cwbe coordinatez:
101
63535
6295798
63668
6023322
6023594

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::41
total children::4
3 ❤️


show[ 2 | 3] flat


osobne si myslim ze scitanie je picovina a strasne draha picovina. 30 milionov euro? wtf?!? jedna miliarda korun na toto? pre koho? povedz mi, kto sa kedy tymto zaoberal. ked dzurinda ci fico rozhodovali o potrebe dialnic - mal niekto podlozene vyskumy o mobilite a podobne? cital si to niekde? ked sa rusilo ministerstvo zivotneho prostredia? ked sa zavadza recyklovany zber? srotovne na auta? ked sa rusia zachranky ci nemocnice? ked sa spoplatnuju lieky ci zvysuju dane? cital si niekde niekedy pri miliardovych a zasadnych rozohdnutiach nieco o prieskume, dopadoch, oddovodneniach? osobne by som bol za, lebo takto by sa malo robit kazde rozhodnutie a tie data by mohli aktualizovat trebars rocne (kolko ludi malo pred piatimi rokmi plazmu?, kolko ludi bude mat o pat rokov solarny kolektor?) ale u nas sa takto nerozhoduje a tento moloch uradnikov ktori beru prachy kde sa da na cele s tou fesandou na statistike, nehnevaj sa... nehovoriac teraz o schize ministerstva vnutra, ktore ma pod sebou dva urady, statisticky a na ochranu osobnych udajov...

osobne SOM PROTI SCITANIU LEN TAK. lebo NESUHLASIM ABY STAT VSTUPOVAL DO MOJHO ZIVOTA VO VACSEJ AKO NEVYHNUTNEJ MIERE. a zistovanie dat o mne je sakra picovina, po tom ako tu nalepkovali Zidov, ci Romov a fasisti habali statistiky hned po obsadeni, dakujem pekne. potom ako v tejto krajine ta sledovali a evidovali u stbakov aj ked si si pomaly prdol... dakujem pekne.

som proti aj preto, lebo nechcem aby sa o 10 rokov opakovalo a neminuli sme dalsich 50 milionov euro. proste konec zvonec.

a nehnevaj sa, tie data - to je naozaj na Slovensku 90% katolikov? su to naozaj myslis validne data? ked to odskrtne ten kto bol pokrsteny, ale o viere nevie nic a ju nepraktikuje? ci tu mame 70 tisic Romov? validny udaj? ked politici aj tak hovoria aj v oficialnych a vladnych materialoch o 200 - 450 tisicoch podla toho kedy sa im to hodi?

cele humbuk, picovina, som proti, komisarik bol zlaty a slusne som ho poprosil ze nech si tam drbne ze nie sme doma a nech uz ani nechodi. hotovo, stacilo.




00000101000635350629579800063668060233220602359406024064
bujak
 bujak      24.05.2011 - 10:17:37 , level: 1, UP   NEW
niekto zarobil 30 mil. euro.

00000101000635350629579800063668060233220602359406023774
galantny elegan
 galantny elegan      24.05.2011 - 06:43:10 , level: 1, UP   NEW
suhlasim&som proti

00000101000635350629579800063668060233220602359406023656
adso
 adso      24.05.2011 - 00:19:33 , level: 1, UP   NEW
Aj ked si nerobim iluzie o kompetentnosti slovenskych uradnikov, som presvedceny ze napriklad socialna poistovna (aspon ked sa zadari a nevedie to uplny diletant) berie pri urcovani vysky dochodku do uvahy prognozy vyvoja vekovej struktury. Tie vychadzaju zo sucasnej vekovej struktury (scitanie) a vekovo specifickych mier porodnosti a umrtnosti (scitanie + evidenicia pohybu obyvatelstva). A toto su miliardove rozhodnutia.

K dohadovaniu dvoch uradov - ano je to nezmysel. Koniec koncov, nikde nepisem ze to je pripravene idealne ani nevyjadrujem svoju lasku k byrokratom ministerstva vnutra. Akurat sa mi viacere protiargumenty zdaju dost prehnane, nevychadzajuce z realneho stavu.

Katolikov nebolo v roku 2001 90%, ale 69%. Mozno okolo teba ich tolko nezije, ale ako priemer za cele Slovensko sa mi to zda validne. A ak sa chce niekto prihlasit za katolika, preco by mu v tom malo byt branene. Podobne u Romov - ak niekto majoritou povazovany za Roma, sa primarne citi ako Slovak alebo Madar, tak to tam uvedie. Takze zhladiska sebaidentifikacie s urcitou narodnostou su tie data v poriadku. Je mozne ich doplnit datami ktore vychadzaju zo zaradenia okolim k urcitej skupine. Prieskumy v ktorych sa taketo data zistuju (napr. sociograficke mapovanie romskych komunit) tiez predpokladam nebudu prave najlacnejsie.

0000010100063535062957980006366806023322060235940602365606023696
svarga
 svarga      24.05.2011 - 00:50:10 , level: 2, UP   NEW
socialna poistovna urcite vychadza z inych dat ako zo scitania obyvatelstva, nemyslis?

a katolikov 69%, myslel som krestanov. ale aj tak - to cislo nie je validne. ak by malo byt, mali by sme brat do uvahy skutocnosti ci bol krsteny (rodicmi), alebo ci navstivil za posledny mesiac kostol (bozie a cirkevne prikazanie), pripadne na zaklade coho sa identifikuje s touto vierou. alebo ci len veri v Boha a je popri tom pokrsteny. to su velke rozdiely. tento udaj akurat sluzi cirkvi na ukrajovanie zo statnej kasy.
a rtnika - nie je to vonkoncom validny udaj. praveze je ignorovany (v problematike som robil) a narobil dost neplechu. a presne ako pises, mozes si povedat ze mas narodnost aku chces... takze nie je to relevantne. dalsimi premennymi su strach, latentny rasizmus, vnutorna neochota sa identifikovat s marginalizovanou mensinou... rovnako ked si das eskimacku narodnost nic to nezmeni.

osobne nevidim KONTRETNY prinos scitania a ani nepoznam KONRETNE ROZHODNUTIA ktore by vychadzali zo statistickych udajov zo scitania. to kolko nas je a kde zijeme sa vie konstantne podla udajov z registrov a matrik.

000001010006353506295798000636680602332206023594060236560602369606023733
jaffar
 jaffar      24.05.2011 - 02:16:49 [1K] , level: 3, UP   NEW
uhm, cize ked TY nevidis ziadny prinos tak asi ani ziadny nebude? bravo

00000101000635350629579800063668060233220602359406023656060236960602373306025683
svarga
 svarga      24.05.2011 - 22:57:43 , level: 4, UP   NEW
ja nevidim prinos a podla mna ziadny nebude.

ty vidis prinos a podla teba bude.

normalne nie? rozdielne nazory.

bravo ;-)

00000101000635350629579800063668060233220602359406023656060236960602373306024162
studenyRadiator
 studenyRadiator      24.05.2011 - 10:50:11 [1K] , level: 4, UP   NEW
Tak teraz sa ho musim zastat. Poprosim ta, nakolko si velmi inteligentny a mas prehlad. KTORY Z UDAJOV (Z NEJAKYM VYZNAMOM LEBO VIERA MA FAKT NEZAUJIMA) O SCITANI STAT NEMA? BOHA O MOJOM VZDELANI VEDIA AJ ZNAMKY POCAS STUDIA A NIELEN CO SOM UKONCIL. DANOVY URAD VIE NA CENT KOLKO SOM ZAROBIL A NIELEN TO KDE PRACUJEM. TAKTIEZ VEDIA KOLKO MAM ROKOV, MIESTO TRVALEHO BYDLISKA (A ANO TENTO UDAJ RIESI HOLY *****, NAKOLKO AK SOM NIEKDE V PODNAJME TAK TO TAM NEVYPLNAM A TEDA SI ROBIT NADEJE O DOPRAVNEJ STATISTIKE JE UPLNE ZUFALE), RODINNY STAV DETTO, MIESTO NARODENIA (BOHA NACO JE ASI MATRIKA), VZTAHY MEDZI CLENMI DOMACNOSTI (OPAT Z MATRIKY, TAK ASI KED SOM SA NIEKOMU NARODIL TAK SOM SYN A KEBY SI NAHODOU CHCEL RIESIT ZE SA JEDNA O AKTUALNU SITUACIU V DOMACNOSTI (8) TAK SI VEZMI DOMACNOST A URCI PODLA TRVALEHO BYDLISKA OSOBY TUTO DOMACNOST OBYVAJUCU A ANO TOTO VSETKO O TEBE UZ AJ TAK STAT VIE :D), SUCASNA EKONOMICKA AKTIVITA JE LEN BOD 10 - 16 DOHROMADY. 17 ASI NEMAJU AJKED PODLA KUPENYCH CESTOVNYCH LISTKOV NA ISIC SA DAJU URCIT ASPON STUDENTI (A VLASTNE NAJLEPSIA STATISTIKA SU SAMOTNE PREDAJE V DOPRAVNOM PROSTRIEDKU). 18 A 19 TOTO JE OPAT ZAEVIDOVANE (CI SNAD POZNAS NIEKOHO KTO SA OZENIL/VYDALA V LAS VEGAS?). 20 - 22 UPLNE NA <>. IDE O CISTO SUBJEKTIVNY NAZOR (AK SA CITIM AKO GRUZINEC SOM NIM NAOZAJ?). ALE 21 - 24 UZ NIKTO NEVIE (ISTO?), ALE NIC NERIESIA A AK TIETO OTAZKY STALI 30MEGA TAK DAKUJEM PEKNE.
Ps.: Sry za caps lock ale neskutocne som sa vytocil a ukludnoval som sa casom :).
Ps2.: Bol co sa tyka domacnosti. Bol si niekedy na stavebnom urade??? :)

0000010100063535062957980006366806023322060235940602365606023696060237330602416206024688
jaffar
 jaffar      24.05.2011 - 14:24:57 , level: 5, UP   NEW
chlapce strasne ti unika jedna vec, a to je KORELACIA UDAJOV (AK TO MAM NAPISAT TVOJOU DIKCIOU)

000001010006353506295798000636680602332206023594060236560602369606023733060241620602468806024746
studenyRadiator
 studenyRadiator      24.05.2011 - 14:48:26 , level: 6, UP   NEW
1) Skor by som cakal skolo korekcia ako korelacia, nakolko pod pojmom korelacia si predstavujem zavislost medzi premennymi. A teda urcovat silu relacie medzi nimy mi pride ako nezmysel(stare/nove udaje) (samozrejme necham sa poucit, ak sa mylim)
2)osobne by som predpokladal, ze napr. take udaje o skole, praci, trvalom bydlisku, datume narodenia, narodnosti, rodinnom stave a vlastne vsetkych ostatnych nie je potrebne korigovat. Ono samozrejme aj naco. Scitanie sa robi raz za 10 rokov, dovtedy zmenia niektory zamestnanie X krat. Okrem toho kazda tato zmena sa premietne socialnej poistovni, na danovom a pod. (ak by som chcel by sprosty poviem real-time :) ). Samozrejme, ze ak niekto robi na cierno tak to nenapise ani do "anonymneho" formulara. Taktiez niektore udaje sa nam nemenia (zakladna, stredna(mozno nejaky percentil), rok narodenia etc.). V skratke mi ide o to, ze jednotlive urady, ministerstva maju vzdy najaktualnejsie informacie.

00000101000635350629579800063668060233220602359406023656060236960602373306024162060246880602474606024788
jaffar
 jaffar      24.05.2011 - 15:02:13 , level: 7, UP   NEW
nepochopili sme sa. mal som na mysli korelaciu udajov v ramci scitania 2011, presnejsie suvisloti medzi nimi. napriklad pozorovat vztah medzi bytovou otazkou a regionom, najvyssim dosiahnutym vzdelanim a tym ci zijes v meste alebo na vidieku a tak dalej. to je nieco co je neziskatelne ani keby stat dokazal vsetky udaje pozistovat z inych zdrojov (co sa beztak neda).

ale aj porovnavanie s ostatnymi scitaniami hra rolu, nepochybne vzniknu krasne komparativne data.

0000010100063535062957980006366806023322060235940602365606023696060237330602416206024688060247460602478806024827
studenyRadiator
 studenyRadiator      24.05.2011 - 15:11:09 , level: 8, UP   NEW
Lenze presne toto by sa dalo zistit aj bez scitania. A presne to je to, co som obhajoval napr. ako si spomenul: "najvyssim dosiahnutym vzdelanim a tym ci zijes v meste alebo na vidieku". Nejde o nic ine ako trvale bydlisko (takuto informaciu ma snad polovica ministerstiev) a dosiahnute vzdelania (socialna, skolstva) ...
To je presne otazka, ci su tie: "krasne komparativne data" hodne 30 mega. Okrem toho, vela ludi uz iba koly tomu ako sa ku scitaniu postavil statisticky urad rozhodlo scitanie "bojkotovat" (mna nevynimajuc). By si sa divil kolko ludi co "studovali" za maliara, natieraca som vramci IT spoznal :), taktiez by mal podla scitania chodit kazdy druhy so svetelnym mecom :).

00000101000635350629579800063668060233220602359406023656060236960602373306023922
*sykorka*
 *sykorka*      24.05.2011 - 09:18:19 , level: 4, UP   NEW
tak tak mne to tiez indikuje, pre neho to prinos nema= musi to nemat prinos aj pre ostatnych
zuujimave velmi..

000001010006353506295798000636680602332206023594060236560602369606023714
adso
 adso      24.05.2011 - 01:17:12 , level: 3, UP   NEW
Socialna poistovna pri posielani dochodku konkretnej babke urcite vychadza z inych dat. Ale pri planovani hospodarenia v buducich rokoch a napriklad aj celej diskusii o reforme dochodkoveho systemu vychadzaju predpokladam zo scitania, presnejsie z prognoz, pre ktore je scitanie jednym zo zdrojov vstupnych udajov. Zda sa mi to najlogickejsie.

Bolo by si potrebne zadefinovat, co to narodnost je. Ja povazujem narodnost za nieco, co zalezi od pocitu konkretneho cloveka. V tom pripade su udaje zo scitania v poriadku.

Mimochodom, jeden z mala udajov o porodnosti Romov vychadza aj zo Scitania obyvatelstva. Ide vlastne o porodnost vsetkych obyvatelov (bez ohladu na narodnost) v obciach, v ktorych sa viac ako 95% obyvatelov prihlasilo v Scitani 2001 k romskej narodnosti. http://www.demographic-research.org/volumes/vol19/25/19-25.pdf Figure 8.

00000101000635350629579800063668060233220602359406023656060236960602371406023716
svarga
 svarga      24.05.2011 - 01:22:11 , level: 4, UP   NEW
mne sa zda ze ani nie tak scitanie, ale danove odvody, prirastok obyvatestva, demograficke udaje zistene inak, rovnako odvody, priemerne zarobky, dlzka aktivneho veku v zamestnanosti, to su vstupne data pre dochodkovu reformu a pod. mne sa zda toto najdolezitejsie... a vyvoj (kazdorocny) za poslednych 30-40 rokov s vyhladom na najblizsich 50...

a tie data - jake mas, s takymi pracujes, zvlast ked ide o vedcov, instituty a vyskum, zo vsetkeho, aj zo zlych udajov sa daju urobit spravy a zavery, ale otazka je, ze ked su nerealne, nespravne, aky maju vyznam pre rozhodnutia...

oki, ale nechajme to tak ;-)

0000010100063535062957980006366806023322060235940602365606023696060237140602371606023996
lubomier.sk
 lubomier.sk      24.05.2011 - 09:56:22 , level: 5, UP   NEW
Tým že to vyfakujeme ohromne zvýšime validnosť dát. Skvelé! :)

000001010006353506295798000636680602332206023594060236560602369606023714060237160602399606025405
svarga
 svarga      24.05.2011 - 20:46:14 , level: 6, UP   NEW
ucastnit sa na picovine ktora neposkytuje validne data. Skvelé!

0000010100063535062957980006366806023322060235940602365606023669
ritomak
 ritomak      24.05.2011 - 00:28:41 , level: 2, UP   NEW
ja nechapem este jednu vec - ze existuje minimalna informovanost o tom, aky ma scitanie vyznam, na co sa da pouzit atd. niektore zaujimave veci sa dozvedam az z tvojich prispevkov, no predpokladal by som, ze ked uz prebieha taky obrovsky projekt, tak sa to budu snazit aspon ludom vysvetlit...

000001010006353506295798000636680602332206023594060236560602366906024836
jaffar
 jaffar      24.05.2011 - 15:15:09 , level: 3, UP   NEW
veru toto podcenili, aspon o minimum PR sa mohli zasnazit

000001010006353506295798000636680602332206023594060236560602366906023929
*sykorka*
 *sykorka*      24.05.2011 - 09:19:56 (modif: 24.05.2011 - 09:22:15), level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
toto je aj podla mna jeden z hlavnych kamenov urazu.....
clovek co so statistikami nikdy nerobil musi mat riadny chaoz v tej zaplave informacii a subjektivnych nazorov
aspon ja by som mala...

000001010006353506295798000636680602332206023594060236560602366906023798
psilocybin
 psilocybin      24.05.2011 - 07:51:12 , level: 3, UP   NEW
napr udaje predavaju sukromnym spolocnostiam

00000101000635350629579800063668060233220602359406023656060236690602379806024660
repelent
 repelent      24.05.2011 - 14:08:19 , level: 4, UP   NEW
afaik su tie udaje verejne dostupne

000001010006353506295798000636680602332206023594060236560602366906023679
adso
 adso      24.05.2011 - 00:34:44 , level: 3, UP   NEW
to nechapem ani ja. aj preto som mal potrebu napisat nejaky prispevok :), aj ked sa urcite nepovazujem za nejakeho extra odbornika na scitanie obyvatelov. komunikaciu neuveritelne podcenili. pritom ta diskusia okolo scitania by mohla byt uzitocna, ak by bola vedena trochu na urovni.

00000101000635350629579800063668060233220602359406023656060236690602367906023948
lubomier.sk
 lubomier.sk      24.05.2011 - 09:30:55 , level: 4, UP   NEW
Tak cca rok dopredu. S možnosťou odbornej oponentúry. Ale šak čo, keď to neurobili 100% dokonale, treba im to dojebať ešte viac!

JEDI!!! ;)

0000010100063535062957980006366806023322060235940602365606023669060236790602394806024116
slash
 slash      24.05.2011 - 10:33:50 , level: 5, UP   NEW
OT
takze 'rytieri radu Jedi' alebo iba 'Jedi' do nabozenstva? dakujem :)

000001010006353506295798000636680602332206023594060236560602366906023679060239480602411606024672
keiro
 keiro      24.05.2011 - 14:14:56 , level: 6, UP   NEW
iba "Jedi" :)

00000101000635350629579800063668060233220602359406023604
kujon
 kujon      23.05.2011 - 23:39:25 [1K] , level: 1, UP   NEW
No 30 mil. eur je fakt sialena ciastka. Na druhej strane demograficke data o ktore sa mozes opriet su velmi dolezite a pracuje s nimi viac ludi a institucii ako by sa mohlo zdat. Samozrejme by ale nemali naburavat sukromie ludi, co je zasa otazka spracovania. A nemyslim ze by bolo az tak problematicke urobit to scitanie takmer uplne anonymne. No v tejto verzii...

0000010100063535062957980006366806023322060235940602360406023621
svarga
 svarga      23.05.2011 - 23:54:46 , level: 2, UP   NEW
mne nejde ani o anonymitu. mne ide o princip. ze nech si zistuju data inde, maju ma na matrike, v porodnici, na danovaku, socialke, vsade... tak naco totok? nechutne.

000001010006353506295798000636680602332206023594060236040602362106023665
adso
 adso      24.05.2011 - 00:25:30 [1K] , level: 3, UP   NEW
udaje na matrike su na nic, ak ich neviem dat do vztahu s celou populaciu u ktorej dana udalost moze nastat...

Takze by ti viac vyhovovalo prepojenie vsetkych dat o tebe vo vsetkych uradoch namiesto scitania? To je realna alternativa (aj ked nie z roka na rok). Zda sa mi, ze z pohladu cloveka, ktoremu sa uz scitanie zda ako neprimerany zasah do sukromia, je to alternativa horsia.

00000101000635350629579800063668060233220602359406023604060236210602366506023678
svarga
 svarga      24.05.2011 - 00:33:31 , level: 4, UP   NEW
ked chcu, pre potreby napr. sudneho dokazovania a pod. to aj tak zosietuju, zistuju a vedia zistit, dat si o tebe vsetky infosky od prijmu za poslednych 10 rokov, po cesty do zahranicia, skoly, kurzy, vylety dokopy...

0000010100063535062957980006366806023322060235940602360406023621060236650602367806024665
repelent
 repelent      24.05.2011 - 14:09:19 , level: 5, UP   NEW
a to by bolo lacnejsie, hej?

000001010006353506295798000636680602332206023594060236040602362106023665060236780602466506025879
svarga
 svarga      25.05.2011 - 02:13:23 , level: 6, UP   NEW
ano

0000010100063535062957980006366806023322060235940602360406023621060236650602367806023734
jaffar
 jaffar      24.05.2011 - 02:19:20 , level: 5, UP   NEW
a) v scitani su aj udaje ktore touto cestou zistit nejde
b) takyto "individualny" pristup by uuuuuurcite stal menej ako 30 milionov