cwbe coordinatez:
101
63535
21
2165613

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::
total children::10
7 ❤️


show[ 2 | 3] flat


Avathar68400
Neviem ci ste spravne pochopili anglicky vyraz :"Pure BLACK & WHITE fotos..." a sa nemylim , znamena to ciernobiela fotografia, ale to co tu prezentujete nema nic spolocne s ciernobielou fotkou .....................................................................................pokial dobre viem, CB fotka je papier pokryty vrstvou striebra, ktore ked osvietis, tak podla intezity svetla to striebro silnejsie alebo slabsie zcerna....intezitu svetla ktoru prenasas na papier ti urcuje negativ, ktory vlozis medzi zdroj svetla a papier.....negativ tiez obsahuje to striebro a zachytava scenu podla svetla a tiena(samozrejme obsahuje este podporne latky a tie rozlisuju kvality filmu),,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ale ked odfarbite farebnu fotku z digitalu v Photoshope(alebo to iste je rezim BW, priamo na fotaku), to nie je CB fotka, je to len farebna fotka s stupnoch sedej, to je to iste ako zvacsovat farebny film na CB(strieborny) papier....skuste si vyvolat zopar cb fotiek z cb filmy a uvidite ten rozdiel............................ono je to to tak, CB film pracuje na principe svetla a tmy(tiena)....farebny film pracuje na principe teploty farieb no a vsetky digitalne fotaky su vyrabane s cipom, ktory pracuje ako farebny film a preto nikdy z toho CB fotka nebude, este nikto nezacal vyrabat fotak s cipom pracujucim na principe CB filmu/fotky................no a raz sa zacne vyrabat aj take nieco, lebo na digitaloch nebudu mat co zdokonalovat a mobilne telefony budu mat 8-10 megapix. fotaky s 10x zoomom,uz bude nedostatocna dokonala laserova tlac a potom sa zacnu vyrabat digitalne zvacsovaky , aby dokazali urobit 100% CB fotku(lebo CB/strieborny papier reaguje iba na svetlo).............ale to este par rokov uplynie.......na druhu stranu vela firiem konci z vyrobou analogovych fotakov(a ked na trhu sa este nejake desatrocia udrzia)...........vela firiem skoncilo s vyrobou filmov a vyvojek, naposledy Agfa....Kodak konci s vyrobou filmou do roku 2008...mekka CB filmov/vyvojek Ilford bola na jar roku 2005 na pokraji krachu....do jesene nic nevyrabali, ludia skupovali posledne skladove zasoby filmov a vyvojek,tu na Slovensku sa to este dalo, lebo tu su ludia zhyckany digitalmi, ale v Cechach a inde vo svete bol akutny nedostatok.......ako ked americania napadli Afganistan a zrazu bola cela Europa a polovica sveta bez heroinu, fetaci saleli........nakoniec partia nadsencov pre klasiku, s vackami napchanymi peniazmi, sa rozhodlo ze sa musi pokracovat, uvidime kolko to vydrzia......jedina dobra sprava, je ze Fuji v ziadnom pripade nekonci s vyrobou filmou, ale dokonca investuje do vyskumu................................................................................................ale celkovo sa uz tesim ako si budem chodit kupovat chemikalie do Istrochemu a vyrabat si vlastne filmy a fotopapiere,hmmmmmmmm navrat do 19 storocia..potom uz len camera obscura.....back to the roots....

P.S.: nekontroloval som to po sebe, tak mi prosim prepacte nejake tie gramaticke chybicky alebo slovne zvraty





0000010100063535000000210216561302168118
yerythoo
 yerythoo      14.02.2006 - 01:13:31 , level: 1, UP   NEW

0000010100063535000000210216561302167876
dpdl
 dpdl      13.02.2006 - 23:07:36 , level: 1, UP   NEW
hans canuma i like u :)

0000010100063535000000210216561302167350
tomas
 tomas      13.02.2006 - 19:01:21 [8K] , level: 1, UP   NEW
ad
och
viac citov,pobluznenia ako faktov.

sa tesim ze mas rad klasicku CB fotku ale ty si si len pomiesal tie fakty ktore vies stym co citis a vznikol tento misung.

prave som sa zobudil tak si toto zoberem ako ,,ranne,, pocvicenie klavesnice.

tak postupne:

PURE BLACK AND WHITE PHOTOS (nie fotos) znamena
cisto/ciste/iba CIERNOBIELE FOTKY. nic viac,nic menej.

,,pokial dobre viem, CB fotka je papier pokryty vrstvou striebra, ktore ked osvietis, tak podla intezity svetla to striebro silnejsie alebo slabsie zcerna..."
vies zle. CIERNOBIELA fotka znamena ze fotografia je tvorena ciernou a bielou a jej medzistupnami. Ono by sa mala oznacovat MONOCHROMATICKA kedze je tvorena dvojcou farieb. Lebo inak, ak by sme chceli byt uplne puritansky by sme ako ciernobielu fotografiu nemohli oznacovat ziadne sepiove fotky.

Ak si zistis historiu fotografie a fotoprocesov tak kym sa objavili fotovlastnosti striebra pouzivali sa ine latky. Od smoly, po nieviem co. Uprimne,nikdy som nemal dobru pamat na chemikalie.

Ale aj sucasna BW chemia funguje trosku inak ako si napisal ale na zjednodusenie to staci. Tymto som len chcel povedat ze tvojim obmedzenim na striebro by si vylucil velku cast historie BW fotografie.

,,intezitu svetla ktoru prenasas na papier ti urcuje negativ, ktory vlozis medzi zdroj svetla a papier"
Uplne si opomenul diapozitiv. Ked si co to zistis tak uvidis ze si opomenul prvotny proces. Proces NEGATIV - POZITIV bol vyvynuty o dost neskor.

,,ale ked odfarbite farebnu fotku z digitalu v Photoshope(alebo to iste je rezim BW, priamo na fotaku), to nie je CB fotka, je to len farebna fotka s stupnoch sedej,"
no to je skor tvoja slovna hracka ako fakt. Potom by som mohol povedat ze BW fotka je len farebna v stupnoch sedi.Biela a cierna je tiez len stupen sedi.A seda je stupen medzi Ciernou a bielou 8).

,,CB film pracuje na principe svetla a tmy(tiena)....farebny film pracuje na principe teploty farieb"
To tiez neni pravda. CB film je tiez citlivy zvlast na rozne "farby" svetla. Klasicka cb filmy niekedy vobec neboli citlive na cervene spektrum svetla,preto si ich mohol vyvolavat pri cervenom svetle tak ako papiere. Neskor sa zacali senzibilizovat aby na to spektrum boli citilive.Ale stale tusim su CB filmy viac citlive na modre spektrum ako na ine jeho casti.

Farebny film a aj cip v digitale su PRAVEZE TIEZ DE FACTO CITLIVE ako ciernobiele filmy.
Pri farebnych filmoch su citlive latky tiez citlive len na intezitu a dlhsku expozicie nie na farbu svetla.

Vo Farebnom negative su preto filtracne vrstvy ktore prepustaju svetlo roznej "farby" a podla toho exponuju prislusne svetlocitlive chemikalie. Na ktore sa potom naviazu farbiva atd... nuda

V diaku,tak to si uz skoro vobec nepamatam ale ta je to este zlozitejsie. Ale de facto je to to iste.

A pri cipoch je to tak,ze cip je naozaj citlivy na svetlo ako ciernobieli film/papier. Prvotny vysledok z digitalu je CIERNOBIELI! Cip "citi" tiez len silu a dlhsku expozicie a nie jej "farbu". Preto sa nad cip davaju farebne filtre (zjednodusene) troch zakladnych farieb (RGB)+ nejaka stvrta. Farebna informacia je tam dodana az potom, pri spracovani. Podla toho pod akej filtrom akej farby je dana bunka cipu sa jej prida farebna informacia.

Ak si si pozoren precital toto snad si pochopil ze cely tvoj odsek o tom preco digi nemoze byt CB a ze FF a DIGI pracuju na inom principe ako CB film je jemne povedane nepravda.

Rozdiel je pri umeleckom a vizualnom posobeni Farebnej a ciernobielej fotografie. Ale to je ina tema.

,,potom sa zacnu vyrabat digitalne zvacsovaky , aby dokazali urobit 100% CB fotku(lebo CB/strieborny papier reaguje iba na svetlo)."
Toto som vobec nepochopil. Myslis ze ked zacnu vyrabat stroje ktore budu osvetlovat digitalne fotky na klasicky papier?ak ano
TAK HALELUJA chod sa pozret do kazdeho novsieho minilabu. Vsade mas digitalne minilaby, ktore pomocou laserov alebo katod (proste pomocou svetla) osvetluju klasicky farebny papier,ktory sa potom klasicky vyvolava. Dokonca su masinky ktore ti takto osvetluju aj ciernobieli papier, pripadne diapozitiv/negativ.

Co sa tyka tvojho zamyslenia nad buducnostou klasickej CB. O to ze si nebudes moct kupit CB filmy a chemiu by som sa nebal. Urcite sa bude dat len bude drahsia. Hlavne na zapade je teraz boom klasickej cb fotografie a vzdy bude stale dost ludi ktory budu za to chciet zaplatit. Ze nebude taky vyber a ceny ako je dnes ja ale jasne.
Platne si tiez nekupis tak lahko ako niekedy ale da sa to.
Skor by som sa bal o Farebny nagativ. Ten bude na tom skorej horsie ako CB.

Celkovo som tymto mojim ,priznavam ze moc pretechnizovanim prispevkom, chcel reagovat na tvoj kvazi technicky blog a uviest par veci na pravu mieru(a zobudit sa).

Vidim ze mas rad caro klasickej CB fotografie a ja tiez. Nic nenahradi dokonalu zvacseninu a sam ti potvrdim ze digital nikdy nebude ako klasika v CB.
Len treba rozdelovat srdce/cit a rozum/fakta.

Prejem pekne svetlo

PS:nekontroloval som to po seba (a aj keby tak by to nebolo lepsie) tak mi prosim nic neprepacte a budte ticho.

000001010006353500000021021656130216735002169057
pxls.jpg
 pxls.jpg      14.02.2006 - 15:23:57 , level: 2, UP   NEW
preco digital nikdy nebude ako klasika? ak to chapem spravne digi ma 256stupnov sedi a mensie rozlisenie voci klasike ktora ma vacsiu hustotu zrna, ale je zasa iba pure B&W bez medzilahlych odtienov - (podla wikipedie by mal mat 35mm film rozlisenie 19mpx, len neviem ci brali akoze 1 zrno = pixel alebo to prepocitavali ako na ofsetovu tlac (asi uz dobre blbosti pisem :) jediny rozdiel je teda rozlisenie?
chcel by som len vediet ake je fyzikalne odovodnenie, ze klasika je lepsia...

00000101000635350000002102165613021673500216905702175134
tomas
 tomas      17.02.2006 - 01:08:00 , level: 3, UP   NEW
nejde o rozlisenie.ide o tie stupne
256stupnov sedi?to sa neda porovnat s klasikou.
a ktomu rozne vlastnosti filmov,chemia,papiera a ich kombinacie.to je caro klasiky

000001010006353500000021021656130216735002168473
divinorum
 divinorum      14.02.2006 - 11:08:12 , level: 2, UP   NEW
bla bla
naco toto ? sak neh si kazdy foti a wywolawa doma sam.. wzdy bude pre mna wiac fotograf ako typek s digi masinou za 150 litrow, imho

btw, ja wywolawam pri tmawozelenom.. blee :)

00000101000635350000002102165613021673500216847302168474
divinorum
 divinorum      14.02.2006 - 11:08:43 , level: 3, UP   NEW
teda uz newywolawam, ked dana rzmienka o nedostatku chemikalii je bohuzial cisty fakt ;(

000001010006353500000021021656130216735002168106
Gulamrasool Pakhtoon
 Gulamrasool Pakhtoon      14.02.2006 - 01:03:28 , level: 2, UP   NEW
1) z vacsej casti suhlasim s tvojim prispevkom, ALE.....zacinas zabrdat do podrobnosti a keby sme mali o tom polemizovat, bude to nekonecna diskusia....ja som sa to snazil zjednodusit, aby tomu rozumeli aj obycajny ludia....ale ako vidim, im to nestaci, oni chcu presne definicie, ale na druhu stranu su lenivy si precitat o tom nejaku knihu, tam vsetky poucky maju..ale zase zalezi na tom v ktorom roku kniha vznikla.......

2) z niektorymi castami absolutne nesuhlasim, ale to je lahsie prebrat pri pive, co ty na to ?

3) nemam ziadne fototechnicke vzdelanie(ty asi mas, ako sa mi zda), ale iba mrte praktickych skusenosti a preto je to napisane tak , ako to je

4) je to len blog a nie odborny clanok.

5) konecne zdodnotenie celej tejto polemiky okolo CB fotiek znie: "VSETKO JE RELATIVNE!"

00000101000635350000002102165613021673500216810602168121
tomas
 tomas      14.02.2006 - 01:15:39 , level: 3, UP   NEW
1. tak bud pis vseobecne alebo cisto fakticky.ty si napisal nieco medzi.ty si to nezjednodusil,ty si napisal nieco ako fakt co faktom nebolo.

2.pivo nepijem,na sk nezijem,dnes pri caji sme sa ktomu tiez nedostali.snad nabuduce 8)

3.to neni o vzdelani,ja tiez nemam IT vzdelanie ale ma len pocitacie ,,bavia,, ale preto nepisem ako keby som to vzdelanie/vedomosti mal.

4.to mi jasne.to neboj,len som chcel zareagovat na polonezmysli o ktorych si pisal.nic v zlom.

5.vsetko vsade je relativne.ide len o pohlad.

000001010006353500000021021656130216735002168065
Phaceo
 Phaceo      14.02.2006 - 00:27:10 [1K] , level: 2, UP   NEW
mas pravdu okrem tohto
"Potom by som mohol povedat ze BW fotka je len farebna v stupnoch sedi.Biela a cierna je tiez len stupen sedi.A seda je stupen medzi Ciernou a bielou 8)."

bo na BW nieje ziadna seda zrno vytvara tento efekt a pokial viem tak kazde zrno je cierne len jeho hustota proti bielemu urcuje stupen svetlosti...
:)

000001010006353500000021021656130216735002167954
barbara_idijot
 barbara_idijot      13.02.2006 - 23:37:08 , level: 2, UP   NEW
thanx .)

000001010006353500000021021656130216735002167943
TomX
 TomX      13.02.2006 - 23:33:16 , level: 2, UP   NEW
na taketo nieco som cakal, konecne ziadna mystifikacia a subjektivne feelingy dakujem a pridavam zasluzene k..

00000101000635350000002102165613021673500216794302168109
Gulamrasool Pakhtoon
 Gulamrasool Pakhtoon      14.02.2006 - 01:04:55 , level: 3, UP   NEW
akoze moj pohlad nebol subjetivny feeling ? akoze, co som mystifikoval ? nerozumiem.....

0000010100063535000000210216561302167350021679430216810902168783
TomX
 TomX      14.02.2006 - 13:34:44 (modif: 14.02.2006 - 13:42:13), level: 4, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
toto je nezmysel:
https://kyberia.sk/id/2166400">https://kyberia.sk/id/2166400">https://kyberia.sk/id/2166400

toto tiez:
https://kyberia.sk/id/2166477

tu je mystifikacia:
https://kyberia.sk/id/2166606

ty si vykresloval cb fotku ako analogovu cb fotku a tvrdil si ze digi nemoze byt cb.
nie. moze byt. nemoze byt analogovou cb fotkou.
cb fotka je na mediu nezavisla.

a je zaujimave ze ludia co sa k tomu nechceli vyjadrovat ze otazka je trapna, okackovali vysvetlenie bez mystifikacii.. a ocividne viacero ludi uvitalo seriozne vysvetlenie.

co pre mna znamena ze par ludom je flame stale blizsi ako diskusia

no offence, chcel si prispiet, ja som sa chcel nieco dozvediet,
neviem preco to skoncilo tak ako to skoncilo..

000001010006353500000021021656130216735002167900
Macarat
 Macarat      13.02.2006 - 23:16:52 , level: 2, UP   NEW
pekne povedané

000001010006353500000021021656130216735002167368
ea
 ea      13.02.2006 - 19:09:28 , level: 2, UP   NEW
šikulka ;)

0000010100063535000000210216561302167285
mx
 mx      13.02.2006 - 18:26:56 , level: 1, UP   NEW
ok, tak teda aj ja pridam svoj nazor...
analog mam velmi rad, v poslednom case fotim - hlavne - nan,... a ked cb tak ilfordy, lebo tie filmy lubim a bolo by mi luto, keby ich nevyrabali... lenze jedna rolka stoji cca 600 korun (material + vyvolanie) a to nie je na 36 fotiek zanedbatelne... a ked ludia len fotia a su radi, ze maju aspon digital, ale paci sa im CB fotografia a nemaju peniaze nazvys (alebo si netrufaju fotit CB, alebo nemaju analogovy fotak), tak proste budu desaturovat a ty sa na nich nemozes pozerat tak, ako sa na nich pozeras...

0000010100063535000000210216561302166561
tigeree
 tigeree      13.02.2006 - 14:08:48 , level: 1, UP   NEW
dobre vravis.
ja som navyse staromil, nemam rada digitaly. moj oblubeny je rene kubasek, www.cabaret8.net/rene
ziadny digital, ziadny postproces. cb film a stare fotaky.
niektore su aj na revolver.sk

0000010100063535000000210216561302166117
marna
 marna      13.02.2006 - 11:39:18 , level: 1, UP   NEW
ked je to take suvisle,tazsie sa to cita.ale fajn a k veci

0000010100063535000000210216561302166033
peo[Locked_OUT]
 peo[Locked_OUT]      13.02.2006 - 11:03:19 , level: 1, UP   NEW
teda... no neviem, nieco vo mne sa snazi kricat ze fotka je fotka bez ohladu ci z digitalu alebo analogu, no na druhej strane ked vidim foto, co robis ty, tak viem ze urcite veci digital vediet nebude nikdy. uvidime, kupil som si dnes
svoj prvy ciernobiely film.

0000010100063535000000210216561302165641
sova_dlhochvosta
 sova_dlhochvosta      13.02.2006 - 01:36:57 (modif: 13.02.2006 - 01:44:31), level: 1, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
riesenie?

000001010006353500000021021656130216564102165646
Gulamrasool Pakhtoon
 Gulamrasool Pakhtoon      13.02.2006 - 01:52:32 , level: 2, UP   NEW
ako si budem chodit kupovat chemikalie do Istrochemu a vyrabat si vlastne filmy a fotopapiere,hmmmmmmmm navrat do 19 storocia

0000010100063535000000210216561302165615
ea
 ea      13.02.2006 - 01:12:17 , level: 1, UP   NEW
dakujem, dakujem, dakujem :)