cwbe coordinatez:
101
63539
63556
63756
5109739
5110933
5111131
5111234
5111656
5111665
5111669
5111704
5111730
5111751
5111807
5111815

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::35
total children::4
show[ 2 | 3] flat


vies ono je to preto ze ti muzi maju tie zeny radi :)
a mozno sa ti to nezda ale si ich aj vazia

rovnako ako trvdia ze su pracovne miesta iba pre muzov tvrdia ze aj ibe pre zeny
a co sa tyka domaceho nasilia paci sa mi jak dnesne feministky chcu rovnopravnost ale LEN VTEDY ked sa im to hodi ;)

pozri povodna myslienka feminizmu sa stratila a je malo rozumnych zien kt ju prezentuju mno a tato nova era ktora propaguje intelektualne kurvy toe tez dopad preco galantnost vymiera
proste viem ze by vacsina bola spokojna s podajtaskami a neodcudzujem ani domacnosti kde zena pracuje a muz sa stara o domacnost ale preboha nech mi ziadna zenska netvrdi ze zena nema prirodzenjsie lepsie schopnosti starat sa o deti a muz chranit rodinu.. sak toe cele na hlavu postavene a proti prirode
proste genetiku nepopries

a co sa tyka domaceho nasilia kt furt vytahujes radsej si nastuduj neco rozumnejsie ako fem zvasty, je rozdiel zenu bit a SYMBOLICKY udriet http://www.islam-sk.sk/sk/koran-4-kapitola-zeny

citaj od 34ky

(tym som necel povedat ze bud muslinkou ani ja nesom) ale ze necerpam z mojich vymyslov iba a z mojich nazorov... a z nazorov tejto doby. aby si netvrdela ze vyberam(e) len tupotu densnych hulvatov) necel som to parafrazovat a selektovat lebo sa mi uz nece, imho si dostatocne mudra ze si zoberes ztoho to podstatne




0000010100063539000635560006375605109739051109330511113105111234051116560511166505111669051117040511173005111751051118070511181505112480
StiX
 StiX      09.01.2010 - 14:10:03 [1K] , level: 1, UP   NEW
no uz ma skoro naplo z teba po tomto prispevku, myslim si ze s tvojimi nazormi by si v diskusiach na azete dost uspel a ked chces do tohoto tahat nabozenstvo si fakt asi na urovni stredovekeho primata s vidlami

000001010006353900063556000637560510973905110933051111310511123405111656051116650511166905111704051117300511175105111807051118150511248005112741
andread
 andread      09.01.2010 - 16:25:43 (modif: 09.01.2010 - 16:31:02), level: 2, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Aspon ze ty si popredu a upozornil si ma vcas...
Checkni vlastne v akom 'fore' si, moc od azetu to nema daleko a co ze teham nabozenstvo toe akoze zakazane ci co? je tam kapitola co sa tykala temy tak ja nvm aky stym mate problem.
Mna napina tez z vela veci a neobtazujem stym nikoho proste mlc ked nemas co rozumne povedat a nechapes suvislostiam, o mojej urovni vies hovno ty motyka

0000010100063539000635560006375605109739051109330511113105111234051116560511166505111669051117040511173005111751051118070511181505111905
Pabloo
 Pabloo      09.01.2010 - 01:38:53 , level: 1, UP   NEW
Nesledoval som až tak kontext, ale preboha chcieť citovať a brať doslovne takúto časť koránu? Halóóó je rok 2010 a kameňovanie neverných partnerov je už roky zrušené!

000001010006353900063556000637560510973905110933051111310511123405111656051116650511166905111704051117300511175105111807051118150511190505112332
FlyingHigh
 FlyingHigh      09.01.2010 - 12:58:55 , level: 2, UP   NEW
"Halóóó je rok 2010 a kameňovanie neverných partnerov je už roky zrušené"

Aké roky konkrétne?

(November 2009: http://news.bbc.co.uk/2/hi/8347216.stm )

000001010006353900063556000637560510973905110933051111310511123405111656051116650511166905111704051117300511175105111807051118150511190505111936
andread
 andread      09.01.2010 - 02:16:13 (modif: 09.01.2010 - 02:17:02), level: 2, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
halooo? jake kamenovnie tam je zasa?
toto som uz rozoberal nizsie
milujem ked nekto cita akekolvek duchovne texty jak encyklopediu su to pribehy svedectva mas sa inspirovat nie merat pravytkom
tie texty su tu teraz a ma vyznam ze sa zachovavaju aj do tejto doby (ktora s porovnanim s vecnostou nieje tak daleko)

rok 2010 iste ale tak isto ako cas sme aj my v rukach (niecoho niekoho koho neovladame)

0000010100063539000635560006375605109739051109330511113105111234051116560511166505111669051117040511173005111751051118070511181505111859
Pleskot
 Pleskot      09.01.2010 - 00:55:35 , level: 1, UP   NEW
heh, povedat feministke aby si nastudovala nieco rozumne a mysliet tym Koran.. pekne :D
to je skoro ako by si to povedal veganovi a dal mu do ruk steak receptar :)

000001010006353900063556000637560510973905110933051111310511123405111656051116650511166905111704051117300511175105111807051118150511185905111865
andread
 andread      09.01.2010 - 01:02:41 , level: 2, UP   NEW
no a?

po1 zle prirovnanie
a po2 na tom neje nic zle kebyze mu dam recepty na maso sak mu ich nenutim jest :)

00000101000635390006355600063756051097390511093305111131051112340511165605111665051116690511170405111730051117510511180705111815051118590511186505111892
Pleskot
 Pleskot      09.01.2010 - 01:32:55 , level: 3, UP   NEW
si mohol aspon rozvit, ze preco je zle :) obe skupiny su presvedcene o svojej pravde na nieco a Koran/steak receptar je plny veci, ktore jej priamo protirecia.. viem, ze to prirovnanie neni idealne, ale chcel som sa vyhnut nabozenstvu/filozofii/ideologii
a prakticky nikto nemusi robit co mu povies, ani Binara si nemusi citat ten Koran alebo si podla neho menit zmyslanie :)

0000010100063539000635560006375605109739051109330511113105111234051116560511166505111669051117040511173005111751051118070511181505111859051118650511189205114869
al-caid
 al-caid      10.01.2010 - 19:53:10 (modif: 10.01.2010 - 19:53:58) [1K] , level: 4, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
preco sa vyhybat filozofii, ved feminizmus je tiez filozoficky postoj

a nahodou, Koran sa otazkam prav zien venoval tiez, bol krokom k ich zlepseniu - ked si uvedomis, ze predtym sa po narodeni vyhadzovali "aby sa usetrilo" alebo ich po svadbe vyhnali ak boli zo "zleho" kmena... si viem zivo predstavit ako Chadidza, pokoj jej dusi, dava tieto argumenty mekkanskym sovinistom

je to teda velmi dobry tip, clovek moze vidiet, ze prava zien sa hajili aj pred Beauvoirovou a spol. ;)

a samozrejme, clovek tak moze pochopit aj kontext samotnej idey obhajoby zien, preco vobec za nieco stoji rozoberat hodnoty a zvyklosti (ak by si si vedel zohnat toto, pozri si ten clanok o Rumim, tam mas moslimsku feministku takmer nazivo)

000001010006353900063556000637560510973905110933051111310511123405111656051116650511166905111704051117300511175105111807051118150511185905111865051118920511486905114944
Pleskot
 Pleskot      10.01.2010 - 20:33:22 , level: 5, UP   NEW
no podla tohto mi to pride byt, ze z uplne nicoho im dal Koran omrvky a ony boli cele stastne, lebo nevedeli, ze maju pravo na cely kolac..
proste z extremne zlych podmienok na "iba" dost zle podmienky.

ale tak ja to berem tak, ze islam je dost mlade nabozenstvo a ze sa, co sa tyka prav zien, postupne vyvija k lepsiemu tak ako sa vyvinuli prava zien v zapadnom svete, len tomu treba dat trochu casu..

k tomu hajeniu prav zien - rovnako mozes najst aj dalsie priklady v historii, ktore tiez hajili prava zien uz velmi davno, len sa to tak cele nevnima/niesu take zname.
da sa za to povazovat napriklad aj Anandove prihovorenie sa za zeny, ked buddha Sakjamuni povodne nechcel vobec dovolit vznik zenskych mniskych radov, pretoze by to podla neho skratilo trvanie jeho nauky (dharmy) o 500 az 1000 rokov.. Ananda, jeho bratranec a zrejme syn Sakjamuniho tety a zaroven nahradnej matky, ktora ako prva ziadala o zalozenie zenskych radov, ho musel presvedcit, aby im dovolil mat toto pravo. cize teoreticky vzate tu mame feministu 6 storoci pred Kristom.

00000101000635390006355600063756051097390511093305111131051112340511165605111665051116690511170405111730051117510511180705111815051118590511186505111892051148690511494405115012
al-caid
 al-caid      10.01.2010 - 21:00:50 (modif: 10.01.2010 - 21:02:52), level: 6, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
no Islam (a ani prava vtedajsich, tamojsich muzov) nevznikol "z nicoho", vzisiel z urcitej kultury ktoru radikalne zmenil, tak ako aj mnozstvo dalsich, ktore zasahuje dodnes

a nepochybne aj v tychto kulturach (kde inak ved nemuseli byt prava zien, prip.otrokov ci nevercov, horsie) existovali kritici situacie resp.predsudkov - Ananda je skvely priklad ;) - ktori sice nemuseli explicitne nazvat zvyklosti svojich predkov muzskym sovinizmom, ale mohli vychadzat z predstav o rovnopravnosti vsetkych ludi, ktore to posunuli dost daleko

v skratke jasne, mas pravdu, mozme najst priklady v historii, a ja ta len k tomu podporujem ich hladat ;)

0000010100063539000635560006375605109739051109330511113105111234051116560511166505111669051117040511173005111751051118070511181505111859051118650511189205111903
andread
 andread      09.01.2010 - 01:38:25 (modif: 09.01.2010 - 01:39:03), level: 4, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
to ani po nej nechcem (a nemam vplane nik trocha rozmuny zdonutenia nemoze menit svoj zivotny postoj) ale poskytol som jej iny uhol (kedze stale si myslim ze pravda bude vzdy ta iste len uhol ju meni) a mala by si to vazit
a dufam ze tymto si necel davat do rovnice feminizmus a islam :D
pretoze islam realne vyriesil mnozstvo probelmov kedze nerozdiel od biblie (co by sa dala dat do rovince) ma v sebe aj pravny zaklad nie len duchovny...
ale iste nesuhlasim snim vo vsetkom tak isto ako vo feminimze sa ztotoznujem s niecim

000001010006353900063556000637560510973905110933051111310511123405111656051116650511166905111704051117300511175105111807051118150511185905111865051118920511190305111923
binary riot
 binary riot      09.01.2010 - 01:59:12 (modif: 09.01.2010 - 02:24:13), level: 5, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
never mind

00000101000635390006355600063756051097390511093305111131051112340511165605111665051116690511170405111730051117510511180705111815051118590511186505111892051119030511192305111946
andread
 andread      09.01.2010 - 02:23:30 (modif: 09.01.2010 - 02:26:42), level: 6, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
ja neviem ale s mojej strany ma (velaX) diskusia zmysel aj ked neviem o inom cloveku jeho zivotopis a vzdelanie
A to ze si myslim ze mas vzdelanie a neco si prezila si sa mohla dovtipit ze si davam tu namahu reagujem)

Okrem toho nic nove si mi nenapisala ja to vsetko o tebe viem a nerpistupoval som k tebe ako by si nevystrcila nos...
Ale ked napises neco v style (ako keby si zabudla) tak preco by som ti nepodhodil link? to ta fakt tak uraza?
to zdaleka nesu ani jednoduche veci a co ked si budes citat zas neco co si raz citala? mozno som dufal ze to budes citat s inym pocitom ako 1x, jedno aky umysel... bol to len link a k veci

moje bio ti mozno hodim inde ja cem na kyberiu tahat minimum mojich empirickych vecii


00000101000635390006355600063756051097390511093305111131051112340511165605111665051116690511170405111730051117510511180705111815051118590511186505111892051119030511192305111940
pht
 pht      09.01.2010 - 02:18:00 [1K] , level: 6, UP   NEW
respect,
ale daj to radsej do singles only, lebo je to uplne OT reverzny ad hominem argument

0000010100063539000635560006375605109739051109330511113105111234051116560511166505111669051117040511173005111751051118070511181505111859051118650511189205111903051119230511194005111942
binary riot
 binary riot      09.01.2010 - 02:19:20 (modif: 09.01.2010 - 02:20:49), level: 7, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
neboj, pokial adresat nepochopi co tym chcem vlastne povedat tak to obratom mazem, viem co to moze vyvolat no risknem to

000001010006353900063556000637560510973905110933051111310511123405111656051116650511166905111704051117300511175105111807051118150511185905111865051118920511190305111923051119400511194205111945
pht
 pht      09.01.2010 - 02:22:18 [1K] , level: 8, UP   NEW
aha aka som kuul!
mam pravdu.

00000101000635390006355600063756051097390511093305111131051112340511165605111665051116690511170405111730051117510511180705111815051118590511186505111892051119030511192305111940051119420511194505111947
binary riot
 binary riot      09.01.2010 - 02:23:38 , level: 9, UP   NEW
ok mazem

0000010100063539000635560006375605109739051109330511113105111234051116560511166505111669051117040511173005111751051118070511181505111859051118650511189205111903051119230511194005111942051119450511194705111958
andread
 andread      09.01.2010 - 02:46:43 (modif: 09.01.2010 - 22:34:40), level: 10, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
teraz uprimne na zaver ;C

ak nemala so mnou diskusia zmysel tak ma to mrzi ze som ti zobral cas, pre mna kusok mala..

edit.: poveim aky utvrdil som sa ze tvoje ego je na takom lvli ze sa budem pokusat stebov nediskutovat.. bral som si doteraz mnohX servitku (a chcel som stebov pisat o zaujimavych temach lebo som myslel ze sa mam od teba co priucit) ale proste skusas ludi ked si snimi pises vkuse ces vyhrat a lezes mi uz na nervy s tvojim postojom, mozno si zozrala viac mudrosti sveta ale uz ma ta tvoja poza nebavii
a ktomu mojmu bio.. neviem naco by som ti mal vypisovat neco take co si to za akademicku ze potrebujes niekoho rank aby si snim kecala? s mojej strany si to kusok prehnala

000001010006353900063556000637560510973905110933051111310511123405111656051116650511166905111704051117300511175105111807051118150511185905111865051118920511190305111919
Pleskot
 Pleskot      09.01.2010 - 01:52:16 , level: 5, UP   NEW
no ale ten pravny zaklad tiez nieje zrovna nakloneny genderovej rovnosti, ci?

00000101000635390006355600063756051097390511093305111131051112340511165605111665051116690511170405111730051117510511180705111815051118590511186505111892051119030511191905111927
andread
 andread      09.01.2010 - 02:02:00 (modif: 09.01.2010 - 02:13:51), level: 6, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
sak ale nerovnost nemusi vzdy znamenat upadok a utlacanie

ako ked to beres takto ja vklude mozem vyhlasit ze by som bol zenou poriadneho muslima :)

ale situacia je taka ze som muz a tu, verim vnieco kusok ine. Tak ci tak mi to dava ale zmysel a neje to len taky odpal do hmly ze som to sem prinesol.
Niesom recnik ani posol neviem tak dobre narabat so slovami akoby som cel. (vsimnes si na stylistike aj gramatike kt mam hroznu aj na fakte ze furt configurujem svoje komenty lebo to vzdy nespravne napisem kedze popri tom robim ine veci). Bol by som velmi rad keby taky clovek (co ma podobny postoj k veciam) sa vyjadril menej agresvine a jasnejsie. Alebo nejak inak sa pridal do diskusie lenze asi ho nieje hodna :D neviem to posudit
Mrzi ma ze (mozno kvoli mojej stylistike mozno aj kvoli opovrhovaniu) binara cely moj vykec ZAS zle si vylozila
ja necem nad nikym vyhrat a toto nieje flame ;)

0000010100063539000635560006375605109739051109330511113105111234051116560511166505111669051117040511173005111751051118070511181505111859051118650511189205111903051119190511192705111938
Pleskot
 Pleskot      09.01.2010 - 02:16:43 , level: 7, UP   NEW
mas pravdu, nerovnost nemusi vzdy znamenat zlobu a utlacanie, ale ludska spolocnost je raz taka, ze si skor ci neskor tu rovnost zacne vynucovat, lebo sa vzdy najdu v tej menej rovnej skupine daki ambiciozni jedinci, ktorym sa to proste nelubi a akonahle ziskaju dostatocnu podporu, tak sa snazia svoje podmienky zmenit.. to je prirodzene, si myslim..

ja by som napr bol tiez radsej zenou, ale v tejto spolocnosti, nie moslimskej - nechcel by som skryvat svoje telo a posluchat manzela na slovo jak cvicena opica a este sa o neho delit s dalsimi. a v prvom rade by som chcel byt lezba, co by som tam moc otvorene nemohol byt :P

a tiez to tu nevnimam ako flejm, normalna diskusia :)

000001010006353900063556000637560510973905110933051111310511123405111656051116650511166905111704051117300511175105111807051118150511185905111865051118920511190305111919051119270511193805111955
andread
 andread      09.01.2010 - 02:38:41 (modif: 09.01.2010 - 02:44:18), level: 8, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
som rad :)

vtejto urcite muz praveze :) ale to som sem tahat necel

Pozri ako vsade sa neco zneuziva, ale ako som nizsie binare pisal za to nemoze islam ale konkretni ludia a aj ked si ich veriaci zvolia za hocico stale pravoverni budu verit. (to ako keby sv otec zobral zbran a postrielal mi rodinu mozno by ma to odklonilo od viery ale nemalo by) drbnuty priklad viem ale snad jasny xD
Co sa tyka zien a to ze su zahalene, je tez opodstatnene zober si co snami robia zeny v lete vkuse uslintani ledva ich pocuvame ked melu zcesty a preco? lebo beru sustredenie a toe tez provokacia ktora sa urcite ich partnerom nepaci. Ako myslim si ze by mal kazdy chlap stym bojovat ze zeny su tak rajcovne a nemali by sa zakryvat :) ale vidis tam to vyriesli tak a ma to zmysel.. A v konecnom dosledku ich to neobmedzuje (priam naopak maju pokoj od nechtenej spolocnosti)

Posluchat na rozkaz pozri napr oproti krestanstvu je rozvod jednoduchy zo strany zeny pokial muz nedokaze splnat jednu zjeho zakladnych uloh (ako napr zivit ju) ide od neho prec. Ked sa rozvedies je tazsie si zas vybavit katolicku svadbu napr. (Nvm ci tato infoska je dobra lebo slovensky web je kusok sunicky orientovany) Ale tusim v siitskom odvetvii dokonca par zpise zmluvu na konkretnu dobu manzelstva takze zena nema povinnost ostat vnom..

Mnohozenstvo (tez imho proti prirode ale aj nektori samcekovie maju v svorke viac partneriek) v korane sa taktiez pise ze sa nesmie uprednosnovat jedna pred druhou ale delit sa ok to neporpiem stym by problem bol. Mno a poslcuhat ako opica nemusi v harmonickej rodine :)

Co sa tyka neg. veci, mne by mozno vadil alkohol ale tez mam k nemu negativny postoj a aj ked nemam zatial problemi s pitim (fyzicke) vnimam to ako slabost cloevka ze sa takto dopujeme..
XY veci co sa da debatovat o islame staci obetovat Kcko na to ;)

mno ale asi nas presunu obavam sa xD

00000101000635390006355600063756051097390511093305111131051112340511165605111665051116690511170405111730051117510511180705111815051118590511186505111892051119030511191905111927051119380511195505111971
Pleskot
 Pleskot      09.01.2010 - 03:11:46 [2K] , level: 9, UP   NEW
na jednej strane mas pravdu, ze to zahalovanie moze byt "efektivne", ale na druhej s tebou nemozem suhlasit, lebo je trosku zvratene obmedzovat slobodu (v tomto pripade vyzoru) takeho kvanta ludi z dovodu, ze nam chlapom diriguje nas penis. to su nase sracky, ze po nich slintame, nie ich :)
si zober, ze by sa zaviedlo zahalovanie vsetkych "skaredych" (co ja viem velke vredy na ksichte alebo co) ludi, aby z nich ostatni neboli znechuteni a chlacholit ich tym, ze maju byt stastni, aspon sa im takto nebudu vysmievat deti.
alebo po mne kebyze niekto chce aby som nosil vreco na hlave, lebo moje piercingy ich pohorsuju a na povzbudenie by mi povedali, ze ma tak za ne aspon nebudu chciet bit nackovia..
no thanks.

no to ze je to manzelstvo na dobu urcitu, este neznamena, ze sa v nom ta zena ma neviem ako dobre :P

aj v harmonicky rodinach sa obcas hadaju - aspon ja som zatial nepocul o manzelskom pare, ktory by nezazil ziadnu hadku - ale moslimska zena si nemoze moc dovolit oponovat manzelovi, ci? vyznas sa v tomto lepsie, ale ja si neviem prestavit "talianske manzelstvo" v moslimskych podmienkach.

zakaz alkoholu vnimam len ako prisnejsi drogovy zakon, v tom by som extra problem nevidel.. kebyze je na svete krajina kde sa moze uz starocia spokojne fetovat, tak by tiez boli zprvu asi vytreti z toho ze u nas sa moze "len" pit alkohol. a moslimi si ten chlast vynahradia tabakom ;)

ale mas pravdu, debatovat sa o tom da dlho a obsirne :) a doteraz som ani nevedel v akom fore vlastne sme :D

0000010100063539000635560006375605109739051109330511113105111234051116560511166505111669051117040511173005111751051118070511181505111859051118650511189205111903051119190511192705111938051119550511197105111978
andread
 andread      09.01.2010 - 03:22:45 (modif: 11.01.2010 - 04:22:00), level: 10, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
mas jedno xD

Mno ono mozno mas pravdu ze toe kvoli penisom, ale aj kvoli nim sak kolko zien chce aby si myslel na ich telaa ale nezizal na ne :) kusok od veci nemyslis? ze nerozoberaju si v hlave aky to moze mat efekt lebo ich chrani nvm co zakon alebo hocico ine.. Co sa tyka rapavych xichtov a mody ber to tak ze ked vyrastaju v takej kulture nemaju na to taky pohlad (coe jasne) ale zasa uz sa to nebere tak radikalne u muslimov stale menej a menej a to by sme sa VSETCI cudovali ake su muslimky tvrde a emancipovane .)

Este k negativam ja by som mal problem stymi umyvaniami (uz si prense nepamtam nazvy tych ritualov) ale prsote pred kazdou modlidbou + ja nedokazem vstavat ked vychadza slnko to idem akurat spat (vid cas len teraz xD)

A harmonicku familiou som nemyslel bez hadok, imho hadky oceluju manzeltsvo ak nekam smeruju, myslel som rodinu kt zije v posit. zasadach kt nam prorok povedal.
Manzeltsvo na dobu urcitu ono som to myslel ze aj ked sa chlap nechce rozviest nema na vyber ked to je na papieri (ale to maju tusim iba siiti)

Co sa tyka alkoholu ono je dost monze ze to zakazal lebo islam vznikal v horucich krajinach a tam je z prevencie zdravsie obmedzovat chlast tak isto ako zidia prasata ;)

0000010100063539000635560006375605109739051109330511113105111234051116560511166505111669051117040511173005111751051118070511181505111857
binary riot
 binary riot      09.01.2010 - 00:53:51 , level: 1, UP   NEW
vzhladom na to ze som priebezne elisyne prispevky registrovala mam dovod domnievat sa ze naozaj neslo o jeden jediny pripad amoku ale o dlhodoby problem [presla som si niecim podobnym, chvalabohu to neprerastlo do manzelstva ci nebodaj deti takze to bolo omnoho lahsie]

neviem o akych fem. zvastoh hovoris, toto je citacia z jedneho prispevku co som tento tyzden napisala
"tak to jasne
existuje nespocetne mnozstvo typov ludi, myslenia a chovania

ale sposob myslenia a vnimania mame uz len z biologickeho hladiska urcite odlisne
[toto nieje namierene ani proti muzom ani proti zenam]

napr. hormony, akonahle nadopujes zenu testosteronom chova sa uplne inak a opacne
tiez zeny kazdy mesiac prechadzaju horm. zmenami over and over a to tiez ovplyvnuje ich chovanie a vnimanie
prip. si pozri umenie tvorene zenami a umenie tvorene muzmi [obe su dobre, ale obe su zasadne rozdielne, je to v nich citit]

cesta podla mna neni v unifikovani oboch pohlavi, skor v toleracii a akceptacii rozdielov
"

tvrdit ze muzi a zeny su rovnaki je to iste ako tvrdit ze majster sveta v tazkej vahe je rovnako silny ako vychrtly ITckar [zjednodusene]

ten koran [wat?] ma svoju logiku vzhladom na dobu v ktorej bol pisany
momentalne je situacia uplne ina a jeho aplikacia je do velkej miery scestna
na tuto temu odporucam film Persepolis

000001010006353900063556000637560510973905110933051111310511123405111656051116650511166905111704051117300511175105111807051118150511185705111862
andread
 andread      09.01.2010 - 01:00:05 (modif: 09.01.2010 - 01:06:07), level: 2, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
vzhladom na dobu... kt tu dobu najviac serie? preco vznika stale viac a viac nenavisti a preco su aj tu an nete nezmyselne genderwars? zamysli sa a neber to len tak ze nuz skoda zijeme teraz tu ale pricinu hladaj. Mozno prave ti co pohrdaju takouto literaturou su imho horsi ako ti co ju zas prehnane vyzdvihuju a necitaju nic ine...

ziadne wat? vela podobenstiev vela priebhov moze vela ludom aj v dnesnej dobe pomoct (najma zenam)

a nemyslim len koran je plno knih kt maju silu a aj večný vyznam

00000101000635390006355600063756051097390511093305111131051112340511165605111665051116690511170405111730051117510511180705111815051118570511186205111870
binary riot
 binary riot      09.01.2010 - 01:11:00 (modif: 09.01.2010 - 01:11:31), level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
ehm
len 50 rokov dozadu bolo znasilnenie a domace tyrane brane spolocnostou ako akceptovatelna zalezitost

tym padom si myslim ze spolocnost dost napreduje a nie ze sa serie

fakt sa teraz nejdem venovat studiu koranu [mam dost skript ktore musim do utorka nasprtat]
vzdy je podla mna omnoho viac prospesnejsie studovat ludsku psyche[teda priciny] a chapat ju [co je priamo umerne so schopnostou empatie] nez sa venovat pribehom a podobenstvam [a teda dosledkom]
co sa tych pribehov tyka, myslim ze ked uz nieco tak sa zamerat skor na budhizmus kedze je to najmenej nasilne naboznestvo aj ideologia

0000010100063539000635560006375605109739051109330511113105111234051116560511166505111669051117040511173005111751051118070511181505111857051118620511187005111912
Pleskot
 Pleskot      09.01.2010 - 01:48:10 , level: 4, UP   NEW
na margo buddhizmu - zeny su v podstate diskriminovane (postavene pod muza) v kazdom velkom nabozenskom systeme a buddhizmus neni vynimkou.. zena si ma zlepsovat karmu, aby sa v dalsom zivote narodila ako muz a mala teda lepsiu vychodiskovu poziciu na dosiahnutie prebudenia.
to sice mozu dosiahnut aj zeny, ale poklada sa to za ovela obtiaznejsie a zenske mniske rady uz davno da sa povedat vymreli okrem cinskych, kde sa im este celkom dari.. ale aj tie maju uz podla Buddhom zadefinovanych pravidiel podradne postavenie voci mnichom muzom.

ale ty si asi hovorila celkovo o ideologii, nie o postaveni zien....

000001010006353900063556000637560510973905110933051111310511123405111656051116650511166905111704051117300511175105111807051118150511185705111862051118700511191205111918
andread
 andread      09.01.2010 - 01:51:55 (modif: 09.01.2010 - 01:56:45), level: 5, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
spomenula ho kvoli nasiliu lebo vieme ze v dnesnej dobe sa islam zobrazuje ako proti zenske nabozenstvo coe smiense tupe a zaroven smutne

co sa tyka vnimania zeny v budhizme moc sa nestotoznujem stym
jedna z veci co mi neje velmi sympaticka :)
nespomenul som si, si vtom jednoznacne viac doma
ale respektujem stotoznovanie inych ;)

00000101000635390006355600063756051097390511093305111131051112340511165605111665051116690511170405111730051117510511180705111815051118570511186205111870051119120511191805111930
Pleskot
 Pleskot      09.01.2010 - 02:04:11 , level: 6, UP   NEW
protizenske nabozenstvo je dost nestastne slovne spojenie, evokuje to vo mne kantrenie zien a nasledne vyhynutie ludskej rasy (co by ale nemuselo byt na skodu :D) a to si snad o islame nemysli nikto..
to ze je diskriminacne si vsak mysli mnoho ludi - vratane mna - a aj ked to nieje ziadna vynimka medzi svetovymi nabozenstvami, tak predsalen bije najviac do oci prave v islame..
alebo tvrdis, ze je to len jeden velky mytus a moslimske zeny niesu diskriminovane a maju teda rovnake prava a postavenie v spolocnosti ako muzi?

0000010100063539000635560006375605109739051109330511113105111234051116560511166505111669051117040511173005111751051118070511181505111857051118620511187005111912051119180511193005111941
andread
 andread      09.01.2010 - 02:18:30 (modif: 09.01.2010 - 02:18:43), level: 7, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
protizenske je silne slovo ale vies ako som to mysel ;)

maju ine prava v spolocnosti ako muzi