cwbe coordinatez:
101
63540
64087
2098275

ABSOLUT
KYBERIA
permissions
you: r,
system: public
net: yes

neurons

stats|by_visit|by_K
source
tiamat
K|my_K|given_K
last
commanders
polls

total descendants::
total children::10
show[ 2 | 3] flat


juraj0
mayo1
ProudSlaveOf...7
naco je komu PDA?

mam so sebou mobil, nosit dalsi device s honosnym nazvom PDA mi pride viac nez zbytocne. mobily toho v dnesnej dobe vedia tolko, ze akekolvek PDA mi pride zbytocne.

pacil sa mi napriklad p900 od s.e.

stale ale neviem.... co s takym PDA robite?

ja som PDA mal, pisal som si do neho TODO, ktore som zistil, ze si mozem rovnako pisat do mobilu, pretoze je to 10 slov. pouzival som ho na ssh, ale vytukavanie perom mi prislo minimalne rovnako frustrujuce ako pisanie do midletu (midpssh) na mobile. pda s klavesnicou je bud strasne velke alebo sa na tej klavesnici aj tak strasne nepohodlne pise.

nakoniec som si kupil maly a lahky notebook. pohodlne sa nosi a tam, kde ho neberiem si uz s mobilom vystacim.

takze: naco vam to je?




0000010100063540000640870209827504792903
||
 ||      02.07.2009 - 19:46:59 , level: 1, UP   NEW
sprievodca u nas vo vlaku mi z toho tlaci listky[=

0000010100063540000640870209827502099297
mayo
 mayo      17.01.2006 - 11:43:01 , level: 1, UP   NEW
este taka myslienka, PDA si viem predstavit napr. na pozicii zberu a vyhodnocovania dat v automatizovanych procesoch pripojene do siete wifi, napr. v nejakom vyrobnom podniku ma napr. kontrolor kvality okamzite dostupne informacie hocikde v objekte a moze pruznejsie riesit situacie apod.
A vlastne jedine uplatnenie pre mna o ktorom som zatial uvazoval je PDA + GPS na orientacne ucely a prezeranie map.

000001010006354000064087020982750209929702104098
Yossarian
 Yossarian      19.01.2006 - 11:01:09 , level: 2, UP   NEW
my sme davali PDA pacientkam ako "mocovy dennik" zaznamenavali tam ako casto musia ist mocit, kedy im najcastejsie unikla moc a tak
celkom cenne udaje :)

000001010006354000064087020982750209929702099419
acidmilk
 acidmilk      17.01.2006 - 12:27:25 , level: 2, UP   NEW
mna napadla pred casom pri jednom projekte do skoly tiez podobna myslienka. v podniku, ktory ma svoje laboratoria (tu konkretne sa jednalo o farmaceuticku spolocnost) mozu pracovnici pomocou pda cez wifi priamo sledovat vysledky experimentov a ovladat rozlicne technicke zariadenia ako dialkovym ovladacom.
v koncepcii bola zahrnuta aj moznost pouzit pda miesto klasikeho beeperu, v pripade chyby v systeme moze byt technik, alebo laboratorny pracovnik ihned oboznameny so situaciou, navyse moze z miesta rozpoznat problem a rychlejsie navrhnut jeho riesenie.

0000010100063540000640870209827502099205
mayo
 mayo      17.01.2006 - 11:09:40 , level: 1, UP   NEW
Suhlasim s Jurajom, je to vhodny doplnok na zabavu viacmenej alebo potom pre ludi ktori musia toho fakt vela stihnut za den a potrebuju vyuzivat vela kontaktov a organizovat si cas. Inak mi to ale pripada zbytocne. Ja osobne po 8-12 hodinach prace denne za notebookom nechcem ani vidiet nic technickeho. Knihy citam najradsej papierove, manualy citam v praci, TV nepozeram (okrem Discovery, National Geographics apod.), na filmy chodim do kina povacsine, mp3 pocuvam z mp3 playera, telefon pouzivam na telefonovanie, obcas nejaka sms alebo pripomienky, a ked fotim tak s poriadnym fotakom. Myslim ze sa vraciam k normalnejsiemu nepretechnizovanemu zivotu a ovela redsej sa stretnem niekde s normalnymi ludmi a zijem fyzicky nie virtualne. Zakladna otazka podla mna je, kolko casu zabijes kym si upravis vsetky technicke hracky tak aby Ti vyhovovali v pomere s casom ktory ti to usetri alebo sprijemni. Priklad: oplati sa mi zabit dva dni tunovanim linuxu na notebooku, pretoze potom sa toho nechytim minimalne rok, maximalne kontrolujem update sw. Takisto sa mi oplati zabit par dni studiom manualnu k fotaku a skusanim, pretoze ho tiez budem pouzivat hodne casto a dlho. Ale PDA - presne ta ista otazka - co sa s tym da robit navyse ak to chcem robit kvalitne?

000001010006354000064087020982750209920502099620
chory nos
 chory nos      17.01.2006 - 13:48:13 , level: 2, UP   NEW
Poznámky. Rozne papieriky a papiere furt stracam a rozne sa to pletie. Druhá vec je, že Palm sa mi za pol roka nepodarilo vytunit tak, aby sa na nom dali robit pohodlne poznamky a jednoducho sa to synchronizoval s kompom. Roznych editorov pre palm som vyskusal mnozstvo a kazdy ma nejaky problem. Ti programatori akoby neuvazovali alebo co. Ono vsak aj ten HW je dost o nicom, pretoze na poriadny pohznamkovy blok by to chcelo nieco ako A5-kovy tablet. Proste odolny dotykovy display bez nezmyselnych tlacitek + dobry poznamkovac + dobre OCR. Moznost ukladania do plain textu, alebo rtf, ci opendoc. Obrazky do jpg, tiff. A aby vydrzali baterky aspon 10hodin a dali sa menit.

00000101000635400006408702098275020992050209962002099712
Randy
 Randy      17.01.2006 - 14:25:44 , level: 3, UP   NEW
no ale palm... :)

0000010100063540000640870209827502099205020996200209971202099730
Trilobite
 Trilobite      17.01.2006 - 14:29:31 , level: 4, UP   NEW
...asi tak ;)))

0000010100063540000640870209827502099199
uz.nebudem.tolko.fetovat
 uz.nebudem.tolko.fetovat      17.01.2006 - 11:07:08 [1K] , level: 1, UP   NEW
ja na tom hram solitare

0000010100063540000640870209827502098492
Randy
 Randy      16.01.2006 - 23:38:59 , level: 1, UP   NEW
zasa rovnako ako ty nechapes pda ja nechapem kupovanie subnotbuku za mastny cash...ale to je diskusia hodna flejmu

pda mam proste na filmy, mp3, fotobanku, hry...(niekto to uz spominal, ale worms rulez :), ssh client, pokial treba mail a web, cez usb si pripojim hociaky device ... takze na dlhe cesty sa da k tomu kludne pripojit klasicka klavesnica alebo mys....hlavne mat malicky notbukovu mys sa oplati na pohodlny surf...
mas blutu, wifi, infra takze to naozaj spojis s cimkolvek. ak si zozenis soft a fotis mozes ovladat fotak cez pda co ti ponuka lepsi nahlad, pohodlnejsie nastavenie..ale to uz su extremy... rad som to pouzival v spojeni s winxp ako remote controller cez blutut.. ak pohodlne lezis dva metre od compu a pocas filmu potrebujes odpisat niekomu na icq napr. tak to pohodlne vybavis cez pda.
a hlavne treba na pda vyskusat vsetky dosupne alternativne klavesnice a potom clvoek zisti, ake zazraky sa daju stvarat s penom...

je pravda ze nepouzivam pda na jeho primarne urcenie a to ako osobny organizer atd. ale nie som ziadny topmanager, nikdy zrejme nebudem ale napriek tomu si myslim ze to pda vyuzivam viac ako bezny user, ktory ho dostane ako nevyhnutny nastroj k praci

0000010100063540000640870209827502098435
Trilobite
 Trilobite      16.01.2006 - 23:25:19 , level: 1, UP   NEW
- na PDA citam vacsinu knih
- robim si poznamky v skole, redakcii, schodzach (etc. proste kde treba pisat)
- pouzivam to ako mp3 player/recorder
- hram sa na tom hry pocas velmi nudnych vyucovani (a to takisto SP aj ako MP hry)
- pozeranie futuramy ;)

- ntbk sa mi neoplati, fakt by som ho nevyuzil zatial (aj ked by som bral), je totiz aj zbytocne velky (ked chcem niekomu ukazat fotky tak mi postaci PDA, nemusim vlacit ntbk)
- mam t630, jktoru syncujem s PDA a teda mam vacsinu veci podobnych, no na tom telefone dokopy neni ani 10% funkcii, ktore ma PDA (a nemienim si kupit nejaky extra super telefon, ktory mi ukradnu a potom nemam data nikdy backupnute [ok, doma, ale mobilne zariadenie je mobilne zariadenie])

0000010100063540000640870209827502098408
Thunder Perfect Mind
 Thunder Perfect Mind      16.01.2006 - 23:17:51 , level: 1, UP   NEW
ja som ho chvilu mal na citanie kniziek. kontakty, poznamky a kalendar mam v telefone, todo v hlave.
bohuzial je na tento ucel uplne nepouzitelne a uz mam notebook

ale tesim sa na tohtorocny nastup ebookov, sony, philips, mozno zopar dalsich. ePaper, nebude to tahat oci, plocha displeja vacsia ako PDA, a snad casom aj lacne.

0000010100063540000640870209827502098397
ProudSlaveOfYourEmotions
 ProudSlaveOfYourEmotions      16.01.2006 - 23:15:41 , level: 1, UP   NEW
ja som kupoval PDA za liter, a s mobilom za tu cenu je neporovnatelny co sa tyka prakticky akehokolvek aspektu, o notbuku nehovoriac.

je mi na citanie, pocuvanie mp3, hranie wormsov, prezeranie obrazkov... za tu cenu hadam aj staci, nie?

000001010006354000064087020982750209839702099296
acidmilk
 acidmilk      17.01.2006 - 11:42:47 , level: 2, UP   NEW
kde zozeniem pda za liter?

00000101000635400006408702098275020983970209929602099461
Trilobite
 Trilobite      17.01.2006 - 12:42:35 , level: 3, UP   NEW
;)

0000010100063540000640870209827502098379
next
 next      16.01.2006 - 23:11:57 , level: 1, UP   NEW
notebook si beriem do prace a na dlhe cesty. pda vsade. pokial si nepoviem, ze do karkulky :) si ho schvalne nevezmem.
telefon mam z prace, a do vlastneho teda zatial nemienim investovat.

perom a rozpoznavanim pisma to napisem rychlejsie, ako na mobile (pomalsie ako na qwerty klavesnici, ale mam aj externu, len ju nevlacim)

ma to vacsi displej (hlavne na ssh a web je to dolezite)

statisticky je malo pravdepodobne, ze sa ti vybije baterka v oboch zariadeniach naraz. rovnako aj ine nehody. takze minimalne tam mozes mat zalohovany tel. zoznam a smsky :)

mam tam mail, web, ssh, slovnik, mapu CR, podstatne lepsie todo a kalendar ako v telefone, hry.

smartphone to samozrejme vsetko zvlada, ale
a) stal by viac ako tie 2 veci dokopy co mam
b) single point of failure

SE P900 aj P910 maju mensi displej. porovnatelny maju len Windowsove zariadenia a tie.. no.. povedzme, ze maju obcas emocionalne problemy same so sebou :)

0000010100063540000640870209827502098280
marin
 marin      16.01.2006 - 22:50:29 (modif: 16.01.2006 - 22:52:09), level: 1, UP   NEW !!CONTENT CHANGED!!
citame knizky
primarne
[kdekolvek a kedykolvek; to by som s mobilu nerad; a notasek sa nehodi na kde kolvek a kedykolvek]

000001010006354000064087020982750209828002098393
bakany
 bakany      16.01.2006 - 23:15:03 , level: 2, UP   NEW
knizka sa da citat aj na smartphone..

00000101000635400006408702098275020982800209839302098772
Trilobite
 Trilobite      17.01.2006 - 01:49:17 , level: 3, UP   NEW
ale kolko stoji smartphone a kolko basic handheld a telefon s BT?
a ked ti ukradnu jedno, stale mas druhe...

000001010006354000064087020982750209828002098377
juraj
 juraj      16.01.2006 - 23:11:36 , level: 2, UP   NEW
aha, no to ja zase knizky citam papierove, mam ich tolko, ze nad elektronickymi som ani neuvazoval, aj ked je to asi ekologickejsie....

ok, beriem. ale na citanie kniziek treba take drahe/silne stroje ake sa teraz predavaju?

ved pred par rokmi som take nemal ani na stole a knizka sa dala velmi uspokojivo citat aj pred 10 rokmi na PC.

00000101000635400006408702098275020982800209837702098404
acidmilk
 acidmilk      16.01.2006 - 23:17:26 , level: 3, UP   NEW
suhlasim, ak koli nicomu inemu, tak koli citaniu kniziek by som handheld chcel. az na to, ze nemam chut zanho vyjebat 10 papierov len koli tomuto.. skoda ze nepredavaju nejake budgetove stroje za par tisicok..