cwbe coordinatez:
866
1551575
1303683
6864438

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::22
total children::2
show[ 2 | 3] flat


Analýza Inštitútu politických štúdií sa síce zameriava na riešenie deficitu v Spojených štátoch, ale ponúka návrhy využitelné aj u nás. Predpokladá to však zásadnú zmenu prístupu....
...

1. Zdaňme Wall Street: 150 miliard dolarů ročně. Drobná daň z transakcí akcí a derivátů, k níž se kloní řada evropských zemí, by odradilo Wall Street od spekulací, vyplnilo by mezeru, které zeje v rozpočtu po Bushově snižovaní daní, a ještě by zůstala spousta prostředků na financování státních programů. Za tuto daň vede boj odborový svaz zdravotních sester a má v něm mnoho spojenců.
2. Zdaňme korporace a zatrhněme zneužívání daňových přístavů: 100 miliard dolarů ročně. Korporace ve Spojených státech mají ze zákona platit daň 35 % ze zisku, ale to se jim daří obcházet díky daňovým přístavům natolik, že reálně platí pouze 18,5 %. Aliance organizací za daňovou spravedlnost (Tax Justice Network) navrhuje zákonné opatření, které by tuto praxi znemožnilo a přineslo by rozpočtu právě zhruba sto miliard.
3. Zdaňme férově bohaté: 79 miliard dolarů ročně. Náš zvrácený daňový systém umožňuje ředitelům velkých firem platit nižší daně, nežli platí jejich sekretářky (jak často podotýká Warren Buffett). Navrhovaný Zákon férového zdanění by zavedl pět nových daňových pásem pro příjmy přes milion dolarů.
...

4. Zdaňme znečištění: 75 miliard dolarů ročně. Daň z uhlíkové složky fosilních paliv by snížila naši závislost na ropě, přičemž by současně snížila znečištění ovzduší a emise skleníkových plynů. Jak poznamenal ekonom Robert Frank v New York Times: „Sama zpráva o tom, že se chystá uhlíková daň, by vedla k bouřlivému vývoji technologií spořících energii.“
5. Ukončeme dotace pro fosilní paliva: 12 miliard dolarů ročně. To je požadavek, v němž by mohla být levice s pravicí zajedno. Proč by vůbec někdo měl chtít dotovat průmysl, který je největším světovým zdrojem emisí uhlíku? Organizace 350.org toto téma učinila svou ústřední kampaní. A má dobré šance s ní uspět.
...
Viac info v článku USA: Sedem krokov k prekonaniu rozpočtového deficitu




0000086601551575013036830686443806865750
al-caid
 al-caid      06.10.2012 - 11:49:28 [1K] , level: 1, UP   NEW
co k tomu dodat?

long live The Greatest Nation of the Earth - http://profit.etrend.sk/archiv-profitu/rok-2012/cislo-20/preco-si-americania-viac-veria.html

0000086601551575013036830686443806864578
ma
 ma      05.10.2012 - 11:42:28 , level: 1, UP   NEW
zdanme zdanme zdanme, tak toho teda vela noveho nevymysleli...

000008660155157501303683068644380686457806864767
L4ky
 L4ky      05.10.2012 - 13:04:02 , level: 2, UP   NEW
cize vsetky dane su defaultne zle? lebo hento hore (aj ked tazko vykonatelne) mi pride rozumne.

peniaze od bohatych sa totizto k chudobnym nedostanu, reagan sa mylil. vysledkom su priepastne rozdiely v spolocnosti a napatie. v konecnom dosledku na to doplatia vsetci.

00000866015515750130368306864438068645780686476706864897
ma
 ma      05.10.2012 - 14:03:58 , level: 3, UP   NEW
aby sme tie dane nakoniec nezaplatili zo svojho vrecka. zdanis korporacie a oni zvysia ceny, zdanis transakcie a pocitis to na dochodkoch, zdanis uhlik tak to snad ani nemusim komentovat, ze to bude pre kazdeho drahsie. a tak podobne.
takychto rychlokvasenych receptov ako od ludi naskrabat peniaze pre stat by bolo... mna by skor zaujimali recepty ako dane znizit aby som nemusel davat tolko svojej vyplaty do pecka a podporil ekonomiku tam kde je to potrebne, nie tam kde sudruhovia rozhodnu, ze je to pre nas najlepsie.

0000086601551575013036830686443806864578068647670686489706879178
escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]
 escaline[Locked_OUT][Locked_OUT]      16.10.2012 - 09:23:48 , level: 4, UP   NEW
ja len tak na margo, aby sa to zase klasicky neopomenulo, ze:
1.) dane su okrem ich primarneho financneho aspektu aj velmi dolezitym regulacnym nastrojom statu
2.) dnes vacsina z nas plati z vlastneho vrecka predovsetkym peniaze potrebne na rozne bailouty, eurovaly a podobne vychytavky, ktore vznikli ako nasledok deregulacnej politiky

000008660155157501303683068644380686457806864767068648970687917806879682
skazeny
 skazeny      16.10.2012 - 14:08:57 (modif: 16.10.2012 - 14:15:47), level: 5, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
just lol 2), vobec sa mi to nechce hladat, ale x% vydajov stat. rozpoctu su mandatorne vydaje na socialne transfery, takze plz (a do filozofickych debat o tom co je nasledkom coho sa mi nechce)

edit: http://i48.tinypic.com/178hsw.png

0000086601551575013036830686443806864578068647670686489706864936
k0zmonAut
 k0zmonAut      05.10.2012 - 14:27:09 , level: 4, UP   NEW
mna by skor zaujimali recepty ako dane znizit aby som nemusel davat tolko svojej vyplaty do pecka a podporil ekonomiku tam kde je to potrebne, nie tam kde sudruhovia rozhodnu, ze je to pre nas najlepsie
jednoznačne protikorupčnými opatreniami. Môžeš napríklad podporiť jednu z mimovládok, ktorá sa tomu venuje.

000008660155157501303683068644380686457806864767068648970686493606865219
pandrlak
 pandrlak      05.10.2012 - 17:48:18 , level: 5, UP   NEW
Mimovladky riesia ako znicit korupciu v systeme ktory ju podporuje.

Mne sa naproti tomu tiez viac paci myslienka nech sa toci viac penazi medzi ludmi a menej nech je moderovanych mystickym pojmom stat.

00000866015515750130368306864438068645780686476706864897068649360686521906865438
k0zmonAut
 k0zmonAut      05.10.2012 - 22:10:38 , level: 6, UP   NEW
v prvej vete príliš paušalizuješ a nemáš pravdu.

V druhej s tebou súhlasím.

0000086601551575013036830686443806864578068647670686489706864936068652190686543806865736
pandrlak
 pandrlak      06.10.2012 - 11:38:16 , level: 7, UP   NEW
No pausalizujem mozno asi ... len pozeram na to ze mimovladky v tomto celom maju velmi obmedzenu schopnost. Nieco ako ... mozu pisat doporucenia, mozu upozornovat, informovat ... ale to aku to cele ma ucinnost neviem ...

0000086601551575013036830686443806864578068647670686489706864928
L4ky
 L4ky      05.10.2012 - 14:23:05 , level: 4, UP   NEW
neverim ze vsetky dane nakoniec zaplati jozef mak, clovek milion. to mi pride ako trochu prestrelene. viem ze realita je taka ze teraz plati dane hlavne ten co ma malo a nemoze optimalizovat. ale toto je chore nemyslis? prave o tom je henten clanok vyssie.

danove raje su problem. ak sa korporacie snazia vyhnut zdanovaniu ja to chapem ale pride mi zaroven divne ze chcu vyuzivat infrastrukturu a platit sa im nechce. kolko je vhodna danova sazba je na dlhu debatu samozrejme..

000008660155157501303683068644380686457806864767068648970686492806865041
pandrlak
 pandrlak      05.10.2012 - 15:19:31 , level: 5, UP   NEW
Dane v konecnom dosledku plati vzdy v najvacsej miere spotrebitel ... takze ty ...

zdanovat bohatych je strasne fajn populizmus. Lenze oni maju ovela viac casu a prostriedkov na to aby optimalizovali svoje ukony tak aby sa dostali do vyhodneho pasma. Dokonca nemaju problem kvoli tomu investovat do toho aby si dane optimalizovali. Menia svoje struktury tak aby dosiahli nejaku ucinnost.

Ty ako jeden z miliona si sice pri zvysovani dani mydlis ruky ako na niekoho doslo ale zaroven ti to zalepi oci ... pretoze tvoje danove zatazenie sa sice len o kusok ale zmenilo. Naproti tomu sa zodvihnu ceny pretoze dane ... a ty si za svoju ubohu vyplatu kupis ovela menej ... a teda mas ovela mensiu moznost co i len trochu pomoct napr ekonomike regionu. Proste slovenske maslo si nekupis lebo nan nebudes mat. A nemas sancu sa z tohoto financne neefektivneho stavu dotat.

Ty nemas take sance sa prisposobit zmene dane ... pretoze neodpisujes naklady ... pretoze nemas nasporene financne prostriedky aby si v pripade nejakej zmeny vedel zareagovat. Jednoducho zmenia sa podmienky a ty platis ako prvy.

To sem nepisem ako ze ja by som bol z toho nejako vonku a nad vecou. Je to len to co vidim. A viem ze ak by sa dane znizovali ... ceny by sli dole ... minimalne v sluzbach ... rovnako by ludom ostavalo viac volnych prostriedkov ...

Zvysovat dane by podla mna malo opodstatnenie ak by bola zdrava stredna vrstva ale ... ta na slovensku zas tak financne neprekvita podla mna ... a ak tu maju z nas dane spravit socialne pripady tak zbohom rodina ...

00000866015515750130368306864438068645780686476706864897068649280686504106865094
L4ky
 L4ky      05.10.2012 - 15:47:10 [1K] , level: 6, UP   NEW
ja nepisem ze keby bohati platili vacsie dane tak by sme boli vsetci v nebi, ale pomohlo by to.. mne by dane ani nemuseli klesnut, stacilo by keby klesol deficit, lebo stat si potom musi poziciavat. takze som bohaty, optimalizujem si dane a za zvysny cash nakupim dlhopisy a este ryzujem.

je mi jasne ze budu mat vzdy viac casu a prostriedkov na to aby optimalizovali. ale NEVERIM ze sa to neda. tak ako existovali anonymne ucty a uz nie su, tak sa daju osetrit aj danove uniky. problem je ten ze bohati maju ovela lepsie paky na politikov a ti si tiez nebudu pilit pod sebou konar predsa :)

imho sme dokonale indoktrinovani tym ze 'neda sa' a 'aj tak to zaplatis ty' a 'bude sa aj tak optimalizovat'

kym nezdanis efektivne bohatych tak ziadna stredna vrstra nebude. bodka.

0000086601551575013036830686443806864578068647670686489706864928068650410686509406865208
pandrlak
 pandrlak      05.10.2012 - 17:41:26 , level: 7, UP   NEW
Tak ono dalsia vec je otazka kolko je realne tych dosiahnutelnych bohatych. Teda na ktorych toto mozes uplatnit. Potom este ze na kolko ich dokazes zdanit "aby to bolo pre nich unosne" totiz ak to nieje unosne pojdu inam. No a na koniec kolko ti z tohoto prepoctu pride realne formou dani do rozpoctu.

To nehovorim o tom ze aky to moze mat dopad ... napriklad vo forme prenasania danoveho zatazenia dalej bud na spotrebitela alebo pracujuceho formou skrtov na odmenach a podobne.

Toto si ja prepocitat neviem. A teda neviem ci je to realne prinos alebo je to brzda. Lebo ak to nema mat uplne zazracny efekt tak je to zbytocne ... lebo pri momentalnom trende sme o rok znovu v tej istej situacii ako teraz len s tym rozdielom ze bohaty uz su zdaneni.

Mna skor zaujimaju optimalizacie v zmysle nakladov statu ... ale o nich pocut zvacsa len okrajovo ... tiez sa to cele hadze na najnizsiu vrstvu statnych uradnikov ... teda napr ... znizi sa stav nejakych uradnicok niekde takze vzniknu dlhsie rady pri priehradkach na urade. A aparat ako taky stoji aj tak stale viac.

000008660155157501303683068644380686457806864767068648970686492806865041068650940686520806868331
L4ky
 L4ky      08.10.2012 - 13:46:33 , level: 8, UP   NEW
'ak to nie je unosne pojdu inam' pocuvam stale, ale to robia uz teraz.. to ze 'pojdu inam' je predsa uz teraz moc jednoduche. zalozis firmu na cypre a previevas. vie sa o tom roky a vsetkym to vyhovuje. neverim ze sa s tym neda nic spravit.

prenasat dopad na ludi a spotrebitela sa neda donekonecna, dobre si to firmy (tie nemonopolne) rozmyslia.

s optimalizaciou nakladov statu suhlasim ale to sa nevylucuje

00000866015515750130368306864438068645780686476706864897068649280686504106865094068652080686833106868470
pandrlak
 pandrlak      08.10.2012 - 14:44:31 , level: 9, UP   NEW
Ale ...

toho co pises by som sa zastal ... ak by niekto fnukal ze oproti roku XX sa na daniach vybralo menej a nestaci to. Lenze problem je iny. Na daniach sa bude vyberat viac pretoze to co sa doteraz vyberalo nikdy nestacilo a stale sme si poziciavali.

Odporucam si pozriet http://cenastatu.sk/km-sr-vm/2012/Eur/ a preklikat sa na predosle roky. Ja osobne neviem presne posudit ci sa ta cena hybe vzhladom len na inflaciu alebo je tam aj iny narast ... viem len tolko ze to stupa ... a stupa a stupa a stupa ...

0000086601551575013036830686443806864578068647670686489706864928068650410686509406865208068683310686847006868643
L4ky
 L4ky      08.10.2012 - 16:29:11 , level: 10, UP   NEW
ak ale ja skor riesim to ze system je nahovno co sa tyka vyberu dani, nie ci potrebujeme viac dani alebo menej ako agregat, pripadne ake su vydavky.

000008660155157501303683068644380686457806864767068648970686492806865041068650940686520806868331068684700686864306868765
pandrlak
 pandrlak      08.10.2012 - 17:44:35 , level: 11, UP   NEW
Len sa opytam co znamena bohaty ...

00000866015515750130368306864438068645780686476706864897068649280686504106865094068652080686833106868470068686430686876506874071
L4ky
 L4ky      11.10.2012 - 20:39:17 , level: 12, UP   NEW
nechce sa mi hrat na slovicka

0000086601551575013036830686443806864578068647670686489706864928068650410686509406865208068683310686847006868643068687650687407106878263
pandrlak
 pandrlak      15.10.2012 - 16:30:39 , level: 13, UP   NEW
Ja sa pytam preto ze je to podla mna dost abstraktny pojem ... a ludia si ho casto zamienaju s pojmom bohatsi ako ja ... alebo ten co spravuje viac penazi ako ja ... a podobne ...

000008660155157501303683068644380686457806864767068648970686492806865041068650940686520806868331068684700686864306868765068740710687826306879436
L4ky
 L4ky      16.10.2012 - 12:09:27 , level: 14, UP   NEW
da sa to poriesit cez statistiku, problem su ale samozrejme data kvoli optimalizacii a danovym rajom. ak by sa toto poriesilo, nakreslit ciaru nebude problem.

kludne nech som bohaty aj ja, rad dam o 100 eur dani viac ak chlapci s j&t daju par stotisic :)

0000086601551575013036830686443806864578068647670686489706864923
k0zmonAut
 k0zmonAut      05.10.2012 - 14:19:55 , level: 4, UP   NEW
Daň z uhlíka je jednoznačne lepšia ako obchod s emisiami. (Viď príklad Interblue v SR).
Progresívne zdanenie po druhej svetovej vojne okrem iných spôsobilo rozmach strednej triedy a tým aj ekonomiky USA.
Zavedenie dane z finančných transakcií v EÚ, USA a ďalších krajinách v kombinácii s diskrimináciou daňových rajov by bolo podľa mňa účinné a veľmi spravodlivé. (Kvôli finančnej kríze, ktorá naštartovala súčasné obdobie recesie).
Nielen štátne ale aj korporátne štruktúry môžu byť skorumpované.
Podľa mňa je hlavne dôležité, čo aj ty načrtávaš, aby sa neprivatizovali zisky a nesocializovali straty.