sa tu rozpravame to vedela dopredu a bola jej slobodna vola
ist robit to co *by mala* robit.
nikto ju nenutil ist "pomahat ludom".
ak si niekto vyberie povolanie zdravotnej sestry koli peniazom, myslim ze robi chybu - avsak stale si myslim ze existuju ludia ktori to robi pre nieco ine.
tych si vazim.

to ze je financne nedocenena je pravda a dava jej to pravo byt nahnevanou.
na vladu, na zamestnavatela ak s prostriedkami nehospodari efektivne, na zivotnu uroven na slovensku, na vsetko mozne.
ale NIE NA SVOJICH PACIENTOV!
obvzlast ak sa rozpravame o malych detoch.
to nie je o peniazoch ale o obycajnej ludskosti - to je to co by malo byt prvym predpokladom na vykon tohto povolania.

dalsia vec - nemame zdravotnu starostlivost zadarmo.
neviem ci uz platis dane alebo nie ale ver tomu ze zdravotna starostlivost zadarmo nie je :)

00000101000635390006355601122092029543370295475802955318029554910295594502956888
paradigm shift
 paradigm shift      01.03.2007 - 08:09:43 [1K] , level: 4, UP   NEW
ja si viem zase celkom dobre predstavit, ze dobra vola, mile a asertivne spravanie zdravotnej sestricky konci, ked je odkazana na nakupy v lidli a ked jej kazdy den rucia do ucha raz z lava, raz z prava hystericke prvorodicky o tom ako ma robit svoju pracu.
tiez si viem predstavit pani setricku , ktora si svoje povolanie vyberala pred 20-timi rokmi, ked sa budovala socialisticka spolocnost, stavby nemocnic vonali novotou, zdravotneho materialu bolo dostatok , lekari a sestricky boli polobohovia. od vtedy do zdravotnych zariadeni nikto nic neinvestoval a cely ten pracovny priestor, ktory sluboval kedysi krasnu pracu, v krasnom prostredi sa zmenil priamo pred ich ocami na zdevastovastovane cosi, ktoremu sa musi sudni clovek cudovat, pretoze tu ani vojna nebola, zaroven denno denne chyba zdravotnicky material a pribudli hystericke mamicky.
no a ked tvrdis, ze platenim dani nie je zdravotnictvo zadarmo, tak potom netusim, preco v nom chybaju love na vsetko.

00000101000635390006355601122092029543370295475802955318029554910295594502956176
ooo
 ooo      28.02.2007 - 20:55:25 [1K] , level: 4, UP   NEW
tomas, v petrzalke sa skoro zatvorili oddelenia pretoze za tie almuzny im tam nikto nechcel ist. ak dnes stretnes usmiatu sestricku plnu ochoty pomoct, mas skor stastie (a stretas tu co to nerobi kvoli peniazom a ma dovod preco nie je za hranicami).
popri tejto kritike na reformu, ktora v zdravotnictve prebehla nesomral nikto.. kazdy kto tam bol to asi dojebal este viac a na personal zabudli.. a zamestnanci su vzdy klucovy. obzvlast v zdravotnictve.
preto je dnes v prahe, viedni, mlade sestricky opatruju nacierno dochodcov po rakuskych dedinach. je to proste v pici a ubera sa to smerom k bulharskym a rumunskym sestrickam a doktorom imho.

0000010100063539000635560112209202954337029547580295531802955491029559450295617602957061
TomX
 TomX      01.03.2007 - 09:55:03 [5K] , level: 5, UP   NEW
to je vsetko pravda. ja len podotykam ze si svoju nespokojnost s ohodnotenim jednoducho nemoze vyvrsovat na svojich pacientoch pretoze je to implicitne nezlucitelne s vykonom tohto povolania.

000001010006353900063556011220920295433702954758029553180295549102955945029561760295706102957105
adam
 adam      01.03.2007 - 10:10:12 , level: 6, UP   NEW
tak!

000001010006353900063556011220920295433702954758029553180295549102955608
svarga
 svarga      28.02.2007 - 17:15:40 [1K] , level: 3, UP   NEW
myslim ze toto sice moze byt hlbsou pricinou, ale to vyzaduje komplexne riesenie a to pride prave vtedy, ak sa ukaze, ze tento system nefunguje v konkretnych pripadoch. ci kvoli tomu ci maju sestricky 8 tisic, alebo pre cokolvek ine, mne je to jedno, nech idu prec a nech to pre mna za mna zrusia, ale zazil som aj sestricky ktore maju dodnes 12tisic a robia to 40 rokov a nesetria optimizmom, usmevou a obetavostou a skladam im uctu (to je vacsina),

no problem detskej fakultnej nemocnice je o niecom inom - je to tam fakt peklo, neucta, uplne neludsky a lahostajny pristup - fakt ze nie ste ludia ale tela do ktorych my dame chemikalie a pojdete domov. stacilo by naozaj malo, vymenit usporiadanie posteli, system, lepsi pristup... a to uz nie je o peniazoch, ale o mysleni a ochote...

00000101000635390006355601122092029543370295475802955318029554910295560802956535
laykaa
 laykaa      28.02.2007 - 23:24:25 , level: 4, UP   NEW
to je omyl.. to je hlavne o PENIAZOCH, a managemente... a o pocite sebaucty a pracovnom prostredi.

a v neposlednom rade musis brat do uvahy narusene citove zmysly po tolkych rokoch v praxi v zdravotnictve..
jeden by sa z buracky a mrtvoly na kusky, poblil iny by pozbieral zbytky tela do sacku a robil co je treba. podobne s krvacajucim uskom. neobhajujem nikoho ani neodsudzujem.

relativita je v tomto taka velka ze nemozno komentovat bez osobnej skusenosti.

moja mamka pracuje v zdravotnictve, velmi si ju vazim a par ludom aj zachranila, alebo sa pokusila zachranit zivot aj mimo, resp. hlavne v mimopracovnej dobe.

a to, ze sa na nu najaka pica stazovala na urade pre dohlad, a nielen raz a nielen jedna pica, co nebola schopna pochopit predpisy a paravidla, a nebola naucena stat frontu, tak ako kazdy iny. to ze moja mati musi nad ramec svojich pracovnych povinnosti opravovat prenajate vyrobne prostriedky od vlastneho zamestnavatela, a potom este nejaka pica sa stazuje, na to co moja mati nema ani v naplne prace, tak to je fakt ubohe.

kto z vas si nedava pokec v praci, pripadne kafe alebo cigo? hmm? pracujete niekto s ludmi 8 hodin denne? z ludmi akoze beznymi smrtelnikmi co su nakazenymi roznymi chorobami, vlastnym hypochondriami a namyslenostou, a este z vas chcu mat poskoka a otroka... fuk

relativita je v tomto pripade velmi velka, aj ked ju zmiernuje to ze islo o male dieta. ale od toho tu mame predsa Urad.. tak drzim palce, nech to posudi objektivne.

zo skusenosti z irskej nemocnice som rad ze tu to je tak v pohode.. viete si niekto predstavit ze po brutalnej bitke, kde vas napadnu a rozjebu na zemi, cakate na renget hlavy 6 hodin, po tom co po vas pride taxik, ked vas vobec vezbe, ze vyzerate tak rozjbeny ze ste nasilnik. bez painkillerov, kde jedina pomoc je chladena plechovka z autoamtu aby vam ta hlava nepraskla? mozeme byt radi ze mame to co mame, sme tak 95% populacie zeme co sa maju takto dobre. ale jasne pozerjme dopredu a na to co sa ma zlepsit.
ale pocit toho ze som na tom lepsie ako zbytok sveta je celkom v pohode.

0000010100063539000635560112209202954337029547580295531802955491029556080295653502957654
adja
 adja      01.03.2007 - 13:23:30 , level: 5, UP   NEW
nemyslim si, ze je to len o PRACHOCH. Je to o vzajomnej SLUSNOSTI! Myslim, ze ani nejaky financny bonus pre zdravotnikov za extra slusnost voci pacosom, by nic nezmenil. Aj tak by sa naslo x sestier, ktorym by stalo za to vyziapat sa na maleho chlapca, za to ze place za mamou...a rovnako by sa naslo x pacientov a ich pribuznych, ktori by sa sa neustale na nieco stazovali. Prachy toto nezmenia...je to jednoduché a pohodlne sa vyhovarat na male platy!

0000010100063539000635560112209202954337029547580295531802955491029556080295653502957062
svarga
 svarga      01.03.2007 - 09:55:12 , level: 5, UP   NEW
moja mati je lekarka, travil som velku cast detstva medzi lekarmi a sestrickami, osobne som posadnuty sestrickami a milujem ich, odpracoval som aj sam dost casu v nemocnici.
okrem slovenskych som poznal anglicke, spanielske, portugalske, ceske a aj turecke nemocnice.
pristup je naozaj znacne rozdielny, ale vyhol by som sa schematizmua neodsudzoval vobec pausalne slovenske nemocnice, sestricky, starostlivost, rovnako neglorifikoval zahranicie. ale v celku je tu rozdiel, dost markantny. takisto suhlasim ze zdravotnictvo slovenske ma vazne problemy. nepisem ani o mojich "skvelych" zazitkoch s lekarmi...

piseme tu o DETSKEJ FAKULTNEJ NEMOCNICI v Bratislave na Kramaroch a o tom, co sa tam deje. ako mozeste vidiet, tych pripadov je velmi vela, su vazne a stoja za zverejnenie, diskusiu a preverenie. a jednoznacne za napravu vramci moznosti a ta moznost tu existuje.
to je vsetko o co v tomto pripade ide.

00000101000635390006355601122092029543370295475802955318029554910295560802955798
xenqa
 xenqa      28.02.2007 - 18:27:00 [1K] , level: 4, UP   NEW
presne tak. tu sa jedna o ludsky pristup, ktory je zadarmo. teda kvazi zadarmo, samozrejme to niekedy chce sa premoct a aj ked mam blbu naladu, tak nemusim vsetkym ostatnym okolo seba ju pokazit tiez. ja tiez neviem, ake pohnutky vedu ludi k tomu robit medicinu, ale urcite by mali byt ine ako peniaze (haha), ako nejaka prestiz alebo podobne blafy. podla mna ten "spravny a naozajstny" lekar by mal byt nielen dobry fachman, ale v neposlednom rade aj humanista. mal by mat ten ludsky pristup, to teple slovo a hlavne nechapem, preco teda niekto ide robit sestricku, ked nema v sebe tu ochotu chciet pomahat ludom a zmiernovat utrpenie. pre mna by "idealna" zdrav. sestra mala byt nacuvajucim uchom, tou neznou rukou stierajucou pot, tym dobrym anjelom. pisem v superlativoch, je jasne, ze nikto nie je idealny, ale asi viete, ako to myslim.
ano, chapem, nemaju to niekdy a za urcitych podmienok zdravotnici jednoduche, a hovorime, ze nech sa vzijeme do ich situacie. ale preco sa oni zase nepozru na to z perspektivy pacienta? sama viem, ze ked je clovek chory a este k tomu navyse aj v nemocnici a nehovorim uz o tom, ze ani neviem, co mu je a lekari mu aj tak nic nepovedia, tak sa citi vystraseny, osamely a velmi zranitelny.
a myslim, ze zdr. personalu by asi museli riadne zvysit platy, aby pre ludi pohli prstom.

0000010100063539000635560112209202954337029547580295531802955491029556080295579802956856
martin
 martin      01.03.2007 - 07:00:16 , level: 5, UP   NEW
medicina je zabavna, inspirativna praca, kde sa musis (resp. mal by si) cely zivot ucit nieco nove, je to mix psychologie, odbornych vedomosti, analytickeho myslenia a pohotovosti, takze si to vyberaju ludia, ktorych pritahuje prave toto (napr. ja, haha :). pridana hodnota je (zatial este stale) relativne dost vysoka spolocenska prestiz a (aspon v cz zatial este stale) neustale vzrastajuci plat. neviem ako je to aktualne na slovensku, ale urcite je to vsetko nemocnica od nemocnice a oddelenie od oddelenia ine. kazdopadne je podla mna hrubou chybou akokolvek sa natahovat a vadit s pacientmi a pod., neprezradit svoje meno je vyslovene proti etike (kazdy by ho mal mat vycapene na klope btw) a hlavne je to vsetko kontraproduktivne - stacilo aby sestricka deculo pohladila, na pani sa chapavo usmiala a ma pokoj od Uradu a dalsich represii. bohuzial ale na kramaroch (a je to tendencia vsetlych velkych nemocnic) asi maju pocit bezkonkurencnosti co ich opravnuje k tomu, ze pacienta akurat "mechanicky" osetria (t.j. pokial neumrie, alebo nie je dozivotne postihnuty tak sa nema na co stazovat). to sa ale v dohladnej dobe pravdepodobne zmeni, lebo sa na sk aj v cz zacina prebudzat nejake to pravne povedomie a ludia sa zacinaju na toto stazovat (vobec je vo svete velka vacsina staznosti nie na odbornu stranku liecby, ale prave na poruchu komunikacie). takze je to podla mna na mieste, ze sa to pretriasa - nech sa odnaucia takej nechutnej bohorovnosti :)

00000101000635390006355601122092029543370295475802954855
svarga
 svarga      28.02.2007 - 12:37:29 , level: 1, UP   NEW
asi si sa neunuval citat odkaz na diskusiu nizsie, tak aby si vedel ze toto nie je (zial) jediny opis detskeho oddelenia na kramaroch:

alienka:

Caute kyber-rodicove, super krasne deticky mame, vsakze? Gratulujem k prvemu rociku Nimaikovi aj Hugovi, mamina by ho fakt mala do reklamy predat:-)))
Ja len tak vam chcem napisat, ze okrem radosti z dietata, su obcas aj starosti. Maly bol teraz chory, chudacik, boli sme v nemocnici:-o( Okrem toho, co sme cela femily schytali crevnu chripku, mal Viktorko este aj slintavku, afty v pusine. nechcel nic, ale vobec nic jest ani pit, pusina ho velmi bolela, tak nas supli na Kramare na detske infekcne oddelenie...cisty masaker to bol:-o( zavreti sme boli v takej sklenenej izbe, z kazdej strany revajuce dieta, svietiace neony v noci, z tej izby sme nemohli vobec vyjst von cele styri dni...Potom ked uz malemu bolo lepsie po tych infuziach, som mala problem ho udrzat v tej prekliatej miestnosti.
takze pozor na rizikove predmety typu cumlik, ktore si dieta pcha do pusy, aby ste tiez takto nedopadli...aj ked nemocnica nam teda pomohla, ale podmienky v nej boli fakt otrasne, brrr, snad uz nikdy viac:-((((

hej laci, toto by podla mna stalo za reportaz...ten postoj personalu, ze mam byt stastna, ze tam mozem byt so synom (uff, fakt si neviem predstavit, ze by som ho tam nechala sameho:.-((, ale tie vsetky vedlasjie podmienky okrem toho, ze dieta tam dostane spravne lieky, su fakt zle....sak imho tiez mozu byt radi, ze matka je tam s dietatom, cely den ho prebaluje, krmi, cicika, zabava, atd...to je velka pomoc aj pre nich, aj ked to vyzera tak, ze ich pritomnost matky strasne obtazuje...heh, ja som bola asi dost "drza", ked chodili vizity, som im tam povedala, co si myslim, a sestricka, co toho bola svedkom, ma potom pocas sluzieb zdaleka obchadzala a ignorovala moje poziadavky (na caj, tad)...
o nemocniciach mozme tiez este pohovorit, ale moje rodenie v Ruzinove bola paradicka oproti tomuto zazitku na Kramaroch:-(

maralo:

jj musim sa pridat,neda mi…
tiez som sa musela k Terezke prebojovat na JISku, ale podarilo sa mi
tiez by som vedela zapicovat na systim,zariadenie,pristup
vzdy som sa vsak snazila pocuvat viac ako riesit konkretne osoby
a ich spravanie, totiz je nemozne kazdeho zmenit,
tak som sa snazila byt co najnenarocnejsia/prisposobit sa ako to slo
samozrejme nie na ukor malej
a to nas takisto tri krat presuvali z izby na izbu, koli kokocinam
to by bolo na dalsiu reportaz pre svargu, jak nas tam romky/neromky riesili no lol :)
az mi bolo trapne samej pred sebou tak otravne bielou

xenqua:

nemocnice tiez neznasam. sice kramare nepoznam, ale bojnicke detske odd. je tiez riadny shit. boli sme tam s viktorkou, ked mala 4 mesiace, ked som s nou spadla a mali ju tam na pozorovani. najhorsie boli tie deti v klietkach na jiske, revali, revali... a nik si ich nevsimal (chapem, ze to mozno nestihaju, ale s dobrou volou sa da vsetko, ak clovek chce). vsetko posobilo hrozne depresivne, viki tam cely cas preplakala a ja, kebyze mozem, tak to preplacem tiez. odisli sme potom na reverz, aj ked nas nechceli pustit. sestricky nevrle, na nic mi nechceli odpovedat, no maso. akoze spravit o tom reportaz nie je zly napad:)
dufam, ze sa uz Vitkovi a nikomu inemu nic podobne nestane.

sju:

Bola som na Kramároch s dcérou, keď mala rok a pol. V tej presklenej klietke som strávila pár dní, starala som sa o všetky tri deti na izbe, lebo dve tam nemali mamy.

Malá už vtedy dostávala hysterické záchvaty, keď videla biely plášť. Sestričkám nedovolila, aby sa jej dotýkali - proste tak vrešťala, že to nechávali na mňa.

Keď už bola tri dni bez teploty a mali sme ísť domov, tak som si dovolila v noci ísť ľahnúť do izby pre matky (bolo to cez chodbu). A ráno prídem, všetky deti ticho spia a na grafe vyznačené 37,8. Ostatné deti mali takisto zapísané teploty.

Tej lenivej sestre sa nechcelo deťom merať teploty, tak si ich tam jednoducho vymyslela.

Tak som revala, že sa skoro posrala. Priznala sa aj pred vrchnou sestrou a grafy sa prepísali.

Nakoniec som to nechala tak, vrchná ma uprosila, že si to vybaví sama.

bib:

na chirurgii na kramaroch ma so 4 mesacnym malym umiestnili na oddelenie, kde su velke deti, vraj na dojcenskom nemaju miesto. najskor nevedeli, co s nami, ale kedze som dojcila, dali nas do izby, ktoru pre nas specialne pripravili. dali tam 2 velke a 2 male postele. okrem pocitu akvaria som nemala nejake stavy z nemocnice. vadilo mi ale, ze stravovat sa da iba v bufete a v nejakej podzemnej jedalni, kde si treba obedy orazit den vopred. nebolo mozne objednat si jedlo (samozrejme som ho mala v plane zaplatit). maleho som musela na izbe nechavat sameho, ked som sa chcela ist najest.
najhorsia bola noc pred odchodom. cez den sme dostali na izbu chlapca, ktory mal hydrocefalus (s mamou), obcasne, velmi hlucne zachvaty (cca 2 do hodiny) a robil to aj pocas noci.

na druhy den po nasom ubytovani som zistila, ze na dojcenskom je takmer uplne volne. ked som sa pytala, ci nas tam nepremiestnia, dostala som odpoved, ci je nam tam zle, ze sme uz ubytovani atd.

vadilo mi, ze ma nahovarali na (asi to nepomenujem spravne) anestezu do kostrce pre take male babenko pri operacii hernie. nesuhlasila som pri vstupnej prehliadke, ale anesteziologicka pri mne pred operaciou stravila vela minut presviedcanim, ze je to tak o.k., bezna prax, nic sa nestane..
nepovolila som. (inak maly sa po operacii prebral cca o 8 hodin a normalne kopal ako keby sa nic nedialo).
a este jedna drobnost: na kramaroch, v tej "oblbovacej" miestnosti, kde rodicia cakaju s detmi, kym ich zoberu na sal (cakali sme tam takmer 2 hodiny!!dojcene dieta), tak tam maju pisaci stol. pod plexisklom je bodak, kde je napisane, ako maju sestry/lekari presviedcat ludi prave o spominanej anesteze do kostrce. pod celym textom je vyboldovane, ze je to dobre HLAVNE PRE PERSONAL NA SALE.

o porodnici nabuduce?:) bol este niekto na antolskej?

bira:

podobna skusenost..
maly spunt mojho frajera je teraz tiez na kramaroch.. nikto nevie co mu je a mam pocit ze sa ani velmi nesnazia to zistit

ale vypicovat nam vedia vzdy ked prideme ho pozriet a donesieme nieco normalne na jedenie po navstevnych hodinach, teda po 17.00 hod lebo oni tam maju stale socik s pracovnou dobou do pol 4…asi.:((

svarga:

maly lezal na kramaroch ked mal pol roka, mal zapal mocovych ciest, no to co som tam videl, to bolo peklo. najnelogickejsie bolo to, ze decka boli vedla seba v jednej izbe na postielkach po tri a matky museli byt v inej. o reve a podobne ani nehovorim. vysledok bol ze decka sa budili celu noc, mamy museli byt pri nich - tzn. sediet pri posteli, kojit, mat oprete celo o kovovy ram postele a umierat a cez den potom kolotoc… brutal. a to keby tie dve izby rozdelili ze do kazdej dve dvojice mama/babo, zmenstili by sa im styri deti s mamami a takto len tri…
lekarka mi povedala nieco ako - to bolo projektovane uz davno na ine podmienky… no pritom stacilo len malo. sonka si nakoniec priplatila na tyzden tu "luxusnu", rozumej, izbu kde mohla spat s malym, pricom zase bola zbytocne obrovska, no nemohla sa o nu s nikym podelit…

je to fakt peklo pre decka a aj pre matky, so vsetkou uctou ze tam deti nejako z chorob lekari a lekarky dostanu, no fakt by to podavanie lieciv a sledovanie islo podla mna aj za viac humannych podmienok…

0000010100063539000635560112209202954337029547580295485502956540
laykaa
 laykaa      28.02.2007 - 23:27:58 , level: 2, UP   NEW
tot chyba systemova, nie personalna.

0000010100063539000635560112209202954337029547580295485502956191
ooo
 ooo      28.02.2007 - 21:01:42 , level: 2, UP   NEW
vy ste sa dodnes neunuvali zistit, ze slovenske zdravotnictvo je totalne vpici?
normalne ma to bavi, ako by ste prisli z kanady :)
toto je realita vsade, nie len na detskom.. ludia zacinaju rezignovat a kto hovori o poslani alebo com nema pravdu.. lekar, atestacia, 10 rokov praxe v specializovanej chirurgii dojde do sesterne, po 8 hodinovom zakroku padne do sedacky a zaspi zajebany jak masochista.. aby nezarobil 25 litrov, o 2 hodiny vstava do sluzby..
enjoy~!

000001010006353900063556011220920295433702954758029548550295619102956870
xenqa
 xenqa      01.03.2007 - 07:43:11 , level: 3, UP   NEW
vidiet, ze asi nemas deti. to, ze je v pici, neznamena, ze sa teraz mame zacat spravat ako hyeny k sebe (to som pouzila nespravne prirovnanie, lebo zvierata sa k sebe chovaju lepsie). myslim, ze by si inak hovoril, keby sa tvoje dieta ocitne v nemocnici a budu s nim takto zaobchadzat. to by si ich tiez obhajoval, ze sak su v pici, tak ked moje dieta zazije traumu, aspon sa mam na co vyhovorit....
proste taketo postoje nechapem...

00000101000635390006355601122092029543370295475802954855029561910295687002957454
ooo
 ooo      01.03.2007 - 12:12:59 , level: 4, UP   NEW
ale o com davas fesi? ja ti nehovorim ze to treba nechat tak, len mi tu pripadate tak prekvapeny stavom zdravotnictva ze mi to az pride usmevne :)

0000010100063539000635560112209202954337029547580295485502956191029568700295745402957721
xenqa
 xenqa      01.03.2007 - 13:41:35 , level: 5, UP   NEW
fesi sem, fesi tam.... niekto sa cuduje, ze zdravotnictvo je v stave, v akom je? myslim, ze to vieme vsetci, ale to nemusi znamenat, byt s tym spokojny. ale sme spokojni, lebo nic ine nepozname? to je ako tvrdit, ze mame byt spokojni, ze sme sa narodili napr. ako otroci, lebo ine nepozaname a tak je to po veky vekov. prave riesenim (co si podotkol, ze si za, takze neni o com polemizovat) sa lady pohnu