cwbe coordinatez:
101
63535
21
8452883
8452920
8453156

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::30
total children::2
show[ 2 | 3] flat


korporatny kapitalizmus preto lebo sa viac pozera na kvantitu ako kvalitu a ekologiu, ano aj v totalitnych rezimoch a v socializme boli plasty, ale to bol aj cas kedy nad tym ludia este malo rozmyslali, vsade su ludia ktorym nezalezi na ekologii. ja hovorim ze treba urobit taku vladu aby bola vsetko....
zacat od seba nestaci, treba formulovat co chceme, len zakony to mozu zmenit, uz som pisala ze ked sa ja rozhodnem nejest maso a kupovat obaly rozlozitelne tak 99% ludi nebude, ale tiez vedia ze cesta je ekologickejsia, len sa nechcu vzdat svojich navykov.
ty tu davas rady ale pozrela by som sa ako ty zijes ci zijes tak ako radis, inac su tvoje reci nanic.naco tu je vlada ked nas nepocuva? to potom mozem neplatit dane ked mi je nahovno. napr. ou vlk a dalsi dosiahli zmeny vdaka slovam, vdaka pisaniu kompetentnym a robenie petiicii a akcii pre ludi. zacat o seba znamena sirit co chcem, nie sa spravat akoby to uz bolo a nic nesirit. nikto so titozto ani nepovsimne ze ja z toho 1% som si kupila ekoobal ale vsimnu si ked napisem ako sa mi nepacia plastove a neviem este co vsetko a poslu to dalej. ale prave toto nikto nerobi! nikto nezdiela moje linky na facebooku aj ked vedia ze to je pravda, ani tu na kybci sa skoro nikto ku mne nepostavi a nebudu to sirit dalej iba ma spindaju ze sak rob to sama. lenze jeden za vsetkych vsetci za jedneho nefunguje, takze serem vam na take rob to sama.
naco je ta nova strana Progresivne slovensko? Pisu ze su ekologicky, ale este nepriniesli odpovede a temy v com a ako, mohli by napr. konkretizovat ako ja, urobime zakony ktore zakazu plasty, palenie uhlia a pod... aj v inych statoch vzislo toto od vlady, neviem ci ludia ako ty nesleduju dianie vo svete a maju len ten svoj opozitny slovensky mozocek, ale napr. tusim vo francuzsku zakazali plastove tasky... takze sa pozeraj kde to vznika, ze to musi ist zhora a zdola sa da pisat a hovorit, ale nikdy nepresvedcis tych 99% ludi aby nekupovali plasty, nechodli na ropu, neotrocili, neplatitli dane, lebo oni su zacleneni aj ked tuzia po zmene, nemozu si ju dovolit.




00000101000635350000002108452883084529200845315608459336
mofo
 mofo      20.02.2018 - 16:34:39 , level: 1, UP   NEW
Ja som odpozoroval taky opakujuci sa pattern.

1. Ty nieco napises a skritizujes vsetkych naokolo = spolocnost za to ze nieco robi.
2. Niekto Ti napise ze ved dobre, a preco teda nejdes prikladom a nerobis to inak.
3. Ty zautocis a zacnes argumentovat ze preco tak nezije dany clovek.

Toto Ti pride normalne? Este aj fakt ze nevies zit bez masa si obhajis tym ze to tak robi vacsina a keby si ty prestala tak sa nic nezmeni.

Naco vlastne vobec pises tieto veci?
Nedokazes zmenit ani samu seba, ale pritom tak strasne chces menit vsetkych naokolo!

0000010100063535000000210845288308452920084531560845933608459729
ametyst
 ametyst      21.02.2018 - 13:17:11 (modif: 21.02.2018 - 13:39:38), level: 2, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
ja si nic neobhajujem, len pisem ze ked chceme pouzivat tie iste produkty mali by ich ekologiu riesit vlady.
no a dpc, cele to vzniklo z tej instalacie ktora vznikla nahodou, najprv umenie, potom zamyslenie, nebolo to hned ze teraz koncim so sposobom zivota ako doteraz lebo som urobila instalaciu, ktora ma k tomu vedie ale ze co by sa dalo na temu povedat a zmenit v sirsom meritku vdaka zakonom. vobec neuvazujem tym pop stylom na kyberii ze najprv musim byt ja vzorom, ani iny clovek co je vzorom neni pre mna vzorom, proste zacinam s temami kde ich vidim komplexne a globalne, nesudim jednotlivcov ale cele systemy o ktorych zmenu sa mozu pricinit vlady, ved na to ich mame, ked je podla teba vsetko na jednotlivcoch tak naco mame vladu a vsetky tie statne organizacie, ved kazdy ma byt prikladom podla teba, urcite keby bol kazdy prikladom nebola by tu ziadna kriminalna cinnost a pod. ze, kde zijes?
a tema sa odvijala aj v rovine ze ked niekto radi byt skor prikladom a moc nie je prikladom, alebo mna neispiruje byt ako on, tak preco to mam riesit. si tu na kybci honkate ega kto je akym prikladom a uplne zabudate na celok, na cely system, hlavne ze vy si pre seba nieco dokazete a jebat ostatnych ved maju byt ako my, a tomu sa povie hnusne ego ked vsetci maju byt podla vzoru inych a je jedno ake maju k tomu podmienky, proste kazdy sa ma neviem ako premahat len aby bol v spolocnosti brany ako uzasny.

000001010006353500000021084528830845292008453156084593360845972908459758
mofo
 mofo      21.02.2018 - 13:46:03 , level: 3, UP   NEW
Jasne, hlavne nech to riesi vlada, len aby si nemusela ty. Chapem

00000101000635350000002108452883084529200845315608459336084597290845975808459762
miloxe
 miloxe      21.02.2018 - 14:01:00 , level: 4, UP   NEW
Ale veď má pravdu. Ísť príkladom v týchto veciach znamená v mnohých prípadoch byť v značnej ekonomickej nevýhode voči väčšine.

Napríklad eko friendly čistiace prostriedky bývajú násobne drahšie od obyčajných. Vegetariánstvo vyžaduje investovať viac času a peňazí do prípravy/zháňania jedla. Podobne minimalizácia spotreby plastov...

0000010100063535000000210845288308452920084531560845933608459729084597580845976208459799
mofo
 mofo      21.02.2018 - 15:21:04 , level: 5, UP   NEW
Jaj, cize vy by ste chceli zmenu, ale bez akejkolvek obety. Chapem. A v obchodoch eko obaly za rovnaku cenu ofc. Ludia si ich potom dobrovolne kupia.

Vymyslene to mate super! Dobry plan.

Tak uz len napiste ked to bude, aby som vedel.

000001010006353500000021084528830845292008453156084593360845972908459758084597620845979908459828
miloxe
 miloxe      21.02.2018 - 15:55:33 , level: 6, UP   NEW
Chcel som tým povedať, že rozumiem tomu čo píše ametyst a že jej v niečom dávam za pravdu.

Ja osobne už žiadne boje o zmenu nepodnikám, zmúdrel som a môj čas radšej ako recyklovaniu venujem rodine.

Aj tak si myslím, že moja uhlíková stopa je aj tak stále menšia ako Tvoja, akurát sa mi posunuli priority.

A aký je Tvoj plán, mofo?

Jo a btw, pred nedávnom tu prebehla debata o tom aké je úžasné platiť dane, tak neviem prečo by malo byť čudné žiadať od vlády aby prijímala ekologické zákony...

00000101000635350000002108452883084529200845315608459336084597290845975808459762084597990845982808459835
mofo
 mofo      21.02.2018 - 16:11:31 , level: 7, UP   NEW
>> Chcel som tým povedať, že rozumiem tomu čo píše ametyst a že jej v niečom dávam za pravdu.
Ja som nikde nespochybnil to ze by sme nemali byt viac setrnejsi k planete a okoliu. Plne suhlasim s tym ze to ako fungujeme teraz nieje udrzatelne. Na druhu stranu ale nechapem preco sem pride a zacne picovat do ludi ze nic nerobia - ved ona sama nepohla ani prstom

>> Nejdem si merat cikulu v tom co robim. Ale zijem v krajine ktora ma dost slusne riesenu recyklaciu a ten system sa snazime vyuzivat ako len ide. Po tolkych rokoch mam vzdy traumu ked som napriklad na slovensku a musim do smetiaka zahodit plechovku, alebo flasu.

>> Aj tak si myslím, že moja uhlíková stopa je aj tak stále menšia ako Tvoja, akurát sa mi posunuli priority.
Suhlasim, moja uhlikova stopa je urcite vysoka - kvoli praci

>> A aký je Tvoj plán, mofo?
Plan k comu? Najblizsie mam meeting o 6tej, zajtra stretko u klienta v centra a v piatok sa planujem vyjebat na robotu a ist lyzovat (home office ofc). Mam plany aj na dlsie ale neviem co Ta zaujima

>> neviem prečo by malo byť čudné žiadať od vlády aby prijímala ekologické zákony...
A spochybnil som ja niekde ze toto je cudne? Ved ja nic take netvrdim. Ja tu hintomu tupelu len nastavujem zrkadlo. Ak chce picovat do inych ze nic nerobia, nech zacne u seba... simple

0000010100063535000000210845288308452920084531560845933608459729084597580845976208459799084598280845983508459950
miloxe
 miloxe      21.02.2018 - 22:10:19 , level: 8, UP   NEW
Takže keď to zhrniem, vlastne súhlasíš s tým čo tvrdí ale prišiel si jej nadávať za to, že kritizuje iných.

000001010006353500000021084528830845292008453156084593360845972908459758084597620845979908459828084598350845995008459965
mofo
 mofo      21.02.2018 - 22:19:02 , level: 9, UP   NEW
Nie

Nesuhlasim s tym ako komunikuje tie temy. Ake ma hlupe nazory, a ako nedokaze v diskusii prijat iny nazor. A navyse este samozrejme to ze obvinuje inych za nejaky stav ale sama u seba ma hned vyhovorku - ona nemoze lebo ved co ona sama zmeni:)

00000101000635350000002108452883084529200845315608459336084597290845975808459762084597990845982808459835084599500845996508459988
miloxe
 miloxe      21.02.2018 - 22:42:02 , level: 10, UP   NEW
Určite nie? Veď si to pred chvíľou napísal.

"Ja som nikde nespochybnil to ze by sme nemali byt viac setrnejsi k planete a okoliu. Plne suhlasim s tym ze to ako fungujeme teraz nieje udrzatelne."

Presne o tom je tento blog.

0000010100063535000000210845288308452920084531560845933608459729084597580845976208459799084598280845983508459950084599650845998808460016
mofo
 mofo      22.02.2018 - 00:19:32 , level: 11, UP   NEW
Urcite ano a mozem to zopakovat.
Trepe hluposti, obvinuje vsetkych, vie riesenie (no shit sherlock - kym ho nenapisala tak sme ho nevedeli) len ho nikto nechce pouzit (cim to asi bude?).
Proste su to dristy. Prisla s dristami na diskusny server, nedokazala ich obhajit a skoncilo to. Viem ze Ti jej je luto s chces byt mily, ale ludia si proste zasluzia spatnu vazbu.

000001010006353500000021084528830845292008453156084593360845972908459758084597620845979908459828084598350845995008459965084599880846001608460112
miloxe
 miloxe      22.02.2018 - 10:39:39 , level: 12, UP   NEW
Takže nadávaním bojuješ za lepší internet?

00000101000635350000002108452883084529200845315608459336084597290845975808459762084597990845982808459835084599500845996508459988084600160846011208460252
mofo
 mofo      22.02.2018 - 14:13:04 , level: 13, UP   NEW
ano

00000101000635350000002108452883084529200845315608453162
mirex
 mirex      06.02.2018 - 14:40:19 (modif: 06.02.2018 - 14:52:08), level: 1, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
>> korporatny kapitalizmus preto lebo sa viac pozera na kvantitu ako kvalitu a ekologiu
To je iba tvoje tvrdenie, na ktore nemas dokaz.

>> naco tu je vlada ked nas nepocuva?
koho 'nas'? Ved vacsina ludi chce obaly a plasty, a vlada robi to co chce vacsina...

>> nikto nezdiela moje linky na facebooku aj ked vedia ze to je pravda
tak asi si nemyslia ze je to pravda, alebo sa im to nepaci

>> ani tu na kybci sa skoro nikto ku mne nepostavi a nebudu to sirit
Za mna: nepostavim sa k tebe lebo polovica tvojich nazorov a vyziev je 'mimo'. Zle, vymyslene, nefunkcne, prekonane. Napriklad to k comu teraz vyzyvas je nerealne. Nerobis zbierku podpisov, nerobis peticiu, robis iba prazdnu vyzvu. A pritom existuju organizacie s podobnym zamerom ku ktorym sa mozes pridat.

>> naco je ta nova strana Progresivne slovensko? Pisu ze su ekologicky, ale este nepriniesli odpovede a temy v com a ako, mohli by napr. konkretizovat ako ja, urobime zakony ktore zakazu plasty, palenie uhlia a pod...
Existuje tisicka tem ktore treba na Slovensku spravit. Preco ocakavas ze vsetko budu mat hned spisane na webe?

A preco do niecoho chces nutit politicku stranu? Politicke strany sa bud volia, alebo zakladaju, tazko ich donutis. Na to treba peticie (vid vyssie), a lepsie bude ich nutit ked uz budu vo vlade, nie pred tym.

>> vo francuzsku zakazali plastove tasky...
Ano, a podobne aj v San Francisku. Tam idu zakazat aj plastove flasky na napoje.

Vo francuzsku najskor zaviedli poplatok za tie tasky, potom ich zakazali.

Vies v ktorej krajine tiez nedavno zaviedli poplatok za jednorazove tasky? Na Slovensku. Lebo EU.

>> neotrocili, neplatitli dane, lebo oni su zacleneni aj ked tuzia po zmene, nemozu si ju dovolit.
Tak tuto znova ulietas, o com teraz hovoris? Hovorili sme o ekologii. A dovolit si ju moze kazdy.

0000010100063535000000210845288308452920084531560845316208453171
mirex
 mirex      06.02.2018 - 14:59:27 , level: 2, UP   NEW
>> prazdna veta
No ale mas nejake solidne data na podporu tvojho tvrdenia?

>> paci sa im to ale slovaci su povacsine neaktivni a zvyknuti na svoj otrocki styl a moc sa nezapajat do zmeny, ty si prototyp toho takze tvoje komenty su nanic
Ako to ze som toho prototyp? Ved ja zijem ekologicky, podporujem ostatnych v ekologii a tiez sa zapajam do ekologickych hnuti ktore maju zmysel. Tvoja krystalova gula ma asi poruchu.

Heh, a naviac uz nemozem pod teba komentovat. Urazila si sa ked nemas argumenty?

Tak ti este pridam par optimistickych sprav, ak by si o nich nevedela:
V Coop Jednota su tasky spoplatnene uz ovela dlhsie. Myslia na ekologiu viac ako ostatne obchody.

"Európska smernica nariaďuje k roku 2019 znížiť počet tašiek na jedno použitie na 90 kusov na osobu na rok, v roku 2025 by na jedného človeka malo pripadať maximálne 40 tašiek za rok, uvádza agentúra ČTK."
Takze pridu dalsie obmedzenia na tasky.

000001010006353500000021084528830845292008453156084531620845317108453178
ametyst
 ametyst      06.02.2018 - 15:06:53 , level: 3, UP   NEW
ved ty ani nevies najst a porovnat ceny nehnutelnosti tu a v europe, pritom ako som pisala jedine co nas od europy odlisuje su nasobne krat nizsie platy. tebe nejde o prava a zmenu ty si myslis ze za vsetko si moze clovek sam a v tom si egoista a pokrytec, nereagujem na teba uz.
ako vyzera tvoja ekologia v praxi a ako podporujes ostatnych( tak ze oz posles peniaze ale sam sa nezapajas? ok da sa ale ja tu pisem o priamom zapajani sa)? to je posledna otazocka.

00000101000635350000002108452883084529200845315608453162084531710845317808459342
mofo
 mofo      20.02.2018 - 16:43:20 , level: 4, UP   NEW
ametyst, ako vyzera tvoja ekologia v praxi? No ved nam to tu popis, nech sa nieco naucime;)

00000101000635350000002108452883084529200845315608453162084531710845317808453187
mirex
 mirex      06.02.2018 - 15:19:14 (modif: 06.02.2018 - 15:19:55), level: 4, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
A ake je to tvoje priame zapajanie sa, ako sa planujes priamo zapojit?

Od zapadnej europy nas odlisuje vela veci (kultura, historia, pracovne aj volnocasove navyky).

Ohladom mojho zapajania sa - naco ti to budem pisat prosim ta? Je to na nieco nutne?

0000010100063535000000210845288308452920084531560845316208453171084531780845318708453206
ametyst
 ametyst      06.02.2018 - 16:03:42 (modif: 06.02.2018 - 16:08:46) [2K] , level: 5, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
vidis ako sa z toho chces vyvliect, lebo si klamar.
ja som tu napisala o sebe pravdu a to ze nemam inu moc ako sirit myslienky a pisat kompetentnym, co keby robili vsetci mali by sme to co chceme a vobec by im to neubralo z navykov.
zase len splietacky ako sme rozdielny od zapadnej europy, bullshit bulshit bullshit!
inac spolu s nemeckom sa radime do strednej europy a porovnanie nas a ich je popisane tu: https://kyberia.sk/id/8452886
ked nevidime situaciu TERAZ tak ju nebudeme vidiet nikdy, ty si presne to, satka na oci, budeme sa pozerat do minulosti a podla toho hodnotit svoju pritomnost aj buducnost. tebe nejde o nerovnopravnost a ze mame tie iste navyky ako v zapadnej europe, ty budes splietat bludy len aby si bol proti.

000001010006353500000021084528830845292008453156084531620845317108453178084531870845320608453217
ooo
 ooo      06.02.2018 - 16:21:58 (modif: 19.06.2019 - 18:21:47) [1K] , level: 6, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
.

00000101000635350000002108452883084529200845315608453162084531710845317808453187084532060845321708458900
bloody
 bloody      19.02.2018 - 19:08:30 [4K] , level: 7, UP   NEW
Prepac ale kym nenavrhnes konkretne riesenie - to v mojom ponimani vesmiru znamena najst taku metodiku ktorej aplikovanie sa nam bude vsetkym javit ako to jedine spravne.
To co ty tu predvadzas ametyst je to co som aj ja bol dlhu dobu nauceny robit. Okopirovanim emocneho horizontu vseobecneho poznania a vypichnutim temy priamo zasahujucej do centra emocnej chakry. ;-) Vyznieva to ako populizmus pokial do toho nevlozis aj seba-realizujuci sa manual,ak nato mas ;-) Potom uz nemas potrebu sirit vizie oralne ale realizujes ich podstatu samotnu.
Odzkradlujucu nevedomost radsej ani neodrzkadlis sama na sebe, radsej poukazes na politikov a pripises im iluziu moci ktorej veris, ktora ta viaze. Viem ze nechces byt lahostajna ale IMHO viac poznania nauky je cesta...

00000101000635350000002108452883084529200845315608453162084531710845317808453187084532060845321708453244
ametyst
 ametyst      06.02.2018 - 17:01:29 (modif: 06.02.2018 - 17:21:52), level: 7, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
no ide mi o to, ze som si uvedomila ze v zahltenej spolocnosti, ktora potrebuje nieco zmenit sa neda byt len prikladom, myslim ze kazdy vie co to znamena ked poviem ze nemozem si dovolit produkty v biodegradovatelnych obaloch a uz vobec to nedava zmysel ked sa musim vzdat tych co su v plaste...
ja nechcem prist o tie co su v plaste, len chcem aby sa to zmenilo, ved predsa NRSR ma tu moc schvalit take zakony, len treba aby to ludi naozaj zaujimalo, tak ze budeme vsetkym hovorit ze zabudnite na svoje oblubene produkty to nezmenime, mali by len davat nejako najavo ze ziadaju biodegradovatelne plasty lebo su znechuteni zo stavu atmosfery a zivocichov preplnenych plastami. Ja to proste viem, ze kazdy clovek co pouziva plasty a ma logicke uvazovanie a ma aspon trochu rad tuto planetu by chcel ekologickejsiu spravu a to nielen co sa tyka plastov. a je to tak komplexne, ze to treba brat aku chceme stranu-vladu, ktora bude naozaj ekologicka. myslim, ze vela ludi je ako ja... su radi ked vidia clanok o zenach co vyprodukovali jeden zavaraninovy pohar plastoveho ci akeho odpadu ale sami by taku zmenu nedokazali urobit, a tak sa tu ponukaju dalsie riesenia ako ja pisem viac rozsirit povedomie o tom ako sa da vela veci zmenit hlasom ludu a zakonmi. aj taketo umenie pomaha, ale musi tam byt aj ten popis ako, lebo ked clovek co to vidi a odide len s tym ze nic nemoze spravit tak je to onicom, ale keby sirili posolstvo toho co vsetci chceme tak by to bolo fajn. ale to je asi tiez zabite...vidim ako sa tu aj na fcbku k tomu stavaju ludia nevidia svoju silu a potom su taki co chcu byt aspon pre seba moralne cisti nebudu jest zivocisne vyrobky a vsade budu chodit s vlastnymi vrecuskami, ale masy nikdy neovplyvnia. ja nezastavam filozofiu bojkotu, ale zmeny zakonov vdaka tomu, ze ludia hovoria ako to chcu, poukazuju na neekologiu a neetickost. nebudeme sa vsetkych pytat ci ziju najviac ekologicky a podla toho co hlasaju, budeme sa pozerat na to co skutocne chcu vidiet v buducnosti. ovplyvnovat vsetko len svojou spotrebou je velmi zdlhavy proces.

0000010100063535000000210845288308452920084531560845316208453171084531780845318708453206084532170845324408459786
bloody
 bloody      21.02.2018 - 14:51:51 , level: 8, UP   NEW
moznoze keby si zacala zbierat informacie o tom ako zrealizovat svoj zamer - to by ti mohlo na zaciatok poskytnut dostatocne mnozstvo napadov. Usudzujem ze asi nemas momentalne potencial na uchopenie celej tejto vizie. Co takto aspon zistit ci tento zamer uz niekto pred tebou nezacal nejako riesit, zanalyzovat process jeho aplikacie, opravit metodicku schemu a pokusit sa znova o re-aplikaciu do priestoru...

000001010006353500000021084528830845292008453156084531620845317108453178084531870845320608453217084532440845978608459878
ametyst
 ametyst      21.02.2018 - 18:38:32 (modif: 21.02.2018 - 18:39:16), level: 9, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
nemam ambicie riesit vsetko co ma zaujima, sirim slovom co ma zaujima, ale na nejake sirokosiahle riesicky nemam. skor to beriem ze vela malych vyjadreni moze urobit zmenu v nejakej strane, ktora nieco presadi. verim v retazovu reakciu, nie v to ze jeden ma urobit vsetko. nemozem riesit vsetko, nie som boh a svojim dielom nepouzivania plastovych obalov by som aj tak neprispela situacii.

0000010100063535000000210845288308452920084531560845316208453167
ametyst
 ametyst      06.02.2018 - 14:50:51 (modif: 06.02.2018 - 14:53:40), level: 2, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
"To je iba tvoje tvrdenie, na ktore nemas dokaz.
" - prazdna veta

ako vies ze vacsina ludi chce plasty? myslim ze vacsina ludi ma etiku a moralku a vedia co je pre zem skodlive ale rovnako chcu kupovat produkty na ktore su zvyknuti

paci sa im to ale slovaci su povacsine neaktivni a zvyknuti na svoj otrocky styl a moc sa nezapajat do zmeny, ty si prototyp toho takze tvoje komenty su nanic

a preto uz nekomentujem dalsie tvoje vyjadrenia lebo ty si podla mna ten najstrasnejsi neuvedomely diskuter na celej kyberii, vobec ale absolutne vobec nic nechapes.

000001010006353500000021084528830845292008453156084531620845316708459341
mofo
 mofo      20.02.2018 - 16:41:34 , level: 3, UP   NEW
>> ako vies ze vacsina ludi chce plasty? myslim ze vacsina ludi ma etiku a moralku a vedia co je pre zem skodlive ale rovnako chcu kupovat produkty na ktore su zvyknuti
- Lebo ked im ponuknes ekologicky obal (ktory je zaroven aj drahsi), kupia si produkt v tom plastovom. Staci sa pozriet na to ze vymreli este aj vratne plastove flase. Sklo sa tiez moc nepouziva.

>> a preto uz nekomentujem dalsie tvoje vyjadrenia lebo ty si podla mna ten najstrasnejsi neuvedomely diskuter na celej kyberii, vobec ale absolutne vobec nic nechapes.
- Ja som tak nejak dufal ze "ten najstrasnejsi neuvedomely diskuter na celej kyberii, ktory vobec ale absolutne vobec nic nechape" by som mohol byt ja :/

00000101000635350000002108452883084529200845315608453162084531670845934108459352
miloxe
 miloxe      20.02.2018 - 17:06:50 , level: 4, UP   NEW
Ak si niekto kúpi niečo lacnejšie, nemusí to znamenať, že to chce. Môže ho k tomu nútiť jeho ekonomická realita.

0000010100063535000000210845288308452920084531560845316208453167084593410845935208459369
mofo
 mofo      20.02.2018 - 17:39:58 , level: 5, UP   NEW
toho som si plne vedomy. Ale je to volba ktoru ludia robia, a takto sa rozhoduju. Maju obmedzene zdroje a radsej si chcu kupit viac tovarov s menej ekologickym obalom.

000001010006353500000021084528830845292008453156084531620845316708459341084593520845936908459396
miloxe
 miloxe      20.02.2018 - 18:41:18 , level: 6, UP   NEW
Napísal si že: "Ved vacsina ludi chce obaly a plasty" a ja si myslím, že to nie je pravda. Väčšina ľudí nechce plasty a keby mali na výber medzi dvomi cenovo rovnakými možnosťami a boli informovaní o dôsledkoch, tak by si vybrali tú ekologickejšiu možnosť. A to je to čo sa ametyst asi snaží povedať.

Chcieť a byť nútený sú dve rozličné veci.

00000101000635350000002108452883084529200845315608453162084531670845934108459352084593690845939608459418
mofo
 mofo      20.02.2018 - 19:13:21 , level: 7, UP   NEW
OK dobre.

Viem rozne veci, ale vysvetlit nieco niekomu kto to nechce asi neviem. A nemam na to ani trpezlivost.