cwbe coordinatez:
101
63564
63565
2089830
4149695

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::
total children::6
show[ 2 | 3] flat


iste ste si poniektori vsimli vasnivu debatu k clanku na climb.sk (tento http://climb.sk/view.php?cisloclanku=2008060002 ). ako tam, tak aj na lezec.cz pouzivam nick "tah-sha-tunga" (co uz poniektori vedia a dokonale ma poznaju...vedia vsetko o tom, ako a co leziem, co som zac, kde sa vyskytujem...whatever). pre par anonymov + asi 2, co maju tu slusnost, ze sa podpisu, som tam za debila, lebo mi pride ako podvod, ak niekto lezie s nacvaknutym prvym, prip. s predlzenymi expreskami nad klucovym miestom, tak, aby sa dali cvaknut pred prelezom toho tazkeho mieste, a nasledne oznacuje svoj prelez za PP (v pripade drzejsich individui za RP). samozrejme, je to na kazdeho vlasntom uvazeni, ci oklame seba, alebo nie. druha vec vsak je, ak klame aj ostatnych...
je tazke o tom diskutovat takto, lebo to nie je debata na par riadkov. "stick-clip" (tzn. cvaknutie prvej expresky nejakym inym sposobom, ako ze k nej normalne vylezieme a nasledne dalej pokracujeme v ceste), prip. "stick-clipping" (ako pomenovanie vyssie uvedenej cinnosti (cize "sloveso")), vsak pouziva miestami aj lezecka spicka, a teda tym padom to vela ludi povazuje za normalny sposob prelezu v style (vacsinou) PP (tj. pink point). to iste s predlzovanim expresiek... lezenie je maximalne individualny sport, jednoducho kazdy je sam sebe panom. to vsak neznamena, ze neexistuju urcite pravdila/zasady, ktore sa utvorili za tych vyse 100 rokov vyvoja alpinismu a horolezectva. z horolezectva, resp. (sportoveho) lezenia sa vsak v poslednych, povedzme, 10 rokoch stal velmi popularny sport. natacaju sa videa, sutazi sa, coraz viac ludi lezie. historia, etika vsak upadaju do zabudnutia. mnoho ludi lezie pre "cisla", pretoze chcu byt najlepsi (ci uz v ursom, alebo sirsom okruhu ich posobenia). mnohi len pre zabavu a castokrat je im jedno, ako. a ja nic proti tomu nemam. co vsak ludom akosi stale viac a viac chyba (mozno to tak bolo vzdy, ale mam pocit, ze skor nie...), je uprimnost, cestnost. dobre, ak chce niekto liezt, ako lezie, nechce, aby mu do toho ini kecali, v poriadku. nech vsak tiez respektuje tie (ne)pisane pravidla, ktore v lezeni platia, a neklame o svojich uspechoch. v krcme vie byt totiz kazdy najvacsim machrom.

ako som pisal, je to debata na dlho, a preto nema zmysel, aby som pokracoval. zaujimalo by ma vsak (kedze sme tu vcelku mala komunita), aky je vas nazor na danu vec. nemam v umysle nikoho o nicom presviedcat, len ma zaujima, co si o tom myslite a preco (jeden nazor uz poznam... bol v zmysle cosi ako "poznas vsetky techniky a pravidla...chrobak truhlik...musis mat vzdy posledne slovo...mas taku povest na lezcovi aj na kyberii" ...takze zanho velmi pekne dakujem, kedze na climb.sk by moja vdaka nebola brana vazne)




000001010006356400063565020898300414969504157744
airborne
 airborne      21.07.2008 - 09:05:35 , level: 1, UP   NEW
moj nazor: ak si mas dolamat clenky alebo juchnut skaredo na kamen(do mora)-radsej cvaknut a dopalit si nohu. a to co tvrdis:
..."pouziva miestami aj lezecka spicka, a teda tym padom to vela ludi povazuje za normalny sposob prelezu v style (vacsinou) PP"... je podla mna smiesne a vymysel.cesty nad okolo 10 co lezie spicka sa velmi malo kedy takto cvakaju pretoze spicka si radsej prinesie 5bouldermatiek a bude odskakovat do nich ak to nepojde... a este otazku konkretne na teba: ja ta nepoznam a malo ludi tu pozna mna ale rad by som vedel ako dlho lezies a aku obtiaznost. ....

no offence

00000101000635640006356502089830041496950415774404158586
hooger
 hooger      21.07.2008 - 14:05:17 , level: 2, UP   NEW
"cesty nad okolo 10 co lezie spicka sa velmi malo kedy takto cvakaju pretoze spicka si radsej prinesie 5bouldermatiek a bude odskakovat do nich ak to nepojde..."

tak k tomu len nejake priklady - Dreamcatcher v podani Sharmu, kopec Grahamovych first ascents, Optimists od Beth Rodden, etc. (vsetko to je v roznych dieloch serie Dosage)

co sa mna tyka, nech sa paci

http://lezec.cz/denik.php?crok=9997&par=1&ckat=2&cstl=&uid=7461682d7368612d74756e6761h&sort=&kl1=&kl2=

...a leziem cca 2 roky. btw, dufam, ze budes dalsi z tych, co podla dlzky a obtiaznosti lezenia hodnotia pravo na nazor. sorry, ale je to irelevantne...

0000010100063564000635650208983004149695041577440415858604159113
orvaq
 orvaq      21.07.2008 - 16:34:16 , level: 3, UP   NEW
Asi tak. Ja by som len doplnil cestu/boulder The fly (9a) sa lezie rozne. Sharma a Lamiche si cvakli druhy borhak a vsetci ostatni to liezli ako boulder...a teraz babo rad. Takisto ked si pozries Shramov prvy prelez Realization, Graham ho spusti dole a ako s nim keca Dave roztoci lano a zo zeme cvaka prvy expres tusim...Takze spicka si mnohokrat radsej cvakne prve/druhe istenie len aby sa nezranili co ich odfajci na dost dlho a sponzori im za to asi podakuju. Tot moj view.

000001010006356400063565020898300414969504157744041585860415911304160546
hooger
 hooger      22.07.2008 - 03:45:13 , level: 4, UP   NEW
k The Fly - http://en.wikipedia.org/wiki/The_Fly_%28climb%29 ..."vysolovali" to len dvaja.
a ako som pisal - Sharma/Graham/etc. casto lezu s nacvaknutym prvym. nech to robia z akehokolvek dovodu a nech to je akakolvek malickost, nie je to nic pre mna. dovody som pisal uz 100x ...nikdy som to nepouzil a ani sa nechystam. ked si v niecom neverim, serem na to, vratim sa neskor a uvidi sa.

00000101000635640006356502089830041496950415774404158586041591130416054604165825
orvaq
 orvaq      23.07.2008 - 19:52:25 , level: 5, UP   NEW
Hej, odtial som cerpal info, ale nejak som to skomolil.

000001010006356400063565020898300414969504157744041585860415911304159973
airborne
 airborne      21.07.2008 - 22:21:26 , level: 4, UP   NEW
to som napisal ako prve, ze ak si ma dolamat clenky atd..... ano ja som z tych co hodnotia podla dlzky a obtiaznosti....a nazor ti nikto neberie ja som sa len opytal a povedal svoj, takze nieje na mieste ze si taky vztahovacny hooger

MD-..ale suhlas s tebou zalezi od cesty a od lezca...

00000101000635640006356502089830041496950415774404158586041591130415997304160544
hooger
 hooger      22.07.2008 - 03:42:09 , level: 5, UP   NEW
ja som sa len pytal...ako som tu niekde pisal, ani sa neurazam, ani sa necitim dotknuty. to by som cely zivot nic ine nerobil :p

000001010006356400063565020898300414969504155660
pandrlak
 pandrlak      19.07.2008 - 23:03:34 , level: 1, UP   NEW
Moj nazor je ze ozajstny machri moc o lezeni netrepu ale lezu ... (tym som sa nechcel dotknut nikoho v tejto diskusii) ... ale poznam zopar ludi co su technicky v nedohladne nadomnou a zvacsa sa jedna o tichych bezkonfliktnych ludi ktori r zovnakou vaznostou nastupia do 4ky ako do 9tky ... takychto ludi proste rozoznas posobia pri lezeni sebaisto a ladne nechvataju po chytoch a nedoskakuju na stupy ... ako som si ale vsimol tyto ludia sa moc neporovnavaju ... ostatnych vidis bavit sa v cislach a pojmoch a tyto ti povedia skor "nooo to je naozaj vyzivna cesta" alebo "ten usek v strede je dost pekny na to aby som si to dal este raz" ... na forach vidim presny opak ... je to presne ako v krcme kazdy je borec ... lezenie je individualny sport spojeny trebarz zo super turistikou alebo stretnutim s kamosmi ... naco medzi sebou zapasit ? na to je spicka hitparady ak chces na spicu makaj na sebe ale ja pri lezeni chcem radsej prekonavat seba a relaxovat. A z ludi ktory ta roznasaju po forach si nic nerob ...

00000101000635640006356502089830041496950415566004155870
hooger
 hooger      20.07.2008 - 03:29:12 , level: 2, UP   NEW
pravdu vravis. a ja som sa za cislami nikdy nenahanal. proste leziem, lebo ma to bavi najviac na svete. ked som na skalach, zabudnem na secko a totalne si to uzivam.
a co sa celej tej diskusie tyka...neviem, ci tam vlastne vacsina chape, o co mi ide. mne je uplne jedno, kto, co, ako lezie a ci vedome, alebo nevedome osiera sam seba. to, co mi vsak vadi, je, ked ludia klamu ostatnych. taktiez existuje cosi ako lezecka etika, na ktoru sa vsak akosi cim dalej tym viac zabuda...mena ako Dieska, Pochyly, Glejdura, etc. ludia uz nepoznaju. a Kollera poznaju len preto, lebo je prave vo vedeni JAMESu (mozno niektori ani jeho nepoznaju, prip. zistili, ze taky niekto je, az ked citali jeho vyjadrenie ku Kopoldovym vykonom). nikde som ale netvrdil (ale moje slova boli tak prekrutene), ze sa chcem vratit k bagandziam a konopnym lanam. ved prave to, ze mame paradne sedaky/lezecky/istenia/material ako taky, to je to, co nas ma zachranit od nezmyselneho padu. o to viac by ludia mali byt zodpovedni...ked uz nie voci sebe, lebo im to je fuk alebo co, tak aspon voci tomu, co lezenie bolo a cim (hadam) aj je a bude. a ako pises - je jedno, ci niekto lezie 10, alebo 5, je to o tom istom. a kto klame, je klamar, nech je aj najlepsim lezcom na svete.

000001010006356400063565020898300414969504154027
hooger
 hooger      18.07.2008 - 16:09:25 , level: 1, UP   NEW
btw, ten Lukas Rakovsky, co tam vykrikoval cosi o mojej povesti na kyberii...on sem chodi?!

00000101000635640006356502089830041496950415402704154230
flowerman
 flowerman      18.07.2008 - 18:46:38 (modif: 18.07.2008 - 19:02:11), level: 2, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
(:

0000010100063564000635650208983004149695041540270415423004154317
hooger
 hooger      18.07.2008 - 19:49:24 (modif: 18.07.2008 - 19:54:43), level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
len sa smej...ved pride na psa mraz :p

smutne je, ze cely cas co pindal a vytahoval total chore argumenty, tak mal rovnaky nazor. mozno mal len blbe dni a potreboval sa niekde vyventilovat...

btw, divne, ze jamesak sa nezapojil do diskusie nizsie

000001010006356400063565020898300414969504154027041542300415431704156988
jamesak
 jamesak      20.07.2008 - 21:18:43 (modif: 20.07.2008 - 21:40:02), level: 4, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
preco divne vsak moj nazor poznas ci nie? :) vobec som sa nepotreboval vyventilovat, iba som sa ta snazil trosku pribrzdit v tvojom rozlete, hadas sa s ludmi ktorý uz na slovenskej lezeckej scéne nieco znamenaju (nemyslím seba ale ludi kalibru igora cerovskeho atd) a pritom ti nikto tvoj nazor nevyvracal len sme ta nechali vydusit:)) este raz som si precital celu debatu a nikto (teda pokial si z teba nerobil srandu a to cielene s cielom ta vytocit) neobhajoval tieto sposoby lezenia len ti napisali kde a preco sa pouzivaju a to je fakt kazdeho vec a to ze si to oznacia ako PP ci RP je fakt ich problem.... A ked ti to tak vadi tak prid na nejaku lezecku akciu a urob prednasku svetovej spicke ako lezie TR a nie PP a ze im vsetky prelezy neuznavas:))) ja osobne to mam v konecniku ale ked ta to tak zerie tak do toho...

00000101000635640006356502089830041496950415402704154230041543170415698804157575
hooger
 hooger      21.07.2008 - 01:48:45 , level: 5, UP   NEW
hadku si predstavujem inak...ale asi to tak vyznievalo vdaka komentom niekolkych jedincov, ktori zjavne v mladom veku nepochytili zaklady slusneho spravania sa (nejaky ten anonym, a "emil" (ak to je vobec jeho meno)). nemam pocit, ze by som sa napr. s Igorom hadal, ked som reagoval konkretne na neho. a u neho, ako jedneho z mala, boli tie reakcie aj o niecom...
a este raz teda - mne nevadi, ze ludia lezu, ako lezu. to je ich vec. druha vec je, ked prezentuju cosi, co nie je pravda. tomu sa hovori jednoducho - klamstvo/podvod/whatever. lebo to je ako keby v sutazi v lezeni po lane niekto zacinal zo zeme a niekto z rebrika, o 2m vyssie (lepsi priklad ma nenapadol). proste, si lezec, takze vies, ze na cvaknutie expresky (ci uz v style RP, alebo PP) treba vynalozit urcite usielie, ze to cosi stoji. a dalsia vec - ved mas aj fotku z Kalamarky v profile, ak sa nemylim - keby som stickclipoval Antigravitaciu, alebo Madzistov, bolo by to PP? (to bola viac menej recnicka...)
uz som unaveny z celej tej diskusie, z ludi, ktori ani nemaju co povedat, ale picuju, lebo nemaju nic lepsie na praci, a mozno ani netusia, aky na to maju nazor... a tiez som smutny z toho, ake hyeny su medzi lezcami. ved naco je diskusia?! aby sa diskutovalo, ak sa nemylim. cize k veci. o co som sa snazil, lenze 80% reakcii na mna bolo, bud o tom, ze ako taky 2 roky lezuci kokot, ako ja, moze cosi vediet, prip. o tom, ze jebat etiku, ze aj tak je to jedno... tak to vcelku potesi.
a asi to vidim tak, ze co sa tyka Slovenska, tak som definitivne skoncil. pred 2 rokmi som skoncil so Slovenskom, ako s krajinou, kde sa da zit a dufat, ze nebudem ojebany na kazdom rohu. tentokrat so Slovenskom koncim definitivne, lebo tato diskusia mi ukazala, ze stale sa ludia nenaucili pocuvat/citat, rozmyslat, nenaucili sa slusnosti a schopnosti porozmyslat skor, ako cosi vypustia z huby. a ze najvacsou radostou poniektorych jedincov je len jebat do inych. smutne. btw, pred cca 5-6 rokmi by som toto povedal o Cechoch, no za tie 4 roky, co tam zijem, nemozem jedno krive slovo na nich povedat. bohuzial...nastastie...

0000010100063564000635650208983004149695041540270415423004154317041569880415757504157595
hooger
 hooger      21.07.2008 - 02:15:22 (modif: 21.07.2008 - 02:15:52), level: 6, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
btw, aby som nebol zle pochopeny - nie som ani urazeny, ani sa necitim ublizeny. na to mam vcelku dost rokov, etc. len mi to prislo dost smutne, ako sa poniektori na to vrhli...whatever. proste, skoda vobec o tom rozpravat. a pre buducnost - skoda na to vobec minat cas. doba, kedy horolezectvo bolo tym, cim bolo, tu uz evidentne nie je. skoda. Vlk mal pravdu...

000001010006356400063565020898300414969504154027041542300415431704156988041575750415759504157720
jamesak
 jamesak      21.07.2008 - 08:46:43 , level: 7, UP   NEW
No Vlk o to tiez vie svoje za to jeho posledne udanie sa na neho pekne spustilo:) cechy su rovnake viem to narodil som sa tam a pekných pár rokov som tam strávil:)) internetove diskusie povazujem za anonymnu blbost preto sa ja vzdy podpisem ako si mal moznost vidiet a malokedy sa zapajam, na lezcovi som na teba nikdy nereagoval len som cital...

00000101000635640006356502089830041496950415402704154230041543170415698804157575041575950415772004158610
hooger
 hooger      21.07.2008 - 14:10:44 , level: 8, UP   NEW
tak...udanie ako "udanie"...whatever. anyway, ked som raz bol za nim, tak mi vcelku pekne porozpraval, ako si ludia o neho obtieraju hubu a ako to ma hlboko...niekde. a smutne je, ze keby sa nestaral o kras, tak by ho urcite poniektori lezci uz niekolkokrat zmlatili... (si myslim, ze hej)

000001010006356400063565020898300414969504150636
rE3wZ
 rE3wZ      17.07.2008 - 13:12:55 , level: 1, UP   NEW
myslim, ze mas pravdu... je to rovnake, ako ked lezies polovicu cesty na udicu a zbytok docvakas...

tuto metodu ale urcite neodsudzujem pri trenovani cesty... ak sa na nu necitis, tak musis skusat. ked uz mas skill, tak nemas problem cvakat od spodu.

je to aj o moralke samotneho lezca. ja niesom ziaden "spider-man", ale tiez ma potesi, ked nacvakam celu cestu z lezu...

000001010006356400063565020898300414969504149875
flowerman
 flowerman      17.07.2008 - 09:35:02 , level: 1, UP   NEW
Mas v tom jasno za cim si stojis, to je pravda. To co tam pisali o tom pokuse 5 ze sa da povazovat za regulerny - na smiech. Neviem teraz co presne hovori definicia PP prelezu ale urcite to nebude s lezeckou 'etikou' zosuladene. Tak ako pise Tomas prelez by sa mal oznacovat ako bol zdolany a nikto by si nemal urcite domyslat detaily, ved o to tu predsa aj ide ... celosvetova komunita ktora sa vytvorila okolo tohto sportu si myslim dala nepisany zavazok ze budu stale podavat pravdive a podstive informacie o vykone co sa vsak zacina cim dalej tym viac menit.

Vec co ale viem pochopit ze ak niekto lezie vrcholovo ze konkurencia z celeho sveta je do poctu let me say 100 ludi, tj cesty ktore su v ich 'dennickoch' skoro standardne presahuju hranicu 8b/c a viac, tak za tychto okolnosti sa da respektovat predlzovanie expresov za ucelom ci uz dokonalejsieho/bezpecnejsieho prelezu. Ako aj pisal Lukas v tych komentoch - je jedno ci ho mas predlzeny lebo aj tak musis doliezt k tomu dalsiemu tu rovnaku dlzku aby si ho cvakol. Tak ci tak si so sebou nenesu ziadne zelezo kedze vsetko potrebne je uz davno v skale...
Ohladom predcvaknutia prvej expresky - jediny pripad kedy to respektujem je ak je dopad fakt zly tj by hrozil nepekny uraz pri pade, ale tak ci tak ked ta cesta padne je nutne informovat a presnom style prelezu.

000001010006356400063565020898300414969504149703
orvaq
 orvaq      17.07.2008 - 06:32:35 , level: 1, UP   NEW
Je mi to viacmenej jedno ale este som sa nestretol kde by sa k prvemu nedalo doliezt a cvaknut z lezeckej pozicie. Nasiel som par ciest kde som prve cvaknut nevedel, zanadaval som, ze je v blbom mieste s fekalnym dopadom a siel som o dum dal. Osobne, pokial to neviem prekalit s cvakanim z lezeckej pozicie aspon AF tak ma to moc nerajcuje a prdim na taku cestu. No mozno niekedy v buducnosti takto nieco vyleziem, ale nelaka ma to. Pride mi to skor TR aj ked nie cela cesta. Videl som lezcov co davaju francuzske osmy nielen s cvaknutym prvym a veselo si straduju...nepaci sa mi to. Mam rad ciste lezenie, bud RP, PP, TR ale cisty od zaciatku az po koniec.

00000101000635640006356502089830041496950414970304150406
108
 108      17.07.2008 - 12:16:19 , level: 2, UP   NEW
tak ja neviem...napr. na brali v ceste nato som si cvakol prve istenie za pomoci vyssieho kamarata a dal don aj lano...z dovodu vlastnej bezpecnosti kedze iak by som lahko mohol zletet chrbtom na kamene...inak zvysok cest vylezeny na one sight... teda podla lezeckej etiky to sa nerata vobec ako vylez? Cesty sa snazim si tahat sam, niekedy pouzijem expresy cvaknute uz v stene (tazsia cesta kde mam problemi najst si vhodnu poziciu na cvakanie) zalezi od danej situacie. Ak nieco vyleziem poviem k tomu akym stylom, ze sa to podla nejakych tradicii nemusi uznavat mi az tak nevadi kedze leziem sam pre seba. Rovnako by sa dalo polemizovat o tom preco v niektorych cestach su vyznacene urcite stupy ktore sa smu pouzivat?-len z dovodu ze niekomu sa malilo aby bola cesta za 8+ a chcel mat z toho 9- tak vyznaci stupi a ak sa pouzije nieco ine uz to neplati? Vsimol som si ze v niektorych lezeckych videach elity ako napr Sharma a pod si cvakali prve istenie zo zeme hodenim lana a ak clovek ich berie ako vzor tak sa niet comu divit ze sa to berie ako samozrejmost.

0000010100063564000635650208983004149695041497030415040604151354
flowerman
 flowerman      17.07.2008 - 16:39:39 (modif: 17.07.2008 - 16:41:04), level: 3, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
Ked ide o skalu je jedno co stupes ak sa drzis linie. Urcite nieje normalne aby clovek povedal ze po ktorych stupoch/chytoch slapat/liezt mozes a po ktorych nie ... to sa vola bouldering a nepatri na skalu. V cestach mas tiez bouldrove problemy a preto sa to tak vola lebo tam nemas prave tu moznost si velmi vybrat tak stupe/chyta kazdy to iste - najvacsie/najlepsie.

To ze si si cvakol prvu zo zeme zapricinilo ze to nieje cisty OS prelez ale ked si to dal dalej bez problemov je to uplne v poriadku, ako hovorim ze zdravie/bezpecie je dolezitejsie ako bezhlavy pokus o vykon. Je jasne ze to nebol OS city prelez ale da sa to povazovat za OS s tou malou poznamkou.
Keby si bol doliezol po ten nit alebo co to bolo cvakol to vratil sa spat ale nezostupil zo skaly a potom pokracoval znovu nahor - to by bol OS bez pochyb(aj ked si uz 'mal' cvaknute prve istenie).

000001010006356400063565020898300414969504149703041504060415135404151376
108
 108      17.07.2008 - 16:47:52 , level: 4, UP   NEW
komu som vravel o tej ceste tak som mu povedal ako a preco som ju tak liezol (nacvaknutie 1 nitu)takze mam svedomie ciste ze som nezavadzal a teraz sam pre seba viem aj ako to mozem oznacit...

hej bouldering rozlisujem..len mi to prislo divne ze take nieco urobi niekto na skale...ale ako tu uz bolo povedane to by bola ina debata

00000101000635640006356502089830041496950414970304150406041513540415137604151446
flowerman
 flowerman      17.07.2008 - 17:07:17 , level: 5, UP   NEW
o tom debata nieje ziadna ... tam nieje co preberat, kto si chce oznacovat stupy a chyty na skalnej ceste nech si to robi ale potom to bude boulder nie cesta. je to proste blud co si len niekto vymyslel bo sa chce vytahovat ze to vie preliezt bez pouzitia vsetkych moznosti. Nema to vyznam svet je plny priestorov kde este nie su cesty a kde prave moze byt taka ktoru si niekto vymodeluje ...

0000010100063564000635650208983004149695041497030415040604151354041513760415144604151505
hooger
 hooger      17.07.2008 - 17:24:34 , level: 6, UP   NEW
no, to je o inom...ale pod "inou debatou" som mal na mysli to, ked (ako napr. v krase) existuje mnozstvo variant na stene, a sice su chyty z vedlajsej cesty, povedzme, na natiahnutie ruky, proste sa nepouzivaju... tym nevravim, ze taketo robenie ciest obhajujem, ale aj take su. bohuzial, nie vzdy je mozne spravit krasnu dokonale rovnu liniu a nasledne vznikaju rozne varianty, etc.

000001010006356400063565020898300414969504149703041504060415135404151376041514460415150504151709
flowerman
 flowerman      17.07.2008 - 18:52:39 (modif: 17.07.2008 - 18:53:48), level: 7, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
vid. Visnove ... nechce sa ludom chodit dalej za robenim ciest tak to vsetko natrepu na to co maju ... cele je to kktina

varianta moze byt ale bez obmedzeni napr. v ktorom mieste sa presunut ktorym smerom ale nikdy obmedzovat, to nieje spravne.

00000101000635640006356502089830041496950414970304150406041513540415137604151446041515050415170904151722
hooger
 hooger      17.07.2008 - 18:57:10 , level: 8, UP   NEW
no, sak ja si tiez myslim, ze to je chujovina. ale su take cesty, tha co uz s nimi :} ...a co sa Visnoveho tyka...no, keby sa tam nesekalo/nelepilo a nerobili varianty ciest, tak sa tam vela toho liezt neda. ono je to skor taka umelo-prirodna oblast :p

0000010100063564000635650208983004149695041497030415040604151354041513760415144604151505041517090415172204152251
108
 108      17.07.2008 - 22:11:58 , level: 9, UP   NEW
to najdes i na Kalvarii -koniec zera je dovrtany dolepeny...a tak...a co yb sa pritom stalo ak yb ta cesta bola o 1-2m kratsia?...najdu sa proste vsade nejke tie "specialy"

0000010100063564000635650208983004149695041497030415040604151320
orvaq
 orvaq      17.07.2008 - 16:29:54 , level: 3, UP   NEW
Hej, NATO poznam a pad asi i pod 3 istenim by zavanal vaznym zranenim. Je to podla mna dobry priklad hranicnej cesty z dovodu bezpecnost/obtiaznost. Nastup je po velkych lopatach/madlach, ktore su podla mna tak za VI.+ max. a lezec by ich mal s prehladom zvladnut. No byva v nich mokro, vyhodil som z jedneho hniezdo opustene zastane a keby som bol na ostrom tak mozno padnem na tie sutre a ak prezijem som na 80% invalid asi. No napriek tomu som sa rozhodol, ze tu cestu pojdem asi tahat normalne na RP alebo PP bez predcvakavania z niekoho alebo obliezania.
Opacny priklad mam z viacerych ciest tak za VII. na Kamennych vratach kde je pod prvym nechutny neisty rajbas s lokrami a husto fekalnym dopadom na minimalne dolamane clenky. Tuna som za sebou naliezol asi do 5 ciest a zdrhol lebo som na ne nemal gule. Radsej natrenujem a vratim sa ak na ne niekedy nahodou budem mat. Ked si ich vsak niekto cvakne odspodu je to jeho vec, no podla mna sa tym citelne znizuje moralovy faktor, ktory netreba zanedbavat. Som posero bez moralu ale jednoducho do urcitej miery sa aj treba vybat. Samozrejme aj domov sa najlepsie vratit zdravy a s dobrym zazitkom, zeano.

000001010006356400063565020898300414969504149703041504060415132004151350
108
 108      17.07.2008 - 16:38:26 , level: 4, UP   NEW
asi tak..ze je tam viac faktov..vyliezol som to v poho..s vedomim ze i to prve by som zvladol..ale na zemi ma strach nepustil a chcel som to vyliezt..teraz si cvicim moral tahanim tazsich ciest a tym padom i padanim (nech si zvyknem a nech som viac v poho..)

nato sa mi zdala nekonecne dlha cesta :) ale mam to tam rad a este premyslam nad mikserom a K2 (zabudol si priratat ten hnusny prasok z nedalekeho kamenolomu co vie tiez potesit :))

00000101000635640006356502089830041496950414970304150406041513200415135004151632
orvaq
 orvaq      17.07.2008 - 18:14:11 , level: 5, UP   NEW
JJ, NATO je asi najkrajsia linia, ktoru som na Brali liezol. Aj svojou dlzkou, aj v pohode rozmanitostou (previsnuty silovejsi zaciatok a potom diery a listy...). Bohuzial som tam dlhsie nebol a musim ist konecne zvesit pytel co som v nej zavesil. Uvidime ci sa zadari.

0000010100063564000635650208983004149695041497030415040604151320041513500415163204152242
108
 108      17.07.2008 - 22:09:44 , level: 6, UP   NEW
tak ked pojdes daj vediet..ze yb som pripadne enja dofical..ja to tam mam rad vcelku..a myslim ze i K2 yb sa ti pacila..iked je tazsia...a i mikser a ostatne maju co do seba :)kamarat sa natrapil s ich stavbou :)