cwbe coordinatez:
101
63535
21
4893224

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::
total children::23
51 ❤️


show[ 2 | 3] flat


his name is ...0
_0
ciernabiela0
risko0
drakh0
soonic0
Ruza4
overdrive5
bira6
effiks19
Trochu motivace na začátek:

* TED Talks: Capt. Charles Moore on the seas of plastic
* The Story of Stuff with Annie Leonard

takže teď konkrétně:

1. omezit PET lahve na minimum : máme doma sice pitnou vodu, ale hodně času trávím pracovně-studovně-jinak ve městě, kde si kupuju vodu balenou. Celkem zbytečně. Zvažoval jsem termosku nebo nalgene lahev (na zimu s termoobalem), nakonec ale vyhrál MSR 3 litrový vak na vodu, protože má větší maximální a podstatně menší minimální objem :)
Kdyby to třeba někdo taky zvažoval a neměl doma pitnou vodu, tak existují filtrovací konvičky.

2. omezit igeliťáky a igelitové tašky při nákupech :
... 1. nosit si sebou malou skládací plátěnou tašku na nečekané nákupy.
... 2. chodit do obchodů kde mají alternativní tašky (všechny zdravé výživy, ale i tesco nebo interspar (v tescu zadara, ve sparu myslím za korunu))

3. Kupovat si kosmetiku (hlavně šampóny a mýdla) u kterých budu vědět z čeho se skládají. V Indii jsem objevil Hymalaya healtcare, která vyrábí všechno možný, kosmetiku, léky.. všechno přírodní, bylinkové podle ayuverdických receptů bez nebezpečných chemikálií a bez testování na zvířatech. Používal jsem to měsíc a naprostá spokjenost. Ale možností je samozřejmě víc.

4. Oblečení:
K tomuto mě inspiroval IceBreaker hláškou na jednom tričku: "when I am done with this t-shirt I will plant it" - proč si vlastně kupovat oblečení z umělých materiálů, když je kolem dost (kvalitních a pěkných) alternativ z čistě přírodních materiálů? Dražší to je, ale já si stejně kupuju oblečení jednou za uherský rok a nosím ho do roztrhání, tak to už je jedno jestli za to dám o něco víc.

5. Jídlo:
K tomuto mě pro změnu inspirovala vykĺbená zajačia labka naším rozhovorem v Číně - přesto že přes léto se snažím kupovat hodně potravin na trhu a celkově dost věcí kupuju v bio, tak pořád je asi většina "z tesca". Tak si objednám pravidelnou týdenní donášku bedýnky potravin z biofarmy a budu podporovat lokální zemědělce a navíc dostávat potraviny pěstované s láskou ;) (a vajíčka od slepic, které žijí reálný život)

A je to! :)

Pravidla mají pomáhat, ne omezovat. Takže když se dostanu do situace kdy bude např. výhodné koupit jednorázově a hygienicky zabalenou pitnou vodu v PEt lahvi, tak si ji prostě koupím. Ale jde o to aby to byly pokud možno výjimky.




0000010100063535000000210489322405175018
Harvie
 Harvie      13.02.2010 - 19:33:01 , level: 1, UP   NEW
tohle je taky zajimavy zdroj informaci: http://www.vodovoda.cz/

0000010100063535000000210489322405065477
urza
 urza      12.12.2009 - 22:25:44 (modif: 12.12.2009 - 22:27:08), level: 1, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
http://www.onlineeducation.net/bottled_water/

Presented by Online Education
The Facts About Bottled Water

0000010100063535000000210489322404942220
Harvie
 Harvie      08.10.2009 - 12:27:56 , level: 1, UP   NEW
a cim je unikatni ta nalgene flasa?

000001010006353500000021048932240494222004943941
soonic
 soonic      09.10.2009 - 11:38:40 (modif: 09.10.2009 - 12:14:14), level: 2, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
mňa tiež zaujíma, či nie je more eco friendly používať skoro nezničiteľnú PETku. Kadetade sa ich povaľujú milióny for free.

00000101000635350000002104893224049422200494394104963715
ooo
 ooo      20.10.2009 - 12:05:29 (modif: 19.06.2019 - 18:21:47), level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
.

00000101000635350000002104893224049422200494394104963710
ciernabiela
 ciernabiela      20.10.2009 - 12:03:13 , level: 3, UP   NEW
ku mne sa zase dostala informacia, ze PET tiez nieje ok a ak napr. je ta voda v nej dlhsie, tak sa do nej uvolnuju toxicke latky. ja tomu moc neverim, lebo ked si uvedomim, ze PET flasa ma strasne dlhu trvacnost, tak je realne nemozne aby sa z nej nieco uvolnovalo. co na to vy?

0000010100063535000000210489322404942220049439410496371004966272
doctoor
 doctoor      21.10.2009 - 14:20:47 , level: 4, UP   NEW
ja si myslim ze to az take nerealne nie je. neviem to chemicky odovodnit ale mam skusenost: zabudol som PET flasu s vodou na slnku a asi po tyzdni sa z toho napil a bol to grc. naozaj v tej vode bolo nieco citit. dalsia vec ak si vsimnes na etikete mineralok je napisane nevystavujte priamemu slnecnemu ziareniu a pochybujem ze to tam je kvoli posobeniu slnecneho ziarenia na soli obsiahnute v mineralke.

000001010006353500000021048932240494222004943941049637100496627204970177
ciernabiela
 ciernabiela      23.10.2009 - 11:29:35 , level: 5, UP   NEW
to hej, tomu verim, ze ak to nechas na slnku, tak teplo robi svoje. ale normalne flasku na slnku nenechas, aby ti voda ostala chladna? ale dik za varovanie!

0000010100063535000000210489322404926232
hooger
 hooger      29.09.2009 - 11:22:37 (modif: 29.09.2009 - 11:48:55), level: 1, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
ides na to dobre, len tak dalej!

ked som si ale precital niektore komenty, tak mi nedalo:

1) PET (okrem mlieka, kedze ina (ekologickejsia) moznost v nasich koncinach nie je) nekupujem vobec - pijem v podstate len cistu vodu (prip. caje doma robene), mlieko a obcas pivo. ked potrebujem vodu prenasat, mam na to http://www.filzer.com/img/products/115-lg.jpg (pouzival som kedysi nalgene-like flasu, ale kvoli kauze s bifenylom som od toho upustil). PET samozrejme odnasam do recyklacie (a naucil som toto "zlozite" ekologicke myslenie aj svojich spolubyvajucich) ...no a takto fungujem uz cca 4 roky

2) vlastnu platenu tasku na nakupy nosim uz cca 2 roky. ak ju nahodou zabudnem, bud si kupim papierovu, alebo vezmem igelit, ktory pouzivame ako vypln smetneho kosa (specialne sacky na smeti nekupujeme)

...toto len na ukazku, ze "rozmyslat ekologicky" nie je, ani novinka (ani ziadna rarita), ani to nie je take zlozite, ako sa moze zdat. z niektorych komentov som mal totiz pocit, ze urza tu poniekorym otvoril oci :}

3) v tomto som, priznam sa, barbar - pouzivam sprchove gely Old Spice alebo Adidas a sampon Alpecin

4) s myslienkou eko-oblecenia suhlasim. aj tak mam napr. vlnu radsej ako nejaku syntetiku... tak isto paperovy spacak oproti umelym vlaknam :}

5) tu som barbarom len ciastocnym, lebo aspon ovocie, zeleninu a vajicka kupujem na trhovisku (cenu neriesim a kvalitou su aj tak vyssie, ako tie v super/hypermarketoch)

a dodam este par vlastnych bodov:

6) pouzivame ziarivky miesto klasickych "dodam-ti-viac-tepla-ako-svetla" ziaroviek

7) triedime papier, sklo a PET (dost ma sere, ze v takom meste, ako je Brno, neberu VSETKY plasty, a tiez, ze netriedia TetraPak)

8) auto? naco? (az na vynimky, ako stahovanie, daleke vylety, etc.)

9) btw, take fajcenie tiez nevplyva na prostredie 2x najlepsie... (a nejde len o dym ako taky)

a na zaver len tolko, ze ma dost casto fascinuje, kolko ludi na tomto svete ma v tomto ohlade (doslova) "v pici" - napr. kontajner na PET, kde je napisane, ze to je na PET, a nejaky mongol tam vydrbe 20 igelitiek (vsak preco nie, ked su tie PET vnutri, ze?), alebo ked ma (asi nejaky slabozraky jedinec) problem rozoznat "biele" sklo od farebneho, alebo ked niekto do papiera vyhodi komplet menicko z McDonald's, samozrejme vratane slamky, zvyskov jedla a obalu od toho maleho kecupu... no a riesit to, kolko ludi ma este o cosi viac "v pici" a recyklaciu neriesia vobec, to je asi zbytocne. smutne na tom je, ze je to pri tom tak strasne jednoduche - ani to cloveku nezvysi vydavky, ani ho to neoberie o nejake ohromne kvanta casu, ale pomoze tym prirode, planete a (nie len) sebe...

0000010100063535000000210489322404924248
Divani
 Divani      25.09.2009 - 16:50:40 , level: 1, UP   NEW
k+, urcite treba zacat od seba, aspon nieco moze spravit kazdy.:)
tiez sa v ramci moznosti snazime, nieco ide uplne jednoducho a takmer same od seba, nieco je uz zlozitejsie..

okrem toho co spominas ty, pouzivame doma setrnu chemiu, dosledne triedime odpad, snazime sa kupovat vseobecne co najmenej zabalenych veci, potraviny co najmenej spracovane (uvarim si doma, nemusia to za mna vo fabrike poriesit:), a snazime sa nekupovat zbytocne nove veci, ked sa daju zohnat pouzite v dobrom stave (napriklad vacsinu nabytku mame z druhej ruky), alebo ked tie stare este dobre funguju.
asi tym velmi "nebojujeme proti krize", ale tato cesta sa mi zda byt ohladuplnejsia, lepsia.
ale chceme si kupit novu chladnicku s nizkou spotrebou.:)

0000010100063535000000210489322404914994
Rej
 Rej      20.09.2009 - 21:26:47 , level: 1, UP   NEW
malickosti menia svet

0000010100063535000000210489322404897785
next
 next      09.09.2009 - 21:00:52 , level: 1, UP   NEW
Oceňujem, hlavne ten záver.
Len pragmatická otázka. Koľko "neekológie" je v tom filtri vo filtrovaj konvičke. Či sa to naozaj oplatí, oproti balenej vode. Tým nechcem povedať že neoplatí. Naozaj neviem.

0000010100063535000000210489322404895671
polar
 polar      08.09.2009 - 19:32:06 [1K] , level: 1, UP   NEW
george carlin ;)

000001010006353500000021048932240489567104895795
urza
 urza      08.09.2009 - 20:48:51 , level: 2, UP   NEW
jj zname :)

0000010100063535000000210489322404895273
toxygen
 toxygen      08.09.2009 - 16:02:44 , level: 1, UP   NEW
hej, a detail, ten vak nemaju 3 litrovy.
(2,4,6,10)

000001010006353500000021048932240489527304895300
urza
 urza      08.09.2009 - 16:18:33 , level: 2, UP   NEW
oni maji takovou cervenou edici (jmenuje se taky dromedary) na mensi velikosti a v te maj 3l

0000010100063535000000210489322404895254
toxygen
 toxygen      08.09.2009 - 15:53:59 , level: 1, UP   NEW
a co vegetarianstvo? jedavas maso?

000001010006353500000021048932240489525404926223
hooger
 hooger      29.09.2009 - 11:16:46 , level: 2, UP   NEW
to pomaha prirode?

00000101000635350000002104893224048952540492622304928639
toxygen
 toxygen      30.09.2009 - 13:55:01 , level: 3, UP   NEW
neviem.
len som bol zvedavy

0000010100063535000000210489322404895088
blazeNA
 blazeNA      08.09.2009 - 14:53:15 (modif: 08.09.2009 - 15:08:23), level: 1, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
popici Urza.
toto je velmi prijemny krok.
toto je taky ,,skuromny aktivismus.
a tazko povedat co je viac, ci vesat bannery a kricat ,,stop global warming,, alebo to sam robit tak aby ten nas prispevok bol co najmensi .

parada. este raz : )

0000010100063535000000210489322404895016
drifter
 drifter      08.09.2009 - 14:27:31 , level: 1, UP   NEW
mohol by si pls nastaviť external access na túto nódu? rád by som preposlal mimo kyberie..

000001010006353500000021048932240489501604895263
urza
 urza      08.09.2009 - 16:00:15 , level: 2, UP   NEW
hotovo

0000010100063535000000210489322404894932
doctoor
 doctoor      08.09.2009 - 13:53:20 [1K] , level: 1, UP   NEW
jo urza!drzim palce!podobne sa snazime riesit aj my ale zial u nas na dedine recykluju len plasty...zial ich spotrebu mame velmi vysoku takze si ma inspiroval a pokusim sa co najviac eliminovat plastove flase... dost zeleniny si pestujeme sami ale lokalnu produkciu potravin v BA mam celkom vychytanu a rad poskytnem do posty ak by mal niekto zaujem..

0000010100063535000000210489322404894871
kronix
 kronix      08.09.2009 - 13:26:00 , level: 1, UP   NEW
lubi sa mi takyto pristup. thumbs up

s tymi biopotravinami by som to neprehanal, je to podla mna zbytocnost a cital som, ze ziadna studia nikdy nedokazala, ze biopotraviny su pre telo prospesnejsie..

skor by to chcelo ostat vegetarianom a nepodporavat tyranie zvierat:{ cim dalej mam s tym vacsi problem.. ak sa niekedy dopracujem k vegetarianstvu tak budem na seba hrdy.. ludia pestuju zvery v katastrofalnych podmienkach, je to strasne ako sa clovek sprava k zvieratam:( cim dalej viac vyhazdujem maso z jedalneho listku..

000001010006353500000021048932240489487104914341
Weaponized Cringe
 Weaponized Cringe      20.09.2009 - 14:48:56 , level: 2, UP   NEW
mne prijde ze reagujes na nieco co urza vobec nepisal. napisal napr ze chce podporovat lokalnych zemedelcov a to nepopries ze zelenina zo spanielska kupena v cechach narobila vacsi bordel v ovzdusi ako zelenina vypestovana aj kupena v cechach.

a nieje to len o tom ci je to pre telo prospesnejsie (aj ked imho nezrat pesticidi zdrave nieje a aj tie studie som uz videl vseliake aj potvrdzujuce aj vyvracajuce), ale aj o tom aby sa zem nezamorovala pesticidami a inymi *cidami a bohvie este cim atd.

aj ked s tym vegetarianstvom mas tiez pravdu, (a ja osobne sice maso nejem) no maso z biofariem je tiez do velkej miery aj o tom co pises - aby sa zvierata nechovali (btw zvierata sa chovaju, zelenina pestuje) v tych katastrofalnych podmienkach, si precitaj napr toto: http://kyberia.sk/id/4829370

000001010006353500000021048932240489487104894944
doctoor
 doctoor      08.09.2009 - 13:57:55 , level: 2, UP   NEW
a hlavne podla mna su biopotraviny strasny odrb...pokial si paradajku nevypestujem sam, hnojim ju len konskym alebo kravskym trusom a neodtrhnem ju, nie je podla mna bio...ja skratka tomu neverim a navyse je to v dnesnej dobe velmi fancy cize vznika velky priestor pre ojeby..velmi vela ¨biopotravin¨ takisto pouziva pesticidy a herbicidy len v mensej miere...

00000101000635350000002104893224048948710489494404918576
mike_x
 mike_x      22.09.2009 - 15:39:41 , level: 3, UP   NEW
ja kupujem vsetku zeleninu uz mesiac tu: http://www.abelandcole.co.uk
donaska do domu a viem, ze mrkva a krumple roznych nefotogenickych tvarov zajebane od zeminy nerastli v hydrofobnom roztoku medzi milionom dalsich ale na malej farme, ktora ma s mojim dodavatelom zmluvu na distribuciu.

Moja osobna skusenost s organic hroznom ... Ked som dosiel do UK, tak som vikendy pracoval vo firme, ktora balila ovocie a zeleninu pre obchodne retazce. Raz ked sme balili organic hrozne pre dost drahy retazec Marks&Spencer a 2 male sacky z desiatimi bobulami tohto hrozna stali tolko ako polkila normalneho hrozna v inom supermarkete - uz sme nemali na sklade to drahe hrozno pre M&S ale plan bolo treba splnit, tak sme na prikaz manazera balili pre nich menej kvalitne nie-organic hrozno urcene pre Tesco tusim.

Castokrat ani supermarkety nemaju nad tym kontrolu a jedine co mozes robit je - verit svojmu dodavatelovi. A ja radsej viac uverim malemu distributorovi ako velkemu retazcu (aj ked castokrat ani nemaju vplyv na to, co pre nich dodavatel zabali).

00000101000635350000002104893224048948710489494404914343
Weaponized Cringe
 Weaponized Cringe      20.09.2009 - 14:50:04 , level: 3, UP   NEW
preco ked si ju nevypestujes sam tak nebude bio? :)
ked ju vypestujem ja a budem ju hnojit len konskym trusom a dam ti ju tak ti to uz nebude dost ok?
a ked ti ju takto vypestuje niekto kto to robi vo velkom?
nechapem aky mas problem.

0000010100063535000000210489322404894871048949440491434304918345
doctoor
 doctoor      22.09.2009 - 13:50:12 , level: 4, UP   NEW
ale ano ovsem ze bude...to bolo obrazne povedane. skratka ja som k biovyrobkom (hlavne k tym ktore predavaju velke siete) skepticky pretoze nemam ziadnu moznost overit si ich kvalitu...chcel som len podotknut ze bio potraviny su momentalne strasne fancy a tym vznika velky priestor pre predaj potravin rovnako alebo menej chemicky osetrenych ako tie nebio ovsem za vyssiu cenu so zelenou nalepkou na obale...ine je ked si u madara na mojom oblubenom trhu kupim kvantum zeleniny, to ovsem neriesim ci to je bio alebo nie, viem len ze ten clovek tam stava 20 rokov a rovnaky cas tu zelinu s laskou pestuje a vzdy ked dojdem ma pozdravi povybera krajsie kusky pripadne odporuci co ma uplne cerstve..a viem ze ta zelenina je neporovnatelne chutovo lepsia. to je pre mna "bio", nie to ktore si kupim z neznameho zdroja..
dalsia vec ak niekto pestuje vo velkom tj. mas niekolko hektarove plantaze nemoze v ziadnom pripade riskovat nejakeho skodcu alebo rastlinne ochorenie. to znamena ze to asi musi nejak osetrit.ci nie?
problem nemam ziadny, momentalne si bio pestujem sam a nad tymi vyrobkami ktore maju oznacenie bio sa len pousmejem:)napr. geneticky nemodifikovana soja...heheh.

000001010006353500000021048932240489487104894944049143430491834504919166
urza
 urza      22.09.2009 - 21:05:13 , level: 5, UP   NEW
v Cesku to funguje tak, ze kdyz je na nejakem vyrobku to oficialni logo - zeleny srafovany pulkruh s napisem bio, tak je cesta toho vyrobku podle cisla zpetne vysledovatelna az do konretni bio farmy (ktera musi mit platny certifikat podle danych pravidel) a tam by ti i meli rict z jake kravy je treba to mliko a tak :] ..tusim se to da i nejak z netu zjistovat ty informace.. myslim ze bud nekde na kez.cz nebo pro-bio.cz
(pro zemedelce je to dost prace s vyplnovanim infromaci, byl jsem na prednasce cloveka ktery se podilel na implementaci tohoto informacniho systemu a ten si delal srandu ze bio zemedelec hodinu okopava redkvicky a potom o tom dve hodiny vyplnuje zaznam na pocitaci)

a je jednoznacne dano co se smi a co ne a kontroluje to http://www.kez.cz

..pak jsou tu samozrejme "bio" vyrobky bez toho oficialniho loga a tam to muze byt presne to co pises.. cokoliv :)

00000101000635350000002104893224048948710489494404914343049183450491916604919752
doctoor
 doctoor      23.09.2009 - 09:42:29 , level: 6, UP   NEW
Tak to znie velmi fer...neviem ci aj u nas to tak je ale silno pochybujem:)

000001010006353500000021048932240489487104894944049143430491834504918560
Weaponized Cringe
 Weaponized Cringe      22.09.2009 - 15:31:41 (modif: 22.09.2009 - 15:33:53), level: 5, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
nj, ono nieco na tom bude, a ked vidim nejake tesco bio veci tak som k tomu tiez skepticky, ale ked je nieco z biofarmy na slovensku/v cechach tak mi to prijde ok. mi prijde ze tu to zvacsa robia ludia ktorym to dava zmysel a nie podniky ktore sa chcu na tom v prvom rade nabalit / nemyslim ze by ojebavali.

a s tym trhom suhlasim / tiez 90% zeleniny riesim takto, aj ked bio to nieje, lebo vacsina ludi co pestuje a predava na trhu tie veci strieka chemiou (ale tak aspon sa da s nimi o tom otvorene pokecat a tvaria sa ze s mierou a ze to maju vychytane tak aby museli striekat co najmenej) a tiez mi to kvalitativne prijde uplne inde ako hociaka zelenina z tesca...





axone Somewhere out there in vast nothingness of space
axone main